Kaikenlaisista jutustelua 8

Keskustele palstaa koskevista asioista
Uusiluomus

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

TUSKALLINEN TODELLISUUS
David Wilkerson

Kuvittele Sauluksen ahdistusta, kun Kristus tuli häntä vastaan tuskallisen todellisena lähellä Damaskosta. Herra sanoi Saulukselle: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat”(Ap.t.9:4-5). Saulus oli luullut olevansa tekemisissä vain yksilöiden kanssa, tekevänsä Jumalan työtä juurittaessaan pois juutalaisia harhaoppineita.

Saulusta puhutteli totuus: ”Jeesuksella on hengellinen ruumis. Hän on pää ja Hänen ruumiinsa, Hänen lapsensa täällä maan päällä ovat yhteydessä päähän. Yksi ruumis, rakennettu uskovista, jotka ovat Hänen lihaansa. Kuka hyvänsä, joka käy vastaan jotakuta heistä, käy oikeastaan Häntä vastaan”.

TUOTTAA JEESUKSELLE KÄRSIMYKSIÄ

Jokainen ”Jeesus-henkilö”, jota Saulus oli vainonnut ja pannut vankilaan, kaikki mitä hän oli sanonut ja tehnyt heitä vastaan, tuntui Kristuksessa itsessään henkilökohtaisesti. Sauluksen kohdattua Kristuksen, tämä totuus muutti hänen elämänsä.

Apostolina Paavali alkoi ymmärtää, kuinka syvästi Jumala rakasti seurakuntaansa. Hän tuli näkemään Herran silmin, että seurakunta oli kallisarvoinen helmi. Se oli myös Hänen Poikansa tahraton Morsian, yhtä näkyväistä ruumista, joka oli tehty veren puhdistamista lapsista jokaisesta heimosta ja kansasta maan päällä.

VAKAVA TOTUUS

Olen varma, ettemme suhtaudu tähän totuuteen niin vakavasti, kuin meidän tulisi. Sen täysi ymmärtäminen voisi merkitä kaikkien kaunojen loppua seurakunnassa… katkeruuden loppua… ennakkoluulojen, lihallisen kilpailun, ylpeyden, juoruilun ja jakaantumisen loppua.

”Ettei ruumiissa olisi eripuraisuutta, vaan että jäsenet pitäisivät yhtäläistä huolta toinen toisestaan”(1 Kor.12:25).
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Maria »

Aamen. Tarvitsemme katkeruuden päättymistä, Jeesuksen kanssa ristiinnaulittavaksi. Antakaamme anteeksi toinen toisillemme, Herra auttaa meitä siinä. Meillähän on vain yksi päämäärä, iankaikkisen elämän toivo, Taivas ja ikuinen yhteys Jumalan kanssa. Siellä saamme viettää kaiken sen, mitä täällä olemme uhranneet moninkertaisena yhdessä rakkaittemme kanssa. ❤️

"Olkaamme samaa puolta veli veljelle ja kulkekaamme yli rajojen...vain toinen toisiamme siunaten!" Herran edessä, tässä sitä pyydän, anna anteeksi että en ole vielä sitä, mitä tahtoisin, mutta kiitos Jeesus, Sinä autat ja Sinä uudistat, Sinä teet eläväksi jälleen!
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Uusiluomus

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

mitä enemmän perehdyn Raamattuun ja Jumalan pyhien elämään sitä vakuuttuneemmaksi tulen armon suuruudesta ja tarpeellisuudesta meidän elämässämme ja tämän Pyhän Veren voimasta ja siitä että Raamattu on avain Jumalan tuntemiseen, tarkoitan Jumalan mielenlaadun tuntemista ja hänen Pyhyytensä hirmuisuutta ja peljättävyyttä , kerran nämä tuliset silmät tarkkaavat tekomme elämän kirjasta ja sen vakavuutta voin tuntea jo tässä ajassa
usein huomaan olevani otettu kiinni en niinkään siitä mitä tein mitä jätin tekemättä vaan minkä vuoksi (motiivit) ja näin ollen huomaan myös että kokonaisuuteni niin luonteen kuin kaiken muukin osalta on niin turmeltunut ja käyttökelvoton että ilman Jeesuksen Kristuksen puhdistavaa veren voimaa ja hänen Armonsa suuruutta en kykenisi pysymään pystyssä hetkeäkään saatika muuttumaan yhtään hänen kaltaisuuteensa ja tässä tarkoitan sitä sisäistä muutosta mikä ei ole mahdollista ilman sydämmen ympärileikkausta saatika hänen Henkensä osallisuutta minussa , on siis vain ihmeteltävä hänen verensä puhdistavaa voimaa ja sitä kuinka perusteellinen se puhdistus onkaan että se mahdollistaa täydellisen sovituksen ja sen tosi asian että Hän tulee asumaan sydämmeni ja tekee ruumiistani temppelin itselleen

Kirjoitin vähän ajatuksia ylös
Teitä siunaten ja rukouksissa muistaen
Viimeksi muokannut Uusiluomus, 26 Elo 2021, 12:01. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Amen!

