Kaikenlaista jutustelua 9

Keskustele palstaa koskevista asioista
alabasteripullo

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Joko talviturkki on jo riisuttu vai vasta juhannuksen jälkeen? 😁 🥶

Kysymys; mitä juhannus merkitsee sinulle?
Avatar
Tuija
Viestit: 2756
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Ei ole turkkia riisuttu eikä taideta riisua, sillä tuo uima taito on niin ja näin..
😉
Minulle Juhannus kertoo Johannes Kastajasta, niin se on ollut aina. Suurin vaimoista syntyneistä”, kuten Jeesus Johannesta nimitti, ei häviä historian usvaan.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
alabasteripullo

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Onko tämä Johanneksen kastajan päivä jolloin juhannus määräytyy? Ei linkkejä tartte laittaa, vaan omin sanoin riittää kun haluaisin ymmärtää kristittyjen mielipiteitä. Kiitos etukäteen. 🙂

Eilen menin uimaan ilman saunaa ja mitattiin järvestä 21 asteen lukeman. Aluksi järvessä tuntui hyytävän kylmältä ja hetken kuluttua aloin tottua siihen. 😁
alabasteripullo

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Ei kukaan osata vastata kysymykseen. No haluaisin vähän valaistaa millainen Herra meillä on jos sopii. 🙂

Pääsiäinen on ainoa asia ja se on Herran asettama päivä koska se ei orjuuta maailman alkeisvoimien alle noudattamaan koska se pitäytyy Kristukseen, Pelastajaan ja Hänen pelastukseen.

Pääsiäinen on puhtauden ja totuuden happamattomuudesta. Se nostaa pystyyn. Se on vapauttavaa, se kertoo millainen Herra Jumala meillä on. Se heijastaa Häneen päin ja tuo Hänet esiin Hänen tuntemisen rinnalla.

Mutta ihmisten perinnäissäännöt tekevät Jumalan Sanan tyhjäksi eikä se voi tuoda Kristuksen esiin juhlimalla. Se on ihmisten perinnäissäännöillä viitoittama tie jolla juhlitaan muistaen ja kiitollisin mielin.

Se on heille juhlittavaa aihetta. Ihmiset aina keksivät juhlittavaa aihetta voidakseen irrottautua irti jostain elämänpaineista ja juhlia ja olla vapaampi mutta se ei tee ihmisistä vapaammaksi.

Osa kristityistä juhlatilaisuudessa osallistuu kokkoon, sytytettyyn rovioon tietämättä taustaa.

He tahtovat juhlittavan aiheen jonka he ottavat noudattaakseen ja siitä syystä he nimittävät muistopäiväksi. Se on ymmärrettävää. 🙂

Yhtä juttua olisi hyvä ymmärtää. Juhlapäivän omaksuminen voi viedä uskonnolliseen rutiinimenoon ja se muuttuu noudattavaksi orjuuttavasti ja on uskonnollisen opin orja ja vanki mitä sellaista Jumala ei tahdo meille.

Kyllä se on ymmärrettävää että se juhannus voi käyttää "evankelioitavana välineenä" mutta se tulee ihmisten perinnäissäännöistä mitkä tekevät Jumalan Sanan tyhjäksi eikä se tuo Jeesuksen esiin kuin ainoastaan juhannuksen.

No siirrytään Johannes Kastajaan. Raamatusta löytyy häneen liittyvät kohdat. Ne ilmaisee hänen mielipiteensä. Tällä tavalla päästään tuntemaan häntä millainen ihminen hän oli.

Profeetta Jesaja oli ennustanut Johanneksesta; "autiomaasta kuuluu hänen äänensä: 'Tehkää tie, jota Herra voi kulkea. Suorita polku suoraksi ja tasaiseksi Häntä varten. Tasoittakaa vuoret, täyttäkää laaksot, oikaiskaa mutkat ja raivatkaa kivikot silloin koko ihmiskunta saa nähdä Jumalan lähettämän Pelastajan, Vapahtajan ja Hänen pelastuksen.

Se on Jumalan Sanoilla viitoittama tie. Se on suora ja tasainen tie. Se on vapauttava tie. Se on totuudellinen armon tie. Sitä tietä kulkemalla on niin vapauttavaa. Ei mitään hartioille lisättävää kannettavaa noudattavaksi maailman alkeisvoimien alle. Juuri se tie kertoo meidän Vapahtajasta. Siksi Jumala on tämän tien valmistanut meille.
Luuk. 3:3 Ja hän vaelsi kaikissa seuduissa Jordanin varrella ja saarnasi parannuksen kastetta syntien anteeksisaamiseksi,
4 niinkuin on kirjoitettuna profeetta Esaiaan sanojen kirjassa: "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi.'

