Kaikenlaisista jutustelua 8

Keskustele palstaa koskevista asioista
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2077
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Tämä nousi tähän kohti ja jo aiemminkin:

4:2-6 Olkaa kestäväiset rukouksessa ja siinä kiittäen valvokaa, rukoillen samalla meidänkin edestämme, että Jumala avaisi meille sanan oven puhuaksemme Kristuksen salaisuutta, jonka tähden minä myös olen sidottuna, että minä sen ilmoittaisin, niinkuin minun tulee puhua. Vaelluksessanne olkaa viisaat ulkopuolella olevia kohtaan, ja ottakaa vaari oikeasta hetkestä. Olkoon puheenne aina suloista, suolalla höystettyä, ja tietäkää, kuinka teidän tulee itsekullekin vastata.

Tarkaatkaamme siis sanomisiamme ja tekemisiämme, etteivät "ulkopuolella" olevat, se on lukijat, loukkaantuisi Kristukseen meidän tähtemme.
Uusiluomus

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Kyllä ja toki myös muistaa tämä että

Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon.
Ja moni on seuraava heidän irstauksiaan, ja heidän tähtensä totuuden tie tulee häväistyksi;
ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku.

Toki pitää muistaa että olemme Kristuksen kirje maailmalle ja juurikin näiden valhe apostolien tähden totuuden tie tulee häväistyksi
Monesti meillä on keskuudessamme myös riitaisuutta ja siltä nyt ei voida välttyä kun olemme kaikki vajavaisia ihmisiä
Mutta kun tulee näitä "herätyksiä" jotka paljastavat sitten hedelmänsä ja saattavat kaikki muutkin naurun alaiseksi maailman edessä, esimerkiksi menestysteologia on siitä merkillinen asia että sen huomaa maailman ihmiset mutta uskovaiset ovat usein sille sokeita ja tätä olen pohtinut

On hyvä asia että palstalla nyt on saatu paljon rakentavaa keskustelua aikaan ja näkisin että suunta on hyvä

Meidän tulee pystyä puhumaan myös vaikeista asioista ja ajan ilmiöistä jotka repivät Kristuksen ruumista koska diagnoosi tarvitaan aina että voidaan myös haavoja puhdistaa (yleensä kun niitä esille joku nostaa niin näitä pidetään hajottajina vaikka asia on niin että se kaikki tulee koetella ja jokainen on oma osansa Kristuksen ruumiissa joku silmä joku käsi joku korva ja joku maksa joka suodattaa verenkiertoa )

Monesti me kaikki laitamme asioita maton alle ja se on totta että armon varassa olemme kaikki ja meidän pitäisi ymmärtää se toistemme kohdalla kans ,mutta kuitenkaan unohtamatta rakkautta totuuteen, ja ongelmat pääsevät yleensä voitolle kun hyssyttelemme asioita joita pitäisi nostaa esille (nousee voimakkaasti mieleen kun Elia kasteli alttarin vedellä (Jumalan sanalla pesten ) ennenkuin tuli lankesi ja näkisin niin että tätä samaa vettä tarvitsee myös Kristuksen seurakunta ennenkuin Jumalan tuli lankeaa alttarille (herätys Hengen toiminta)
Monella alttarilla palaa vieras tuli (seurakunnat ja yksilö uskovat )

En tiedä miksi tämän kirjoitin mutta kaippa Herra vaikuttaa tahtomiseen ja tekemiseen ja minä uskon että minussakin on Kristuksen henki

Toki sen arvion tekevät muut hengelliset ihmiset

Yritän hoitaa tätä valvojan Leiviskää tällä palstalla vaikkakin vajavaisesti olen siinä pystynyt olemaan mukana ja rohkaista muitakin olemaan valveilla ja avoimia puhumaan asioista koska vajaviset keskenään täällä juttelee ja kaikki me erehdymme monessakin kohdassa! (MINÄKIN)

