Kaikenlaista jutustelua 9

Keskustele palstaa koskevista asioista
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2083
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

https://m.youtube.com/watch?v=gAFgreGN8rg

Päivän oikea vastaus tulee täältä...
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Maria »

Vuoden 1938 Raamattua alettiin kääntää 11.4.1861.
Tämä päivä on siis tärkeä päivä! ❤️
"Käännöksen tekeminen kesti 80 vuotta ja sen aikana myös osa käännökseen kohdistuneista vaatimuksista ja tavoitteista muuttui. Käännöskomitea asetettiin Johan Mauritz Nordenstamin johtaman Suomen senaatin päätöksellä 11. huhtikuuta 1861."

[Wikipediasta lainattu]
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4848
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Eero »

Onpas pitkä aika, kiitos Maria ”knoppitiedosta”.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Tuija
Viestit: 2844
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Kuva


Siunattua Pääsiäisen aikaa teille kaikille ...
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4848
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Eero »

Samoin sinulle Hadassa ja kaikille palstalaisille, tänään on se päivä kun Herramme kärsi Ristinkuoleman meidän edestämme, ettei meidän kenenkään tarvitsisi sitä kärsiä.

Me olemme ne ryövärit risteillä Herran molemmin puolin:

Luuk. 23:42 Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi.

Luuk. 23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Tuija
Viestit: 2844
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Amen. 💛👑💛
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Maria »

Siunausta tähän päivään 🙏

Kiitos Jeesus kaikesta meille antamastasi tänäänkin. Siunatkoon Herra jokaisen Pääsiäisen ja olkoon Hän läsnä kaikessa mitä teemme! ❤️
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4848
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kristus nousi kuolleista!
Kuolemallaan kuoleman voitti!
Ja haudoissa oleville elämän antoi!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Maria »

Erikoista luettavaa

Cyborgs will replace humans and remake the world, James Lovelock says
'Our supremacy as the prime understanders of the cosmos is rapidly coming to end.'

Kyborgit korvaavat ihmiset ja luovat maailman uudelleen, James Lovelock sanoo
"Yrityksemme maailmankaikkeuden tärkeimpinä ymmärtäjinä on pian loppumassa."
www.nbcnews.com/mach/science/cyborgs-wi ... cna1041616

Mitä ajattelette artikkelista?

(menee näköjään nettiosoite oudoksi,kun se on niin
pitkä)
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Maria »

Tässä pätkittynä linkki



www.nbcnews.com/mach/science/

cyborgs-will-replace-humans-remake-world-james-

lovelock-says-ncna1041616
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Ellu
Viestit: 2
Liittynyt: 23 Huhti 2022, 15:45

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Ellu »

Hei, olen uusi täällä. Sain linkin jo ajat sitten mutta nyt vasta rekisteröidyn.

Nyt on uskossa mulla sellainen vaihe että tarvitsen uskovia ystäviä ja rakentumista, niin ehkäpä täältä voi löytyä rakentumista.

Löysinkin joitain nuoria uskovia, mutta valitettavasti raitis henki on heistä kaukana ja koen heidät hyvin painostaviksi. Ja kun kaikki ei ihan mennytkään hyvin niin huomaan, että olen jotenkin allapäin kun ehdin jo elätellä toiveita yhteisistä kokoontumisista.

Onko täällä paljon eri suuntausten edustajia? Olen pyytänyt johdatusta että löytäisin sen oman kotiseurakunnan mutta mua häiritsee liikaa se että seurakunnat ovat niin korruptoituneita. Mutta tosiasia on se että varsinkin nykyaikana sitä tarvitsisi uskovien yhteyttä ja vahvistusta.

Olisiko ajatuksia tai neuvoja aiheeseen liittyen?

T: Elina Lahesta
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2083
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Tervetuloa
Avatar
Tuija
Viestit: 2844
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Tervetuloa Ellu. Ole siunattu Jeesuksessa Kristuksessa.
💜👑💜
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Ellu
Viestit: 2
Liittynyt: 23 Huhti 2022, 15:45

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Ellu »

Kiitos teille 😊
Angelicus
Viestit: 416
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Ellu kirjoitti: 23 Huhti 2022, 20:06 Hei, olen uusi täällä. Sain linkin jo ajat sitten mutta nyt vasta rekisteröidyn.

