Kaikenlaista jutustelua 10

Keskustele palstaa koskevista asioista
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4804
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Eero »

Niin, mitens se nyt meni, että Riemuvuonna Pasuunansoiton juhla on vasta Sovituspäivänä? Joka tapauksessa, anna Herra Sofarin soida!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4804
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Eero »

Herran Rauhaa!

Tänään tai huomenna, taas vähän kalenterista riippuen, alkaa Lehtimajan juhla, jossa israelilaiset muistelevat vaellustaan kohti Luvattua maata ja asumistaan majoissa. Herra itse oli tuolloin heidän kanssaan.

Niin on Jumalan Maja, Herra itse myös meidän kanssamme, kun Hän perustaa tuhatvuotisen Valtakuntansa maan päälle. Tuona aikana Lehtimajanjuhla on myös se juhla, jota profeetta Sakarjan mukaan pakanakansatkin eli me, saavumme viettimään Jerusalemiin, tämä varmasti kertoo tuon juhlan tärkeydestä.

Lehtimajanjuhla kestää siis seitsemän päivää ja päättyy kahdeksantena päivänä Pyhään Kokoukseen. Sitä päivää odottaen, kun mekin kokoonnumme kaikki Herran tykö, Hänen Pyhässä Nimessään. Maranata!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Pi_O
Viestit: 74
Liittynyt: 10 Heinä 2022, 15:31

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Aamen!
Avatar
Tuija
Viestit: 2820
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Amen.
💖👑💖
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2820
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Tervetuloa Pienimies. Ole siunattu joukossamme, Jeesuksessa Kristuksessa. Tuokoon Herra kauttasi kirkkautta keskuuteemme.
💖👑💖
Ps. Nousi tuosta nimimerkistä Jukka Kuoppamäen laulu; Pieni mies: https://youtu.be/upSRb8XVKOM
😍👏👏
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4804
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tervetuloa palstalle munkin puolestani nimimerkki Pienimies ja Herramme Jeesuksen Kristuksen Siunausta kaikissa asioissasi! Olkoon Herra täällä läsnä sinunkin kauttasi, Aamen.

Näinä päivinä päättyvät muuten syksyn juutalaiset juhlapyhät "kahdeksannen päivän pyhään kokoukseen". Tänään tuli autolla ajaessa mieleen yksinkertainen, mutta äärimmäisen ajankohtainen rukous: "Herra, tee tästä talvesta Hengellisesti rikas!". Sen halusin myös tuoda tänne palstalle yhteiseksi rukoukseksi!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Pienimies
Viestit: 29
Liittynyt: 14 Loka 2022, 15:16

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Pienimies »

Kiitoksia paljon Eero ja Tuija ❤
Avatar
Tuija
Viestit: 2820
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Olisi kiva kuulla Pienimies sinusta jotain, millainen veli siellä on?
💖💖💖
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Pienimies
Viestit: 29
Liittynyt: 14 Loka 2022, 15:16

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Pienimies »

Aika tuore uskovainen. Todella epävarma kaikesta.

Vaikea käsittää mitä tapahtuu. Eilen yöllä heräilin ja tuntuu kuin närästi ja heräilin jatkuvasti. Näin unen pätkiä ja närästys voimakkaasti herätteli minua pitkin yötä aina lyhyiden unipätkien välissä.

Taustaa. Näin joitain viikkoja sitten unen, jossa olin kuoleman jälkeisessä tilassa. Kuulin äänen, että tuolla on marttyyri ja sitten nousin hiljalleen ylös lattialta ja mun koko kehon ympärillä oli kultainen/tulinen kehä.

