Kaikenlaisista jutustelua 8

Keskustele palstaa koskevista asioista
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4761
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Eero »

No miksi sitten räyhäät?
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4761
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Eero »

Niin, siis se miten kirjoitat, sitä sanotaan netissä räyhäämiseksi, nyt ainakin tiedät sen ja se on myös palstan sääntöjen vastaista.

Sä kaipaat ystävää ja ymmärrystä, mutta ”nettiystävä” ei kelpaa? Silti kuitenkin kirjoittelet täällä meidän kanssa, missä siis on se ero? Meidät voi haukkua, mutta ”aitoa ystävää” sitten ei?

Enkä mä nyt siis tässä kysele vihastuksissani, vaan yritän selvittää että miksi käyttäydyt niin kuin käyttäydyt. Olet minulle rakas sisko, jota haluan auttaa, uskot tai et.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Maaret

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Maaret »

......
Viimeksi muokannut Maaret, 27 Elo 2021, 20:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Maaret

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Maaret »

.....
Viimeksi muokannut Maaret, 27 Elo 2021, 20:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Maaret

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Maaret »

.....
Viimeksi muokannut Maaret, 27 Elo 2021, 20:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4761
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Eero »

Koitas nyt Maaret rauhottua, jos sulla on oikeen paha olo, niin huuda Herralle, mä teen yleensä niin kun lähden kauppareissulle autolla.

Sä saat täältä kyllä apua ja ystävänkin, jos haluat, älä siis työnnä meitä pois, jos se on se mitä oikeasti hakuat.

Ota vähän hapoea, rakas sisko!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Maaret

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Maaret »

.....
Viimeksi muokannut Maaret, 27 Elo 2021, 20:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4761
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Eero »

Ei vaan sun asenteesi on se ongelma, sulle on nyt tarjottu apua kaikin sanan kääntein, mutta et halua ottaa vastaan.

Kokeile oikeasti sitä Raamatun lukemista, jos se aukaisisi sun mieltä vähän.

Me ollaan ihmisiä siinä missä sinäkin!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Maaret

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Maaret »

.....
Viimeksi muokannut Maaret, 27 Elo 2021, 20:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Maaret

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Maaret »

.....
Viimeksi muokannut Maaret, 27 Elo 2021, 20:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4761
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Eero »

Mä pyydän anteeksi jos olen sua loukannut, se ei ole minun tarkoitukseni. Jätetään nyt vähäksi aikaa homma rsuhottumaan, jos sopii?
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

"Ei ole ihmisen hyvä olla yksin".

Viesti Kirjoittaja Maria »

Rukoillaanko LIVE-ihmissuhteita meidän elämään, meidän suomalaisten elämiin? Jeesuksen tarkoitushan on, että olemme ja elämme Hänen yhteydessään, mutta myös keskinäisessä yhteydessä. Itsekin toivon oikeita ihmisiä jokaisen ihmisen elämään ja omaan elämään. Sellaisia, jotka kokoontuvat yhteen. Tämä Suomiko on maailman onnellisin maa, jos ihmisten kanssa eläminen, ruokailu, keskustelu, laulu ja muu ihana yhdessä olo jää pois? Emme pysty korjaamaan itse ongelmaa, mutta voimmeko yhdessä tämän asian viedä Herran eteen?
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Maaret

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Maaret »

.....
Viimeksi muokannut Maaret, 27 Elo 2021, 20:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Maaret

Re: "Ei ole ihmisen hyvä olla yksin".

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Maria kirjoitti: 27 Elo 2021, 16:46 Rukoillaanko LIVE-ihmissuhteita meidän elämään, meidän suomalaisten elämiin? Jeesuksen tarkoitushan on, että olemme ja elämme Hänen yhteydessään, mutta myös keskinäisessä yhteydessä. Itsekin toivon oikeita ihmisiä jokaisen ihmisen elämään ja omaan elämään. Sellaisia, jotka kokoontuvat yhteen. Tämä Suomiko on maailman onnellisin maa, jos ihmisten kanssa eläminen, ruokailu, keskustelu, laulu ja muu ihana yhdessä olo jää pois? Emme pysty korjaamaan itse ongelmaa, mutta voimmeko yhdessä tämän asian viedä Herran eteen?
Yhdyn rukoukseen ja uskon että se toteutuu sitten kun netti haihtuu ilmaan ja sähköt sammuu. Eli pedon valtakunta pimenee.
Kiitos Jeesukselle siitä päivästä kun se koittaa.

