Kaikenlaista jutustelua 9

Keskustele palstaa koskevista asioista
alabasteripullo

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Mulle tuli mieleen pienentäminen. Johannes kastaja sanoi että mun tulee vähetä ja Kristuksen tulee kasvaa.

Jeesuksen kuuluukin tulla yhä suuremmaksi ja mun yhä pienemmäksi eli Kristus Sanana tulee minussa lihaksi ja Kristuksen muotoa. :)
Joh. 3:30 Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.


Ennen Kristuksen tuloa Johannes kastaja alkoi kulkea ja julisti ihmisille ja sanoi että saadakseen Jumalan anteeksiantamuksen heidän oli hylättävä syntinsä ja palattava Jumalan luo parannuksen kasteen kautta.

Hänen ääni kuului; "Tehkää tie Herralle" (Luuk. 3:4). Eli tiellä kohdataan Herraa sillä suoralla ja tasaisella tiellä.
Luuk. 3:3 Ja hän vaelsi kaikissa seuduissa Jordanin varrella ja saarnasi parannuksen kastetta syntien anteeksisaamiseksi,

4 niinkuin on kirjoitettuna profeetta Esaiaan sanojen kirjassa: "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi.'

5 Kaikki laaksot täytettäköön, ja kaikki vuoret ja kukkulat alennettakoon, ja mutkat tulkoot suoriksi ja koleikot tasaisiksi teiksi,

6 ja kaikki liha on näkevä Jumalan autuuden."
alabasteripullo

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Tuli taas ihan väkisin mieleen se pienentyminen niin pakko kirjoittaa tänne kans. :)

Vuonna 2011 syyskuun 1. aamuyöllä kohtasin Herraa mutta Hänen pyhyyden rinnalla vapisin niinkuin Jesaja kun hän kohtasi Kuninkaan, Herran Sebaotin.

Koin olevani hyvin pieni niinku muurahainen Herran pyhyyden rinnalla. Koin myös Hänen pyhyyden rinnalla olevani syntinen niinku Jesaja kun hän koki että hänellä on saastaiset huulet nähtyään Kuninkaan, Herran Sebaotin.

On puhuttavaa että Herran pyhyyden rinnalla koetaan olevansa pieni.
alabasteripullo

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Muistan vielä miten mä vapisin Hänen pyhyyden rinnalla. :) Oli pelottavaa.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4730
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Eero »

Siunattua Helluntaita kaikille palstalaisille, tule Herramme pian!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Tuija
Viestit: 2756
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Kiitos Eero ja Siunattua Helluntaita myös minulta kaikille.

🕊🕊🕊🕊🕊
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Ella »

Kiitos! Siunattua Helluntaita kaikille!
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4730
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen, tuli tänään vastaan mielenkiintoinen rinnastus, että nämä kaksi jaetta kertovat samasta asiasta
Jes. 26:19 Mutta sinun kuolleesi virkoavat eloon, minun ruumiini nousevat ylös. Herätkää ja riemuitkaa, te jotka tomussa lepäätte, sillä sinun kasteesi on valkeuksien kaste, ja maa tuo vainajat ilmoille.
1Tess. 4:15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
Ruumiini olisi siis viittaus Kristuksen Ruumiiseen ja sen jäseniin.

Jesajan teksti jatkuu näin:
Jes 26:20 Mene, kansani, kammioihisi ja sulje ovet jälkeesi, lymyä hetkinen, kunnes viha on ohitse mennyt.

Jes. 26:21 Sillä katso, Herra lähtee asuinsijastaan kostamaan maan asukkaille heidän pahat tekonsa, ja maa paljastaa verivelkansa eikä surmattujansa enää peitä.
Ja Paavalin teksti jatkuu näin:
1Tess. 4:16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;

1Tess. 4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
Israel joutuu siis menemään kammioon kunnes Herran viha on mennyt ohi, mutta Kristuksen Ruumis nousee Herran luo.

Kork.V. 2:10 Rakkaani lausuu ja sanoo minulle: "Nouse, armaani, sinä kaunoiseni, ja tule.

Tule Herra Jeesus!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Tuija
Viestit: 2756
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Täällä on kovin hiljaista...

