UNETTOMAT KESKUSTELUOSIO

Keskustele palstaa koskevista asioista
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: UNETTOMAT KESKUSTELUOSIO

Viesti Kirjoittaja Maria »

Kiitos Jeesus että liikut Suomen yllä, liikut meidän keskellämme Herra. Jeesus, me pyydämme että tulet avuksemme tänään. Näet koko tämän alkavan päivän. Anna että Sinun armosi ja anteeksiantamuksesi oikein huokuu meistä. Anna että rakkautesi loistaa meidän kauttamme. Jeesus, tule itse läsnäolevaksi tähän valkenevaan aamuun, joka yön jälkeen koittaa. Herra siunatkoon sinua siellä oman kodin turvissa. Pyydä Herraa antamaan apunsa tähän päivään omassa kaupungissasi tai omassa kunnassasi. Siunaa naapureitasi jo heti aamusta alkaen. Lähdettyäsi ulos, näe ihmiset kuin he olisivat Jumalan omia, Jumalan rakkaita. Itke itkevien lampaiden kanssa, iloitse jos he haluavat iloita. Jaa aikaasi. Anna omastasi. Tee oma pieni ruokaihme, puolita Banaani toisen kanssa, hymyile vierellä kulkevalle. Anna nenäliinoja hautausmaalla, tee sydämestäsi asioita toisille, niinkuin Herralle. Jeesus siunatkoon sinut ja päiväsi. Olkoon se ihana ja kiitosta tulvillaan. Soikoon Jumalan laulut korvissasi ja antakoon Herramme sinulle tänään jotain ihan uutta.
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: UNETTOMAT KESKUSTELUOSIO

Viesti Kirjoittaja Maria »

Huomenta
Lähdetään yhdessä eteenpäin, nousevaan aamuun, huomiseen uuteen, tähän päivään. Jeesus meitä eteenpäin vie. Herran pyhyys ja siunaava käsi olkoon meidän kaikkien elämän yllä tänäänkin. Meillä on Elävä Jumala, Hän kuulee huokauksetkin, hän kuulee ja näkee juuri nyt minut ja sinut. Hän muistaa meidät tomuksi, siksi saamme käydä eteenpäin uuteen aamuun Hänen voimassaan ja Hänen hellien silmiensä alla.

Käy katsomansa, kun joku on tehnyt omasta elämästään videon ja taustalla soi Nousevaan aamuun!
https://youtu.be/BsalstrfSoY
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: UNETTOMAT KESKUSTELUOSIO

Viesti Kirjoittaja Ella »

Hyvää Huomenta! Kaikki lukijat.
Sanal. 11:25 Hyvää tekeväinen sielu tulee ravituksi, joka muita virvoittaa, se itse kostuu.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: UNETTOMAT KESKUSTELUOSIO

Viesti Kirjoittaja Eero »

Herran huomenta! Tänäkin aamuna saamme harmaudesta huolimatta kiittää Herraa, että saamme olla täällä maan päällä tekemässä Hänen työtään. Jokainen päivä Herrassa voi olla myös seikkailu.

Kuten Johanneksen Evankeliumin ensimmäisen luvun lopussa Jeesus sanoo Natanaelille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: te saatte nähdä taivaan avoinna ja Jumalan enkelien nousevan ylös ja laskeutuvan alas Ihmisen Pojan päälle.", niin tämä sama lupaus on voimassa tänäänkin myös meille.

Tuo Joh. 1 on varmasti minun lempilukuni koko Raamatusta, se on näennäisesti helppo ja ehkä satumainenkin, mutta se on samalla täynnä Pyhää Henkeä ja aloitus suurelle kertomukselle Herrasta.

Siihen samaan kertomukseen Herra kutsuu myös meitä ja jos siihen kutsuun vastaamne, niin tiemme kääntyy kohti taivasta, emmekä enää ole koskaan yksin, niin kuin maailmassa olemme yksin. Silloin on Herra huoneessamme joka hetki ja veljet ja siskot Hengen kautta. Silloin voi astua ovesta nähdä maailman ja ihmiset toisin silmin.

