Kaikenlaisista jutustelua 8

Keskustele palstaa koskevista asioista
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Maria »

Shalom 🙏
Tämä aamu ja päivä oli erityisen ihmeellinen. Haluaisin vielä kiittää kaikkia, jotka ovat muistaneet rukouksessa terveyttäni. Vähän kerrallaan voimat palautuvat. Kiitos rukouksista ja kiitos kaikesta antamastasi Jeesus.
Luin tänään ilmestyskirjaa ja Herra avasi ymmärrystä enemmän. Tuo tuntui sellaiselle, että Pyhä Henki avasi ja selitti Sanaa taas uudella tavalla. Sen jälkeen luin Öljypuusta, öljyastiasta, öljystä, seitsenhaaraisesta lampusta, lampunjalasta, lampusta ja valkeudesta. Tuli sellainen, ikäänkuin puhdistava olo. Miten ihmeellinen Jeesus onkaan, kun Hän avaa sen, mikä meitä parhaiten parantaa ja vahvistaa tällä hetkellä. ❤️
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen! Nyt on jotain meneillään Hengessä, kahleet murtuvat ihmisten ympäriltä. Vapaus on Herrassa!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Maria »

Aamen, kiitos Herralle. Kahleet todella murtuvat.
Eräs läheinen oli unessani viime yönä puolisonsa kanssa. He näkyivät ensin erikseen ja sitten yhdessä. He olivat unessa ulkona ja he olivat eksyksissä.
Uni oli siitä erikoinen, että he olivat eksyneitä, mutta kumpikaan ei tiennyt sitä itse. He etsivät suuntaa, mutta eivät löytäneet sitä, vaan pyörivät ikäänkuin paikallaan.
Tuo uni toi mieleeni sen, että Herra voi joskus näyttää näinkin, että mitä voin rukoilla toisen puolesta, kun ihmisen oma sisin ei sitä tiedä. Näitä ihmisiä on Herra vetänyt puoleensa, ja uskon että Herra haluaa tuoda heidät eksyksistä takaisin totuuteen.

Palatakseni vielä tuohon uneen. Edelleen se hämmentää minua, että he olivat ikäänkuin lumottuja unessa. Toinen asia, joka unessa nousi esiin, oli se, että he molemmat katsoivat jalkoihinsa, eivät eteenpäin tai ylöspäin.
Itsekin on monta kertaa elämän aikana katsonut enemmän omiin jalkoihinsa. Ehkäpä meidän tulisi rukoilla Suomen kansalle voimia nostaa katse Jeesuksen ristiin ja rukouksessa anoa, että jokainen suomalainen uskaltaisi tulla sellaisena kuin on Jeesuksen jalkojen juureen.
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Sinettisormus

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen!
Ei katsota omiin jalkoihin, sillä niihin on niin kovin helppo kompastua. Katsotaan edellä kulkijan jalkoihin, Jeesukseen Kristukseen!
Uusiluomus

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

"Kun olemme keskellä koetusta, sielunvihollinen tulee luoksemme valheineen: ”Olet umpikujassa Sinua suuremmat Jumalan palvelijat ovat luovuttaneet tällaisissa olosuhteissa. Nyt on sinun vuorosi tuhoutua. Olet epäonnistunut, muuten et joutuisi kokemaan tällaista. Sinussa on jotakin vikaa, ja Jumala on vihastunut sinuun.”
Koetuksen keskellä kuningas Hiskia tunnusti avuttomuutensa. Hän tajusi, etteivät hänen voimansa riittäisi vaientamaan ääniä, jotka yrittivät lannistaa hänet uhkauksillaan ja valheillaan. Hän tiesi myös, ettei kykenisi itse pelastamaan itseään, joten hän etsi apua Herralta.
Jumala vastasi lähettämällä Hiskian luo profeetta Jesajan, joka toi tämän sanoman: ”Herra on kuullut rukouksesi. Sano sielunviholliselle, joka seisoo porteillasi: ’Sinä olet se, joka tuhoudut! Joudut kääntymään ympäri ja menemään sinne, mistä tulitkin.’”
Hiskia oli ollut vähällä langeta vihollisen juoniin. Sama pätee moniin uskoviin, jotka ovat hyökkäysten kohteena. Jos emme vastusta vihollisen valheita ja hädän hetkellä turvaudu uskoon ja rukoukseen ja ammenna voimaa Jumalan lupauksesta, vihollinen tukahduttaa horjuvan uskomme ja hyökkää entistä rajummin.
Hiskia sai rohkeutta saamastaan sanasta, ja hän kykeni sanomaan lujasti: ”Sielunvihollinen, et pilkannut minua. Valehtelit itselleen Jumalalle. Herrani pelastaa minut, ja koska pilkkasit Häntä, joudut kohtaamaan Hänen vihansa!”
Raamattu kertoo, että Jumala pelasti yliluonnollisesti Hiskian ja Juudan samana iltana: ”Ja sinä yönä Herran enkeli lähti ja löi Assurin leirissä sata kahdeksankymmentä viisi tuhatta miestä” (2.Kun.19:35).
Jeesuksen Kristuksen maahan vuodatetun veren kautta meillä on jo voitto synnistä, kiusauksista, taisteluista ja kaikista vihollisen valheista."
DAVID WILKERSON
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Maria »

