Kaikenlaista jutustelua 10

Keskustele palstaa koskevista asioista
Pienimies
Viestit: 29
Liittynyt: 14 Loka 2022, 15:16

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Pienimies »

Kiitos noista unen selityksistä, ne on tosi haastavia mulle. Tulen aina jatkossa tänne kirjoittelee, jos näen unia. Siis näitä unia, kun herään vatsan karvasteluun.

Voisiko muuten tuo avioliittoon liittyvä kohta tarkoittaa hääkutsua Karitsan häihin? Rupesin nyt miettimään, kun avasit tuon näyn mulle.
Avatar
Tuija
Viestit: 2828
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Amen! Kristuksen Rakkaus meissä. Sitä meidän tulee jakaa ympärillemme, myös tuskaa tuottava totuus, sekin on Jumalan rakkautta meille.
Ja niin .. todellakin, tuo avioliittoon liittyvä voi olla kutsua Herramme hääjuhliin.
Olemme Hänen omat, morsiusseurakunta!
Halleluja!!!
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Pienimies
Viestit: 29
Liittynyt: 14 Loka 2022, 15:16

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Pienimies »

Juu ei ole muuta rakkautta kuin Jumalasta. Kristuksessa saamme siinä elää. Siitähän Jeesuksen seuraajat tunnistaa, että niiden välillä on keskinäinen rakkaus. Siksi kutsuinkin sua siskoksi :)
Avatar
Tuija
Viestit: 2828
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Kiitos veli. Minäkin tunnistin sinut veljekseni. Iloitsen sinusta veli. Uusi veli Kristuksessa! Olemme samaa perhettä, Jeesuksessa Kristuksessa.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1250
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Pienimies kirjoitti: 20 Loka 2022, 14:37 Ainiin viimeöisestä muistan vielä sen kun joku nainen puhui musta, niin kuin olisin hänen aviomies ja lempeään sävyyn. Se tuntuu nyt tosi oudolta, koska erosin syntisen elämän aikana vaimosta ja vaihdoin sen nuorempaan naiseen ja se eros musta vuoden päästä ja sit oli sen jälkeen lyhyt suhde vielä yhden naisen kanssa. Ja kaikkien näiden kanssa mulla on lapsi. Olen siis syntisenä aikana tehnyt niin paljon väärää. Ja vaikea kuvitella, että mulla voisi enään vaimoa olla.

Mutta missä synti on tullut suureksi, siellä on armo tullut ylenpalttiseksi. Room 5:20
Sitä on turha surra mitä olemme ennen uskoa tehneet, se ei määritä sitä mitä voimme uskossa saada tai mikä on palvelustehtävämme.

Täältä löytyy ainakin hyvin pahasti elämässään rypenyt ihminen, mutta ihmetys on silti suuri siitä kuinka hyvä ja armelias Jumala on ollut ja silti on minulle. Niin kuin kaikille muillekin Häneen turvaaville ❤️

Tervetuloa minunkin puolesta palstalle. Ja sen verran hiljaista täällä on ollut ettei tarvitse pelätä että palstaa tukkoon saa :lol: Hyvä vaan että tulee uutta virtaa.

Kiitos unen jakamisesta, Tuija sinulle kerkesikin vastailla. Itsellä ei taida juuri lisättävää olla toki unohdin jo puolet siitä mitä piti kirjoittaa viestejä lukiessa :D mutta tosiaan älä epäröi kirjoitella aina kun siltä tuntuu.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Tuija
Viestit: 2828
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Aamen Rosita, täydensit hyvin sitä mikä jäi sanomatta.
Yksi jäi kysymättä, minkä värinen tuo auto oli unessa?
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Pienimies
Viestit: 29
Liittynyt: 14 Loka 2022, 15:16

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Pienimies »

Kiitos Rosita. Tuli tippa silmään kun luin jakamasi raamatun sanan ja koko viestin.

Tuija, en muista minkä värinen auto oli. Uni pätkiä näin toista kymmentä ja en muista kuin todella vähän niistä. Olen todella vasta-alkaja tämmöisissä Herran ihmeissä mitä saa kokea. Täytyy alkaa pitää kirjoituspaperia sängyn vieressä, niin voi suoraan alkaa kirjoittaa muistiin asioita silloin ylös.

