Kaikenlaisista jutustelua 8

Keskustele palstaa koskevista asioista
Sinettisormus

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Vain sä voit ...
https://youtu.be/0o5B4OHKVBc

..tämä tuota edellistä kommenttiani vahvistaen.
Avatar
Marie
Viestit: 344
Liittynyt: 02 Tammi 2020, 10:40

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Marie »

Kiitos kun tulit takaisin Sinettisormus, Sinua on kaivattu ja sinulla on aina täällä paikka ja tehtävää niin paljon kuin jaksat tehdä , voimiesi mukaan. Ole siunattu.
Sinettisormus

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos Marie sydäntä lämmittävistä sanoista...
Paivihannele
Viestit: 77
Liittynyt: 10 Tammi 2022, 11:53

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Paivihannele »

Sinettisormus kirjoitti: 10 Tammi 2022, 18:30 Muistan sinut Paivihannele. Olet varmasti tänne tervetullut jos vain itse jaksat meitä. Olin tässä itse myös jonkin aikaa pois. Tarvitsin hiljentymistä, koska olen ollut muutoksen keskellä joka vieläkin on kesken ja niinhän se on, ettemme koskaan tule valmiiksi. Olemme kasvussa loppuun asti, kuka mitenkin. Meille kaikille on Jumalalla aivan oma, erityinen suunnitelma. Siksi emme saa koskaan, EI KOSKAAN, verrata itseämme muihin uskoviin.
Me yritämme itsessämme liikaa, se on sitä omassa lihassa tekemistä. Nyt jätän asian Herralle, lasken siitä irti, luottaen että siinä tapahtuu Jumalan armo ja tahto, rakkaudesta meihin. Tämän kun ymmärtää, alkaa tapahtua. Itse olen saanut näin viime aikoina valtavia rukousvastauksia. Jumala haluaa nähdä että uskotaanko ja laitetaanko me todella Häneen? Että Hänessä me voimme.
Kiitos Jeesus että toit Päivin tänne takaisin.
Kasvetaan yhdessä. Toivottavasti minulla on vielä sija täällä.
🙇‍♀️💖👑💖
Toki jaksan, kaikki on omassa pääkopasta vaan kiinni miten asiat ottaa, kaipaan sellaista perus evankeliumia ja haluan sellaisen lapsen uskon kuin eräällä ystävälläni on, tiedän sisimmässäni etten kestäisi enempää, moni asia tuntuu raskaalta ja olen välillä liian tunteellinen tällainen sangvinikko-melankolikko, välillä toinen puoli voimakkaampia kuin toinen...mukava jos jaksetaan olla täällä palstalla.
Sinettisormus

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Voit uskoa ja luottaa Jeesukseen levosta käsin. Todellakin saat olla levossa, kun vain uskot Häneen ja sovitukseen, jonka Hän teki myös sinun vuoksesi. Uskoa että Hän toteuttaa sinussa sen mikä on tarpeen. Itsessäsi sinun ei tarvitse taistella. Usko ja luota ainoastaan.
Pigeon
Viestit: 887
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Tervetuloa takaisin Sinetti,
Kiva ”nähdä” ja ”kuulla” sinua taas täällä! 🙏☺️
Sinettisormus

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos Pigeon, olette ihania ja rakkaita ....
Sinettisormus

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tervetuloa Sahe keskuuteemme. Jeesus Kristus olkoon kanssasi kaikessa ja joka hetkessä.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Eero »

Täällä taas ”yövartiossa”. Todella, todella iso rutistushali Sinettisormus ja tervetuloa takaisin ja tervetuloa kaikki uudet kirjoittajat. Olkaa Siunattuja Herramme Jeesuksen Nimessä ja Veressä, siinä on voima!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos Eero, samoin sinulle ja myös teille muille iso rutistus hali. Saa nähdä miten tämä lähtee sujumaan?
Sinettisormus