Eilen kyselin rukouksessa Jumalalta, että onko se mun kohtalo ja voitko Jumala näyttää millainen mun kohtalo on. Sitten heräilinkin voimakkaaseen närästykseen aina unipätkien välissä. Närästys meni ohi nopeasti kun olin aina valveilla. Se vaan herätti mut voimakkaasti lyhyiden unipätkien välissä. Unen pätkistä en muista kuin todella pieniä osia ja ne ei liittynyt mielestäni mitenkään marttyyrikuolemaan. Muistan pätkiä, jossa ajlin todella hienolma autolla. Se oli sellainen auto, jota en tiedä edes ikinä nähneeni. Sitten näin korkean rakennelman ja olin sen päällä ja siinä oli joku aasialainen mies kanssa seisomassa. En muista juuri mitään yksityiskohtia. Lattia missä reisoin, oli seellaista rautaa, missä reikiä. Vähän kuin rakennustömaatelineen lattiaa tai vastaavaa. Ympäristö näytti todella korkealaatuiselta rakennuksilta. Jotenkin koko ajan väistin unessa tilannetta, kun ajan upouudella autolla, joka oli käsittämättömän upea ja muutenkin rikas ympäristö ja oli mielessä että ei maallisella onaisuudella ole mitään merkitystä ja vastustelin ajatusta kokoajan. Mutta yhä uudelleen unen pätkissä olin kyseisessä ympäristössä.
Sitten kysyin, että tunnustaako henki Kristuksen lihaan tulleeksi ja kun en saanut vastausta, niin sanoin Jeesuksen Kristuksen nimessä poistu minusta. Ja sitten näin kun kirkas pieni henki liikku kohti suurempaa kirkasta henkeä joka seiso paikallaan ja otti vastaan lempeästi tuon pienemmän kirkkaan hengen joka liikku sitä kohti. Nyt pelkään, että loukkasinko mä henkeä. Olin paniikissa ja hätiköin. Eihän se vastannut mulle mitään kielteisesti ja silti menin sanomaan noin. Näin vielä tiivistelmän unipätkiä myöhemmin, mutta en juuri muista enempää.

Edellisenä iltana rukouksessa etsin Jumalaa ja siinä tuli mietittyä, että miltä Jeesuksesta tuntui ristillä. Heräsin yöllä ja sanoin, että alistun täysin Jumalan valtaan kaikkineen. Sitten Jumala liikutti mun päätä edes takas muutaman kerran ja sitten käänsi pään sillain, että jos sänky olisi pystyasennossa, niin katsoisin suoraa ylös. Sitten käteni alkoi liikkumaan suoraan ylöspäin ja siitä siihen asentoon kuin olisin ristillä. Sitten olin siinä ja tuntui sisällä, kuin sänky nousisi pystyyn. Olin siinä pitkän aikaa. Alkoi paikkoja särkemään. Tuntui kun olkapää irtoisi. Teki tosi kipeetä, kunnes en enää pystynyt olla siinä ja sain liiikuteltua kädet pois. Sitten tuli sellainen olo, että epäonnistuinko siinä, mutta sitten tuntui kun joku hellä käsi koski selkääni siinä. Ehkä kyseessä oli vastus mulle miltä Jeesuksesta tuntui olla ristillä. Tunsin kaiken vaan vasemman käden ja olkapaan kohdalta. Eli vain pienen osan kärsimyksestä tunsin.

Olen hyvin hämmentynyt kaiken kaikkiaan. Viime yö pelottaa tosi paljon, kun pelkään, että loukkasin henkeä.
Pienimies
Viestit: 29
Liittynyt: 14 Loka 2022, 15:16

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Pienimies »

Ainiin viimeöisestä muistan vielä sen kun joku nainen puhui musta, niin kuin olisin hänen aviomies ja lempeään sävyyn. Se tuntuu nyt tosi oudolta, koska erosin syntisen elämän aikana vaimosta ja vaihdoin sen nuorempaan naiseen ja se eros musta vuoden päästä ja sit oli sen jälkeen lyhyt suhde vielä yhden naisen kanssa. Ja kaikkien näiden kanssa mulla on lapsi. Olen siis syntisenä aikana tehnyt niin paljon väärää. Ja vaikea kuvitella, että mulla voisi enään vaimoa olla.
Avatar
Tuija
Viestit: 2820
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Vau! Kiitos että jaoit tuon. Koen vahvasti, että Jumala on nostanut sinut armossaan käyttöönsä. Tuo kaikki outo on nyt koulua sinulle. Ole avoin. Tein oikein kun kysyit, kuka olet ja pyysit poistumaan Herran nimeen. Jotenkin koen, että koulutuksesi voi olla nopeaa.
Tuosta närästyksestä unien välillä nousi minulle sanan paikka joka kuvastaisi juuri sitä.

