Kaikenlaisista jutustelua 8

Keskustele palstaa koskevista asioista
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen, pyhitetään taas yö Herralle ja nostetaan rukousrintama Suomen ylle, jokanen omasta kammiostaan käsin, yhdessä äänessä Herran kunniaksi!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Uusiluomus

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

uskon vanhurskaus yksin uskosta yksin armosta yksin Jeesuksen Kristuksen täytettyyn työhön
lain tarkoitus on ottaa luulot pois ja ohjata meidät Jeesuksen Kristuksen luokse
niin kauan kun uskot omiin mahdollisuuksiin et ole vielä ymmärtänyt evankeliumia
ota vastaan armo ja totuus
armo kasvattaa meitä hylkäämään jumalattomuuden
Kristus vapauttaa täydellisesti
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Rukoillaan Suomeen herätystä ja Jumalan tahdon toteutumista!
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

🎺 Kaikenlaisista jutustelua 8 🎺

Viesti Kirjoittaja Maria »

Aamen. Kiitos Jeesus että vastaus Jarmon rukoukseen näkyy pian. Kiitos Herralle tästä rukousaiheesta. 🙏
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Seuraaja
Viestit: 267
Liittynyt: 03 Joulu 2019, 07:12

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Seuraaja »

Minulle metsä on kirkko. Siellä on kaikki paikallaan. Ilman tehosteita ja tehtyjä protokollia. Siellä minä lepään ja kuulen.

Siunausta askeleesi palstalainen ja lukija, Isän kaikkivaltiaan ohjausta tehdä tämän päivän tie sinne, minne näkyvää tietä ei vielä ole.
Älä anna sinuas voitettaa pahalta, vaan voita sinä paha hyvällä. (Room. 12:21) Biblia 1776
Avatar
Marie
Viestit: 344
Liittynyt: 02 Tammi 2020, 10:40

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Marie »

Uusiluomus

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ca68 ... 87d7480e67

Siellä taas on kyllä touhuttu omiaan Herran nimessä , että aivan pelastus on kiinni siitä että maksaako kymmenykset huhhuh
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Uusiluomus kirjoitti: 22 Syys 2021, 18:00 https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ca68 ... 87d7480e67

Siellä taas on kyllä touhuttu omiaan Herran nimessä , että aivan pelastus on kiinni siitä että maksaako kymmenykset huhhuh
:shock:

Tiedän henkilön. TV7:llä on ainakin yksi haastattelu hänestä. Osaa puhua.

Joskus, useampia vuosia sitten, ollut hänen tilaisuudessaan Tampereella.

Olen kyllä yllättynyt, jos todella on uhkaillut pelastuksen ulkopuolelle joutumisella, jos ei anna kymmenyksiä, tai muuta rahallista tukea....

Roos on vahva persoona, joten uskon sen kyllä hyvinkin että on voinut "vakuuttaa" joitakin arempia uskovia tukemaan Roosin työtä rahallisesti.

Roos on ollut aktiivisesti mukana evankelista/profeetta Licciardon tilaisuuksissa, milloin tulkkina, toisinaan vain yleisössä. Nyt korona tietenkin on lopettanut nämä tilaisuudet.

------------------------

Jos, ja jos Roos, ja tuo toinen henkilö, ilmeisesti hänen vaimonsa, ovat todella syyllistyneet noihin syyttäjän syytekohtiin, niin toivon todellakin kovaa rangaistusta. Tulee Pirkko Jalovaara mieleen.

---------------------

Minulla oli omakohtainen tapaaminen Roosin kanssa, ehkä noin 10 vuotta sitten, kun eräässä kauppakeskuksessa, kahvilassa, pyysin häntä rukoilemaan kipeän selkäni puolesta, ja hän rukoili. Hänen vaimonsa oli tuolloin ostoksilla liikkeessä.

Juteltiin niitä näitä Raamatusta, ja keskustelu johtui lopulta kasteeseen, ja erityisesti pikkulasten kastamiseen, ja mitä tapahtuu kastamattomille.

Tässä vaiheessa meillä me sukset ristiin, ja pahasti. Roosia ärsytti se etten taipunut hänen näkökantaansa. Aikamme kinattua tuli myös hänen vaimonsa pöytään istumaan, ja jatkoimme väittelyä lasten kohtalosta ja kuinka kastamattomille lapsille ( ja aikuisille) käy. Roosin vaimo oli muistaakseni sivustaseuraaja keskustelullemme, taisi jotain kyllä sanoakin, mutta lähinnä kuunteli.

