Kaikenlaista jutustelua 9

Keskustele palstaa koskevista asioista
Avatar
Tuija
Viestit: 2839
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Kiitos AO.
Nimi Hadassa edustaa vanhurskautta. Sellaisenaan se vastaa taivaallista palloa, joka edustaa G-d :n äärettömyyttä. Nimi Esther (hepr. אסתר) on johdettu heprean sanasta hester (hepr. הסתר), joka tarkoittaa "piilotusta" ja vastaa hengellistä tasoa, joka edustaa kätkettyä Jumalan hyvyyttä.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Tervetuloa uudet kirjoittelijat palstallemme. Olkoon Herramme Jeesus kanssanne!
Avatar
Tuija
Viestit: 2839
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Kiitos. Odotan mielenkiinolla mihin Jumala täällä johdattaa ja ohjaa.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Maria »

Siunausta teille jokaiselle minunkin puolestani ja Jeesus Kristus teitä varjelkoon ja käyttäköön monin eri tavoin palstalla 🙏
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Tuija
Viestit: 2839
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Kiitos 💜 Siunausta teidän kaikkien päivään. 💜
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Maria »

Kiitos Hadassa! 🎶
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
alabasteripullo

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Tänään yksi kaveri joka on uskova, lähetti mulle tekstarin ja sanoi että tulipalo tuhosi ex-kunnan helluntaiseurakunnan. 😮 Mutta sitten hän aprilloi niin menin itse täysillä halpaan. 🤥 

En älynnyt että tänään on aprillipäivä. 🙄 Mitä ajatusta herää tästä aprillipäivästä?

Siunattua sapatti-iltaa! 🫠
Avatar
Rakastettu
Viestit: 257
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

alabasteripullo kirjoitti: 01 Huhti 2022, 20:45 Tänään yksi kaveri joka on uskova, lähetti mulle tekstarin ja sanoi että tulipalo tuhosi ex-kunnan helluntaiseurakunnan. 😮 Mutta sitten hän aprilloi niin menin itse täysillä halpaan. 🤥 

En älynnyt että tänään on aprillipäivä. 🙄 Mitä ajatusta herää tästä aprillipäivästä?

Siunattua sapatti-iltaa! 🫠
En tykkää aprillipäivästä. Eikä mielestäni uskovan kuulu huijata edes aprillipäivänä :/
alabasteripullo

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Ulkopuolinen kirjoitti: 01 Huhti 2022, 22:08
alabasteripullo kirjoitti: 01 Huhti 2022, 20:45 Tänään yksi kaveri joka on uskova, lähetti mulle tekstarin ja sanoi että tulipalo tuhosi ex-kunnan helluntaiseurakunnan. 😮 Mutta sitten hän aprilloi niin menin itse täysillä halpaan. 🤥 

En älynnyt että tänään on aprillipäivä. 🙄 Mitä ajatusta herää tästä aprillipäivästä?

Siunattua sapatti-iltaa! 🫠
En tykkää aprillipäivästä. Eikä mielestäni uskovan kuulu huijata edes aprillipäivänä :/
Totta. Olin ensinnäkin uskomassa siihen huijaukseen ja sitten sain tietää että se oli aprilli. Tajusin jälkeen päin että mua on vedätetty eli huijattu. Ei kiva.
Avatar
Tuija
Viestit: 2839
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Kiedo minut hiljaisuuden viittaan. Anna minun kuulla äänesi tuulen huminassa, lintujen laulussa, sateen ropinassa ja askelteni äänessä. Anna pyhän tuulesi puhaltaa minuun voimaa ja luottamusta. Anna minun tuntea rauhasi, kun katson sinuun, Jumala. Siunaa tämä päivä. Suo minun kulkea vierelläsi.
Aamen.
💜👑💜

https://www.piplia.fi/hiljaisuuden-poluille/
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1261
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Sanna »

En haulla löytänyt, niin onko täällä jo ketju olemassa jos haluaa luonnosta postata jotain kuvia ikäänkuin hyvän mielen ketjuun? Vai viekö noi kuvat liikaa palstatilaa?
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2220
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Rosita kirjoitti: 03 Huhti 2022, 17:39 En haulla löytänyt, niin onko täällä jo ketju olemassa jos haluaa luonnosta postata jotain kuvia ikäänkuin hyvän mielen ketjuun? Vai viekö noi kuvat liikaa palstatilaa?
Olisiko hyvä ajatus laittaa ottamiasi kuvia sinun omaan blogiisi ? :)

Tai, ihan tähänkin ketjuun, tai palstalle ?
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Maria »

Tämä voisi olla ihan piristävä ajatus Rosita ja AO! ❤️ Ehkäpä sellaista kaipaamme? Toivon ja ilon kuvia luonnosta ja muualtakin?

