Kaikenlaista jutustelua 9

Keskustele palstaa koskevista asioista
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1253
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Minulla on viikon ollut vahva tunne että pitäisi paastota ja olenkin muutamana päivänä harjoitellut ja ollut osittain paastolla. Olen ajatellut että se on Herran pyyntö rukousvahvistusten vahvistamiseksi mutta tänään järkytyin hieman kun näin somessa (tiedän että kyseenalainen paikka) ulkomaalaisen uskonsisaren saaman kehotuksen paastota Helmikuu. Syyksi että se on valmistautumista nälänhätään joka koittaa pian. Tähän postaukseen oli useampi jakanut saamiaan samanlaisia ajatuksia ja kehotuksia.
Sitä aina jotenkin järkyttyy ku näkee uuden Ilmestyskirjan asian lähestyvän vaikka tietääkin mitä on tulossa.
Mitä mieltä te muut? Jos me jäämme aikaan että ruuan hinta pomppaa pilviin niin itselle ainakin tekisi hyvää opetella että ruokaa ei ole koko ajan saatavilla.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Hes33
Viestit: 204
Liittynyt: 31 Joulu 2021, 16:42

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Hes33 »

Minä uskon että kuulit Herran kehoituksen. Monet ovat kokeneet kehoitusta paastoon viime aikoina. Ennenkaikkea se on hengellistä vahvistumista varten, mutta siinä on myös tuo mainitsemasi hyvä puoli. Elimistö ja henkinen kestävyys ovat harjaantuneempia paaston kautta, eikä mahdollinen niukempi ja tiukempi aika välttämättä iske yhtä kovasti vasten. Siunausta ja voimia paastoon!
Rosita kirjoitti: 01 Helmi 2022, 15:39 Minulla on viikon ollut vahva tunne että pitäisi paastota ja olenkin muutamana päivänä harjoitellut ja ollut osittain paastolla. Olen ajatellut että se on Herran pyyntö rukousvahvistusten vahvistamiseksi mutta tänään järkytyin hieman kun näin somessa (tiedän että kyseenalainen paikka) ulkomaalaisen uskonsisaren saaman kehotuksen paastota Helmikuu. Syyksi että se on valmistautumista nälänhätään joka koittaa pian. Tähän postaukseen oli useampi jakanut saamiaan samanlaisia ajatuksia ja kehotuksia.
Sitä aina jotenkin järkyttyy ku näkee uuden Ilmestyskirjan asian lähestyvän vaikka tietääkin mitä on tulossa.
Mitä mieltä te muut? Jos me jäämme aikaan että ruuan hinta pomppaa pilviin niin itselle ainakin tekisi hyvää opetella että ruokaa ei ole koko ajan saatavilla.
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1253
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Kiitos!
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2206
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Maria kirjoitti: 31 Tammi 2022, 21:50
Se mitä sitten näin oli outoa. En tiedä mitä siitä pitää ajatella. Mutta kerron näyn vain siinä järjestyksessä, kuin se minulle näytettiin.
Näin Putinin kasvot. Hän hymyili. Sellainen hymy, jota en mielelestäni usein näe. Sitten näin heti perään Sauli Niinistön, ja etenkin hänen vinossa olevat silmänsä. Hän hymyili. Hänen olemus oli ikäänkuin epäaito. Hänen silmänsä olivat vinossa, ja minä koin ristiriitaa näkemässäni. Vaikka hän hymyili, minä koin, että silmät olivat epäaidot. Tämä toistettiin.
Nämä kuvat presidenteistä olivat sellaiset väläykset. Ikäänkuin salamannopeat väläykset. Jos ne olisivat spekulaatiota varten, ei Herra näyttäisi niitä. Molemmat näytetään niin, että kiinnitä huomiota Putinin hymyyn, kiinnitä huomiota Saulin silmiin. Molemmat näytettiin nopeasti. Mutta kuitenkin sain nähdä tämän siten, että ymmärsim, että on kyse jostain nopeasta. Herra puhukoon ja antakoon ymmärrystä.