Nyt on uskossa mulla sellainen vaihe että tarvitsen uskovia ystäviä ja rakentumista, niin ehkäpä täältä voi löytyä rakentumista.

Löysinkin joitain nuoria uskovia, mutta valitettavasti raitis henki on heistä kaukana ja koen heidät hyvin painostaviksi. Ja kun kaikki ei ihan mennytkään hyvin niin huomaan, että olen jotenkin allapäin kun ehdin jo elätellä toiveita yhteisistä kokoontumisista.

Onko täällä paljon eri suuntausten edustajia? Olen pyytänyt johdatusta että löytäisin sen oman kotiseurakunnan mutta mua häiritsee liikaa se että seurakunnat ovat niin korruptoituneita. Mutta tosiasia on se että varsinkin nykyaikana sitä tarvitsisi uskovien yhteyttä ja vahvistusta.

Olisiko ajatuksia tai neuvoja aiheeseen liittyen?

T: Elina Lahesta
Moi! Mukavaa, että päädyit tänne! Olen vanha konkari, jolla on vielä pääsy tänne, vaikka pyysin tunnusteni poistoa joskus keväällä. Vanhan naisen viisaudella sanon, että olemme hyvin sekalainen sakki, jolla on hurskaita toiveita ja lahjauskoa, joiden varassa taaperramme taivastiellä.
Emme tunne kovinkaan hyvin toisiamme, paitsi että saitin ylläpitäjä tekee videoita yms., joista perusteella hänet saattaisi kadullakin tunnistaa. Saattaa silti olla, että jotkut oikeastikin tuntevat toisiaan livenä. Jos ei aseta toiveitaan liian korkealle, niin ei pety, - täälläkään. Olemme syvästi tiedostaneet, että synti istuu meissä tosi lujassa, mutta ei auta, näillä mennään ja Jeesuksen puhdistustyöhön luottaen odotamme perille pääsyä. Kuinka pian tapahtuneekaan tempaus, toisten mukaan ennen toisten mukaan jälkeen ahdistuksen, oli miten oli, perillä on ajateltu sitten tunnistaa toinen toisiamme sisarina ja veljinä.
Avatar
Tuija
Viestit: 2844
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Onko sinulle Ellu lahdesta tuttu tuo Toivonkeskus seurakunta? Siellä alkaa juuri Jumalanpalvelus .. olikohan klo.10? Itse pidän heistä. Lahteen tosin en ole päässyt tutustumaan, mutta Orimattilan Toivonkeskuksessa silloin tällöin käyn. Siellä on Jumalanpalvelus sunnuntaisin klo. 16. Löytyy facesta. Tänään Orimattilassa on vieraana Turusta pastori Sami Hartikainen, Elämän sana srk.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2844
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Ja todella täällä on monen kirjava seurakunta. En itsekkään enää mikään nuori tyttö ole. 🤗🤗 .. ja vanha konkari minäkin olen täällä.
Jarmo ja katso7 veli ovat käyneetkin luonani kotikokousessa. Ja muutamista muistakin Jumala on tehnyt minulle hyvin läheisen vaikka emme ole livenä tavanneetkaan.
Viimeksi muokannut Tuija, 24 Huhti 2022, 09:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2844
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Matt.3:11-12.
Tänään sain "valmiiksi" maalauksen, jos nämä nyt koskaan valmiita on. Se kuvastaa tuota Matteuksen lukua ...
Ei tuosta mikään erikoinen tullut, lähetin sen Eerolle ja Eero tuo sen tuonne blogiin ja avaan tätä, kuka Hadassa on ... jotkut jo taitaa arvailla ja tietää kuka tuon nimen sisässä on piilotettuna. Olen antanut pieniä vinkkejä.
Kun mietin takaisin tuloa, koin että sinettisormus ei ole enää kuin blogissani. Mietin tuota kuka voisin olla? Uusi nimimerkki? Kysyin Herralta että onko oikein että piiloutuisin uuden nimimerkin taa? Se vaivasi minua, sillä olinhan nähnyt palstalla niitä jotka tulevat yhä uudelleen ja uudelleen "uutena". Kysyin onko se oikein? Sitten Jumala alkoi vastaamaan minulle. Katsoin seinällä olevaa kuvaa Esteristä jonka olin maalannut 2004 ja minua kuin muistutettiin siitä kuinka hän ei tahtonut tuoda julki juutalaista syntyperäänsä. Hän salasi sen. Sitten eteeni tuli kuin vahvistuksena tuo nimi jota en ollut koskaan kuullut: "Hadassa... Ester Hadassa, joka tarkoittaa piilotettua.
Silloin tiesin että voin palata tuolla nimellä. Sinettisormus löytyy Bloggerin blogista joka sitä kaipaa. Se elää siellä.
Tuo Esteri on profetoitu minulle 3x. Ensin profetoi tuon itselleni maalatessa tuon kuvan, mutta silloin en sitä ymmärtänyt. 2010 kun kävin kasteella niin seurakunnan profeettaa tuli sen profetoimaan tuon kuvani mukaisesti ja se toistui vielä jonkin ajan kuluttua. Profetia oli täysin sama kuin tuo kuva tai tuo mitä kuvassa tapahtui. Ja nyt tuntuu että se on alkanut elämään.. mitä se sitten tuokaan tullessaan.
En pidä tätä enää salaisuutena. Tämän saa nyt julki tuoda.
Odotan innolla ja valtavalla kiitoksella mitä alkaa tapahtumaan, sillä keskiviikkona minut voideltiin öljyllä ja olin sen jälkee pitkään kuin Jumalan hoitopöydälle. Esrerin profetia alkaa elää ... uusi vaihe on aluillaan.

