Kaikenlaisista jutustelua 8

Keskustele palstaa koskevista asioista
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kyllä sä Maaret ansaitset enemmän kun kärsimykseesi kietoutumisen, sä oot älykäs ja teräväsanainen tyyppi. Ota siis neuvosta vaari ja ala tietoisesti murtamaan sitä vihollisen rakentamaa kehäö ympäriltäsi. Syöttövasikka on vasikka, sinä olet paljon enemmän, älä vertaa siis itseäsi sellaiseen.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Maria »

Maaretille ja meille kaikille tämä laulu iltaan. Herra siunatkoon jokaisen ajatuksen ja sydämen.
https://youtu.be/kuKQags0cIw
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Eero »

Ja sanon nyt suoraan Maaret, että sua kyllä tarvitaan täällä palstalla, sä oot ainut joka ymmärtää näistä koronahommista jotain ja kun olen sua vuosia seurannut niin nään että se on nimenomaan katkeruus, joka sua sitoo.

Joten ota vastaan se tehtävä Herralta, jonka Hän sinulle antaa ja lopeta purnaaminen, ei se vie sinua mihinkään, niin kuin huomaat.

Ota siis vastaan Herran sanoma, niin kuin se sieltä Raamatun lehdiltä aukenee, ei siellä luvata kenellekään sen enempää kuin toisellekaan, mutta sitten toisaalta aivan kaikki sille joka ottaa vastaan.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Maria »

Jeesus taitaa kyllä tosiaan kutsua Maaretin työhönsä. Kiitos Herralle. 🙏❤️
Ei anneta periksi, ei anneta ennen kuin Jeesus on vienyt meidät Helmiporteista sisälle. Jeesus antaa vapauden kaikesta. Yksin Häntä saamme katsoa.
Rukous jatkuu edelleen
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Maria »

Sillä vuoret väistykööt ja kukkulat horjukoot, mutta minun armoni ei sinusta väisty, eikä minun rauhanliittoni horju, sanoo Herra, sinun armahtajasi.
Jes. 54:10

Olemme tulleet vanhurskaaksi, ilman omia ansiotamme. Jumala, koska Hän on rakastanut meitä, armahti meitä ja Hän Hänen armostansa vahvisti sen Jeesuksen ristillä tehdyn lunastuksen kautta, joka on Jeesuksessa Kristuksessa.

Sama lahja annetaan jokaiselle, vaikka olisin millainen ulkonaisiin asioihin nähden. Se on armoa.

Jos syntiemme anteeksiantamus annettaisiin muussa muodossa, kuin armon kautta, kukaan ei pelastuisi. Ja Jumalan armo näkyy myös rakkaudessa, Hän on kuin rakastava Isä, sillä Hän auttaa meitä vieläpä löytämään totuuden. Hän ei simputa tai pilkkaa ja Hän vie meidät kuin lampaan, oikealle laitumelle. Jos oikea maallinen paimenemme ei meitä ohjaa tai unohtaa pitää meidän laumastamme huolta, niin meidän Taivaallinen Isämme on alati valvovamassa, ja kaitsemassa, että mikäli se Hänestä riippuu, armo ei ole koskaan kohdallamme turha. 🙏

Armo on siis lahja. Armo on meistä riippumatonta. On armonaikaa, kun joku oikein rukoillen sitä pyytää. On armoa, jonka saimme pelastuksen vastaanottaa, kun uudestisynnyimme ylhäältä, otimme uskossa vastaan Jeesuksen omana Vapahtajanamme.

Iankaikkista armoa, iankaikkista yhteyttä Jumalaan ei voi ostaa, eikä myydä, sillä Jeesuksen Golgatalla maahan vuotaneen veren kautta meillä on ainainen pääsy kaikkein pyhimpään, Jumalan valtaistuimen eteen. Jeesuksen nimessä voimme rukoilla Sanassa ja uskoa sen myös saaneemme. Tuntui miltä tuntui.

Autuaita ovat ne, jotka isoavat ja janoavat vanhurskautta, sillä heidät ravitaan.
Matt. 5:6

Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää. Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot.
Jes. 55:3

Armo on ylenpalttinen ja se on sellaista, jota emme oikein voi koskaan käsittää. "Olen ansioton palvelijasi ja sain tulla armosta omaksesi."

