Kaikenlaista jutustelua 10

Keskustele palstaa koskevista asioista
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tervetuloa Tapsamitsu minunkin puolestani ja Herramme Jeesuksen Kristuksen Siunausta kaikissa asioissasi!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
tapsamitsu
Viestit: 21
Liittynyt: 24 Tammi 2023, 22:34

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja tapsamitsu »

Kiitos tervetulotoivotuksesta!

Olen seurannut tätä palstaa pitkään ja Jarmon raamattutuntiopetuksia Klasun kanssa, jotka ovat olleet avartavia ja tiettyjä asioita en olisi koskaan pystynyt itse avaamaan ymmärrykselläni.

Keskustelupalstaa on ilo ollut seurata ja pysyä ajan tasalla, missä mennään hengellisellä kentällä. Tosiaan meillä uskovilla (täytyy tarkentaa: Raamattuun uskovilla ja pitäytyvillä ja sydämen uskolla Jeesukseen henkilökohtaisena vapahtajanaan) on toivoa, vaikka kävisi miten kävi tässä lopunajalla ja se toivo on ikuinen ihana elämä lopulta taivaassa, missä kaikki on täydellistä (mitä korva ei ole kuullut ja silmä nähnyt tässä ajassa). Paavalikin sanoi, että kuolema on voitto (jos se perustuu uskossa Jeesukseen. Hänellekin näytettiin taivas Raamatun mukaan. Varmaan kokemus vahvisti Paavalia kilvoittelemaan "voittopalkintoa").
Uskon Jarmon tavoin seurakunnan ylösottoon ennen vihan aikaa ja olen itse tutkinut eri Raamattuun avautuvia tutkimuksia ja opetuksia asiaan liittyen. Olemme nyt luopumuksessa aika syvällä kristikunnassa ja maailmanlaajuisestikin. Uskon ylösoton ajan olevan lähellä jopa niinkin lähellä, että voi yllättää meidät kesken kaiken...

Nykyinen maailman tilanne näyttää valitettavasti aika lohduttomalta. Pitää sanoa rehellisesti, että jos en olisi uskossa, minulla olisi aika pahoja pelkotiloja/traumoja siitä, mitä on tulossa ja kohtaa maanpiiriä ja ihmisiä. Tuntuu kuitenkin oudolta, että monet tuttavat (ei uskovat) näyttävät olevan sokeita, eivätkä ymmärrä ja näe, mikä on maailman todellinen tilanne tällä hetkellä (= veitsen terällä) aivan kuin Nooan aikana...
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Eero »

Voisiko sanoa vaikka että HALLELUJA!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1212
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Ihanaa kun tulee uusia joukkoomme 💝

Olet kyllä oikeassa maailman tilanteesta, kyllä tässä itsekukin olisi peloissaan jos ei Jeesusta tuntisi 🙏

Ja kyllä on merkillistä kuinka sokeita jotkut ovat jopa maailmankin asioille. Valtapitäviin luotetaan kun omaan äitiin.

Luin jostain että orjuus, jota meillä on maailman historia täynnä, on vain vanhempi nimitys tälle nykyiselle työelämä järjestelmälle. Joku vain jossain keksiä että ihmiset saa uskollisiksi, kun niille antaa työstä rahaa.


En tietenkään tarkoita että kaikkien pitäisi lopettaa työ ja että verojen maksaminen olisi turhaa, meidänkin yhteiskunta on pitkään pyörinyt niin, mutta kun ylintaso tulee ahneeksi ja kurittaa lisäverolla ja laskuilla ja kuten Saarikko taisi eduskunnassa hetki sitten todeta tähän sähkölaskuilla kyykytykseen, että ihmiset voi hakea toisen tai kolmannen työn itselleen että selviää sähkölaskuista! Niin aletaan puhua jo orjuudesta ja vankilasta yksilön kohdalla. Riistävä ja raastava oravanpyörä, jossa ei ole aikaa perheelle, sapattiin eikä juuri muuhunkaan ja sitä Jumala ei meille halua.


Ja nyt jos/kun meille tarjotaan jonkin ajan päästä tuota korttia "et omista mitään ja olet onnellinen" kunhan kumarrat meitä (WEF:n ideologia) niin palaamme tuohon alkuperäiseen orjuuteen takaisin. Mitään et omista, mitään et voi tehdä tai ansaita tai liikkua, ilman että isoveli tietää. Kaikki mitä tähän asti olet saavuttanut pyyhitään pois.