Elämän tarkoitus ja sisältö on kuitenkin netin ulkopuolella, joten eikö olisikin ihanaa, kun kuvia tulisi nähtäville sieltä sitten tännekin? 🎶
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Tuija
Viestit: 2839
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Siunausta tähän päivään ja tähän viikkoon tänne kaikille. Jätetään tänään kaikki ylimääräinen taakka Jeesukselle. Lasketaan niistä irti ja kuljetaan kevyin askelin Jeesuksen kanssa tämäkin viikko.
❤️👑❤️🥰
.. ja tästä eteenpäin.
Näin mä kuljen https://youtu.be/Djt-Tug3FtQ
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1261
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Tämä voisi olla ihan piristävä ajatus Rosita ja AO! ❤️ Ehkäpä sellaista kaipaamme? Toivon ja ilon kuvia luonnosta ja muualtakin?

Elämän tarkoitus ja sisältö on kuitenkin netin ulkopuolella, joten eikö olisikin ihanaa, kun kuvia tulisi nähtäville sieltä sitten tännekin?

Juu siis tämä oli tarkoituksena, sori jos ilmaisin huonosti. Vaikka turvamme ja ilomme on Herrassa niin itse ainakin kaipaa tämmöisiä kevyitä hyvänmielen ketjuja. Ja luonto itsessään on Jumalan kynästä ja liittyy siten kristillisiin aiheisiin ja miksei vaikkapa kahvimukiin piirtynyt sydän tai vaikkapa kauha, niin kuin itsellä yksi päivä. Kaikki merkit tietenkään ei ole Jumalasta mutta se mitä iloksi jaetaan ja toisten kannattelemiseksi lienee kuitenkin hyvä asia. Itse kaipaan tätä raskaan sometyön rinnalla.

Ja tarkoituksena ei ollut jokaista takapihan rusakkoa ja ratamoa kuvata mutta jos se siihen joskus luisuu niin saat AOAO sitten luvan kanssa tulla minua kehoittamaan laittaan kamera hetkeksi jäähylle 😉🤣🤣
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1261
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Tänään tuli uusi termi vastaan. Rajattomuus.
Siis ihmisten kohdalla. Googlettamalla löytyy asiasta tietoa. Olen ennen ajatellut tuollaisia rajattomia ihmisiä vain hyvin raskaiksi persooniksi.

Miten te muut koette uskovana, kuinka pitkälle meidän pitää mennä tossa posken kääntämisessä toiselle? Esimerkkinä kaikki tietää ne kaverit jotka soittaa vain kylään silloin kun ne itse tarvitsee jotain. Aina ollaan pummaamassa. Ikinä ei tule mitään vastavuoroista takasin ja jos yrität pitää omasta jaksamisesta tai kukkaronnyöreistä kiinni niin myrsky on valmis.

Uskovalla on velvollisuus auttaa ja palvella lähimmäistä mutta onko oikein myös asettaa joku raja siihen sellaiseen eräänlaiseen hyväksikäyttöön?
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Uusiluomus

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Rosita kirjoitti: 04 Huhti 2022, 18:46 Tänään tuli uusi termi vastaan. Rajattomuus.
Siis ihmisten kohdalla. Googlettamalla löytyy asiasta tietoa. Olen ennen ajatellut tuollaisia rajattomia ihmisiä vain hyvin raskaiksi persooniksi.

Miten te muut koette uskovana, kuinka pitkälle meidän pitää mennä tossa posken kääntämisessä toiselle? Esimerkkinä kaikki tietää ne kaverit jotka soittaa vain kylään silloin kun ne itse tarvitsee jotain. Aina ollaan pummaamassa. Ikinä ei tule mitään vastavuoroista takasin ja jos yrität pitää omasta jaksamisesta tai kukkaronnyöreistä kiinni niin myrsky on valmis.