Armo on ihme.

Tätä kaikkea aloin itse armoa ajatellen miettiä, mutta paljon tähän saisi Herra antaa lisää ymmärrystä vielä.
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Marie
Viestit: 344
Liittynyt: 02 Tammi 2020, 10:40

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Marie »

Huomenta ja siunausta Maaretille ja palstalaisille.
Auttakoon Jumala että löydän oikeat sanat sinulle Maaret rakkaudessa rakentumiseksesi ja päästäksesi Jumalan syvään rauhaan.
Missäpäin Suomea asut? Puhuit halustasi muuttaa. Muuta tänne Järvenpäähän. Minä en tunne täältä ketään mutta tänne Jeesus minut johdatti. On minlullakin yksinäistä.
Teen joka aamu tietoisen valinnan, valitsen Jeesuksen ja hänen rakkautensa, valitsen ilon, tuntu miltä tuntu, satoi tai paistaa.
Yritin löytää kohdan raamatusta missä sanotaan " kielellä on hallussaan elämä tai kuolema" Mut en löytänyt sitä kohtaa. Tämä on mielestäni todella tärkeä raamatun kohta. Sinä puhut itseäsi vastaan. luot sitä, mitä puhut. Valinta täytyy tehdä puheissaankin, elämä tai kuollema. Älä pahastu, kun sanon että ala kiittämään. Katso mitä hyvää sinulla on ja ala siitä kiittämään. Pääsetkö kävelemään? Näetkö, Kuuletko? Aivosi toimivat, kiitä siitä. Oletko vaatetettu, onko sinulla koti. Onko ruokaa? Ala puhumaan hyvää itsellesi. Kiitosmieli on tärkeä ase. Muuten ei mikään muutu.

Room 1:
16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
17 Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta."

2
10 mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle!
11 Sillä Jumala ei katso henkilöön.

18 Ja Aabraham toivoi, vaikka ei toivoa ollut, ja uskoi tulevansa monen kansan isäksi, tämän sanan mukaan: "Niin on sinun jälkeläistesi luku oleva",
19 eikä hän heikontunut uskossansa, vaikka näki, että hänen ruumiinsa oli kuolettunut - sillä hän oli jo noin satavuotias - ja että Saaran kohtu oli kuolettunut;
20 mutta Jumalan lupausta hän ei epäuskossa epäillyt, vaan vahvistui uskossa, antaen kunnian Jumalalle,
21 ja oli täysin varma siitä, että minkä Jumala on luvannut, sen hän voi myös täyttää.
22 Sentähden se luettiinkin hänelle vanhurskaudeksi.
23 Mutta ei ainoastaan hänen tähtensä ole kirjoitettu, että se hänelle luettiin,
24 vaan myös meidän tähtemme, joille se on luettava, kun uskomme häneen, joka kuolleista herätti Jeesuksen, meidän Herramme,
25 joka on alttiiksi annettu meidän rikostemme tähden ja kuolleista herätetty meidän vanhurskauttamisemme tähden.

5
1 Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
2 jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo.
3 Eikä ainoastaan se, vaan meidän kerskauksenamme ovat myös ahdistukset, sillä me tiedämme, että ahdistus saa aikaan kärsivällisyyttä,
4 mutta kärsivällisyys koettelemuksen kestämistä, ja koettelemuksen kestäminen toivoa;
5 mutta toivo ei saata häpeään; sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu.
6 Sillä meidän vielä ollessamme heikot kuoli Kristus oikeaan aikaan jumalattomien edestä.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Sananl.18:21 " Kielellä on vallassansa kuolema ja elämä; jotka sitä rakastavat, saavat syödä sen hedelmää."
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Seuraaja
Viestit: 267
Liittynyt: 03 Joulu 2019, 07:12

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Seuraaja »

Hyvää huomenta ja siunausta päiväänne Maaret, Maria, Marie, Eero ja kaikki palstalaiset.