(1.Kun.19:11-12) ”Herran ääni sanoi: ”Mene ulos ja seiso vuorella Herran edessä. Herra kulkee siellä ohitsesi.” Nousi raju ja mahtava myrsky, se repi vuoria rikki ja murskasi kallioita. Mutta se kävi Herran edellä, myrskyssä Herra ei ollut. Myrskyn jälkeen tuli maanjäristys, mutta Herra ei ollut maanjäristyksessä. 12 Maanjäristystä seurasi tulenlieska, mutta Herra ei ollut tulessakaan. Tulen jälkeen kuului hiljaista huminaa. ”
Viimeksi muokannut Tuija, 07 Kesä 2022, 10:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2756
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Kuva
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Ella »

Katso ylös! Siellä ylhäällä elää yksi, jonka tietämättä ja tahtomatta sinua ei kohtaa mikään.
Laske kätesi hänen käteensä ja ole varma ja vakuuttunut: hän johtaa kaiken hyvään päätökseen.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4730
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen Tuija ja Ella, mäkin mietin että onpa hiljaista Helluntain jälkeen. Ehkä joku päivä palsta on hiljainen siitä kaikkein iloisemmasta syystä, kun palstalaiset asuvat Taivaassa!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Angelicus
Viestit: 402
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

On mukavaa, että joku jotain pientä edes tänne laittaa, jos askareiltaan ehtii. Puutarhanhoito on aikaa vievää, mutta antoisaa. Rikkiksiä riittää!
Pigeon
Viestit: 884
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Shalom!

Tällainen uutinen tuli aamun uutisvirrasta vastaan.
https://yle.fi/uutiset/3-12476620?fbcli ... mQPKTBEvNo
Oudot pistokset neulalla riivaavat..
Muistaako joku sellaisen unen/ näyn kun lampaita pisteltiin neulalla?? Luettuani tämän uutisen tuli heti muistikuva sellaisesta näystä ja haluaisin mielenkiinnosta lukea sen uudelleen. Jotenkin tuli vahva mielleyhtymä tähän uutiseen🤔
Pigeon
Viestit: 884
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Se oli tämä Jouko Pihon sivuilla oleva näky, joka tuli mieleeni tästä uutisesta.

http://www.jouko-piho.fi/448167880

Joh. W. Matutisin elokuussa 2009 näkemä näky susista rokotepiikki suussaan

Kun olin valmistamassa saarnaa, Herra antoi minulle näyn. Näin suuren niityn jossa oli monia lampaita. Yhtäkkiä joka puolelta tuli susia laumaan sekoittuen lauman sekaan.

Sen paremmin paimenet kuin paimenkoiratkaan (tärkeä havainto) eivät hälyttäneet laumaa tms., vaan ne olivat kuin hypnoosissa. Vain laumassa syntyi levottomuutta. Ja lampaat huomasivat, että jotain ei ollut ihan oikein, mutta nekään eivät tosissaan ajatelleet asiaa, vaan jatkoivat syömistä ja oleskeluaan rauhallisesti. Paimenet ja koirat taas eivät edes huomanneet, että mitään oli tapahtunut.

Kun katselin näkyä tarkkaan, susilla oli kuin käärmeillä piikki suussaan, ja sillä ne pistivät lampaita, jotka hätkähtivät ja taas vaan jatkoivat ruohon syöntiään. Hetken päästä sudet pakenivat takaisin vuorille koskaan viemättä yhtään lammasta laumasta tms.

Katsellessani tätä ajattelin, että tämä ei ole mahdollista, että sudet saisivat vapaasti tulla lammaslaumaan ja silti eivät vahingoittaisi niitä.
Se ei ole suden luonteen mukaista. Kun sudet jättivät lampaat, ne olivatkin yhtäkkiä johtosutta myöten vuoren laella. Johtajasusi oli kuin hirviö.

Sitten ne alkoivat ulvoa, ja paimenet ja koirat olivat kauhuissaan ja shokissa. Silloin pääsusi alkoi puhua ihmisen äänellä, jossa oli demoninen sävy: "Rakkaat paimenet, koirat ja lampaat, nyt te kuulutte meille. Te olette täysin käsissämme. Olimme joukossanne, eikä kukaan teistä huomannut mitään. Me jopa rokotimme teidät seerumilla, joka tekee teidät meidän omiksemme. Nyt te kaikki kannatte meidän sinettiämme. Me olemme myös rokottaneet teihin meidän henkeämme ja sitä mitä meissä on, ettekä huomanneet mitään. Nyt teillä ei ole mihin paeta, te olette nyt meidän kontrollissamme."

Näyssä sanoin EI!, Herra on minun Paimeneni. Minä en halua mitään tekemistä vihollisen ja hänen joukkojensa kanssa. Minä en halua heitä paimenikseni. Näyssäni pääsusi nyt jatkoi hymyillen vinosti puhumista lampaille: "Te söitte ja joitte ja nukuitte. Teille vatsanne ja toimeentulonne oli tärkeintä."

Nyt kuulehan mitä kuulin tämän demonin sanovan näyssä: "Me olemme tulleet kostamaan sen kun te ajoitte meidät sikoihin (Matteus 5:1-17). Silloin teidän Herranne ajoi meidät sikoihin. Nyt olemme toipuneet ja tulleet saadaksemme antaa takaisin, ja siksi nämä lampaat ovat nyt meidän. Olin shokissa.