Kaikki tulee koetella ja tehkää niin tämänkin kirjoituksen kohdalla

Siunausta kaikille Jeesuksen Kristuksen nimessä ja sovintoveressä
Seuraaja
Viestit: 267
Liittynyt: 03 Joulu 2019, 07:12

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Seuraaja »

Relax, Maaret. En vain ymmärtänyt UJ:n kettua. Molempia teitä arvostan ja pidän persoonallisista tavoistanne kirjoittaa. Keskustelu kirjoittamalla jättää vain paljon varaa virhetulkinnoille, kun ei kuule ääntä eikä näe ilmeiden, yksilöllisen huumorin tai kehon viestejä tai itse jättää selventämättä riittävästi. Kiireessä omat sanat eivät valikoidu ja niiden merkitys tai tulkinta on aina yksilön omaa.
Älä anna sinuas voitettaa pahalta, vaan voita sinä paha hyvällä. (Room. 12:21) Biblia 1776
Maaret

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Kiitos että olitte avoimia. Olen sitä viime aikoina rukoillut että uskovat ja miksi ei muutkin uskaltaisivat olla aitoja, ilman roolia ja kulissia.

Ikuinen naamarien katselu ihmisten seassa on alkanut suuresti ahdistaa ja siksi toivoo pikaista poispääsyä täältä.

🙏
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Maria »

Jaksetaan vielä hetki. Ajattelin, että voisin tänne Twitteristä tuoda vaikka kuinka monta Jaksetaan vielä hetki-lausetta. Niitä löytyy pilvin pimein siellä. Moni on laittanut viestinsä jo 2020 vuoden alkupuolella. Yksi aika pysäyttävä teksti oli sellainen, jonka nuori mies oli laittanut Twitteriin 12.8.2021:
"Missä olit kun tajusit että ”jaksetaan vielä hetki” tarkoittaa loppuelämää?"

Ajattelin myös, että voimme lohduttaa toisiamme sanoen, Jeesus tulee pian, jaksetaan vielä hetki. Päivä vain ja hetki kerrallansa.
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2077
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Maria kirjoitti: 24 Elo 2021, 00:34 Jaksetaan vielä hetki. Ajattelin, että voisin tänne Twitteristä tuoda vaikka kuinka monta Jaksetaan vielä hetki-lausetta. Niitä löytyy pilvin pimein siellä. Moni on laittanut viestinsä jo 2020 vuoden alkupuolella. Yksi aika pysäyttävä teksti oli sellainen, jonka nuori mies oli laittanut Twitteriin 12.8.2021:
"Missä olit kun tajusit että ”jaksetaan vielä hetki” tarkoittaa loppuelämää?"

Ajattelin myös, että voimme lohduttaa toisiamme sanoen, Jeesus tulee pian, jaksetaan vielä hetki. Päivä vain ja hetki kerrallansa.
Tämän ymmärsin. Ensin yksi ja sitten palataan, vielä
yksi ja sitten palataan... tarkoittaa just tuota eli vielä yksi jatkuu ikuisesti.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4819
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Eero »

Shalom rakkaat veljet ja sisaret Herrassa!

Sain eräältä sisarelta viestin liittyen näihin karhuaiheisiin uniin:
...tämä liittyy myös karhuun ja siksi pyytäisin, että todella veisitte meidät kaikki samalla Herran eteen, koska me kaikki olemme tulevana aikana yhdyslinkkejä Jumalan kansan vapautuksen päivänä. Olen pahoillani, mutta Herran tulemus ei ole tässä hetkessä, me ollaan jouduttamassa juutalaisten paluun myötä Herran tuloa. Herran pyhyys on Suomen yllä juuri Israelin kansan, juutalaisten kotiinpaluun tähden.
Eli tässä voisi hahmottua vähän Suomen tai suomalaisten tehtävää lopun aikana, joka liittyy siis Jumalan silmäterään, Israeliin, ei ehkä niinkään Suomeen itseensä, vaikka mekin olemme Hänelle rakkaita, mutta saamme olla työkaluina Hänen omaisuuskansansa saattamisessa pelastukseen.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Marie
Viestit: 359
Liittynyt: 02 Tammi 2020, 10:40