Alan vasta käsittää, että vaikka rukoilen illalla, niin Herra herättää mut vasta keskellä yötä vastailemaan. Oon ollut aina elämässäni huonoimillaan väsyneenä ja olin todella väsynyt viimekin yönä näiden heräämisten välissä. Täytyy alkaa tottumaan ja valmistautumaan sillain, että voi suoraan kirjoittaa. Jos Herra vielä tahtoo minua näin käyttää :)
Pienimies
Viestit: 29
Liittynyt: 14 Loka 2022, 15:16

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Pienimies »

Ja tuli mieleen juuri, että Herra on vahva heikossa.
Avatar
Tuija
Viestit: 2828
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Amen. Kyllä Hän sinua tahtoo käyttää.
Minäkin olen huono juuri yöllä. Toivon aina etä aamulla muistaisin ja sitä Häneltä pyydänkin jos on Häneltä.
Yleensä se mitä saan tulee aamulla, mutta kyllä Hän voi muulloinkin käyttää, siksi pitää olla henkisesti avoin. "Tuntosarvet" herkillä. Siitä Hän piti minulle koulutuksen 2009 ja samalla sain pelko koulun. Se kesti n. vuoden.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Pienimies
Viestit: 29
Liittynyt: 14 Loka 2022, 15:16

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Pienimies »

Juu täytyy olla aina valmis Herran käytettäväksi. On kellonaika mikä tahansa. Ehkä mä myös olen öisin parhaiten yhteydessä Herraan. Ei ole mitään välissä. Ja kuten raamatussa sanotaan, herra on vahva heikoissa ja mä todella olen heikoimmillaan väsyneenä. Ehkä Jumala pääsee parhaiten vaikuttamaan silloin kun olen heikoimmillaan. Kiitollisena olen joka tapauksessa.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Amen kaikki, Jeesus on Herra ja tervetuloa "Pienimies" tänne palstalle. On ihanaa huomata, että olet nöyrä Herran palvelija, sosiaalinen ja keskustelutaitoinen. Mukavaa saada tänne ihmisiä, jotka saavat aikaan juttua ja hyvällä mielellä.
Avatar
Tuija
Viestit: 2828
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Amen Jarmo! Juuri näin.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Pienimies
Viestit: 29
Liittynyt: 14 Loka 2022, 15:16

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Pienimies »

-jarmo- kirjoitti: 21 Loka 2022, 11:57 Amen kaikki, Jeesus on Herra ja tervetuloa "Pienimies" tänne palstalle. On ihanaa huomata, että olet nöyrä Herran palvelija, sosiaalinen ja keskustelutaitoinen. Mukavaa saada tänne ihmisiä, jotka saavat aikaan juttua ja hyvällä mielellä.


Kiitoksia Jarmo. Silloin kun on asiaa, niin tulee paljon sanottua. Jos ei kummemmin ole asiaa, niin sitten saatan olla hiljaista poikaa. Toisinaan pölötän, vaikka ei ole asiaakaan :D
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4816
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Eero »

Shalom!

Täytyy oikein lueskella ajan kanssa mistä olette keskustelleet, mutta oon myös todella iloinen, että löysit tiesi palstalle ”Pienimies”! Sen verran ehdin nyt lukea, että luin tuon saamasi unen ja kyllä se varmasti on Herralta. Uskoisin, että se on sekä maailmasta luopumista että uutta maailmaa sinussa. Tuo valo, joka meni toisen luo, olit sinä menossa Taivaaseen Isän luo.

Sori, jos ootte tästä jo keskustelleet tai vaihtaneet kokonaan puheenaihetta, mutta halusin nyt vaan kommentoida sen mitä ehdin lukea. Ja hyvä huomio Tuija tuo närystyksen ja Ilm. 10:n yhteys, siinähän pakanakansat muistaakseni tallaavat Temppelin esipihaa 3 ja puolen vuoden ajan kunnes heidän aikansa tulee päätökseen. Tämä voi liittyä ”kokemaasi” marttyyrikuolemaan, olit ehkä ”Taivasruumiissa”.