Se, joka meitä pilkkaa, ei tiedä mitä tekee, sillä sen hän tekee Herralle. Se, joka meiltä jotain riistää, riistää sen itseltään. Jos annat jollekin jotakin omaasi, saat sen Herralta takaisin.

Älä siis käytä kurjuuttasi suojakuorena toisten lyömiseen, se on yksi ylpistymisen muoto. Vaan käytä kurjuuttasi hyväntekemiseen ja nyöristy Herran edessä, älä itsesi tai toisten edessä.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: UNETTOMAT KESKUSTELUOSIO

Viesti Kirjoittaja Maria »

Aamen ja Aamen ❤️ Huomenta Ella ja Eero. Herran Siunausta
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: UNETTOMAT KESKUSTELUOSIO

Viesti Kirjoittaja Maria »

Psalmi 51 yksi itselleni tärkeimpiä Psalmeja, vaikka sen taustalla onkin karu ja murheellinen elämäntilanne.

Pese minut puhtaaksi rikoksestani, puhdista minut synnistäni.

Sinua ainoata vastaan minä olen syntiä tehnyt, tehnyt sitä, mikä on pahaa sinun silmissäsi; mutta sinä olet oikea puheessasi ja puhdas tuomitessasi.

Jumala, luo minuun puhdas sydän ja anna minulle uusi, vahva henki.

Katso, totuutta sinä tahdot salatuimpaan saakka, ja sisimmässäni sinä ilmoitat minulle viisauden.

Minä tahdon opettaa väärille sinun tiesi, että syntiset sinun tykösi palajaisivat.

Jumalalle kelpaava uhri on särjetty henki; särjettyä ja murtunutta sydäntä et sinä, Jumala, hylkää.

Osoita armossasi hyvyyttä Siionille, rakenna Jerusalemin muurit.

1. Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi,
2. kun profeetta Naatan tuli hänen luokseen, sen jälkeen kuin hän oli yhtynyt Batsebaan.
3. Jumala, ole minulle armollinen hyvyytesi tähden; pyyhi pois minun syntini suuren laupeutesi tähden.
4. Pese minut puhtaaksi rikoksestani, puhdista minut synnistäni.
5. Sillä minä tunnen rikokseni, ja minun syntini on aina minun edessäni.
6. Sinua ainoata vastaan minä olen syntiä tehnyt, tehnyt sitä, mikä on pahaa sinun silmissäsi; mutta sinä olet oikea puheessasi ja puhdas tuomitessasi.
7. Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt.
8. Katso, totuutta sinä tahdot salatuimpaan saakka, ja sisimmässäni sinä ilmoitat minulle viisauden.
9. Puhdista minut isopilla, että minä puhdistuisin, pese minut, että minä lunta valkeammaksi tulisin.
10. Anna minun kuulla iloa ja riemua, että ihastuisivat ne luut, jotka särkenyt olet.
11. Peitä kasvosi näkemästä minun syntejäni, pyyhi pois kaikki minun pahat tekoni.
12. Jumala, luo minuun puhdas sydän ja anna minulle uusi, vahva henki.
13. Älä heitä minua pois kasvojesi edestä, äläkä ota minulta pois Pyhää Henkeäsi.
14. Anna minulle jälleen autuutesi ilo, ja tue minua alttiuden hengellä.
15. Minä tahdon opettaa väärille sinun tiesi, että syntiset sinun tykösi palajaisivat.
16. Päästä minut verenvioista, Jumala, minun autuuteni Jumala, että minun kieleni riemuitsisi sinun vanhurskaudestasi.
17. Herra, avaa minun huuleni, että minun suuni julistaisi sinun kiitostasi.
18. Sillä ei sinulle kelpaa teurasuhri, sen minä kyllä antaisin; polttouhri ei ole sinulle mieleen.
19. Jumalalle kelpaava uhri on särjetty henki; särjettyä ja murtunutta sydäntä et sinä, Jumala, hylkää.
20. Osoita armossasi hyvyyttä Siionille, rakenna Jerusalemin muurit.
21. Silloin sinulle kelpaavat oikeat teurasuhrit, polttouhrit ja kokonaisuhrit; silloin uhrataan härkiä sinun alttarillasi.
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: UNETTOMAT KESKUSTELUOSIO