Aamen, kiitos tästä vahvistuksesta Uusiluomus 🙏
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Uusiluomus

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

SILTI MINÄ LUOTAN JUMALAAN
David Wilkerson

Hebrealaiskirjeen kirjoittaja sanoo: ”Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä” (Hebr.4:15).

Useimmat kristityt tuntevat tämän jakeen. Se kertoo meille ylimmäisestä papista, Jeesuksesta, joka tuntee meidän kärsimyksemme rinnallamme. Hän henkilökohtaisesti kosketti jokaista kipuamme ja hämmennystämme ja epätoivoamme, jotka ovat kohdanneet meitä. Koska meillä on sellainen suuri ylimmäinen pappi, meille sanotaan: ”Käykäämme sen tähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan”(Hebr.4:16). Meille kerrotaan: ” Teidän Vapahtajamme tietää aivan tarkkaan sen, minkä läpi juuri joudutte käymään ja hän tietää tarkalleen, miten lahjoittaa armonsa teille.” Kun olemme suuressa hädässä, kuinka löydämme ”armon”, niin kuin Hebrealaiskirje vihjaa.

Kun vaikeudet kohtaavat, sinulla on mahdollisuus valita: joko luotat Jumalaan tai syytät häntä. Kun Job ja hänen vaimonsa kokivat järkyttävän menetyksen perheessään ja Jobin fyysisessä tilassa, he valitsivat kaksi täysin toisistaan poikkeavaa reaktiota. Vaimo katkeroitui ja moitti Jumalaa typerästi, jopa yritti saada miehensäkin ”kiroamaan Jumalan ja kuolemaan”(Job.2:9).

Jobkin murehti syvästi ja hänellä oli kovat fyysiset kivut, mutta hän luotti Jumalaan kaiken keskellä. Hän sanoi: ”Katso, hän surmaa minut, en minä enää mitään toivo”(Job.13:15). Itse asiassa Job sanoi tässä: ”Ei haittaa, vaikka nämä menetykset vievät minut hautaani. Silti minä luotan Herraan enkä koskaan lakkaa uskomasta, että hän tietää, mitä on tekemässä. Hänellä on jokin iankaikkinen päämäärä, ja minä luotan häneen viimeiseen hengenvetooni asti.”

Miten suuri olikaan Jobin sydämen luottamus! Valtava totuus on, että meillekin on mahdollista luottaa samalla tavalla rakastavaan Isäämme ja panna toivomme häneen.
Paivihannele
Viestit: 77
Liittynyt: 10 Tammi 2022, 11:53

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Paivihannele »

Se elävä usko ja nimi elämänkirjassa olis edelleen ihana juttu.
Pelastus21!
Viestit: 46
Liittynyt: 21 Loka 2021, 06:52

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Pelastus21! »

Paivihannele kirjoitti: 19 Tammi 2022, 20:02 Se elävä usko ja nimi elämänkirjassa olis edelleen ihana juttu.
Sinun tarvitsee sanoa vain, että "Tule Jeesus sydämeeni asumaan, haluan seurata sinua. Anna kaikki syntini anteeksi, puhdista minut verelläsi. Aamen." Näin yksinkertaista se on. Samalla sekunnilla sinun nimesi kirjoitetaan elävän Jumalan Elämän kirjaan kultakirjaimin.
Paivihannele
Viestit: 77
Liittynyt: 10 Tammi 2022, 11:53

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Paivihannele »

Olen monta kertaa rukoillut,puolestani on rukoiltu,olen rukoillut päivittäin ja puhun joka hetki jeesukselle vaikka en saisi vastausta,sekä lukenut tai kuunnellut kuten tälläkin hetkellä ääniraamattua,en tiedä mitä voin vielä tehdä jos ei mitään ole tapahtunut,tiedän kuitenkin sen että Jeesus varmasti kuullut ainakin osan rukouksista ja vain Jeesus voi tehdä ihmeen ja auttaa,ihmisistä ei ole apua eikä edes muista uskovista, niin paljon kaikenlaisia eri uskovia ja ryhmiä, vaikka alunperin Jeesus ei edes raamatussa puhu että pitää olla erikseen Jehovat,erikseen luterilaiset,lestadiolaiset, helluntalaiset yms,vaan että kaikki olisi yhtä jeesuksessa, Suomalaiset ovat lihallisia,uppiniskaista kansaa siksi asiat tällä tolalla suomessa, talvisota osoittaa mm sen että mitään pahempaa ei käynyt koska koko kansa rukoili Jumalaa säästämään suomen,jos sitä linjaa olisi jatkettu niin ei olisi mm noita pride yms juttuja,eikä ateismia niin paljon.
Kulkija
Viestit: 187
Liittynyt: 27 Joulu 2020, 09:57