Uskovalla on velvollisuus auttaa ja palvella lähimmäistä mutta onko oikein myös asettaa joku raja siihen sellaiseen eräänlaiseen hyväksikäyttöön?
Kyllä on , järki on annettu ja hyväksi käyttöön ei pidä alistua tai suostua siihen
Sydämen asenne ratkaisee paljon , ja jos joku vilpittömästi pyytää apua tai apua tarvitsee niin ilolla sitä auttaa sen mukaan mitä pystyy tekemään
Mutta jos joku vilpillisesti yrittää lypsää rahaa tai hyötyä niin sellaisen kohdalla on auttamista se että ei autakkaan niin hän joutuu menemään itseensä
Ja toki on valtavan hyvä rukoilla sellaisen ihmisen puolesta, rukous kannattaa aina 🙂
Pigeon
Viestit: 892
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Shalom!
Olen kokenut jo jonkin aikaan tarvetta kodin siunaamiselle ja niin tuo pienimuotoinen juhla toteutui viime sunnuntaina ja kotimme sai ns. virallisen siunauksen(toki olen rukouksissani siunannut kotini useastikin), mutta nyt ihan papin toimesta.

..seuraavana yönä näin unen. Unen alussa kuljin perheeni kanssa kaupungin katuja ja tulimme johonkin vanhaan kivirakennukseen, jonka sisälle menimme ja siellä talon ylimpään kerrokseen. Siellä oli tilava huone ja jotenkin koin unessa, että se oli meidän uusi koti. Katsellessani siinä ympärilleni kohotin katseeni ja näin katon, joka oli kupolimainen ja siellä oli viistosti koristeellisesti muotoiltu kattoikkuna. Yhtäkkiä katseeni tarkentui ja hämmästyksekseni ikkunan toisella puolen ulkona oli valtava kotkanpesä, suoraan ikkunan takana ja siellä oli useampi Kotka. Yksi juuri laskeutui pesään..? Mahtava näky!
Niiden ohi katsoessani taustalla kauempana oli toinen vähän korkeampi talo, jonka katolla oli turisteja jotka kiikaroivat pesään ja ottivat kuvia, mutta tuli tunne, että samalla meidän koti tuli kuvatuksi kun se oli suoraan kotkan pesän sen takana alaviistoon…?

Unen alkuosa toi hengessä ja symboliikalla sen, mitä päivällä tapahtui..koti on siunattu ja siten nyt myös kuin uusi!🙏😊


Pakko vielä yksi mystinen uni kertoa, missä ei ehkä ole päätä ei häntää..
En seuraa uutisia ja vielä vähemmän mietiskelen Putinin aivoituksia(saati muista uniani), mutta tässä unessa(jonka näin ehkä reilu viikko sitten) olimme Putinin kanssa makuuasennossa vierekkäin(en ymmärrä miksi olimme makuuasennossa)sitten pystyasennossa ja katsoin suoraan häntä silmiin ja kysyin häneltä jotain(enää aamulla muistanut kysymystä). Hän vastasi minulle kysymykseen venäjäksi ja unessa mietin, miksi puhut minulle venäjäksi, kun tiedät etten ymmärrä vastausta. Koin myös, että hänestä lähti voimakas karisma, josta oli vaikea irtautua, mutta irtauduin..ja uni päättyi.
Näihin tunnelmiin, siunattua päivää teille kaikille! 😄
alabasteripullo

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Huomenta! Joku uskova ehdotti samaa siitä kodin siunaamista mulle. Haluaisin kysyä missä Raamatun kohdassa se kodin siunaaminen on jotta voisin lukea sen.

Kristuksen siunausta! 🙂
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2220
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kaikenlaista jutustelua 9

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

2.Moos.12: 7, 22

" ja he ottakoot sen verta ja sivelkööt sillä molemmat pihtipielet ja ovenpäällisen niissä taloissa, joissa he sitä syövät."

" Ja ottakaa isoppikimppu, kastakaa se vereen, joka on maljassa, ja sivelkää ovenpäällinen ja molemmat pihtipielet sillä verellä, joka on maljassa. Älköönkä kukaan menkö ulos talonsa ovesta ennen aamua."

Raamatussa ei ole erityistä kodin siunaamis-rukousta, mutta tuon siunaamisen voit tehdä rukoilemalla Jeesuksen Veren suojelua ja Siunausta kotisi ja perheesi ylle ja ympärille.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Vastaa Viestiin