Ilmestyskirja 18:
19 Ja he heittivät tomua päänsä päälle ja huusivat itkien ja surren ja sanoivat: "Voi, voi sitä suurta kaupunkia, jonka kalleuksista rikastuivat kaikki, joilla oli laivoja merellä, kun se yhdessä hetkessä tuhoutui!"
20 Riemuitse hänestä, taivas, ja te pyhät ja apostolit ja profeetat; sillä Jumala on hänet tuominnut ja kostanut hänelle teidän tuomionne.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4761
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Eero »

No en mä keksi muutakaan termiä tälle sun kirjoittamiselle, eihän se siis väärin sinällään ole, mutta se ei ole hyvän kirjoitustavan mukaista.

Eli kun jatkossa kirjoitat, niin kunnioita muita ihnisiä tässä suhteessa, muuten joudun siihen puuttumaan ylläpitäjänä.

Mutta ei tässä sen kummempaa, tätähän kaikkea varten palsta on.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Minulle eräs pastori sanoi kerran kutakuinkin näin: " Kun sinä luet JumalanSsanaa, niin sinä tulet terveeksi!"

Kun me luemme Jumalan Sanaa niin käytännössä tuo Jumalan Sana paljastaa sekä korvaa ymmärrykseemme tulleet valheet, pelot ja sielunviholliset väitteet Jumalan Sanan totuudella.

Hebr.
4:12-16 Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija; eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili. Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta. Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.

Samalla saamme uskon kautta evankeliumin avuksemme, mistä kertavat seuraavat Jumalan Sanan totuudet:

Room.
10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

Room.
1:16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.

Psalmeista ymmärrämme, että Jumala lupaa Sanansa kautta anteeksiannon synneillemme sekä parantumisen sairauksiimme.

Psalmi:
103:1-4 Daavidin virsi. Kiitä Herraa, minun sieluni, ja kaikki, mitä minussa on, hänen pyhää nimeänsä. Kiitä Herraa, minun sieluni, äläkä unhota, mitä hyvää hän on sinulle tehnyt, hän, joka antaa kaikki sinun syntisi anteeksi ja parantaa kaikki sinun sairautesi, joka lunastaa sinun henkesi tuonelasta ja kruunaa sinut armolla ja laupeudella,

Tässä ajassa on erityisesti tärkeää vangita kaikki ajatukset kuuliaiseksi Kristukselle ja ajatella sitä mitä ylhäällä Kristuksen tykönä on sekä pukeutua päivittäin Jumalan koko sota-asuun ja tunnustaa synnit Jumalalle ja antaa anteeksi niile, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet

2.Korinttolaiskirje:
10:5 Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle

Kolossalaiskirje:
3:1-2 Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella. Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.

6:13-19 Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä. Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska, ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille. Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet, ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana. Ja tehkää tämä kaikella rukouksella ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valvoen kaikessa kestäväisyydessä ja anomisessa kaikkien pyhien puolesta; ja minunkin puolestani, että minulle, kun suuni avaan, annettaisiin oikeat sanat rohkeasti julistaakseni evankeliumin salaisuutta,

1.Johanneksen kirje:
1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

Efes.
4:32 Olkaa sen sijaan toisianne kohtaan ystävällisiä, hyväsydämisiä, anteeksiantavaisia toinen toisellenne, niinkuin Jumalakin on Kristuksessa teille anteeksi antanut.

Kol.
3:13 kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa.

Kun me kiinnitämme katseemme Jumalan Sanan lupauksiin niin meidän sielumme virvoittuu ja löydämme Jumalan Valtakunnan lupaaman vanhurskauden, rauhan ja ilon avuksemme.