Tuli tämä näkysi uudestaan mieleeni kun näin tämän Ylen uutiskuvan Niinistöstö sekä Putinista. Oliko näyssäsi Niinistön silmät tälla lailla ?

https://yle.fi/uutiset/3-12297565
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
alabasteripullo

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Lentokoneesta vielä... se tuli mieleen että Petri Paavola kirjoitti Suomesta ja Natoon liittymisestä ja siitä että Nato on sotilaallisesti Venäjää heikompi. Niinistön silmät tuli mieleen että on sokea Putinin oveluudelle. Putin sai vihin ovelasti ja vääränlaisen ystävyyden merkeissä että Suomella ei riitä puolustettavaa Venäjää vastaan.
Vladimir Putin on pitkän ajan strategian ajattelija, jonka päämäärä on ennallistaa Venäjän suuruus ja hänellä on luontaisia etuja.
P.Paavola kirjoitti sen "Venäjä ja nato".
Loren Thompson on johtava operatiivinen virkailija Lexington instituutista ja kolumnisti. Sen lisäksi Thompsonilla on tohtorin ja maisterin tutkinto valtiovallasta Georgetownin yliopistosta ja kandidaatin tutkinto valtiotieteestä Northeasternin yliopistosta.

Thompsonin mukaan Venäjällä on paljon etuja, jotka voivat auttaa sitä saamaan niskalenkkiä mahdollisessa sodassa Venäjän ja Naton välillä. Hän sanoi Venäjän hyötyvän maantieteellisesti mahdollisen konfliktin syttyessä. Thompsonin mukaan Venäjällä on historiallisia taipumuksia käydä sotaa enemmänkin maalla kuin merellä.

Hän sanoi Venäjän kykenevän saamaan maan länsiosista lyhyellä aikavälillä tarvittavan paljon sotilaita palvelukseen. Thompsonin mielestä Naton ilmatuki osoittautuu tehottomaksi, koska Venäjällä on mahtava ilmatorjunnan puolustusjärjestelmä.

Thompson on tuonut myös esille kuinka Venäjän armeijasta on tullut koko ajan ammattimaisempi ja kuinka se on ottanut käyttöönsä kehittyneitä tavanomaisia aseita kun Amerikka liittolaisineen eivät ole tehneet samanlaisia investointeja uuteen teknologiaan.

Kun ottaa huomioon, että ratkaisevat taistelut tapahtuvat maalla, niin Venäjällä on etu aseteknologiassa ja koska Venäjä kykenee kärsimään enemmän miestappioita kuin Nato, niin Venäjä on tässäkin suhteessa vahvoilla.
P.Paavola sen kirjoitti.
alabasteripullo

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Olin paastonnut yhden fb-kaverin uskonsiskon kanssa viime vuonna. Mutta ryhmäpaasto kiinnostaisi enemmän koska voisi saada vertaistukea tai vinkkejä tai neuvoja paaston kanssa. Jokainen yksilö on erilainen miten paasto vaikuttaa jokaiseen yksilöön. Erityisherkkään uskovaan se voi vaikuttaa voimakkaasti paaston kanssa niin siksi ryhmäpaasto olisi oikea ratkaisu siihen niin erityisherkät uskovat osaisi neuvoa tai antaa vinkkejä paastoon erityisherkkyyden takia.
alabasteripullo

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Ihan yhteensattumaa! Tämä ilmestyi heti mun nenän eteen. Voiko tää liittyä Marian näkyyn?
Kuten varmaan tiedättekin, karhu on herännyt ja irvistelee nyt Ukrainassa. Rukoilkaahan Suomen puolesta seuraavan 10 päivän aikana niin ettei karhu käännä huomiotaan meihin. Rukoilkaahan samalla myös kansakunnan kääntymistä Jumalan puoleen.
Nyt on jo kiire!

Olemme kansakuntana kovin luopiotilassa, ja kääntyneet vanhojen jumalien ja noituuden puoleen. Me tarvitsemme ehdottomasti taivaallista väliintuloa ennen kuin on liian myöhäistä.

Ruouspyyntöä saa jakaa laajasti. Nyt tarvitaan strategisia tarkka-ampujan rukouksia, sillä meneillään on taistelu Suomen sieluista ja elämistä.
Siunauksin,
Kirsi
Kuninkaan tyttäret Suomi
alabasteripullo