Viisaita ja rakkaudella sanottuja sanoja. Minutkin kietoi katkeruus joskus tiukkaan paulaan. Menetin paljon maallista 90-luvun putsauksessa ja siinä sivussa muutakin. Kuin huomaamatta se luottamus, minkä Jumala antaa, muuttuikin vihaksi, peloksi ja katkeruudeksi. Jos olin jo menettänyt paljon, niin työnsin läheltäni paljon muutakin ihan itse pois. En sietänyt iloisia ja onnelllisia, lämpimiä ja hehkuvia. Heillä oli jotain, mitä minulla ei ollut. Heillä oli rakkautta, kun minulla oli arvostelua, tuomitsemista, vihaa, pelkoa, kaunaa ja katkeruutta. Olin niin umpikujassa, jotta kehon oli puututtava peliin. Kasvatin kasvaimia kuin toiset viljelivät puutarhojaan tai muuta hyvää elämäänsä. Käänne tuli, kun sain sanat Ajattele, elämäsi on hyvää. Mitä hyvää siinä muka oli, kun Suomen pankin devalvaatio tuplasi lainani kahdesti ja takaajana maksoin toista mokomaa, sairastin ja näin vain mustaa ympärilläni.
Sanat kuitenkin itivät. Tein taulukon maksuista ja tein vuosien maksusuunnitelman - kiitin, että sillä selviän. Sain ystävän kautta sanat, että kasvaimeni häviävät, kun opin elämään kiitoksessa. Minun oli muututtava, perusteellisesti. Anteeksiantaminen ahneille pankeille ja heidän pimeille taustavoimilleen oli työläs prosessi, mutta sen ymmärsin jossain vaiheessa, että vihalla pidän sitä pimeää yhä elämässäni. Sen jälkeen taakkani keveni. Heidän taakkansa on taas heidän käsiteltävää, ei enää minun, vaikka aineellista ja maallista minulta ryöstettiinkin.

Kiitoksesta tuli niin iso osa elämääni, että ilman sitä en pysty enää elämään. Se on Herran työtä. Se hioi minusta enemmän kuin ymmärrän. Ymmärrän nyt, että näin Herra toimii. Sitä en ymmärrä, miksi minun piti olla niin hidas ja itsepäinen se ymmärtämään.
Ei elämä ole vieläkään peace of cake, siinä on paljon sellaista, jossa joudun kasvamaan ja nöyrtymään. Joskus voimien rajoilla asti. Mutta kaikessa auttaa Herra. Näillä sanoilla siunausta kaikille teille rakkaat!
Älä anna sinuas voitettaa pahalta, vaan voita sinä paha hyvällä. (Room. 12:21) Biblia 1776
Uusiluomus

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Seuraaja kirjoitti: 27 Elo 2021, 09:55 Hyvää huomenta ja siunausta päiväänne Maaret, Maria, Marie, Eero ja kaikki palstalaiset.

Viisaita ja rakkaudella sanottuja sanoja. Minutkin kietoi katkeruus joskus tiukkaan paulaan. Menetin paljon maallista 90-luvun putsauksessa ja siinä sivussa muutakin. Kuin huomaamatta se luottamus, minkä Jumala antaa, muuttuikin vihaksi, peloksi ja katkeruudeksi. Jos olin jo menettänyt paljon, niin työnsin läheltäni paljon muutakin ihan itse pois. En sietänyt iloisia ja onnelllisia, lämpimiä ja hehkuvia. Heillä oli jotain, mitä minulla ei ollut. Heillä oli rakkautta, kun minulla oli arvostelua, tuomitsemista, vihaa, pelkoa, kaunaa ja katkeruutta. Olin niin umpikujassa, jotta kehon oli puututtava peliin. Kasvatin kasvaimia kuin toiset viljelivät puutarhojaan tai muuta hyvää elämäänsä. Käänne tuli, kun sain sanat Ajattele, elämäsi on hyvää. Mitä hyvää siinä muka oli, kun Suomen pankin devalvaatio tuplasi lainani kahdesti ja takaajana maksoin toista mokomaa, sairastin ja näin vain mustaa ympärilläni.
Sanat kuitenkin itivät. Tein taulukon maksuista ja tein vuosien maksusuunnitelman - kiitin, että sillä selviän. Sain ystävän kautta sanat, että kasvaimeni häviävät, kun opin elämään kiitoksessa. Minun oli muututtava, perusteellisesti. Anteeksiantaminen ahneille pankeille ja heidän pimeille taustavoimilleen oli työläs prosessi, mutta sen ymmärsin jossain vaiheessa, että vihalla pidän sitä pimeää yhä elämässäni. Sen jälkeen taakkani keveni. Heidän taakkansa on taas heidän käsiteltävää, ei enää minun, vaikka aineellista ja maallista minulta ryöstettiinkin.