https://www.koivuniemi.com/raamattu?til ... hto=ilm+10

Mielenkiinnolla seuraan kehitystäsi ..
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2820
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Muista että Jeesuksen omana olet saanut syntisi anteeksi.
Voit kertoa Herralle syntisi ja pyytää niitä anteeksi Golgatan ristin kautta.
Tiedä mitä Hänellä kaikkea Hänellä on sinulle varattuna.
Mutta muista pysyä pienenä kaikessa Hänen edessä sillä se maksetaan suurena palkkana sinulle taivaassa.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2820
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Innostuin sinusta valtavasti, sinusta, Pieni mies veljeni.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2820
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Tuo upea auto on hengellinen kulkuneuvoksi jolla saat kulkea tätä uskon tietäisi ja tuo rikas ympäristö jossa olit, on tämä uusi uskon elämäsi. Jeesus Kristus tekee siitä rikkaan uskosi kautta.
Se on rikkautta jota kootaan taivasta varten, ei tätä maallista elämää varten. Maailman rikkaudet ruostuu ja katoaa, mutta taivaallinen on pysyvää.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2820
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Pienimies
Viestit: 29
Liittynyt: 14 Loka 2022, 15:16

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Pienimies »

Kiitos sanoistasi Tuija. Tuo karvasteleva vatsassa tuli eilen mieleen heti kun unisarjat ja närästys herätykset unien välissä alkoivat. Tuntuu todella nopealta koululta kaikkineen. Oli hiljaista muutaman kuukauden.

Havahduin siihen noin viikko sitten, kun tuli keskustelua toisen kristityn kanssa ja kun keskustelu oli erimielistä, niin huomasin, että ihan kuin olisi vihaa sydämessä ja toinen ahdistu mun kommentista. Se jäi vaivaamaan ja tiesin, että nyt ei oo kaikki ok. Sitten katsoin Raihnaston saarnan, jossa se suositteli Jaakobin kirjeestä aloittamista kaikille hiljattain uskoon tulleille. Luin sitten Jaakobin kirjeen ja siellä mainitaan, että ihminen pystyy kesyttää kaikki maan villieläimet, mutta kieltään ihminen ei osaa kesyttää. Ja siitä tietää, onko Kristuksessa. Ja mieleen jäi myös kohta missä Jaakob pyytää näyttämään uskon ilman tekoja, niin hän näyttää uskonsa tekojen kautta. Ja että usko ilman tekoja on kuollut.

Tässä kohtaa tuntui, että raamattu on ristiriitainen. Toisaalla sanotaan, että teot on tärkeitä ja toisaalla, ettei omilla teoilla ole väliä. Olin todella hämmentynyt ja uskon kriisissä. Sitten Herra johdatti jonkun saarnaan, jonka nimeä en edes muista, enkä ole ennen kuullut. Siellä saarnassa pysäytti todenteolla seuraava.

Saarnaaja kertoi ensimmäisen mooseksen kirjan kohtaa, joka pyhä henki hänelle avasi. Hän oli aina ollut siinä uskossa, kun Jumala tuli paratiisiin sen jälkeen kun Aadam ja Eeva oli syönyt kielletystä puusta, että Jumala oli vihainen ja halusi antaa selkää Aadamille. Pyhä henki kysyi saarnaajalta, että mistäs tiedät, että enkö iteknyt siinä.
Aina olen tullut paratiisiin ja Aadam juossut iloissaan vastaan. Nyt hän ei tullut vastaan, yhteys oli katkennut. Jumala tiesi tarkalleen, missä pusikossa Aadam oli piilossa ja mitä hän oli tehnyt. Silti Jumala kysyi itkien, Aadam, missä sinä olet. Ja lupasi, että minä korjaan kyllä kaiken.
Yhteys oli katki, Aadam ei kyennyt katsomaan Jumalaan päin, kun oli uskollisuudessa epäonnistunut. Jumala korjasi kaiken, lähettämällä Jeesuksen maailmaan pyhällä hengellä, Jumalaksi ihmisen kehossa. Ja sitten saarnaja näki kuinka ihminen meni ristin eteen ja laittoi hyvät tekonsa ristin eteen ja ne vaan pyyhittiin kuin roska. Ja tadan samalla lailla kövi myös pahojen tekojen kanssa. Jäi vain ihminen, jolla oli usko vapahtajaan Kristukseen. Ja sitten saarnaaja puhui, kuinka Jumala etsii kadonneita lampaitaan ja hänellä on ikävä meitä. Ja niin kuin Jeesus opettaa, etsikää, niin te löydätte, kolkuttakaa, niin teille avataan. Tämä saarna ei ole sanasta sanaan, tää on miten muistan sen. En muista saarnaajan nimeä, mutta taisi olla ristin voiton kanavalta nuori saarnaaja.