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Anteeksi, mun on pakko kirjoittaa nyt. Äsken rukoillessani ajatus laski sydämelleni. Uskovat tukevat velhoutta ymmärtämättä. Siitä pitäisi tehdä parannuksen koska se vie luopiotilaan jonka takia ei elä Herran tahdon mukaan. Mä olen kans valmis tekemään parannuksen jos Herra osoittaa asioita joihin Hän ei ole mieltynyt. Nöyrryn Herran tahdon alle. Ymmärrän mitä on luopiotila koska se tulee siitä ettei elä Herran tahdon mukaan.
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1253
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Sanna »

alabasteripullo kirjoitti: 02 Helmi 2022, 00:08 Olin paastonnut yhden fb-kaverin uskonsiskon kanssa viime vuonna. Mutta ryhmäpaasto kiinnostaisi enemmän koska voisi saada vertaistukea tai vinkkejä tai neuvoja paaston kanssa. Jokainen yksilö on erilainen miten paasto vaikuttaa jokaiseen yksilöön. Erityisherkkään uskovaan se voi vaikuttaa voimakkaasti paaston kanssa niin siksi ryhmäpaasto olisi oikea ratkaisu siihen niin erityisherkät uskovat osaisi neuvoa tai antaa vinkkejä paastoon erityisherkkyyden takia.


Saisko tänne alaryhmän tonne keskusteluosioihin missä keskityttäisiin vain paastoasioihin? Jos sais porukan kasaan ja kokemuksia? Ja pakko ei ole olla paastolla, voi vain vastaillakkin. Ne on mukana ketä haluaa? Voisi kysellä samalla mikä kuuluu asiaan. Itsellä ruumillinen seisomatyö niin mietityttää kauanko sitä pysyy pystyssä.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2206
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Rosita kirjoitti: 02 Helmi 2022, 04:02
alabasteripullo kirjoitti: 02 Helmi 2022, 00:08 Olin paastonnut yhden fb-kaverin uskonsiskon kanssa viime vuonna. Mutta ryhmäpaasto kiinnostaisi enemmän koska voisi saada vertaistukea tai vinkkejä tai neuvoja paaston kanssa. Jokainen yksilö on erilainen miten paasto vaikuttaa jokaiseen yksilöön. Erityisherkkään uskovaan se voi vaikuttaa voimakkaasti paaston kanssa niin siksi ryhmäpaasto olisi oikea ratkaisu siihen niin erityisherkät uskovat osaisi neuvoa tai antaa vinkkejä paastoon erityisherkkyyden takia.


Saisko tänne alaryhmän tonne keskusteluosioihin missä keskityttäisiin vain paastoasioihin? Jos sais porukan kasaan ja kokemuksia? Ja pakko ei ole olla paastolla, voi vain vastaillakkin. Ne on mukana ketä haluaa? Voisi kysellä samalla mikä kuuluu asiaan. Itsellä ruumillinen seisomatyö niin mietityttää kauanko sitä pysyy pystyssä.
viewforum.php?f=21

Paastosta voi etsiä vanhempia viestejä foorumin hakutoiminnolla. Aiheesta on kirjoiteltu hyvin vähän vuosien varrella.

Ja, kun sinulla Rosita on nyt oma blogi, voit myös siellä tehdä uuden ketjun aiheesta.

Muut keskusteluaiheet-osiossa voi niin halutessaan tehdä aloituksen aiheesta, jos kokee sen tarpeelliseksi, mieleiselläsi otsikolla.

Uutta osiota ei keskustelualueelle kannata luoda pelkästään paasto-aiheesta, joka on vain yksi sadoista erilaisista aihepiireistä joista foorumilla on kirjoiteltu, ja vieläpä hyvin vähän.

Tämä Foorumin selkeyden vuoksi.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2206
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Neuvoksi. :)

Uusien lukemttomien viestien löytämiseksi hyvä työkalu on ..ylhäällä vasemmalla olevan "pikalinkit"-otsikon takana oleva "lukemattomat viestit"-valikko...
.search.php?search_id=unreadposts
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Uusiluomus

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

"Moses was a genius, a captain of Egypt. His problem wasn't that he needed more information, his problem was like most of us, he knew too much. God took him for a third or his life into the wilderness to break him down."
Leonard Ravenhill
Sinettisormus

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tervetuloa keskuuteemme nimimerkki Oligopiste. Ole siunattu Jeesuksessa Kristuksessa.
💖👑💖
Sinettisormus

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Siunattua Ystävänpäivää teille kaikille, Rakkaille siskoille ja veljille.
💝👑💝👑💝👑💝👑💝
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Maria »

Herran siunausta jokaiselle tänään ja tervetuloa mukaan kirjoittelemaan palstalle Oligopiste 🙏
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
alabasteripullo

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Kuva
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1253
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Eroa kirkosta sivustolla ei hakemukseen enään kysytä syytä miksi eroat. Mistä syystä? Eikö kirkko enää halua kuulla syitä? Sattuuko totuus mistä he ovat luopuneet? Joukkokatohan on tapahtunut kun noita oikeaa sanaa ajavia pappeja on ajettu virastaan.
Olen meinaan kirjoittanut tuon hakemuksen kolmisen kertaa tässä lyhyen ajan sisään ja mutta kuitenkin jättänyt lähettämättä. Tänään pisti silmään että ei voi enää perustella hakemukseen syitä.