Siunaten teitä, Jeesuksessa Kristuksessa.
Viimeksi muokannut Tuija, 24 Huhti 2022, 10:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Uusiluomus

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Täytyy sanoa tähän vaiheeseen seurakunnista että kannattaa ehdottomasti tutustua näiden seurakuntien/liikkeiden juuriin tarkasti ja ketä sinne otetaan puhumaan ja mistä he tulevat puhumaan sillä monenlaista julistusta löytyy niinkuin oletkin jo Ellu huomannut ainakin mitä äkkiseltään voisi kirjoituksestasi päätellä

Elämän sana (Livets Ord) juuret ovat vahvasti menestys teologiassa jossa luvataan ajallista menestystä ja kaikkea mukavaa mutta joka ei kuitenkaan ole raitista ja Raamatun mukaista vaikka sitä yritetään Raamatulla puolustaa

Uskon sana liike ja siitä syntyneet liikkeet ovat samaa tavaraa eri kuorissa joissa korostetaan ihmeitä merkkejä ja puhutun sana voimaa ,joita virtauksia Suomessakin on nähty mm Markku Koivisto, Patrick tiainen.. ja tämä oppi jäi moneen seurakuntaan vaikuttamaan ja aiheuttamaan tuhoa ja näitä "voideltuja" on vaikka kuinka paljon tänäkin päivänä

Tänä aikana kun se ei ole mikään tae millekään onko joku seurakunta helluntailainen,vapaakirkko,baptisti,ev.lut minkä nimikyltin alla tahansa onkaan , vaan että onko siellä julistuksessa mikä keskiössä , voidaan puhua Jeesuksesta ja ylistää näyttävästi ja silti olla täysin hakoteillä

Tutkiminen ja koettelu kannattaa aina tehdä huolellisesti niin välttyy monelta asialta
Avatar
Tuija
Viestit: 2844
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Amen.
Olenkin monasti sanonut niinkuin sana sanoo että hedelmistään puu tunnetaan ja kaikkea ei tarvitse ottaa vastaan mitä kukin julistaa. Ei ole varmaan yhtään julistajaa joka ei päästäisi suustaan niin sitä hyvää kuin myös pahaa. Mutta kuulijana voimme ottaa vastaan sen mikä hyvää on, Jeesuksessa Kristuksessa. Onhan meillä Jeesuksen veren suoja ja täydellinen sota asu. Ainakin itse pyydän sitä joka päivälle.
Minulle jokainen julistaja on siinä sisko tai veli kuin muutkin uskovat joiden kanssa saamme käydä. Teemme kaikki virheita ja niistä myös opimme ja kasvamme. Jos näin ei olisi niin enhän voisi olla missään, sillä valheellisia olemme kaikki. Olisi jäätävä yksin Jumalan Sanan pariin, Ei ole meissä yhtään täydellistä totuuden puhujaa. Sen taitaa vain yksin Jeesus Kristus ja Jumalan Sana.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Vastaa Viestiin