Siunattua Sapattia kaikille, Herra tule ja täytä Toivomme! Aamen!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Tuija
Viestit: 2828
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Amen Eero veli ja kiitos. Et sinä sotkenut yhtään keskustelujamme. Tänne saisi tulla vähän enemmän elämää, sellaista Kristuksen kaltaista elämää. Hän elää ja on voimissaan!
Siunattua Sapaatia myös sinulle ja teille kaikille täällä.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Pienimies
Viestit: 29
Liittynyt: 14 Loka 2022, 15:16

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Pienimies »

Kiitoksia Eero. Mua ei haittaa ainakaan vaikka keskusteltaisiin kuinka paljon ja kuinka jälkeenpäin tahansa. Samoilla linjoilla Tuijan kanssa.

Oi jos minä olisin tuo pieni valo, joka meni tuon suuren valon luo, niin en mitään muuta kaipaisikaan. Itse oivalsin, että ei mitään väliä, mikä kohtaloni on, kunhan olen Jeesuksen kyydissä.

Herra johdatti mut eilen saarnaan, jossa kerrottiin evankeliumin tilanteesta. Länsimaissa sitä saadaan suurina annoksina, mutta on maita, jotka ei ole koskaan kuullutkaan evankeliumia. Unessani oli myös se Asialainen mies, en sen enempää tunnista mistä maasta oli. Ehkä evankeliumin vienti sinnepäin tulee osakseni. Ja tollainen matka saattaa hyvinkin päättyä marttyyrikuolemaan. Mutta kuten Jeesus sanoo, evankeliumi tulee viedä maan joka kolkkaan ja sitten vasta tulee loppu. Ennen kuin ilmestyskirjan vitsaukset tapahtuu, niin kaikilla ihmisillä on mahdollisuus Herraa apuun. Se ei ole mahdollista, jos kaikki eivät ole kuuulleet evankeliumia. Evankeliumia ei voi kuulla, jos siitä ei kukaan kerro.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4816
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen, Hyvää Sanomaa pitää levittää oli sitten tyven tahi myrsky!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1250
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Pienimies kirjoitti: 22 Loka 2022, 10:50 Oi jos minä olisin tuo pieni valo, joka meni tuon suuren valon luo, niin en mitään muuta kaipaisikaan. Itse oivalsin, että ei mitään väliä, mikä kohtaloni on, kunhan olen Jeesuksen kyydissä.

Herra johdatti mut eilen saarnaan, jossa kerrottiin evankeliumin tilanteesta. Länsimaissa sitä saadaan suurina annoksina, mutta on maita, jotka ei ole koskaan kuullutkaan evankeliumia. Unessani oli myös se Asialainen mies, en sen enempää tunnista mistä maasta oli. Ehkä evankeliumin vienti sinnepäin tulee osakseni. Ja tollainen matka saattaa hyvinkin päättyä marttyyrikuolemaan. Mutta kuten Jeesus sanoo, evankeliumi tulee viedä maan joka kolkkaan ja sitten vasta tulee loppu. Ennen kuin ilmestyskirjan vitsaukset tapahtuu, niin kaikilla ihmisillä on mahdollisuus Herraa apuun. Se ei ole mahdollista, jos kaikki eivät ole kuuulleet evankeliumia. Evankeliumia ei voi kuulla, jos siitä ei kukaan kerro.

Tuosta pienestä valosta tuli mieleen tulikärpäset. Mitättömän näköiset omilta voimiltaan mutta niin vain ryhmässä loistavat valomerenä.

Vähän niinkuin mekin uskovat, pienet ja mitättömät omilta voimiltamme mutta Herran kanssa pystymme suuriin tekoihin. Nostakaamme, kantakaamme ja pelastakaamme Kristuksen kautta, niinkuin meillekin on aikanaan tehty.

Siihenhän meidät uskovatkin on kutsuttu:
Polish_20221022_144634871.jpg
Ihana ja valmiin sydämen asenne kyllä sinulla Pienimies 💖 Valmiina työhön oli tehtävä mikä tahansa ja päättyi se miten tahansa täällä maanpinnalla. 😍
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Tuija
Viestit: 2828
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Amen Rosita ja ihastuin myös tuohon rohkeuteen mikä loistaa kommenteissa, Pieni mies. Koen että juuri se on nyt sitä mitä Herra meissä kaipaa. Poistua rohkeasti mukavuus alueelta, elopellolle jossa on nyt hyvin tuulista.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2828
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Pienimies, tämä jäi kysymättä, miten löysit meidät? Tämän palstan?
Tämän monasti esitän uusille?
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Vastaa Viestiin