Roos kysyi lopussa saako "profetoida" minulle. Tietenkin suostuin, koska en koskaan estä Jumalan työtä, JOS SIIS JUMALA OIKEASTI ANTAA PROFETIAN, eikä ole kysymys ihmismielen omista tuotoksista....

Se, mitä muistan tuosta "profetoinnista" oli, että "minua odottaa kivinen tie".....tarkoittaen siis ; ei mitään hyvää ole luvassa.

Roos vielä jatkoi "profetiaansa", että nämä alkavat tapahtua " noin kahden viikon kuluessa".....

........No, minä voin todistaa hyvällä omallatunnolla, että PASKAPUHETTA oli Roosin "profetiat".....eli nätisti sanottua, valhetta, ei toteutunut.

Joten hänen väärä "profetiansa" kumpusi vihasta minua kohtaan, ja etten uskonut "kuuluisan ja mahtavan evakelistan" opetusta.

Ja, tuo opetus oli mm. etteivät lapset tarvitse kastetta. Mikä on valhetta.

--------------------

Roos, kuin me jokainen, vastaa niin teoistaan kuin sanoistaan Jumalalle.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Uusiluomus

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

https://tekniikanmaailma.fi/jattimainen ... n-tuhosta/

Tässäpä mielenkiintoista artikkelia ihan tieteen tukeakin löytyypi ja uskaltavat sen sanoa että näin on käynyt

Tulta ja tulikiveä kovaa paahdetta ja grilliä
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Maria »

Kristillinen kenttä elää seesteistä, pysähtynyttä vaihetta. Kansaa eivät hengelliset asiat suuresti kosketa. On kuultu profetioita siitä, että herätys tulee, mutta mitään ei ole vielä näköpiirissä.

Tämän tilanteen ollessa vallalla Jumala on valmistanut kaiken keskellä miehen työaseekseen, joka on hiottu elämän kovissa ahjoissa. Tuleva ase on väsynyt työstä ja on monen sairauden murtama. Jumalan aika täyttyy – Jumala nostaa hänet esiin, antaa voitelun. Voitelun vaikutuksesta alkaa tapahtua Raamatussa luvattuja asioita kaiken kansan nähden. Ihmisten mielenkiinto hengellisiä asioita kohtaan herätetään uusin ilmiöin: kansaa kaatuu tilaisuuksissa. Sairaat saavat toivon, että he voivat parantua. Ihmiset, jotka eivät ole uskoneet, saavat Jumalan kosketuksen elämäänsä. Tarvitaan hallikokouksia, jotta kaikki halukkaat mahtuvat sisään. Isotkin kokoushuoneet ovat jo puolta tuntia ennen tilaisuuden alkua niin täynnä, että ovet joudutaan sulkemaan.

Toiminta laajenee niin, että puhujaa kutsutaan eri puolille maailmaa. Joka puolella tuo sama voitelu vaikuttaa ihmein ja merkein. Ihmiset tulevat uskoon, täyttyvät Pyhällä Hengellä, ja monet paranevat. Pyhän Hengen tuoma herätys leviää yli kirkkokuntarajojen läpi Suomen. Hengelliset ilmiöt ovat lähes kaikkien lehtien otsikoissa.

Tämä kirja on tiivistelmä siitä, mitä Jumala teki silloin. Rohkaisuksi, jotta uskoisimme, että sama voi tapahtua vielä nytkin - jotta kansa heräisi ja syntiset pelastuisivat. - Tapani Rautalahti – KKJMK OY

Voima panee pyörät pyörimään, voima kaataa tieltä esteet, voimaa, enemmän kuin mitään muuta, kaipaa aikamme kristillisyys, voimaa - ei vain teorioita!
- Niilo Yli-Vainio

”Ja taidolliset loistavat, niin kuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niin kuin tähdet, aina ja iankaikkisesti.”
-Dan. 12:3"
Onko teistä joku lukenut Niilo Ylivainiosta kertovan kirjan? Kirjan nimi on Suomen herättäjä – Niilo Yli-Vainion syntymästä sata vuotta, 1920-2020 .
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Seuraaja
Viestit: 267
Liittynyt: 03 Joulu 2019, 07:12

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Seuraaja »

Niin kauniin syyspäivän antoi Luoja lepopäiväksi. Aurinko kultasi ruskapuut. Tuulenvire kuljetti vedenpinnan viestit ja puut laittoivat lehtitervehdyksiä matkalle. Ihmisen osa oli nauttia ja levätä. Todeta, että maailma on Jumalan taideteos. Joka päivä. Joka hetki. Ihminen siinä mukana.
Älä anna sinuas voitettaa pahalta, vaan voita sinä paha hyvällä. (Room. 12:21) Biblia 1776
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Maria »