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

🙇‍♀️💖🙇‍♀️💖👑💖🙇‍♀️💖🙇‍♀️
Paivihannele
Viestit: 77
Liittynyt: 10 Tammi 2022, 11:53

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Paivihannele »

Kävin 2 kertaa oisko eräässä ryhmässä ystäväni kanssa 2021 mutta en usko että paikka minulle oikea,luulin että siellä jutellaan vaan mutta kuvasivat YouTubeen vaan,sitten piti istua monta tuntia, tuli kova nälkä,jano ja vessahätä mutta en uskaltanut liikkua paikaltani, toinen kerta oli tämän ryhmän vetäjän omassa kodissa,taas sama juttu,YouTubeen kuvattiin ja oli puhuja (muistaakseni tarmo loukiainen ), tuntui ettei mitään hengellistä tukea tai juttuseuraa sinällänsä saa kun itse ihan uskosta osaton tms ja muut niin pitkällä uskossaan ja koko ajan kerrottiin miten Jumala puhuu ja toimii heidän elämässään..., ja sellainen huutamalla puhuminen sattui korviin ja huutamisesta tuli vaan kamalat kotiolot mieleen:( mun puolesta rukoiltiin kyllä yms,,mutten kokenut sielläkään mitään ,uskon kyllä että oli ihan raamatun mukainen jne,mutta jotenkin sellainen passiivinen monen ihmisen istumiskokous ilman mitään syötävää tai juotavaa ei oo mun juttu ja tällä tarkoitan että 5-6 tuntia istumista kuunnellen huutopuhumista:( tulee koko ajan kutsua näihin kokouksiin torstaisin mutta kerran jo laitoin viestiä että olen töissä siihen aikaan, tässä yhtenä päivänä laitoin myös viestiä tällä ns johtajalle millainen mun tila on hengellisesti ja etten ole ollut kuuliainen enkä usko että olen edes uudestisyntynyt tms(en ihan noilla sanoilla mutta laitoin vain etten ole ollut kuuliainen Jumalan sanalle ja kerroin ikäviä asioita perheessäni tapahtuneen) laittoi vain että jokaisella meistä kausia jolloin kulkenut omia polkujen,Herra pitää silti huolen yms,sitten vain siunausta, ei edes lupausta rukoilla puolestani vaikka sitä pyysin...minulla kurja olo kun tuntuu että jätetään vaan oman onnensa nojaan:( mietin miten Jumala voi toimia sellaisissa ryhmissä jossa vaan passiivisesti istutaan ja odotetaan jotain ihmeitä tapahtuvan tai Jumala ilmestyisi siihen kokoukseen? En tiedä ,,jokaisella eri käytännöt,,halusin enemmän sellaista juttelua ja tukea mutta en saanut,,miten tässä uskaltaa mihinkään mennä? Paitsi nyt sinne one wayhin joka perustettu tänne paikkakunnalla.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Paivihannele kirjoitti: 12 Tammi 2022, 11:30 ,halusin enemmän sellaista juttelua ja tukea mutta en saanut,,miten tässä uskaltaa mihinkään mennä? Paitsi nyt sinne one wayhin joka perustettu tänne paikkakunnalla.
Etsi sellainen "tylsä" porukka, niin ei ainakaan ala seuran vuoksi ahdistamaan. :geek:

Sinun ei tarvitse suorittaa uskoa eikä uskomista, kunhan vain olet oma itsesi. Ei tarvitse nostaa tai heilutella käsiä, vaikka muut heiluttelisivat ja nostelisivat käsiään. Voit olla varma ettei kukaan tulee repimään sinun käsiäsi ylös eikä alas, jos joku kiinnittäisi sinun omaan olemukseesi/käytökseesi huomiota. Ja, eikä sinun tarvitse laulaa tavuakaan, jos et halua, kukaan ei sinua siihen pakota.