Viesti Kirjoittaja Maria »

1. "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
2. Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
3. Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
4. Ja mihin minä menen - tien sinne te tiedätte."
5. Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?"
6. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
Joh. 14:1-6
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: UNETTOMAT KESKUSTELUOSIO

Viesti Kirjoittaja Maria »

Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: UNETTOMAT KESKUSTELUOSIO

Viesti Kirjoittaja Maria »

Blessing and Honor
https://youtu.be/M7NmftNfEXw
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: UNETTOMAT KESKUSTELUOSIO

Viesti Kirjoittaja Maria »

Huomenta Suomi ja Koko maailma. Pyydetään Herran läsnäoloa meidän yllemme tähän erityiseen Jumalan kansaa koskettavaan päivään.



Jeesus on kalliimpi kuin hunaja. Ajatelkaa, hunajakin on puhdistettu kaikesta epäpuhtaudesta ennen kuin sitä syödään tai sitä asetetaan tarjolle. Siinä ei ole myrkkyjen tai loisten jäänteitä. Silti se ei kelvannut uhriksi Jumalalle. Vaikka se auttoi Joonatania omassa taistelussaan.

Me uskovat emme satuta tai myrkytä tahallamme ketään, koska olemme Jeesukseen uskovia. Jos näin sitten  teemme, Pyhä Henki sydämessämme murehtii. Niin meille tulee ensin katumus sydämeen ja sen johdosta tarve tehdä parannus. Käännämme silloin ensin katseemme Jeesuksen puoleen, pyydämme Hänen iankaikkista verensä voimaa elämämme yli ja janoamme tuota puhdistuslähdettä. Tahdommehan päästä erillemme noista sisimmässä asustavista rikkaruohoistamme. Tätä pyytäessämme, Jumalan armo näkyy siinä, että Hän Pyhyyytensä, oman vanhurskautensa vuoksi repii juurineen irti nuo pahan siemeniä sisältävät ongelmajuuret. Tällöin ne eivät enää koskaan vahingoita ketään toista. Meidän ei siinä Herran edessä tarvitse puolustaa koskaan Jumalaa millään väärällä. Ei väärällä puheella, eikä vilpillä hänen puolestaan. Hänen tekonsa ovat aina täydelliset. Herra siunatkoon uudella tavalla toimintatapojamme tänäänkin ja lisääntyköön keskustelun myötä ilo matkantekoon. Taivaan kirkkautta kohti, tänäänkin keskinäisessä rakkaudessa.
Herra Iupasi olla kanssasi joka päivä. Aivan loppuun asti. Muistetaan tämä lupaus tänään. 🙏
Siunausta jokaiselle tähän uuteen päivään, uuteen työviikkoon. Herran käsi olkoon meidän kaikkien yllä rakastaen ja hoitaen. ❤️
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: UNETTOMAT KESKUSTELUOSIO

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Onkohan nyt jotain erityistä tapahtumassa? Joskushan jokin selvä muutos tulee tapahtumaan Jumalan Hengen maailmoista käsin.
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: UNETTOMAT KESKUSTELUOSIO

Viesti Kirjoittaja Maria »

Varmasti kotimaamme on kuin miinakenttä tämän paaston ja rukouksen aikana, mutta minullakin on sellainen tuntuma, että herätyskellon ääni kuuluu tämän kuun aikana monissa pienissä rukouspiireissä. Sellainen herätyskellon ääni, joka soittaa keskinäisen kunnioituksen ja ja jalkojen pesun ääntä. Olen ajatellut, ettemme voi olla mukana väkijoukkoon ahdettuna "lopun alussa" tai lopunajasaa, olemme etulinjassa, ulkopuolella leirin, kuten Jeesus opetti. Mitä se kullekin tarkoittaa, sen Herra näyttää. Tärkeää on olla siellä kadonneitten lampaiden luona ja viedä se Risti sinne missä sitä ei vielä näy, Herran pyhyydestä käsin ja ilman omaa "tarjoilua". Saamme olla siunattuja kun kukaan ei ole edes näkemässä miten jossain kaupan takaseinän tykönä ojennamme Herran auttavan käden sitä tarvitsevalla. Olen vakuuttunut, että olemme pimeänä aikana nimenomaan Valona maailmassa. ❤️🙏
Tämä kuukausi saakoon jouduttaa Herramme tulemuksen päivää!! ❤️
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Kulkija
Viestit: 187
Liittynyt: 27 Joulu 2020, 09:57