Seuraaja kirjoitti: 03 Loka 2021, 21:51 Niin kauniin syyspäivän antoi Luoja lepopäiväksi. Aurinko kultasi ruskapuut. Tuulenvire kuljetti vedenpinnan viestit ja puut laittoivat lehtitervehdyksiä matkalle. Ihmisen osa oli nauttia ja levätä. Todeta, että maailma on Jumalan taideteos. Joka päivä. Joka hetki. Ihminen siinä mukana.
Aamen, kauniisti kuvailit tätä kaikkea Seuraaja. ❤️
Kiitos Jeesus tästä kauniista päivästä. Kiitos kaikesta hyvästä, jonka tänään meille soit, ja kiitos rakas Jeesus kaikista rukousvastauksista, jotka tänään ovat Sinun luotasi meille tullut 🙏
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Seuraaja
Viestit: 267
Liittynyt: 03 Joulu 2019, 07:12

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Seuraaja »

Näin unen, jossa rikas vatsakas ja valtaa huokuva mies riisui kultasormuksia. Hän laittoi ne pöydälle pienituloisen juuri ja juuri pärjäävän ihmisen eteen pöydälle. Tämä ei edes koskenut niihin. Hän oli vähässäkin uskollinen Taivaan Isälle. Sitä ei voinut rikas mies käsittää.

En tiedä oliko tämä testi, että ottaako tämä pienituloinen tuon maallisen kullan? Vai riisuttinko tämä rikas omasta varallisuudestaan?
Älä anna sinuas voitettaa pahalta, vaan voita sinä paha hyvällä. (Room. 12:21) Biblia 1776
Pigeon
Viestit: 887
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Kiitos Seuraaja, kun toit unesi. Omistin sen itselleni( ehkä joku muukin koki niin), mutta minulle se tuli ojennukseksi. Koen että olen Jumalan ”tottelevaisuus” koulussa ja olen epäonnistunut jo monesti. Se pieni, hento ääni, miten se onkin niin helppoa vaintaa maailman melussa. Toteamalla sen olevan omaa mielikuvitusta tms. otin tuon ”kullan” ja nyt kadun. Ymmärrän sen olleen testi. jälleen epäonnistuin. Rukoillaan toistemme puolesta, kiitollisina tästä armosta, että meitä vielä ojennetaan, mutta myös, että saisimme viisauden ja vahvan uskon olla vähässäkin uskollisia!!
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Maria »

Kiitos tästä unesta Seuraaja. Tällä unella on varmasti monitahoinen merkitys. Minulla tuli mieleen hiljattain lukemani Raamatun kohta, jossa Abram sanoi Sodoman kuninkaalle: "En totisesti ota, en langan päätä, en kengän paulaa enkä mitään muuta, mikä on sinun, ettet sanoisi: 'Minä olen tehnyt Abramin rikkaaksi'." Tämä tapahtui sen jälkeen, kun Abram oli ensin vapauttanut Lootin ja saanut kohdata Melkisedekin. Noiden tapahtumien jälkeen Herra ilmestyi Abramille näyssä ja hän sai Herralta sanan:
"Älä pelkää, Abram! Minä olen sinun kilpesi; sinun palkkasi on oleva sangen suuri."
Abram paljasti oman epävarmuutensa Jumalalle, johon Herra vielä vastasi:
"Mutta katso, hänelle tuli tämä Herran sana: "Hän ei ole sinua perivä, vaan joka lähtee sinun omasta ruumiistasi, hän on sinut perivä"."
Ja hän vei hänet ulos ja sanoi: "Katso taivaalle ja lue tähdet, jos ne taidat lukea". Ja hän sanoi hänelle: "Niin paljon on sinulla oleva jälkeläisiä".
(Lainaukset 1. Mooseksen kirjasta.)

Mutta mieleeni tuli myöskin vanha laulu:

James M. Gray 1900
Daniel B. Towner 1900

Ei kullalla maksettu
lunnaita sielun,
ei maailman aartehet
riittää ne voi,
vaan Jeesuksen risti
on kalliopohja
ja kuolonsa terveyden
mullekin toi.

Ostettu oon, en hintaan kullan
enkä maailman aarteiden.
Mun osti verellänsä Jeesus
hintaan suuren rakkauden.

Ei kullalla maksettu
lunnaita sielun,
syyt tuntoni liiaksi
raskahat lie.
Nyt Jeesuksen risti
on kalliopohja
ja kuolonsa mullekin
autuuden tie.