Voit rukoilla myös omassa mielessäsi jos et ääneen halua rukoilla, monille ihmisille ääneen rukoileminen on vaikeaa, varsinkin vieraammassa seurassa. :)

Puhujia ja saarnaajia on monenlaisia, jotkut todellakin ovat hyvin kovaäänisiä, ja sitten vielä yrittävät lisätä sanojensa painokkuutta lisäämällä "volyymiä". Ps. Tällaisissa tilaisuuksissa kannattaa istua siellä takarivissä, ja varmistaa myös ettei mahdolliset kaiuttimet ole korviesi vieressä ;)

Rohkaise mielesi ja kysy seuraavassa tilaisuudessa johon menet sieltä olevilta ihmisiltä, tietävätkö he olisiko missään ns. kotikokouksia, niissä on yleensä mukavan leppoista, varsinkin kun oppii tunteen muita kävijöitä, ja vaikkei tuntisikaan.

Samoin Raamattupiiriin,tai piireihin, kannattaa hakeutua, niissäkin on yleensä mukavan rauhallista menoa, muttei tylsää, ellei tyylinä ole se, että vain yksi puhua pulpuaa ja muut istuu hiljaa.. :|

Itse vetämässäni Raamattupiirissä luetaa tiettyä Raamatun kirjaa alusta loppuun, 2-4 lukua illassa, ja aina luetun luvun jälkeen keskustellaan, runsaasti rönsyillen, luetusta. Jokainen lukee aina viisi jaetta kerrallaan , eli kaikki aina osallistuu :)

Tässä linkki SLEY:n sivuille, jossa on linkit isompien kaupunkien Jumalanpalvelusyhteisöiden kotisivuille. Sieltä sitten vaan plaraat mieleisesi tilaisuuden. Eikä kaikkia tilaisuuksia aina edes ole netin kautta löydettävissä.

https://www.sley.fi/jumalanpalvelusyhteisot/


Ne mainitsemasi "huutoporukat, -saarnaajat" kannattaa hylätä jo kättelyssä.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Maria »

Shalom ja tervetuloa minunkin puolestani 🙏
Herra siunatkoon jokaisen palstalla ❤️
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Paivihannele
Viestit: 77
Liittynyt: 10 Tammi 2022, 11:53

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Paivihannele »

Kiitos linkistä 🙂

Juu,totesin että ehkä ei minulle sopiva paikka,muutenkin monet tuntenut siellä toisensa vuosien takaa, en kokenut yhteenkuuluvuutta, tälläistä monissa paikoissa ainakin suomessa on, aika sisäänpäin kääntynyttä ja sellainen oma lähipiiri porukkaa vain...kyllä hylkään nuo huuto puhujat, en ole niin kuuro että tarttis huutaa volyymi huutoa🤔
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Maria »

Eero kirjoitti: 12 Tammi 2022, 03:04 Täällä taas ”yövartiossa”. Todella, todella iso rutistushali Sinettisormus ja tervetuloa takaisin ja tervetuloa kaikki uudet kirjoittajat. Olkaa Siunattuja Herramme Jeesuksen Nimessä ja Veressä, siinä on voima!
Yhdyn Eero-veljen sanoihin. Siunausta sinulle Sinettisormus.

Kiitos AO jaostasi. Siinä oli paljon rohkaisua! 🙏❤️


Yövartiot ovat tuntuneet hieman yksinäisiltä. Ehkä me voisimme jatkaa Pelastussanoman rukousvartiossa taas aktiivisemmin? Herra johtakoon kaikessa ❤️
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Sinettisormus

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos Maria. 💖
Ja Päivi, uskoisin että tuo One Way Mission on juuri sinulle hyvä. 💖👑
Sinettisormus

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Katselen usein one wayin sunnuntai ohjelmia.
Sinettisormus

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... ja mene rohkeasti pyytämään rukousta ja ehkä myös sitä synninpäästö rukousta. Älä pelkää. 🙇‍♀️🙇‍♀️
Paivihannele
Viestit: 77
Liittynyt: 10 Tammi 2022, 11:53

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Paivihannele »

😊👍
Vastaa Viestiin