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Kulkija »

Kun kuuntelet sanaa, uskotko sen mitä kuulet? Kun sydämestäsi uskot, se on siinä. Jeesus sanoo myös, kolkuttavalle avataan. Uskotko sen? Voit sanoa rukouksessa kuunneltuasi sanaa, vaikkapa, 'näin sanot sanassasi ja sanot myös että sinuun voi luottaa, minä luotan sinuun ja uskon että tämä on totta'. Kun uskot sanaan, toimit sen mukaan ja.. olet Sen Tien Kulkija. Siunausta!
Sinettisormus

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen. Se on juuri näin.
Paivihannele
Viestit: 77
Liittynyt: 10 Tammi 2022, 11:53

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Paivihannele »

Monta kertaa kuunnellut,uskon vaikka haluan samalla että Jeesus ilmaantuisi konkreettisesti vaikka se on uskon asia tämä,mutta silti.
Paivihannele
Viestit: 77
Liittynyt: 10 Tammi 2022, 11:53

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Paivihannele »

Harva ymmärtää kuinka rikkinäinen ja huono lapsuus vaikuttaa psyykkeseen ja tunne elämään.
Sinettisormus

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ymmärrän kyllä.. olen itse elänyt lapsuuteni alkoholistin perheessä jossa oli väkivaltaa ja sai yölläkin lähteä välillä karkuun oli sitten kesä tai talvipakkanen.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tervetuloa tänne seuraamme nimimerkki ”yksinäinenkulkija” ja Herramme Siunausta kaikissa asioissasi!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Maria »

Tervetuloa minunkin puolestani palstalle yksinäinenkulkija! Herra siunatkoon sinua 🙏
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Sinettisormus

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tervetuloa minunkin puolesta yksinäinenkulkija, ole Siunattu Jeesuksessa Kristuksessa. 💖👑💖
Paivihannele
Viestit: 77
Liittynyt: 10 Tammi 2022, 11:53

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Paivihannele »

Sinettisormus kirjoitti: 20 Tammi 2022, 13:40 Ymmärrän kyllä.. olen itse elänyt lapsuuteni alkoholistin perheessä jossa oli väkivaltaa ja sai yölläkin lähteä välillä karkuun oli sitten kesä tai talvipakkanen.
Kamalaa:( meillä narsistinen ja psyko isä joka sai ja saa vieläkin pienemmästä kamalia raivokohtauksia,tavarat vaan lenteli,sai elää pelossa ja olla aina varpaillaan,,minulle tullut tämän myötä osittain miespelko, vasta viime vuosina ei niin kovaa pelkoa ole,olen kokenut paljon myös syrjimistä ja olin koulukiusattu,,äitini taas lempeä mutta alistettu ,ei ollut apua äidistä vaikka parhaansa yritti.
Paivihannele
Viestit: 77
Liittynyt: 10 Tammi 2022, 11:53

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Paivihannele »

Isä kamalan ilkeä ja suoranaisesti paha,eräs uskova sanoi että narsismi on ihmisten keksimä nimi kaikki johtuu traumasta,,on adoptio lapsi ja hänen oma eli mun biologinen isänisä oli alkoholisti ja vaimon hakkaaja,oli usein vankilassa ja kun pääsi vankilasta kotiin,niin hakkasi usein vaimonsa ja huoritteli,paljon oli lapsia,isäni oli vasta vuoden kun annettiin adoptioon,mummini joka ei ollut biologinen mummini,mutta meillä hän oli ,oli ankara kasvattaja,hän joka on nyt edesmennyt ja pappani eivät saaneet biologisia lapsia koskaan ja siksi ottivat isäni,,on erinlaisia tarinoita sen jälkee kuullut äidiltäni miten mummi kohteli isääni,aina kun pappa oli paikalla mummi oli kuulemma ihan normaali, usein antoi vitsaa ja pisti kuulemma pimeään komeroon? Meille mummi oli kuitenkin ihana,vaikka omanlaisensa oli,ns vanhan kansan ihminen,emme tunne vieläkään isäni biologisia sisaruksia ja meillä on serkkuja joista emme tiedä.
Vastaa Viestiin