Siitä voimme tietenkin olla iloisia että kun tuo aika koittaa niin suurin osa noista nukkuvista herää. Silloin he muistavat meidän varoituksemme. Tuo tuleva tulee olemaan myös niin kauheaa että ihmiset tulevat löytämään Jumalan ahdistuksissaan. Siksi tämä varoittelu ja Jumalan kylvötyö on niin tärkeää, vaikka se meistä välillä tuntuukin hukkaan heitetyltä työltä.

Kuolema on totisesti voitto 🙏

Jarmo on kyllä paljon noita Ilmestyskirjan ja muita Raamatun ilmoittamia tapahtumia tutkinut, hänelle iso kiitos siitä 💝

Minä, minä olen teidän lohduttajanne. Kuinka olet voinut pelätä kuolevaista ihmistä, Aadamin lasta, joka lakastuu kuin ruoho?
Minä olen Herra, sinun Jumalasi,
minä nostatin meren pauhuun,
minun nimeni on Herra Sebaot.
Minä olen pannut sanani sinun suuhusi
ja kätkenyt sinut kätteni suojaan.
Jesaja 51:12,15-16
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Tuija
Viestit: 2787
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Tervetuloa keskuuteemme " MERSUKKA ". Ole Siunattu joukossamme, Jeesuksessa Kristuksessa.
🙏💖👑💖
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tervetuloa myös minunkin puolestani nimimerkki ”mersukka” ja Herramme Siunausta kaikissa asioissasi! Aamen.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Angelicus
Viestit: 402
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Ei pidä ottaa henkilökohtaisesti tätä somettelua. Jos kukaan ei näytä reagoivan jutteluusi, heillä vain on omat menonsa ja tekemisensä, eikä reaktion puute johdu sinusta. Eihän tämä somettelu mitenkään saa meitä sitoa. Paitsi jos saat erityisen kutsun Jumalalta olla hänen apunaan, niin osaat varmaan toimia hänen tahtoaan kuunnellen täälläkin. Totta kyllä, että sydäntä lämmittää, kun huomaa saaneensa omaan kirjoitukseensa vastakaikua. Ok, kilvoitellaan tässäkin asiassa, että kohtuus löytyisi sanankäytössä.
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1212
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Löytyykö kristittyjen blogeja jostain vai onko satunnaiset kirjoittelijat hajallaan? Tai yleistä hyvää sivustoa mihin keräillään blogeja?

Onko Tuija tuolla bloggerissa, kun sinne kirjautuu niin nähtävillä muidenkin blogit?
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
jsj
Viestit: 427
Liittynyt: 22 Elo 2021, 21:14

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja jsj »

Sanna kirjoitti: 09 Helmi 2023, 18:36 Löytyykö kristittyjen blogeja jostain vai onko satunnaiset kirjoittelijat hajallaan? Tai yleistä hyvää sivustoa mihin keräillään blogeja?

Onko Tuija tuolla bloggerissa, kun sinne kirjautuu niin nähtävillä muidenkin blogit?
Hyvä kysymys, en itse ole moisesta tietoinen, mutta voisi olla ihan paikallaan perustaa, varsinkin kun Uusi Suomikin tuntuu aika hanakasti poistavan liian kristityt kirjoitukset.
Avatar
Tuija
Viestit: 2787
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Minun blogi on Bloggerissa ja ei siellä näy kuin tuo minun oma teksti.
Eero sen minulle aikanaan neuvoi ja opetti.
Suosittelen kyllä bloggeria jos haluat tehdä oman blogin.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Eero »

Joo, en mäkään tiedä, että olisi varsinaisesti mitään kristillistä ”blogirinkiä”, jos ei isompia toimijoita lasketa.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Tuija
Viestit: 2787
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Se ei siis itsessään ole mikään hengellinen blogi alusta, mutta voit tehdä omasta blogistasi sen. Siellä on valmiita taustakuvia, mutta pyysin tytärtäni tekemään minulle hengellisestä kuvasta taustan. Piti vain etsiä tuo sopiva kuva. Hallinnointi on omissa käsissä ja sinne ei lukijat pääse.
Kun saat blogi tekstin valmiiksi niin lähetät sen sivulle jossa sitä saa kaikki lukea.
Bloggeri kyllä seuraa ettei tule mitään asiatonta tekstiä.
Eero osaa tuosta paremmin neuvoa jos tuo sinua kiinnostaa? Tästä yhtenä päivänä ajattelinkin että voisit tehdä oman blogin. Kertoa kuinka Jumala on vaikuttanut ja vaikeuttaa elämässäsi.
Bloggeri on ilmainen.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2787
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Tuija »