5 Kaikki laaksot täytettäköön, ja kaikki vuoret ja kukkulat alennettakoon, ja mutkat tulkoot suoriksi ja koleikot tasaisiksi teiksi,
6 ja kaikki liha on näkevä Jumalan autuuden."
Jeesus puhui Johanneksesta. Hän sanoi Johanneksesta että "kun menitte autiomaahan katsomaan Johannesta, millaiseksi häntä luulitte? Tuulessa häilyvän ruohon kaltaiseksi? Vai odotitte näkevänne hienosti pukeutuneen miehen? Lähdittekö katsomaan Jumalan profeettaa?

Hän on enemmänkin kuin profeetta. Hän on se, josta on kirjoitettu: ’Minä lähetän sanansaattajani sinun edelläsi, hän valmistaa tien sinun eteesi.’

Johannes valmisti tien joka viitoittaa Jumalan Sanoilla Jeesuksen eteen. Jeesus ei ole uskonto. Hän on maailman Pelastaja ja Vapahtaja. Tie on valmistettu vain ainoastaan Jumalan Sanoilla Hänen eteen.

Se ei vie maailman alkeisvoimien alle. Jeesus on sellainen että Hän ei tule musertamaan särkynyttä ruokoa vaan nostamaan se pystyyn. Hän ei tule tukahduttamaan heikosti savuavaa kynttilänsydäntä vaan hän tulee syttymään että se palaa kunnolla. Hän vie oikeuden voittoon niin pakanakansat panevat Hänen nimeensä toivon (Matt. 12:20-21).

Meidän tulee tarkistaa seuraammeko me Jumalan Sanoilla viitoittamaa tietä tai uskonnollista tietä.

Jos jää vaille Pyhän Hengen avaamaa ymmärrystä, jää yhä ymmärtämättä eikä näe mitään mihin tie vie. Jos Pyhä Henki avaa ymmärrystä silloin nähdään selkeästi tien joka erottautuu vain Kristukselle.

Hänestä lähtee opetus nostaa pystyyn kohti Häntä ja se opetus on kastepisaran lailla. Tällä tavalla päästään tuntemaan Hänet kunnolla ja silloin nähdään tien joka erottautuu vain Hänelle.

Hän tulee meille kastepisaran lailla joka nostaa meitä pystyyn niinkuin ruohikko joka nousee pystyyn saatuaan kastepisaroita.

Mutta muu ihmisten tulkinnallinen ja uskonnollinen oppi ei voi nostaa meitä pystyyn kuin ainoastaan Jumalan Sanat.
Kuunnelkaa, te taivaat,
kun minä puhun,
ja kuulkoon maa minun suuni sanat!
Sateena pisaroikoon minun opetukseni,
kasteena valukoon puheeni
niinkuin vihma vihannalle,
niinkuin sadekuuro ruohikolle.

Sillä minä julistan Herran nimeä;
antakaa kunnia meidän Jumalallemme.
Hän on kallio;
täydelliset ovat hänen tekonsa,
sillä kaikki hänen tiensä ovat oikeat.

Uskollinen Jumala ja ilman vääryyttä,
vanhurskas ja vakaa hän on (5Moos. 32:1-4).
Opetus on lähtöisin Jeesuksesta:
Monet kansat lähtevät liikkeelle sanoen:
”Tulkaa, nouskaamme Herran vuorelle,
Jaakobin Jumalan huoneeseen,
että hän opettaisi meille teitään
ja että me vaeltaisimme hänen polkujaan.

Sillä Siionista lähtee opetus,
Jerusalemista Herran sana.” (Jes. 2:3).

Kuuntele minua, kansani,
kuule minua, kansakuntani,
sillä minusta on lähtöisin laki,
ja minä säädän oikeuteni valoksi kansoille (Jes. 51:4).
Se opetus avaa ymmärrystä, silloin Jumala kirkastaa koska se on Hänen työtä avata ymmärrystä Sanan välityksellä.