Sitten rukoilin Jumalaa illalla, että lähdetkö etsimään minua ja kutsumaan minua kuin Aadamia paratiisissa mä etsin sinua tässä ja kolkutan. Sitten näin unessa, että olin Kristukseen yhteydessä ja kaikki mitä mä vaan tein, niin erilaisia terveitä hedelmiä lenteli joka puolelle maata. Ja sitten mä vasta oivalsin, kun olen yhtä Kristuksessa, kaikki teot on hyviä ja ne teot ei ole minun, vaan Kristuksen.

Anteeksi, jos tukin keskustelupalstan viesteilläni, mutta on tosi paljon tapahtunut viikon sisään ja tuntuu, että täytyy sanoa nämä.
Avatar
Tuija
Viestit: 2820
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Vau! Kyllä Hän sinua nyt käyttää. Hyvää ymmärrystä olet saanut. Ei meidän omat teot olekkaan mitään, oli ne hyviä tai pahoja, sillä ne on sitä mikä on meidän lihaamme, omassa tahdossamme tehtyjä. Se kaikki on jätettävä ristin juurelle, tyhjentää sinne itsensä. Ottaa Jeesus vastaan niin, etten elä enää minä vaan, Jeesus minussa. Vain Jumalan tahdolla on merkitys.
Eikä haittaa vaikka kirjoitat kuinka. Näethän kuinka täällä on hiljaista. Sinun kaltaisia tänne kaivataan. Anna palaa!! Ole Jumalan palava soihtu!
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Pienimies
Viestit: 29
Liittynyt: 14 Loka 2022, 15:16

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Pienimies »

Kyllä Tuija, juuri samanlailla avautui minulle kaikki tässä Jumalan armosta. Se unohtuikin mainita, että tuon ristin juureen meidän on mentävä joka päivä ja siinä käy sama asia. Jää vain ihminen ilman tekoja, on vain usko vapahtajaan Kristukseen.

Siitä tiedämme, että ollaanko me tänään Kristuksessa, mitä suusta ulos tulee. Ihminen ei osaa kieltään kesyttää ja silloin kun ollaan Kristuksessa, kielemme on Kristuksen ja sanoista sen tietää, ollaanko tänäänkin Kristuksessa.

Olen todella kiitollinen, että olen saanut olla Jumalan käytössä näin paljon. Itku on päässyt monta kertaa ilosta. Tosin kärsimystäkin on ollut. Molemmista olen niiin kiitollinen Jumalalle.
Avatar
Tuija
Viestit: 2820
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Amen Pieni mies. Samoin täällä. Iloa Herrassa on ollut paljon mutta myös niitä tuskan kyyneleitä. Nyt olen tullut kuin takaisin sen "Ensi rakkauden" äärelle. Kirjoitin siitä tuolla blogissa. Kaikki turha riisuttiin ja nyt on harteilla kevyt olo.
Vain minä ja Jeesus.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Pienimies
Viestit: 29
Liittynyt: 14 Loka 2022, 15:16

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Pienimies »

Amen sisko.

Rakkaus tuntuu sisällä kun tässä kirjoitellaan.
Vastaa Viestiin