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Marie »

Tänään oli erikoinen koiran ulkoilutuslenkki. Lähdin kävelemään ja pääsin noin 10 metriä tietä pitkin kun alkoi kuulumaan kovaa korjausmeteliä pientalon pihalta. Jatkoi eteenpäin ja vähän aikaa käveltyäni kuului taas korjausääniä toisen pihan kohdalla. Jatkoin kävelyä ja taas kului korjaausääniä ääniä. Nyt havahduin, mitä tämä on mietin. Sitten tulin hautausmaan lähelle ja jattelin että siellä ei ainakaan korjata, eli ei kuulu ääniä.
Mutta kun pääsin nurkalle niin hautausmaan parkkipaikalta kuului kauhean kovaa kolinaa kun siellä käsiteltiin roskiksia, roska-autoa ei siellä kyllä näkynyt.
Nyt alkoi jo naurattamaan ja mietin että talot on kohta kaikki ohitettu siihen taisi meteli lysti loppua. Lähellä kotiristeystä tuli auto ja kohdallani se päästi kovaa vinkuvaa ääntä.

Mietin omaa tilaani ja olin todellakin ollut koko päivän ja eilisen päivän käpertynyt itseeni, hyvin väsynyt ja surullinen. Tää yleismaailmallinen tilanne ja Suomen tilanne vetää vakavaksi. Ja kyllä se niin on tieto lisää tuskaa.
Tuli mieleen että Jeesus halusi vetää minut pois tuosta tilasta johon olin käpertynyt.
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2077
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Täytyy jättää aivan rukousaiheeksi kahden jaettavaksi tarkoitetun Raamatun, kävelysauvojen ja aurinkolasien katoaminen lyhyellä aikavälillä. Unohtamisesta lähinnä siis kysymys.
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Maria »

Oli jotenkin kiva lukea Marie kuvausta kävelystäsi. Itselläni on ollut päivän aikana kurkku kipeä, nenä tukossa ja flunssa meinaa iskeä. Olen sitä rukoillut ja erilaisia hetkiä kokenutkin sen tiimoilta. Välillä on ollut kovinkin kuumeinen olo ja rukoileminen on sitten auttanut. Aivan kuin saisi harjoitella luottamista Jumalan Sanaan tässä.
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4819
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Eero »

Herramme Siunausta Maria terveydellesi ja sitten huomasin myös uuden nimimerkin ”jsj”, sydämellisesti tervetuloa ja Herramme Siunausta myös, kaikissa asioissasi.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

No onpas täällä tosiaan elävän näköistä meininkiä. Hyvä henki laskeutunut paikalle.
Eerokin on saanu uuden avatarilmeen... nice!
Ja tervetuloa uudet palstalle munkin puolestani. Siunausta!
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4819
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Eero »

Joo, mä kattelin että pärstävärkki sopii paremmin yhteen ton punasen värin kanssa :D

Siunausta rakas veli!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2077
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Maria kirjoitti: 24 Elo 2021, 22:12 Oli jotenkin kiva lukea Marie kuvausta kävelystäsi. Itselläni on ollut päivän aikana kurkku kipeä, nenä tukossa ja flunssa meinaa iskeä. Olen sitä rukoillut ja erilaisia hetkiä kokenutkin sen tiimoilta. Välillä on ollut kovinkin kuumeinen olo ja rukoileminen on sitten auttanut. Aivan kuin saisi harjoitella luottamista Jumalan Sanaan tässä.
Itsellä oli vastaava tilanne jolloin sitten söin suuret määrät valkosipulia sekä porelääkettä. Suolavedellä kurlausta harjoitin myös tuolloin.

Kaiken sairauden nuhtelu Jeesuksen nimessä ja veressä sekä Raamatun luku auttaa.

Ensinnäkin psalmien rukouksia syntien anteeksisaamiseksi.