.. ja tietenkin voit itse lähettää tuoreimmat tekstit kenelle haluat.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1212
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Angelicus kirjoitti
Ei pidä ottaa henkilökohtaisesti tätä somettelua. Jos kukaan ei näytä reagoivan jutteluusi, heillä vain on omat menonsa ja tekemisensä, eikä reaktion puute johdu sinusta. Eihän tämä somettelu mitenkään saa meitä sitoa.
Totta. Kaikki eivät ole netissä niin useasti ja kun katsoo tuota käyttäjämäärääkin niin onhan se jo itsestään pieni reagointi alusta vaikka kaikki olisi paikalla.

Harmillisinta ihmiselle lienee vastaamattomuus, eri mieltä oleminenkin on parempi kuin täysi hiljaisuus esimerkiksi keskusteluissa. Mutta josko Herra toisi palstalle vähän vilskettä ja uusia ihmisiä 🙏
Onhan tämäkin palsta niin kauan saanut toimia, että aikalailla kaikki uskonnolliset keskustelut on jo käyty.


Tuosta blogeista niin kiitos vinkeistä. Mulla on blogiraakile itseasiassa linkitettynä jo yhdelle blogisivustolle, mutta joku siellä mättää kun tekstien julkaisussa menee 4- 8 tuntia ja nyt viimeisin meni läpi 22 tunnin viiveellä. Eli tämäkään julkaisu ei päässyt feediin ajoissa jossa ihmiset voisivat nähdä. No katson tämän viikon ja sitten ehkä harkitsen tuota bloggeria. Tuollahan on siis muitakin Jeesuksen tunnustavia etten jaksaisi uskoa että siitä on kiinni.

Kiitos Tuija. Kirjoituksiin iski syksyllä turhautuneisuus, että ei niille riitä lukijoita ja jos niitä ei edes kukaan nää, niin mitä järkeä. Mutta kirjoittamaanhan minut on kehoitettu. Sekin on päässyt unohtumaan. Mutta tässä kun on muutenkin rohkaistunut niin ehkä tästä eteenpäin uudella innolla. Ja sieltä kaapistakin ulos pikkuhiljaa henkilökohtaisimmilla postauksilla :lol:

Ja viitaten Angelicuksen laittamaan kommenttiin, mistä muistui mieleen, että mehän teemme tätä kaikkea mitä teemme niin Herran takia, ei yleisömenestyksen
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Tuija
Viestit: 2787
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Bloggerin postaukset lähtee heti.
Alussa lukijoita on vähemmän. Mutta mitä enempi postaat sitä näkyvämmäksi tekstisi tulee.
Minä täällä jo odottelen tekstejäsi ja saa laittaa sinetti ryhmänkin. 🤗💖
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Kulkija
Viestit: 187
Liittynyt: 27 Joulu 2020, 09:57

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Kulkija »

Kiitos Angelicus🙏
tapsamitsu
Viestit: 21
Liittynyt: 24 Tammi 2023, 22:34

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja tapsamitsu »

Hei,
teillä Sanna ja Tuija (ja muut) on ollut avartavia ja siunauksellisia kirjoituksia. Lähes päivittäin olen lukenut palstalle tulevat uudet viestit. Tietenkin voisin alkaa enemmän kommentoimaan ja kirjoittemaan tänne.
Angelicus
Viestit: 402
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Kitoksia, Kulkija. Aurinkoinen päivä tänään, tuuli lennättää lunta, helposti ihmistäkin. :D
jsj
Viestit: 427
Liittynyt: 22 Elo 2021, 21:14

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja jsj »

tapsamitsu kirjoitti: 10 Helmi 2023, 14:06 Hei,
teillä Sanna ja Tuija (ja muut) on ollut avartavia ja siunauksellisia kirjoituksia. Lähes päivittäin olen lukenut palstalle tulevat uudet viestit. Tietenkin voisin alkaa enemmän kommentoimaan ja kirjoittemaan tänne.
Olet tervetullut! Mitä enemmän kommentteja ja elämää täällä on, sen mukavampi!
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 10

Viesti Kirjoittaja Eero »

Joo, kuten sanottua, se että johonkin viestiin ei tule vastausta, ei tarkoita etteikö sitä joku lukisi ja huomioisi, mutta rohkaisen kyllä kaikkia kuuntelemaan, että jos vähänkin saa kehotusta, niin kirjoittaa vaan.

Siunattua Sapattia rakkaat palstalaiset!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Vastaa Viestiin