Re: UNETTOMAT KESKUSTELUOSIO

Viesti Kirjoittaja Kulkija »

Herra siunaa meidät rauhallasi tänä yönä. Sinä olet ihmeitä tekevä Jumala. Sinä parannat ja sinä synnytät lujan uskon. Toivomme on sinussa, Isä rakas!
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: UNETTOMAT KESKUSTELUOSIO

Viesti Kirjoittaja Maria »

Rauhaisaa yötä meille kaikille.

Tämä sanankohta pomppasi ylös:
Seiso tiellä ja tähystele, sinä Aroerin asukas; kysy pakolaisilta ja pelastuneilta, sano: 'Mitä on tapahtunut? Jer. 48:19
Herätä kansasi valvomaan Herra, yötä päivää valvomaan, että me olisimme yksi sydän ja yksi sielu. Kuule minun ääneni, kuule minun huokaukseni, vastaa Herra minulle aamun koittaessa, tule avukseni tänään kaikissa minun askareissani. Moni kysyy: "Ethän jätä yksin pimenevään yöhönkään, ethän koskaan hylkäisi, etkö silloin ajaisi köyhienkin asiaa?" Niin sinä vastasit minulle, että minä vastasin rukoukseesi jo. Köyhien ja kurjien tähden sinä nousit ja me saamme iloiten ottaa avun sinun sydämeltäsi vastaan. Kiitos Jeesus ❤️
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: UNETTOMAT KESKUSTELUOSIO

Viesti Kirjoittaja Maria »

Rauhallista ja siunattua yötä jokaiselle🙏

Sinä murheellinen, sinä surun ja tai ahdistuksen alas painama. Haluan rohkaista sinua juuri nyt. Kun olin äsken ulkona, alkoi satamaan kovempaa ja kovempaa. Sitten mieleeni tuli Markuksen evankeliumin kaksi Raamatun kohtaa. Siellä Jeesus paransi erikoisella tavalla sokean ja kuuron.


22. Ja he tulivat Beetsaidaan. Ja hänen tykönsä tuotiin sokea, ja he pyysivät, että hän koskisi häneen.
23. Niin hän tarttui sokean käteen, talutti hänet kylän ulkopuolelle, sylki hänen silmiinsä ja pani kätensä hänen päälleen ja kysyi häneltä: "Näetkö mitään?"
24. Tämä katsahti ylös ja sanoi: "Näen ihmiset, sillä minä erotan käveleviä, ne ovat puiden näköisiä".
25. Sitten hän taas pani kätensä hänen silmilleen; ja nyt mies näki tarkkaan ja oli parantunut ja näki kaikki aivan selvästi.
26. Ja hän lähetti hänet hänen kotiinsa sanoen: "Älä edes poikkea kylään"."
Mark. 8:22-26


32. Ja hänen tykönsä tuotiin kuuro, joka oli melkein mykkä, ja he pyysivät häntä panemaan kätensä hänen päälleen.
33. Niin hän otti hänet erilleen kansasta, pisti sormensa hänen korviinsa, sylki ja koski hänen kieleensä
34. ja katsahti ylös taivaaseen, huokasi ja sanoi hänelle: "Effata", se on: aukene.
35. Niin hänen korvansa aukenivat, ja hänen kielensä side irtautui, ja hän puhui selkeästi.
36. Ja Jeesus kielsi heitä sitä kenellekään sanomasta; mutta mitä enemmän hän heitä kielsi, sitä enemmän he julistivat.
37. Ja ihmiset hämmästyivät ylenmäärin ja sanoivat: "Hyvin hän on kaikki tehnyt: kuurot hän saa kuulemaan ja mykät puhumaan"."
Mark. 7:32-37