Jotenkin koen vahvana että kirkkoon joka kumoaa Raamatun opetukset ei pitäisi kuulua. Tuli silmiini näyn kaltainen kuva kaarnan palasta joka ajelehtii merellä. Se suunta minne kaarna/itse katsoo näkyy rannalla ilakoivia uskossaan vahvoja olevia uskovia. Ja kun katsoo taakse, näkee syntisen rannan täynnä haureutta ja muuta synkkää.

Selasin tuossa haulla ketjuja jossa keskusteltaisiin Jumalan nimistä ja Sinetin saama näky veneestä joka ajelehtii merellä pysäytti. Sekä se toinen, valkoinen auto.

Olen paininut tässä taas uskonasioiden kanssa. Jotenkin tuntuu että ei kuulu tänne viisaiden ja vahvojen joukkoon, mutta todellakaan ei halua palata sinne mistä on lähtenyt. Raastavaa lukea koko ajan asioista mitä on opetettu väärin uskonasioista.

Tuntuu että uskossaan oli paljon vahvempi ennen, kuin monen sivuston kautta lukemansa tiedon jälkeen.

Olen rukoillut pääsyä pois maallisesta työnteosta, että saisi jotain henkistä ja merkityksellisempää tilalle.
Onko kirkosta ja työstä eroaminen ensimmäinen askel mikä pitää ottaa ja luottaa että vastaus tulee sen jälkeen? Olen jo antanut Herralle luvan järjestää ne asiat eteeni mitkä hän on suunnitellut.

Onko nyt hetki katkoa loputkin maalliset siteet ja hypätä sinne mereen, odottaa että vesi täyttää nenän ja keuhkot, sulkea silmät ja odottaa että Herra nostaa jatkoon?

Ymmärrän että ihmiset eivät halua omaa tilaansa kirkosta eroamiseen kertoa mutta jos näihin asioihin saisi jotain keskustelua.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Maria »

Shalom 🙏
Joskus joudumme hyppäämään uutta ja tuntematonta kohti ja sillä hetkellä vanha tuttu jää taakse, mutta meille kerrotaan oikea reitti mihin mennä ja milloin. (Matt. 14:22-33)
Hyvä paimen ei koskaan jätä omiaan ❤️

Jos koet sydämessäsi, että haluat saada varmuuden siitä miten tulisi toimia, niin voi olla, että Herra valmistaa sinua johonkin uuteen.

Rukoillaan, että saisit jotain suuntaviivoja Herralta, ja että voisimme kaikki muutkin saada Jumalalta kaiken tarpeellisen avun nykyiseen hetkeen ja kaikkeen tulevaankin! ❤️ 🙏
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Sinettisormus

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinulla on ollut aivan ihastuttavia kirjoituksia Rosita. Kaikki me täällä ollaan oppimassa, ei täällä ole yhtään täydellistä. JUMALA kasvattaa meitä kaikkia loppuun asti. Valmiiksi emme tule, mutta me kelpaamme Hänelle. Hän tietää meidät saviastioiksi ja Hän muovaa meistä kauniita käyttöastioita erilaisiin töihin, Hänen töihinsä.
Sinettisormus

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ps. Olen paininut samojen asioiden kanssa, Rosita. Tuo kirkosta eroaminen on kiusannut myös minua, koska se ei ole enää sitä mistä olen perusteikseni saanut.
Mutta mieheni ei halua että eroan tai eroamme siitä. Onhan meidät vihitty siellä jne. Sain lohdun tuohon asiaan, kun ymmärsin, että nykyään olen uusi luomus, Jeesuksessa Kristuksessa. Hänen seurakunta ei ole ihmis käsin tehty, niin kuin kaikki täällä maailmassa olevat on. On siis sama mihin kuuluu jos johonkin haluaa täällä liittyä, ne on kaikki ihmis käsin tehtyjä. Uskon, että ratkaisevin on sydämen asenne, että sydämemme on ympärileikattu Jeesukselle Kristukselle.
Toivottavasti sait kiinni tästä ..
💜👑💜
Vastaa Viestiin