Kiitoksesta tuli niin iso osa elämääni, että ilman sitä en pysty enää elämään. Se on Herran työtä. Se hioi minusta enemmän kuin ymmärrän. Ymmärrän nyt, että näin Herra toimii. Sitä en ymmärrä, miksi minun piti olla niin hidas ja itsepäinen se ymmärtämään.
Ei elämä ole vieläkään peace of cake, siinä on paljon sellaista, jossa joudun kasvamaan ja nöyrtymään. Joskus voimien rajoilla asti. Mutta kaikessa auttaa Herra. Näillä sanoilla siunausta kaikille teille rakkaat!
Olipas hyvä todistus kiitos Jumalalle ja kiitos myös sinulle seuraaja
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen! Yhdyn näihin sanoihin aivan täydestä sydämestä. Omaa mieltä ei voi huijata, eikä olosuhteita aina itse muuttaa. Mutta siksi Jumala on antanut meille Pyhän Hengen, joka ohjaa meitä aivan kaikessa, jos vain annamme sen tehdä niin ja kuuntelemme. Se on se Elävön Jumalan voima meissä ja se on nimenomaan uskon kysymys.

Uskotko todella, että Jumala voi kääntää elämäsi ympäri? Hän tekee sen. Uskotko todella, että Hän voi kurjuudenkin keskellä antaa ilon? Hän antaa, jos uskot. Pienikin toivon kipinä voi seuraavana päivänä kasvaa poispääsyksi isosta vaivasta.

Mutta jos hylkäät sen pienenkin toivon, niin et huomaa enää sen seurauksia, vaan se vähäkin hiipuu pois.

Anteeksi, että sanan näin suoraan, mutta uskon että näin Hän meitä joka päivä kutsuu ja ohjaa.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Maria »

Huomenta ja rauhaisaa perjantaita teille kaikille. Kiitos ihanasta todistuksestasi AO. Tässä oli kukkaketo ja viheriäinen niitty. Oli vedenpaisumuksen jälkeinen elämä. Oli puu, joka viheriö, siinä kuului menetyksen jälkeinen elämä. Ennen kaikkea tässä oli sitä evankeliumia ja toivon sanomaa, jossa Jeesus on johtanut lampaansa omien jalanjälkiensä perään kulkemaan. Herra antakoon kaikesta avustaan syntyä meidän elämisessämme sitä, mitä Hän on aivoitellut edetäksemme Jeesuksen ristintiellä. Että Herra eläisi meissä aivan niinkuin istutettu puu vesiojain tykönä, antaen hedelmänsä ajallaan. Sellaisten puiden lehti ei koskaan lakastu.

Rukoillaan tänään läpimurtoa meidän ja jokaisen lukijan esirukousten maljojen täyttymiseksi. Ja rukoillaan läpimurron tapahtumista yhteyden saavuttamiseksi ja katkeruuden katkeamiseksi. Tuodaan tässä yksinäisen ihmisen sydän Herran eteen, Jeesuksen jalkojen juureen. Olitpa kuka tahansa, Jeesus näkee sinut. Ota Jumalan armo ja rakkaus vastaan. Hän pitää sinua kädellään. Olet Hänelle rakas.