Herra alkoi soittamaan vanhaa laulua korvissani, jossa Tapani Suonto lauloi, kuinka hän kengät märkinä kulki pimeässä yössä ohi samean mainosvalon ja: "Sinä sateisena yönä, koko kaupunki sairasti, eikä kukaan tiennyt Kristus oli tullut vastaani."
Kuuntelin laulua, aivan kuin se olisi soinut oikeasti soittimessa ja aivan kuin uusi ilo olisi täyttämällä täyttänyt sydämeni. Aivan kuin olisin kokenut, että Jeesus haluaa kertoa meille, kuinka paljon Hän ajattelee sinua ja minua juuri nyt. Sitten ohittamani mainosvalo alkoi oikeasti välkehtiä ja koin kuinka hyppäsin Raamatun lehdille näkemään, kuinka Herra teki nuo ihmeelliset ihmeet, joita emme osaa edes toivoa omalle kohdallemme. Aivan kuin Hän olisi antanut ymmärtää, että mikään ei ole muuttunut. Ja eihän mikään olekaan. Hän käytti ja yhä käyttää erikoista tapaa saadakseen meidät näkemään ja kuulemaan.

Kun sitten ylitin kaatosateessa kadun, Hän sanoi minulle: "Sitä, joka tulee Minun luokseni, Minä en heitä ulos."
En muista, että menikö sanat Raamatussa aivan noin, mutta kadulla ne osuivat sydämeeni. Hän ei heitä omiaan ulos. Hänen luonaan on aina ovi auki meille. Aivan kuten sinulla ja minullakin on ovi aina auki rakkaillemme.

Koin valtavaa iloa, ja sellaista iloa ei voi synnyttää itse. Se tuli lahjaksi ylhäältä. Aivan kuin vastarakkautena meille, jotka olemme ulkona kaikesta siitä, joka erottaa ja jakaa maailmaa. Vastarakkautena armosta ja kuitenkin se on niin suurta, että se synnyttää vastarakkautta Jumalaa kohtaan. Miten valtava määrä rakkautta Hänellä onkaan meitä varten.

Jos siis koet, että olet yksin ja pimeyden keskellä tunnet, että et jaksa, olet saanut kokea jotain sellaista, mikä on tehnyt mielesi murheelliseksi, niin tartu tähän: "Sitä, joka tulee Minun luokseni, Minä en heitä ulos." Tule Jeesuksen tykö. Anna Hänen kätensä koskettaa Sinun sisintäsi ja vuodata Hänelle kaikki mikä sydäntäsi painaa. Anna Hänen olla Sinua lähellä. Jeesus on ylösnoussut ja Hän on voittanut maailman, Hän on voittanut Kuoleman vallan niin, että se ei voi Jeesuksen omia, Hänen sovittamiaan pitää. Mikään ei voi erottaa meitä Hänen rakkaudestaan.

Lopuksi haluan vielä rohkaisuna sanoa, usko Jeesuksen sanat. Usko Hänen Nimensä voimaan. Usko jo saaneesi se, mitä olet Hänen Sanansa mukaisesti uskossa anonut. Älä peräänny. Älä lannistu. Luota Jeesus-nimen voimaan. Anna Hänen tehdä ihmeellisiä tekoja sinulle ja sinun elämässäsi. Ota vastaan armo ja rakkaus, joka sinulle Hänen omanaan kuuluu. Jätä tässä hetkessä kaikki taakkasi Jeesukselle ja näe Hänet ristiinnaulittuna. Katso sitten, kuinka Hänen hautansa on ristinkuoleman jälkeen tyhjä. Nosta sitten katseesi ylös ja näe, kuinka Hän istuu Isän oikealla puolella. Sieltä Hän tulee pian noutamaan omiaan iankaikkiseen iloon. Jeesus tulee pian, yhdessä kaikkien Hänen pyhiensä kanssa. Me saamme olla pian yhdessä Jumalan kanssa ja elämämme saa todella alkaa. Kiitos Jeesus, että kohtaat meidät kaikki juuri nyt. Vuodata meihin iloöljyä murheen sijaan. Armahda ja auta jokaista meistä. Kiitos Jeesus, nimessäsi, Aamen. 🙏

