Kaikenlaista jutustelua 10

Keskustele palstaa koskevista asioista
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Olen onnistunut huonosti kummin tehtävässäni. Välimatkaa on reilusti ja työt ja aikanaan muut asiat ovat vieneet liikaa aikaa sukulaisilta.

13vee kummilapseni on menossa pride kulkueeseen mukaan 😔

Mihin tämä maailmassa menossa?😞
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Älä syytä itseäsi. Ymmärrän murheesi.Tämä maailma on raaka ja houkutukset suuret, mutta aina voimme jatkaa rukousta läheistemme puolesta.
🙇‍♀️🙇‍♀️
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Rosita kirjoitti: 22 Elo 2022, 21:17 Olen onnistunut huonosti kummin tehtävässäni. Välimatkaa on reilusti ja työt ja aikanaan muut asiat ovat vieneet liikaa aikaa sukulaisilta.

13vee kummilapseni on menossa pride kulkueeseen mukaan 😔

Mihin tämä maailmassa menossa?😞
En tiedä millaisissa väleissä olet kummilapseesi,läheinen vai etäinen, mutta jos soittaisit hänelle, ja kertoisit oman mielipiteesi pride-liikkeestä, ja kuinka se edustaa täysin Jumalan Sanan vastaista toimintaa.

Vaikka kummilapsesi menisikin sinne marssille soittosi jälkeen, niin hän ainakin tietäisi että hän on jollekin aikuiselle ihmiselle niin tärkeä että tämä on halunnut, ja uskaltanut soittaa varoittaakseen asiasta.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Kiitos Tuija ja kiitos AO mietteistäsi 😊. Voisinkin tosiaan soittaa tai viestitellä tulevan syntymäpäivän verukkeella. Olet oikeassa kyllä tuosta varottamisesta välittämisen takia. Tuntuu olevan paljon teini-iän kapinointia tuossakin osoitteessa.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Tervetuloa arja joukkoomme. Ole siunattu Jeesuksessa Kristuksessa.
💖👑💖
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Juu, tervetuloa Arja! Meillä oli ongelmia hiukan tuon tilin sisälle saattamisen kanssa, mutta lopulta sitten onnistuimme.

Siunausta sinulle palstalla ja Herra Jeesus olkoon sydämessäsi aina.
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Minulle nousi vahva rakkauden tunne sydämelle, kun näin tämän uuden siskon tulevan palstalle. Nytkin nousee aivan kyynel sydämeen. Ilon ja rakkauden kyynel. Mitä Herra tällä haluaa viestittää.
💖👑💖🙇‍♀️🙇‍♀️🙇‍♀️
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Tuija kirjoitti: 24 Elo 2022, 13:29 Minulle nousi vahva rakkauden tunne sydämelle, kun näin tämän uuden siskon tulevan palstalle. Nytkin nousee aivan kyynel sydämeen. Ilon ja rakkauden kyynel. Mitä Herra tällä haluaa viestittää.
💖👑💖🙇‍♀️🙇‍♀️🙇‍♀️
Kävin hänen kanssaan lyhyehkön mail. keskustelun ja koin saman... hyvin lämpimän ihmisen hengen olin aistivinani hänestä. Odotan myös innolla mitä iloa saamme hänen kauttaan palstalle.
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Tämä alkoi tässä hetkessä yht äkkiä soimaan sydämelle. Ehkä tarkoitettu juuri tähän hetkeen.. siksi se on jaettava tässä.

On kesän kirkas huomen.
https://youtu.be/yOqPQZZy0Rc

... Tuo tunne vahvistuu vielä tuon laulun kautta. Nyt tässä on jotain erityistä.
Kiitos Jeesus.
💖👑💖
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Mielenkiintoista että koimme Jarmo tuon saman. Pyhä Henki on vahvasti läsnä.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Eero »

Shalom Arja!

Ja tervetuloa palstalle munkin puolestani, Herramme Jeesuksen Kristuksen Siunausta ja hyvä että saitte kirjautumisongelman taklattua!

t.Eero-veljesi Herrassa
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Tervetuloa minunkin puolesta palstalle Arja, oman vapaan tahdon ja jaksamisen mukaan saa täällä kirjoitella tai olla kirjoittelematta 🌺


Googletin Tuija tuon On kesän kirkas huomen. Sen sanoitusten takaa löyty pappi ja runoilija Simo Korpela. Itselle tuli uutena löytönä hänen kirjallisuutensa.
Runoilija Simo Korpela (1863 – 1936) oli pappi, joka teki pisimmän päivätyönsä Toivakan kirkkoherrana. Virsi- ja laulurunoilijana hän oli erittäin tuottelias. Viidessä kokoelmassa on kaikkiaan noin 600 hengellistä runoa.
Kun sanotaan, että kirjoilla on kohtalonsa, sama sopii myös runoilijoihin. Korpelan tekstejä oli 1900-luvun alkupuolella useassa laulukirjassa, mm. Hengellisiä lauluja ja virsiä –kokoelmassa 85, sen uudemmassa laitoksessa 49, mutta Laula, kaikki maa -kokoelmassa vain yksi. Virsikirjassa Korpelan tekstejä on neljä.
Simo Korpelan elämässä oli paljon sairautta ja kärsimystä. Pitkät ajat hän makasi liikuntakyvyttömänä. Viisi hänen lapsistaan kuoli ennen aikuisikää.
Lähde: virsikirja.fi