Sitten kuulin Herran äänen joka puhui: "Poikani, jokaista ihmistä tullaan kehottamaan ottamaan “pakollinen” rokote , se on sumuverho. Ja näyssä Herra varoitti, että jokainen joka ottaa rokotteita tulee (mahdollisesti) susien vaikutusvallan alle, eli myöntyy eliitin suunnitelmiin jne. Kaikki joilla ei ole Minun sinettiäni ja Henkeäni. Herra kehotti: "Te minun lapseni, olkaa lujat ja rohkeat älkääkä antako pistää itseänne."

(Tulee pätemään myös niin sanotun ”sirutuksen” aikana!)

Teidän tulee luottaa Minuun. Vien teidät toisille rannoille ja siellä elämä jatkuu kutakuinkin normaalisti. Te olette Minun lampaitani. Te kuulette Minun ääntäni ja seuraatte Minua. Ja Minä lähetän teidät lampaiden lailla susien joukkoon. Varoita kaikkia Minun omiani pakkorokotuksia vastaan. Se näyttää niin harmittomalta. Mutta se ei ole sitä.

Varoita kaikkia, vaikka teitä tullaan nimittämään vainoharhaisiksi ja terroristeiksi, te olette Minun omiani ja ja te olette Pyhiä. Te olette minun lapsiani ja Minun omiani. Sen tähden teissä, teidän ruumiissanne ei tule olla muuta ”stigmaa” eli ”häpeää”. Teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli ja se ei saa olla demonien asunto, Herra sanoo.

Pastori Matutis sanoo, että hän vain laittaa näyn eteenpäin, niin kuin hän sen sai. Hän jatkaa: "Rakkaat ystävät, me olemme aivan lopunajoissa. Olkaa hyvin varuillanne sen suhteen mitä teille ja lapsillenne tapahtuu. Vihollinen on valhettelija ja pysyy sellaisena eikä hänellä ole hyviä aikomuksia. Olin aika säikähtänyt. kun Herra näytti tämän näyn minulle, ja koen että sillä on yhteys sikainfluenssarokotuksiin ja muihin tulevaisuudessa annettaviin rokotteisiin.

Uskovat ovat juuri astumassa testiaikoihin, joissa meitä testataan, meidän tulee sanoa ei asioihin joista Henki varoittaa. Sinä et ole voimaton. Jumala antoi sinulle Pyhän Henkensä ja koko sota-asun (Ef. 6;16-17). Näitä tulet tarvitsemaan ja sinun tulee käyttää sinulle annettuja varustuksia. Ellet vielä ole Jumalan lapsi, tee parannus, tule Jeesuksen luo ja olet turvassa Viholliselta.
Avatar
Marie
Viestit: 339
Liittynyt: 02 Tammi 2020, 10:40

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Marie »

Laitoin tämän sanan ensin väärään paikkaan.
Tä,ä antaa toivoa tulevaisuuteen.

Herra puhui minulle touko-kesäkuun vaihteessa kun surin Suomen kohtaloa ja tahallista alasajoa. Herra sanoi että Suomi on vauras maa, kainuussa on kultaa ja Perämeren rannikolla on öljyä.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2185
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Marie kirjoitti: 23 Kesä 2022, 07:59 Laitoin tämän sanan ensin väärään paikkaan.
Tä,ä antaa toivoa tulevaisuuteen.

Herra puhui minulle touko-kesäkuun vaihteessa kun surin Suomen kohtaloa ja tahallista alasajoa. Herra sanoi että Suomi on vauras maa, kainuussa on kultaa ja Perämeren rannikolla on öljyä.
Tuo kohta herätti kiinnostuksen kun kerroit tästä ensimmäisen kerran, oli jo sillon tarkoitus kysyä mutta jäi kysymättä.

Pyytäisitkö Jumalalta vielä uudestaan VAHVISTUSTA tuohon öljyn olemassaoloon Suomen maaperässä ?
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2185
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Hyvää juhannusta kaikille :) :)
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Tuija
Viestit: 2756
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Kuva


KIITOS AO VELI JA SIUNATTUA JA RAUHAISAA JUHANNUSTA TEILLE KAIKILLE! SAAMME IHAILLA VOITTAJAN KASVOJA!
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1207
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Sanna »

20220530_171326.jpg

Siunattua Juhannusta kaikille. 🥰 Jäi näköjään vesipullo vahingossa mukaan kuvaan, mutta virvoittavaa, tulevaisuuden antavaa vettähän Raamatun sana on 🥰
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Tuija
Viestit: 2756
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Kiitos rakas sisko 😍😘
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Vastaa Viestiin