4. "Niin kauan kuin päivä on, tulee meidän tehdä hänen tekojansa, joka on minut lähettänyt; tulee yö, jolloin ei kukaan voi työtä tehdä.
5. Niin kauan kuin minä maailmassa olen, olen minä maailman valkeus."
6.Tämän sanottuaan hän sylki maahan ja teki syljestä tahtaan ja siveli tahtaan hänen silmilleen
7. ja sanoi hänelle: "Mene ja peseydy Siiloan lammikossa" — se on käännettynä: lähetetty. — Niin hän meni ja peseytyi ja palasi näkevänä."
Joh. 9:4-7
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: UNETTOMAT KESKUSTELUOSIO

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen sisar Maria, on todella hienoa kuulla näin ehyttä ja kirkasta Herran sanaa. Tänään vuodatin sydäntäni Herralle kun ajelin autolla ja yksi kohta jäi mieleeni, Hän sanoi ”koska sinä uskoit”. Se oli menneessä aikamuodossa ja tajusin että se on se käänteen tekevä hetki elämässä kun uskoo, uskoo Jeesukseen eli tulee uskoon. Sen jälkeen loppu on Herran käsissä, eikä Hän päästä irti ja putoamaan, vaikka meidän otteemme herpaantuisi.

Siunattua yötä Herrassa, ken kuulolla vielä on!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Pigeon
Viestit: 887
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: UNETTOMAT KESKUSTELUOSIO

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Aamen!! Yhdyn Eeron sanoihin. Maria sinulla on taivaallinen lahja sanoittaa.. pukea ajatukset sanoiksi, joihin kaikkien on helppo yhtyä!🙏❤️ Aamu valkenee.. kiitos Herralle, kun olitte siunaamassa yömme!☺️
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: UNETTOMAT KESKUSTELUOSIO

Viesti Kirjoittaja Maria »

Shalom 🙏
Täällä rukoillaan. Oletpa missä tahansa juuri nyt, meitä on monta, jotka rukoilemme. Ja Herra näkee ja kuulee sinut.
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Paivihannele
Viestit: 77
Liittynyt: 10 Tammi 2022, 11:53

Re: UNETTOMAT KESKUSTELUOSIO

Viesti Kirjoittaja Paivihannele »

🙏
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: UNETTOMAT KESKUSTELUOSIO

Viesti Kirjoittaja Maria »

Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,

joka lohduttaa meitä kaikessa ahdistuksessamme, että me sillä lohdutuksella, jolla Jumala meitä itseämme lohduttaa, voisimme lohduttaa niitä, jotka kaikkinaisessa ahdistuksessa ovat.

Sillä samoin kuin Kristuksen kärsimykset runsaina tulevat meidän osaksemme, samoin tulee meidän osaksemme myöskin lohdutus runsaana Kristuksen kautta.

Mutta jos olemme ahdistuksessa, niin tapahtuu se teille lohdutukseksi ja pelastukseksi; jos taas saamme lohdutusta, niin tapahtuu sekin teille lohdutukseksi, ja se vaikuttaa, että te kestätte samat kärsimykset, joita mekin kärsimme; ja toivomme teistä on vahva,

koska me tiedämme, että samoin kuin olette osalliset kärsimyksistä, samoin olette osalliset myöskin lohdutuksesta.

2. Kor. 1:3-7

Ei ole mitään sellaista, missä Jeesus ei voisi auttaa. Ei ole sellaista tilannetta, mihin Hänellä ei olisi ratkaisua. Ei ole sellaista estettä, mitä Hänen kanssaan ei voisi ylittää.