Hänkään ei maallisesta vaelluksesta selvinnyt kevyellä taakalla mutta Herra hänetkin kantoi loppuun.
Hänen neljästä selaamastani virsikirjaan tuodusta virrestä erityisesti tämä kosketti 🥺❤️

948
Vuodata nyt meihin, Herra,
Pyhä Henki taivaasta,
yhdessä kun olla saamme
jalkojesi juuressa.
Sydän siunaa, siunaa kieli,
täytä meidät armolla,
että syntyy harras mieli
sinua vain kuunnella.

Taivaan leipää jälleen meille
syödäksemme tarjoat,
vaikeuksiin uupuneille
uuden voiman lahjoitat.
Sana siunaa kuulemamme,
kätke pohjaan sydämen,
että täällä toisiamme
palvelemme iloiten.


Jatka työtä alkamaasi
meissä, suuri Jumala.
Kaikukoon nyt kunniaasi
pelastettu maailma!
Armo anna, hoida haavat,
muovaa meidät uudelleen,
että kaikki heikot saavat,
rakkautta sydämeen.

Isä, Poika, Pyhä Henki,
siunaa meitä jokaista,
anna voimaa, rohkeutta,
anna uutta armoa.
Uutta luova sana paina
mieleen, tahtoon, sydämeen.
Anna meidän muistaa aina:
kutsut meitä taivaaseen.



Jotenkin todella siunaava teksti myös tänne palstalle, meille kaikille 😍❤️
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Oliko näissä virsissäkin muuten joku tekijän suoja juttu? Tahtosin tuon laittaa tuonne somekanavaan. Eikös 38 Raamatun käännös ollut se mikä oli vapaasti jaettavissa?
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Jäi näköjään viestistä osa johonkin bittiavaruuteen. Heräsin yhdeltä enkä saanut enää unta, saas nähä mitä päivästä tulee 😴Kauniit sanat Tuija tossa jakamassasi kappaleessa.🙏
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Eero »

Joo, Raamatuista 1933/38-käännös on vapaa tekijänoikeuksista, mutta virsikirja on ilmeisesti monimutkaisempi juttu, koska tekstejä on uudistusten yhteydessä muokattu. Täältä löytyy lisätietoja:

https://virsikirja.fi/tekijanoikeustiedot/

Lisäksi tuolta sivustolta löytyy tekijänoikeuksista vapaat virret:

https://virsikirja.fi/tekijanoikeustied ... at-virret/

Yleisesti mä oon kyllä sitä mieltä, että valtionkirkko voisi vapauttaa tällaiset kirkkomenojen ja uskon kannalta keskeiset teokset aivan vapaaseen käyttöön. Vai onkohan nyt niin, että jokaisesta esitetystä virrestä kolahtaa tekijänoikeusprovikat kirkon taskuun, mietin ma. :)

-------

Lisäyksenä vielä, että pääsääntöisestihän tekijänoikkeus on voimassa 50 tai 70 vuotta tekijän kuoleman jälkeen. Tästä on muistaakseni keskusteltu aikaisemminkin, mutta onhan se mielenkiintoista miten mikään nykyinen taho, instituutio tai ihminen voi omistaa oikeuksia teokseen, jonka viimeisinkin kirjoittaja on kuollut lähes 2000 vuotta sitten ja tiedetään varsin hyvin, että he ovat antaneet kunnian kaikesta työstään Herralle. Herran Sana on Herran omaa. Toki työstään kuuluu saada korvaus, mutta muuten on vaikea kuvitella miten tällainen "omiminen" on perusteltua.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Eero kirjoitti: 25 Elo 2022, 13:15 Joo, Raamatuista 1933/38-käännös on vapaa tekijänoikeuksista, mutta virsikirja on ilmeisesti monimutkaisempi juttu, koska tekstejä on uudistusten yhteydessä muokattu. Täältä löytyy lisätietoja:

Yleisesti mä oon kyllä sitä mieltä, että valtionkirkko voisi vapauttaa tällaiset kirkkomenojen ja uskon kannalta keskeiset teokset aivan vapaaseen käyttöön. Vai onkohan nyt niin, että jokaisesta esitetystä virrestä kolahtaa tekijänoikeusprovikat kirkon taskuun, mietin ma. :)

Toki työstään kuuluu saada korvaus, mutta muuten on vaikea kuvitella miten tällainen "omiminen" on perusteltua.

Ajattelen, että joistakin virsistä säv/san/sov menevät provikat teoston kautta "perikunnalle", näin mm. Sibeliuksen jälkeläiset saavat edelleen "provikoita".