Herra kiitos tästä aamupäivästä. Kiitos jokaisesta palstalaisesta. Kiitos, että jokaisella on oma tärkeä paikkansa täällä. On aikoja, jolloin olemme haavoilla, ja silloin kaipaamme lohtua ja rohkaisun sanoja, tätä Sinäkin tahdot tänään jokaiselle sitä kaipaavalle tarjota. Tahdot myös tarjota auttavan kätesi, että pääsisin vapaaksi siteistäni tänään. Herra uskon kautta Sinuun ja Sinun Golgatalla vuodatetun sovintoveresi kautta, minulla on pääsy kaikkein pyhimpään. Tulen eteesi ja annan itseni Sinun käsiisi. Anna apusi oikeaan aikaan ja tule läpimurtosi kanssa elämääni. Näytä minulle se ovi, joka on vain tänään auki. Auta että jaksan kasata itseni ja nostan kahvasta, väännän siitä ja tulen ulos tämänhetkisestä tilanteestani. Tämä oma olosuhteiden hautani on sellainen, että Herra Sinä yksin tiedät sen. Minulla ei ole sanoja, on vain tämä paha mieli ja yksinäinen sydän. Uskon että voit auttaa. Tule avukseni tänään. Kiitos Jeesus, Sinä ymmärrät minua parhaiten. Avuksesi minä huusin sinua ja sinä vastasit minulle! Aamen 🙏

The Times Square Church Choir

https://m.youtube.com/watch?v=z9PUoxIkE ... e=youtu.be
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen Maria!

Mä jatkan vielä, ja pyydän anteeksi jos tämä jota kuta loukkaa, mutta Herra kehoittaa sanomaan.

Kyllä mun omalla kohdallani ainakin se on aina synti, joka minut sitoo ja tiedän sen varsin hyvin itse ja koitan mielessäni aina keksiä jotain perusteluita asialle. Sitten huudan Jumalan puoleen, että mikset voi minua tästä vapauttaa, vaikka tiedän hyvin ja Hän sanookin, että kaikki avainet ovat käsissäsi, hylkää se, heitä olkasi yli kuin likainen vaate. En minä sitä enää muistele, älä sinäkään.

Tämä kerta toisensa jälkeen, oli se juopottelua, haureutta, kateutta, rahan tai vallan himoa, mitä tahansa, se on se mikä meitä sitoo ja sielunvihollinen tietää mihin tarttua.

Tämä on epämukava totuus, mutta tässä Jumalan Armo astuu voimaan kaikessa täyteydessään.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Uusiluomus

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Aamen näin se on Eero
Pitää muistaa että Jumala ei vaadi meiltä omaa voimaa vapautua mistään vaan suostumuksen ja tahdon hän tarvitsee
Niin huomaamattomasti meille kaikille tulee asioita elämään mistä saamme tehdä parannusta ja ei se ole helppoa antaa omaa tahtoaan Jumalan käsiin ei todellakaan ole
Rukous taisteluita joudumme käymään ja usein sen jälkeen myöntämään että Herra auta minulla ei ole mitään omaa voimaa vapautua mistään asiasta , auta sinä minua ja vie alkamasi työ päätökseen

Ristin ja veren evankeliumi on tänäkin päivänä se oikea tie
Ei pidä juosta karkuun ristiä ja kärsimyksiä (mutta ei niitä hyövää ehdoin tahdoin hakeakkaan) vaan kaikki levosta käsin tuntui miltä tuntui ja usein se suurin synti on meillä epäusko ja kiittämättömyys mihin usein itsekkin syyllistyn

Miksi valitat, Jaakob, Israel, miksi puhut näin: – Ei ole Herra nähnyt elämäni taivalta, minun asiastani ei Jumala välitä. Jes.40:27.

Totisesti, totisesti: Kun olit nuori, sinä sidoit itse vyösi ja menit minne tahdoit. Mutta kun tulet vanhaksi, sinä ojennat kätesi ja sinut vyöttää toinen, joka vie sinut minne et tahdo. Joh.21:18.

Täydellisiä meistä ei tule tässä ajassa mutta meidän pitäisi pystyä olemaan täydellisen rehellisiä Jumalalle eikä piilotella sydämen ajatuksia häneltä , vaan myöntää oma puutteellisuus ja avun tarve ja myöntää sekin että tahto meillä on usein mennä helpoimman kautta ja oikoreittejä etsien
Uusiluomus

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Mutta kun nyt viimeaikoina olen huomannut että kiitos Herralle palstalla tapahtuu uudistusta ja jotenkin sellaista aitoa asioiden esille tuomista , rohkeutta tarvitaan ja jos joku suuttuu niin joku muuttuu , paikallistaa pitää "paise" ja puhkaista että se märkä saadaan ulos ja se on usein kivuliasta mutta jälki on hyvä ja välttämätön prosessi