Ostettu oon, en hintaan kullan
enkä maailman aarteiden.
Mun osti verellänsä Jeesus
hintaan suuren rakkauden.

Ei kullalla maksettu
lunnaita sielun,
sai sieluni säikkyä
käskyjä lain.
Nyt Jeesuksen risti
on kalliopohja
ja kuolonsa pelkoni
poistavi ain.

Ostettu oon, en hintaan kullan
enkä maailman aarteiden.
Mun osti verellänsä Jeesus
hintaan suuren rakkauden.
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Maria »

Raamattusovellus on suljettu Kiinassa
( https://www.olivetree.com/)
Samoin kuin koraanisovelluskin. Myös LinkedInin käyttö loppui.

Lisätietoja täällä
https://www.bbc.com/news/technology-58921230
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Seuraaja kirjoitti: 16 Loka 2021, 08:54 Näin unen, jossa rikas vatsakas ja valtaa huokuva mies riisui kultasormuksia. Hän laittoi ne pöydälle pienituloisen juuri ja juuri pärjäävän ihmisen eteen pöydälle. Tämä ei edes koskenut niihin. Hän oli vähässäkin uskollinen Taivaan Isälle. Sitä ei voinut rikas mies käsittää.

En tiedä oliko tämä testi, että ottaako tämä pienituloinen tuon maallisen kullan? Vai riisuttinko tämä rikas omasta varallisuudestaan?
Luukas 1:53 " Nälkäiset hän on täyttänyt hyvyyksillä, ja rikkaat hän on lähettänyt tyhjinä pois."
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Seuraaja
Viestit: 267
Liittynyt: 03 Joulu 2019, 07:12

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Seuraaja »

Viime yön näyssäni olit sinä, Jarmo, mukana. Olit vahva kuin härkä. Voimakas. Päätä pidempi muita. Näyssä tuli päätä lyhyemmän, mutta hyvin vahvarakenteisen miehen kanssa, kiistaa. Ympärillä olevat vetäytyivät, ehkä jopa hieman säihkähtäneenäkin. Minäkin olin jo aikeissa lähteä tilanteesta pois. Kuitenkin palasin väliinne ja tiuskaisin, että nyt ei ole aikaa enää riitelylle uskovien kesken. Nyt ei ole aikaa enää muuhun kuin rivien suoristamiseen. On rukoiltava yhteistä ymmärrystä Herrassamme.

Tuohon uni päättyi. Se ei ole henkilökohtainen ojennus kenellekään, ei sinullekaan Jarmo. Olit vain Jumalan sanansaattajana alustan muodossa ja annettu siksi tunnistettavana näyssäni päätä pitempänä.
Älä anna sinuas voitettaa pahalta, vaan voita sinä paha hyvällä. (Room. 12:21) Biblia 1776
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Seuraaja kirjoitti: 18 Loka 2021, 11:26 Viime yön näyssäni olit sinä, Jarmo, mukana. Olit vahva kuin härkä. Voimakas. Päätä pidempi muita. Näyssä tuli päätä lyhyemmän, mutta hyvin vahvarakenteisen miehen kanssa, kiistaa. Ympärillä olevat vetäytyivät, ehkä jopa hieman säihkähtäneenäkin. Minäkin olin jo aikeissa lähteä tilanteesta pois. Kuitenkin palasin väliinne ja tiuskaisin, että nyt ei ole aikaa enää riitelylle uskovien kesken. Nyt ei ole aikaa enää muuhun kuin rivien suoristamiseen. On rukoiltava yhteistä ymmärrystä Herrassamme.

Tuohon uni päättyi. Se ei ole henkilökohtainen ojennus kenellekään, ei sinullekaan Jarmo. Olit vain Jumalan sanansaattajana alustan muodossa ja annettu siksi tunnistettavana näyssäni päätä pitempänä.
Ohhoh... kiitos kun jaoit kanssamme. Suuruus meissä ei ole maallista voimaa, vaan nöyryyttä Herramme alla, hänen työkalunaan. Pitää lukea vielä pari kertaa ja nukkua yön yli. Herra avaa varmasti. Aavistan jo mistä on kysymys mutta katsotaan. Herramme ei koskaan anna mitään ylivoimaista tai turhaa, vaan se kaikki on rakennukseksi ja meille hyödyksi tavalla tai toisella.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Tervetuloa palstalle Pelastus21 !!! Herra Jeesus olkoon kanssasi.
Vastaa Viestiin