Psalmi 25
Psalmi 32
Psalmi 51

Terveydeksi

Psalmi
91:1 Joka Korkeimman suojassa istuu ja Kaikkivaltiaan varjossa yöpyy,
91:2 se sanoo: "Herra on minun turvani ja linnani, hän on minun Jumalani, johon minä turvaan."
91:3 Sillä hän päästää sinut linnustajan paulasta, turmiollisesta rutosta.
91:4 Sulillansa hän sinua suojaa, ja sinä saat turvan hänen siipiensä alla; hänen uskollisuutensa on kilpi ja suojus.
91:5 Et sinä pelkää yön kauhuja, et päivällä lentävää nuolta,
91:6 et ruttoa, joka pimeässä kulkee, et kulkutautia, joka päiväsydännä häviötä tekee.

Psalmi
103:1 Daavidin virsi. Kiitä Herraa, minun sieluni, ja kaikki, mitä minussa on, hänen pyhää nimeänsä.
103:2 Kiitä Herraa, minun sieluni, äläkä unhota, mitä hyvää hän on sinulle tehnyt,
103:3 hän, joka antaa kaikki sinun syntisi anteeksi ja parantaa kaikki sinun sairautesi,
103:4 joka lunastaa sinun henkesi tuonelasta ja kruunaa sinut armolla ja laupeudella,
103:5 joka sinun halajamisesi tyydyttää hyvyydellään, niin että sinun nuoruutesi uudistuu kuin kotkan.

Jaakobin kirje:
5:14 Jos joku teistä sairastaa, kutsukoon tykönsä seurakunnan vanhimmat, ja he rukoilkoot hänen edestään, voidellen häntä öljyllä Herran nimessä.
5:15 Ja uskon rukous pelastaa sairaan, ja Herra antaa hänen nousta jälleen; ja jos hän on syntejä tehnyt, niin ne annetaan hänelle anteeksi

Ole turvallisella mielellä, sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi ja saat nousta kaiken yläpuolelle ja virvoittua Jumalan sanan kautta saaden pysyvän levon ja turvan Kristuksessa.

Tässä ajassa Herra Jeesus itse on lääkärisi ja hän kertoo mihin mennä ja milloin.
Maaret

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Tässä sitä on "korjailua" ja uhkauksia. 😁

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/bca0 ... f108e9473b

"Korjailkaa korjailkaa kuitenkin kukistutte!"

Ilmastonmuutos on peruuttamaton koska ihminen ei voi parantaa tuhoamaansa ilmastoa. Ihminen olisi voinut lopettaa tuhoamisen alkuunsa mutta ei halunnut. Tuhottua ei voi korjata.

Jes. 8:9

Riehukaa, kansat, kuitenkin kukistutte; kuulkaa, kaikki kaukaiset maat: sonnustautukaa, kuitenkin kukistutte; sonnustautukaa, kuitenkin kukistutte.
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Maria »

Kiitos näistä Raamatunkohdista ja rohkaisun sanoista teille veljet! ❤️ 🙏 Kovin on kuumeinen olo. Samalla on tosiaan Sana Hengessä: vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras. Käyn vielä nuo Sananpaikat läpi mitä Uskon Jeesukseen laitoit ja otan Raamatussan kaikille luvatut asiat kiitoksen kanssa vastaan! ❤️ 🙏 Siunausta teille kaikille. Herran pyhyys on tänäänkin meidän kanssamme.
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Maria »

Tervetuloa nimimerkki jsj minunkin puolestani 🙏 ❤️🏡
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4819
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Eero »

Herra voi myös asettaa aloilleen vilustumisen kautta, rukoilen silti terveytesi puolesta.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Marie
Viestit: 359
Liittynyt: 02 Tammi 2020, 10:40

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Marie »

Kallis vapahtajamme Jeesus, sinä et loeta työtäsi, teet sitä tänäänkin. Armon Jumala koskesta Mariaa että han pääsee vaivoistaan, nuhasta, kuumeesta. Anna terveys ja ilo jokaiseen päivään. Jeeesuksen nimessä ja veressä. Aamen
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Maria »

Kiitos 🙏
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Vastaa Viestiin