Minäkin pyrin tuomaan esille totuutta vaikkakin vajavaisesti siihen pystyn , esimerkiksi nämä vieraan hengen ilmiöt ja äärikarismaattisuus ovat sellaisia asioita joista saa vihat niskaan kun niistä puhuu mutta sen teen rakkaudesta totuuteen ja pientä hän se on että jos vaikka saakin vihaa päälle kunhan vain näitä asioita esille tuodaan

Täydellistä seurakuntaa eikä uskovaa olekkaan mutta kyllä varmasti moni on huomannut asian että nykyinen tilanne Suomessa ja maailmalla on huolestuttava hengellisellä kentällä

Jos joku julistaja lupaa että Jumala parantaa tänään sen ja sen tässä kokouksessa ja kuitenkaan niin ei tapahdu ja vuodesta toiseen meno jatkuu niin jotainhan siinä on pielessä?

Profetoiminenkin on vajavaista mutta voisin sanoa omasta näkökulmasta että kun 8/10 osuu kohdalleen niin voidaan puhua raittiisti toimivasta armolahjasta ja jos taas 2/10 osuu kohdalleen niin voidaan puhua hyvästä arvauksesta joka on eri asia kuin proferoiminen ja jos rummutetaan vuodesta toiseen suurta herätystä mikä aiheuttaakin hajaannusta niin onko se herätystä ?

Mainittakoon mm P. Tiainen ja M Koivisto jotka saivat sekaisin Suomen siionia ja lopputulos oli petosta ja valhetta aivan kuin heidän palvelustyönsä ja tämä on ainakin minun mielestäni ikävä asia heidän puolestaan ja niiden puolesta jotka uskoivat tähän "herätykseen" , pitää nähdä että nämä ihmiset olivat petoksen urheja ja näistäkin asioista on hyvä nostaa kissa pöydälle , tiedän ihmisiä jotka olivat tässä mukana ja sen "voitelun" saaneena joutuivat mielisairaalaan ja siunasivat jopa huumeita jotka ostivat minulta , hedelmät puhuvat puolestaan ja näiden "karismaatikkojen" kanssa (muutamia ihmisiä jotka tunnen) olen narkannut ja tehnyt Pien muotoista bisnestä mikä ei varmasti Jumalan lapselle kuulu!
Tässä puhun nyt ihmisistä jotka olivat mukana tuossa "herätyksessä" ja "voitelu päällä"
Jokainen voi miettiä mikä henki tässä on kyseessä

En tiedä heidän nyky tilaansa mutta tiedän sen että joka syntinsä tunnustaa ja hylkää saa armon kiitos Jumalalle
Uusiluomus

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Tiedän olevani vastuussa Jumalalle siitä mitä sanon TAI jätän sanomatta
Avatar
Marie
Viestit: 344
Liittynyt: 02 Tammi 2020, 10:40

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Marie »

Mielessä on ollut paljon se , miten Azusa kadun herätys alkoi jenkeissä. Eikö se alkanu ihan jossain varastolla, ja ihmisiä alkoi vaan tulemaan Herra Jeesuksen vetäminä paikalle. Ja ihmiset parantui, kuka mistäkin taudista, puuttuvia hampaita tuli suuhun, kasvaimet kuivu ja putos maahan ym.
Tällasta Pyhän Hengen toimintaa me tarvitaan, tällaisen paikan me tarvitsemme. Me tarvitaan paikka missä PYHÄ HENKI voi toimia. Kirkoissa ja seurkunnissa mennään kaavan mukaan. Pienissäkin ns. vapaissa seurakunnissa toimitaan protokollan mukaan miten on aina toimittu. Ensin tehdään näin ja sit näin aina suunitelman mukaan. Kyllä sielläkin on Pyhää Henkeä uskovaisten mukana, mutta siellä ei ole vapautta.
Voi rakas Jeesus, anna meille tällainen paikka missä kokoontua, Sinä määräät ja johdatat ja saat vapaasti toimia.
Uusiluomus