Roomalaiskirje:
14:17 sillä ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.
14:19 Niin tavoitelkaamme siis sitä, mikä edistää rauhaa ja keskinäistä rakentumistamme.

Roomalaiskirje:
5:1-9 Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo. Eikä ainoastaan se, vaan meidän kerskauksenamme ovat myös ahdistukset, sillä me tiedämme, että ahdistus saa aikaan kärsivällisyyttä,mutta kärsivällisyys koettelemuksen kestämistä, ja koettelemuksen kestäminen toivoa; mutta toivo ei saata häpeään; sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu. Sillä meidän vielä ollessamme heikot kuoli Kristus oikeaan aikaan jumalattomien edestä. Tuskinpa kukaan käy kuolemaan jonkun vanhurskaan edestä; hyvän edestä joku mahdollisesti uskaltaa kuolla. Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme.Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta.

Johanneksen evankeliumi:
14:27 Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö

Tänäänkin saamme uskon luottamuksella ojentautua toivossa ojentautua näkemään sen hyvän minkä Jumala on suunnitellut elämäämme.

11:1 Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy.

Käykäämme siis uskalluksella Jumalan sanan lupauksen mukaisesti Kristuksen pyhien kasvojen eteen heittämään kaikki murheemme hänen päälleen.

1.Pietarin kirje:
2:1-5 Pankaa siis pois kaikki pahuus ja kaikki vilppi ja ulkokultaisuus ja kateus ja kaikki panettelu, ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen, jos "olette maistaneet, että Herra on hyvä." Ja tulkaa hänen tykönsä, elävän kiven tykö, jonka ihmiset tosin ovat hyljänneet, mutta joka Jumalan edessä on valittu, kallis, ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi, uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia.

Hebr.
10:19 Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään,

Rinnakkaisviitteet
Matt. 27:51 Ja katso, temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti, ja maa järisi, ja kalliot halkesivat,
Joh. 10:9 Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.
Room. 5:2 jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo.
Ef. 2:13 mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä.
Ef. 2:18 sillä hänen kauttansa on meillä molemmilla pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö.
Ef. 3:12 jossa meillä, uskon kautta häneen, on uskallus ja luottavainen pääsy Jumalan tykö.

1.Pietarin kirje:
5:7 ja "heittäkää kaikki murheenne hänen päällensä, sillä hän pitää teistä huolen."

Lopuksi

Room.
15:33 Rauhan Jumala olkoon kaikkien teidän kanssanne. Amen.
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Halipompelit Maaretille sävelten muodossa täältä yksinäisyydestä, jossa vain kylkimyyrylavitsani minua lohduttaa

https://www.youtube.com/watch?v=g-vz-EWiIsY

"You Know My Name" sung by the Brooklyn Tabernacle Choir
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Nyt kaikki yykaakoo ulos reippailemaan. Itse lähden aivan kohta ulos. Aurinkoa kaikkien kesäpäiviin!!!

Tänään syyskuu julistetaan virellisesti kesäkuukaudeksi - olipa kylmä tahi vari...

Onkos tullut kesä nyt kesän jatkoksi; silti aina sydämeeni kesän saan kun Kristus Jeesus sen sinne tuo.

[korjaus: lukee näemmä virellisesti eli piti olla virallisesti ...tai vireellisesti : )...]
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4761
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Eero »

No Aamen! Vuotavien kenkien kanssa tihkusateessa se ei ole helppoa, mutta kumma kyllä syksyn myötä, joka täällä etelässä tuntui alkavan jo heinä-elokuun vaihteessa, oon kokenut kesän rauhaa ainakin enemmän kuin siinä karmivassa pätsissä.

Herraan turvaten mennään!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Maria »

Kengät alttiit rauhan evankeliumille! ❤️ 🤗 Varjelusta matkaan ja Herra antakoon kaikille ehjät ja säänmukaiset kengät ja säänmukaiset taisteluvarusteet. Ja esirukouksilla voimme liikuttaa Jumalan evankelistoja tänäänkin 🎶
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Vastaa Viestiin