Yksikään ihminen ei voi olla niin lähellä meitä, kuin Jeesus voi olla. Hän, Jeesus oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet. (Jesaja 53:6)
Jeesus itse sanoi, että
Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä. Joh. 10:29
Herra näkee meidät ja tietää kaiken, Hän tietää sydämemme kaipauksen. Hän ymmärtää meitä. Jos olemme voimattomia, surullisia, neuvottomia, masentuneita, toivottomia tai jopa tien päässä. Sellaisen tien päässä, joka tuntuu aivan kuin umpikujalta, niin ei se ole jäänyt Häneltä näkemättä.
Se on voinut jäädä ystävältä ja perheenjäseneltä tai työkaverilta taikka hyvänpäivän tutulta näkemättä, mutta Jeesukselta se ei ole jäänyt näkemättä.

Mistä tiedän sen? Tiedän sen siitä, että Herra antoi minuln sydämelleni tämän asian. Tiedän että Herra antaa jokaiselle ihmiselle mahdollisuuden kokea sen, että hän ei ole arvoton, eikä huomaamaton. Hän tuntee meidät nimeltä ja Hänen neuvonsa ovat oikea-aikaiset. Ne eivät tule koskaan liian myöhään.

Kun me olemme tilanteessa, jossa omat neuvomme ovat valuneet ikäänkuin hiekkaan ja emme tiedä miten edetä, on Jeesus ainoa tie. Hän on neuvonantajamme. Hän kertoo meille, että emme voi jatkaa eteenpäin entisin eväin. Ne keinot on jo käytetty. Tarvitaan uusia keinoja. Siksi tarvitsemme Jeesusta, koska emme voi nähdä eteenpäin ilman Häntä.

Rukoillaan, että Jeesus antaa sinulle uuden näkökulman elämäntilanteeseesi. Sinun ei tarvitse ottaa kaikkia askeleita kerralla. Ensimmäisen askel otetaan Herran kanssa ja kun se on otettu, Hän antaa ymmärrystä seuraavaan askeleeseen. Kun loppuun asti käveltyäsi katsot taakseesi, huomaat että Jeesus vei sinut oikealla tavalla eteenpäin. Näet silloin, että sait kaiken tarvittavan matkan tekoon.

Matka Jeesuksen kanssa on kuin lapsella, kun hän lähtee junalla pitkälle matkalle. Me emme tarkalleen tiedä mihin me vanhempien kanssa menemme, kun he ostavat meidän matkalippumme, mutta me vain luotamme siihen, että he tietävät mitä he tekevät ja määränpäässä näemme, että tulimme oikeaan paikkaan. Vanhemmat eivät kerro lapselleen kaikista mahdollisista vaaroista matkan aikana, sillä heidän tehtävänä on suojella lasta. Sen sijaan he opettavat lasta pysymään lähellään ja kertomaan juuri heille kaikista huolistaan ja tarpeistaan, koska he rakastavat lastaan. Samalla tavalla me saamme luottaa Taivaallisen Isän varjelukseen kaikessa ja antaa koko elämämme Hänen käsiinsä. Me voimme täysin avoimesti kertoa Hänelle kaiken. Meidän ei tarvitse turvautua omaan ymmärrykseemme siinä, missä meillä ei sitä vielä ole.

Jätä siis kaikki asiasi ja taakkasi Herran käsiin ja anna Hänen täyttää sinut rauhallaan ja lohdutuksella, että voisit nähdä ne mahdollisuudet, jotka sinua varten on olemassa. Jeesuksen Kristuksen ristintyön kautta meillä on iankaikkinen elämä, joka on vasta alkamassa. Tämä aika, jota nyt elämme, on vain pieni varpusenlento. Ja ajattele, Hän pitää varpusiakin niin tärkeänä, että nekin on Raamatun sivuille kirjoitettu ❤️
Eikö kahta varpusta myydä yhteen ropoon? Eikä yksikään niistä putoa maahan teidän Isänne sallimatta.
Ovatpa teidän päänne hiuksetkin kaikki luetut.
Älkää siis peljätkö; te olette suurempiarvoiset kuin monta varpusta.
Matt. 10:29-31
🙏
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Vastaa Viestiin