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Marie kirjoitti: 27 Elo 2021, 11:49 Mielessä on ollut paljon se , miten Azusa kadun herätys alkoi jenkeissä. Eikö se alkanu ihan jossain varastolla, ja ihmisiä alkoi vaan tulemaan Herra Jeesuksen vetäminä paikalle. Ja ihmiset parantui, kuka mistäkin taudista, puuttuvia hampaita tuli suuhun, kasvaimet kuivu ja putos maahan ym.
Tällasta Pyhän Hengen toimintaa me tarvitaan, tällaisen paikan me tarvitsemme. Me tarvitaan paikka missä PYHÄ HENKI voi toimia. Kirkoissa ja seurkunnissa mennään kaavan mukaan. Pienissäkin ns. vapaissa seurakunnissa toimitaan protokollan mukaan miten on aina toimittu. Ensin tehdään näin ja sit näin aina suunitelman mukaan. Kyllä sielläkin on Pyhää Henkeä uskovaisten mukana, mutta siellä ei ole vapautta.
Voi rakas Jeesus, anna meille tällainen paikka missä kokoontua, Sinä määräät ja johdatat ja saat vapaasti toimia.
Aamen , ihmis johdosta takaisin Pyhän Hengen johtoon
Jumala ei kunniaansa jaa kenenkään seurakunnan tai ihmisen kanssa , se on niin ja aamen
Avatar
Marie
Viestit: 344
Liittynyt: 02 Tammi 2020, 10:40

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Marie »

Aamen
Uusiluomus

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Korvasyyhyyn puhuminen kuinka miellyttävää se on lihalle
Kovia ovat nämä Jumalan koulut , usein huomaan huokailevani että Herra ota henkeni ei minusta ole tähän ja juuri se että kuolemme itsellemme tekee meistä käyttökelpoisia astioita

Tulee todeksi se että joka ei kiellä itseään ja ota ristiään ei ole sovelias opetuslapseksi

Ristin häpeä ja yksinäisyys kuuluu meidän elämäämme ja tähän ristin tielle

Kuitenkin missä tulee itku ja parku on lohdutuskin suuri
Ja suurten siunausten edellä käy suuri kipu ja valitus useimmiten

Näin se on aina ollut ja tulee olemaan hinta on jokaiselle kova
Mutta tämä aika on siinä paha että on tullut viihde ja nautinto kulttuuri hyvin vahvasti myös seurakuntiin sisälle ja se vääristää Raamatun sanomaa

Jumala ei ole koskaan muuttanut sanaansa , ihmiset ovat sitä aina tehneet ja tulevat tekemään loppuun asti ja nyt näemme sen ajan jolloin laittomuus pääsee kohta täyteen valtaansa ja silloin meiltä kysytään että olemmeko valmiita menemään loppuun asti, minä voin myöntää että omassa voimassa en varmasti kestä , yksin Herran armoon ja lupauksiin joudun nojaamaan

Mutta kiitos Jumalalle että se ei tarkoita sitä etteikö henkilökohtaisessa elämässä voisi tapahtua hyviäkin asioita vaikka maailma menee kokoajan synkempään suuntaan

Itse olen muummuassa rukoillut puolisoa itselleni vaikka tiedän että aika on lopussa ja Jumalan kello on paljon

Pelastus kysymys ja opetuslapseus kysymys on asia erikseen jos joku miettii tälläistä ?
Pelastus on yksin uskosta yksin armosta jokaiselle ihmiselle lahja ja ilmainen (kiitos Herralle!)
Opetuslapseus maksaa meille jokaiselle jotakin ja yleensä paljon voisi sanoa kaiken
Uusiluomus

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Kylläpäs nyt tulee tekstiä mutta uskon että Herra vaikuttaa tahtomiseen ja tekemiseen

Jokainen on Jumalalle yhtä rakas , voi kuinka usein me mietimme että en minä ainakaan muut voi olla tärkeämpiä mutta vastaus kuuluu kyllä juuri sinä olet yhtä tärkeä ja rakas ja samalla kalliilla verellä ostettu ,älä vähättele itseäsi äläkä vertaa itseäsi muihin , jokaisen polku on erinlainen.
Vastaa Viestiin