Se avaa myös tien jota tulee kulkea ja siinä Jumala kuljettaa omia. Se vie vapauteen - Kristuksessa. Se avaa silmät näkemään totuuden.
Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille,
jotka uskoivat häneen:
"Jos te pysytte minun sanassani,
niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
ja te tulette tuntemaan totuuden,
ja totuus on tekevä teidät vapaiksi." (Joh. 8:31-32).
Mukavaa ja siunattua alkavaa helteistä kesäviikkoa. 🍓🌞
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2185
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Sellaista aikaa eletään, etten tiedä mitä tässä odottaisi......helle vienyt foorumilaisista mehut
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Tuija
Viestit: 2756
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Niin hiljaista täällä.. että olen itse myös miettinyt jääväni kesä tauolle. 🤔 Yksin puhelu on rasittavaa.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2185
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Tuija kirjoitti: 09 Heinä 2022, 15:27 Niin hiljaista täällä.. että olen itse myös miettinyt jääväni kesä tauolle. 🤔 Yksin puhelu on rasittavaa.
:) Juu, uskon sen. :)
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Tuija
Viestit: 2756
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Tuli tämä runo vastaan:


Yksin

Olen yksin, mutta en yksinäinen,
pidän yksinolosta,
olen onnenkantamoinen
Yksin saa paljon aikaan,
luen, kirjoitan, kerään luovuutta,
nautin omasta ajasta,
saan siitä voimaa

Olen yksin,
en yksinäinen,
olen yksi onnenkantamoinen,
yksinolo on aliarvostettua,
ei kaikkien tarvitse olla aina ekstroverttejä

MJS
Viimeksi muokannut Tuija, 09 Heinä 2022, 15:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2756
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Tuo on tärkeä sisäistää:" Olen yksin,
en yksinäinen".
💖👑💖
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2185
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Tuija kirjoitti: 09 Heinä 2022, 15:45 Tuo on tärkeä sisäistää:" Olen yksin,
en yksinäinen".
💖👑💖
Juu, samma här. :)
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2185
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Tuija kirjoitti: 09 Heinä 2022, 15:45 Tuo on tärkeä sisäistää:" Olen yksin,
en yksinäinen".
💖👑💖
Tuija, kokeile piipahtaa hetkeksi jossain toisella foorumilla, kurkkaamassa onko siellä mitään "elämää" näillä kesähelteillä.

Itsekin käyn välillä muilla laitumilla
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Tuija
Viestit: 2756
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Tuo tuli ihanasti minua alku kesästä vastaan. Ja se on tärkeä ymmärtää.
Eräs lähetystyön tekijä, sanoi puheensa päätteeksi, että vaikka hän onkin yksin ( ei perhettä), ei hän ole yksinäinen. Hän käy opettamassa raamattukoulussa ja on paljon uskovia siskoja ja veljiä ympäri maailmaa, mutta silti, vaikka tätä kaikkea ei olisi, ei hän silti olisi yksin, sillä Jeesus Kristus on kaikessa hänen kanssaan, kaikessa mukana. Hän on hyvin sydämellinen ihminen/ sisko ja hymyillen nyökyttelin tähän sanomaansa. Tuosta runosta muistin hänen sanat jotka ovat niin totta.
💖💖
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2756
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Tuija »

.. nyt jään kesä tauolle... ehkä pitemällekkin. Jos jotain saan Herralta, sen jaan ja sen löytää Sinettisormus blogistani. https://sinettisormus.blogspot.com/
Hyvää ja siunattua kesää.
🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Angelicus
Viestit: 402
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Tauot tekee hyvää. Suomalainen tankkaa talven varalle voimia kesällä. Kaikkea hyvää, ja siunattua aikaa sinullekin.
Avatar
Tuija
Viestit: 2756
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Kiitos Angelicus sisko.
💖💖💖
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1207
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Hyvää lomaa Tuija, sinua tulee ikävä ❤️❤️ Täällä tulee seurattua että muut ovat vielä maanpinnalla kun näkee sinun päivittäiset kommenttisi. (Tiedän että on tyhmä pelko jäädä pois joukosta).

Mutta olet lomasi ansainnut ja totta tuo että hiljaisuus vie mehut, kaipaisi isompaa ihmisvilinää tänne. Mutta kaikella on tarkoituksensa. Siunattua lomaa sisko, olet rakas 😘🌺🌺
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Tuija
Viestit: 2756
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Kiitos Rosita, olet rakas sisko.
Myönnän että olen monasti ajatellut että olen itse ajanut ihmiset täältä pois, kun suollan tuota tekstiä niin paljon että kaikki muut väsyy. Mutta se on tehtäväni.. en voi muuta .. ❣❣❣
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2756
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Tervetuloa Pi_O, keskuuteemme. Ole siunattu Jeesuksessa Kristuksessa. Muitelen, että olet ollut täällä aiemminkin. :D

Kuva
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Pi_O
Viestit: 74
Liittynyt: 10 Heinä 2022, 15:31

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Hei, pitkästä aikaa Tuija.
Kiitos ruususta :D

Mitä teille kuuluu?

Tulin takaisin, koska tunsin kehoitusta tulla.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4730
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tervetuloa takaisin Pi_O ja Herramme Siunausta kaikissa asioissasi! Mukava, että oot taas täällä.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Vastaa Viestiin