En tiedä noista aikarajoista...
:geek:

" Tekijänoikeuden suoja-aika on voimassa 70 vuotta tekijän kuolinvuoden jälkeen – Sibeliuksen kohdalla siis vuoteen 2027. Jos käytät Sibeliuksen musiikista digitaalisesti julkaistua tai levytettyä versiota, tarvitset luvan sekä Teostosta että äänitteen julkaisijalta."

https://www.teosto.fi/usein-kysyttya/#t ... n-videolla
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

https://virsikirja.fi/tekijanoikeustied ... at-virret/

Tekijänoikeuksista vapaat virret

1 Hoosianna!
21 Enkeli taivaan lausui näin
28a Valo syttyi, Jeesus syntyi
28b Valo syttyi, Jeesus syntyi
40 Oi nimi kaikkein suloisin
63 Oi rakkain Jeesukseni
90 Kristus nousi kuolleista
113 Oi Pyhä Henki, vahvista
126 Me kiitämme sinua
133 Halleluja! Nyt ylistys
134 Pyhä, pyhä, pyhä!
139 Oi Jeesus, lasten ystävä
141 Ne jotka täällä uskossa
170 Jumala ompi linnamme
176 Pois pelko, Herran kansa!
190 Sun sanas suojaa, Jumala
201a Tänne, Jeesus, tulimme
201b Tänne, Jeesus, tulimme
209 Herra, siunaa, auta meitä
212 Kiitos, Karitsa kuollut
225 Jeesus, luona armopöydän
257 Oi Jeesus, synnyit maailmaan
265 Jeesus armon soi
267 Sua syvyydestä avuksi
275 Mä elän laupeudesta
291 Kun tunnon taakan alla
297 Mun hyvään Herraani
299a Ei mikään niin voi virvoittaa
299b Ei mikään niin voi virvoittaa
301b Kirkasta, oi Kristus, meille
308 Ah Jeesus, Herrani
325 Tulkaa ja riemuitkaa
326 Sinulle kiitos, Isä maan ja taivaan
332a Herraa hyvää kiittäkää
332b Herraa hyvää kiittäkää
337 Ei laulamasta lakkaa
341a Kiitos sulle, Jumalani
341b Kiitos sulle, Jumalani
344 Maan ja taivaan Luojan
345 Jo mahtaisimme yötä ja päivääkin kiittää
363 Kuin mainen kulta puhdistuu
368 Jeesus matkakumppani
377 Sun haltuus, rakas Isäni
389 Jumalan haltuun anna
426 Menkää maitten ääriin asti!
434 Kunnian Herraa palvelkaa
487 Jeesus, sinuun turvaten
490 Mä silmät luon ylös taivaaseen
500 Käyn, Jeesus, kasvois etehen
540 Aurinko armas valollansa
552 Mua siipeis suojaan kätke
563 Ilta on tullut, Luojani
566 Yö joutuu etehemme
571 Jo joutui armas aika
577 Sun kätes, Herra, voimakkaan
587 Terve, rauha suloinen
609 Jää hyvästi nyt, sinä maailma, jää
617 Taivaassa, ratki taivaassa
626 Tuolla taivaan asunnoissa
631a Oi Herra, jos mä matkamies maan
631b Oi Herra, jos mä matkamies maan
971 Maan korvessa kulkevi lapsosen tie
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Tekijänoikeus on saatanasta, kun se koskee Jumalan nimeä ja Herran sanaa. Silloin kaikki oikeus on Jumalan, eikä ihmisen. Ihmisen tulee kysyö Jumalalta, saako tämä säveltää tai kirjoittaa hänen nimissään ja se tapahtuu rukouksessa. Kaikki Jumalan sana on vapaata sanaa, jonka käsky lähtee lähetyskäskyn kautta. Siksi emme ole mainoksia pyörittävällä alustoilla, emmekä me Operaatiokeskuksenkaan kanssa tee ainoatakaan Raamattu aiheista videota, jossa olisi mainoksia. PItää aina erottaa mikä on Herran ja mikä on maallisen hallinnon.

Kirkot ovat kautta aikain valehdelleet itselleen ja seurakunnalle, että jostain on tultava elanto ja siksi me otamme omamme näillä keinoin. Mutta jos Jumala on elävä Jumala ja uskomme seurakunnassamme tämän kaikkivoipaisuuteen, niin milloin olemme jääneet siltä uskolta kylmäksi? Emme koskaan!

Tämäkin sivusto maksaa X määrän vuodessa ylläpitää ja minä olen vapaa siitä murheesta kuin taivaan lintu. Aina tulee olemaan joku jostain, joka iloksemme tarjoutuu maksamaan osan tai kokonaan, millon mitenkin. Jos luotamme todella Jumalaan, niin tekijänoikeudet ovat pelkkää maallista ahneutta.
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Amen Jarmo.
Tuota samaa toteutan tuolla Bloggerissa olevassa Sinettisormus blogissa. On minulle ehdotettu että jos ottaisin nuo mainokset käyttöön voisin tienatakin siinä samalla jotain. Mutta se ei käy piirtoihini. Tuo sivusto/blogi on pyhitetty Jumalan käyttöön, ei kaupalliselle maailmalle.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Vastaa Viestiin