Ajattelen, että armon osallisuus on minussa ikään kuin minuun kuulumaton "palikka", jotain valtavan ihanaa minun turmeltuneeseen kehooni asetettu.

Armo on yhtä aikaa sekä lihallinen että jumalallinen. Tämä on samanlainen mysteeri kuin se, että Jeesus on samanaikaisesti ja täydellisesti ihminen ja täydellisesti Jumala.
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Maaret

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Magda-sisko kirjoitti: 26 Elo 2021, 10:48 Amen!

Ajattelen, että armon osallisuus on minussa ikään kuin minuun kuulumaton "palikka", jotain valtavan ihanaa minun turmeltuneeseen kehooni asetettu.

Armo on yhtä aikaa sekä lihallinen että jumalallinen. Tämä on samanlainen mysteeri kuin se, että Jeesus on samanaikaisesti ja täydellisesti ihminen ja täydellisesti Jumala.
Ihanasti sanottu vaikka en kokonaan ymmärrä.

Usein muinoin utelin kovasti uskovien keskustelupalstoilla että mitä se armo oikeasti on. Kukaan ei osannut selittää. Enkä enää ole edes viitsinyt kysellä mitään vastaavia kun ei niihin kukaan osaa vastata.

Mutta tuota armoa lihaan ja hengeen en ihan ymmärrä.
Minä joskus koen että armo on kuin sumu tai "ympäristö" jossa olen tai en ole. Se joko haihtuu tai pysyy.

En siis ihan ole sisäistänyt varmuutta että minulla olisi jokin "palikka", "sisäänpääsylippu', "vakuutus" , "vakuus", "varmuus" siis jokin osakappale kiinteästi pysyvästi minussa.

Juuri sen kelvottomuuden takia josta yllä puhutaan ,asemani vaihtelee. Koska aina varoitetaan joka asiasta joka saarnassa tulee jokin uhkaus. Mistä minä voin tietää jos lipsahdan tai teen virheen tai en edes tiedä mitä saa tehdä ja mitä ei.

Kasvatus ja kohtelu yli 50 vuoden ajalta ei lähde pois lihasta kai koskaan. Jos jokaista ajatusta sanomista mielipidettä ilkutaan ja tehdään selväksi että olen ala-arvoisempi kuin kukaan muu niin se "vakaa asema" (armo) on pelkkää sumua, joka välillä näkyy ja välillä ei näy.

Milloin voisi esim tavata jonkun ihmisen jonka kanssa saa jutella omia mielenkiinnonkohteita niin kuin tasa-arvoinen ihminen? Olen päätynyt tietoon että ei koskaan.
Maaret

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Siis ymmärrän yleisteorian (muiden kohdalla) miten armo liittyy lihan elämään ja hengen kasvuun mutta en omalla kohdallani koska sehän pitäisi näkyä ja kokea oikeasti itse eikä aina pelkkänä lupauksena tai teoriana.

Äsken kyllä tapahtui suuri ihme kun saankin toimeentulotukea ensi kuuksi vaikka ensin luulin että en saa.
Mutta sitten tuleekin suru koska kituminen jatkuu kuitenkin ikuisesti vaikka onhan saldo +100€ parempi kuin saldo -50€.

En siis ymmärrä miksi armo on niin "kitsas" vaikka kaikki hyvinvoinnissa elävät saarnaajat puhuu että se on rikas antaja. (En enää kuuntele rikkaita saarnaajia).

Välillä on alkanut ahdistamaan lukea Raamattua koska mieli ei kestä ikuisesti lukea lupauksia, jotka ei mulle toteudu. Miksi mun pitää lukea mitä Jumala on luvannut Israelille? Mä en oo Israel.

Mutta toisinaan taas muistaa että Aabrahamillekin luvattiin koko maa ja miljoona perillistä mutta hänkin näki vain oman teltan seinät ja "20" perillistä. 🙄

Kummallista on sekin että pitää saada vertaistukea 2000 vuotta sitten eläneiltä kun ei ole ketään nykyajassa tukena.
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Maria »

Ihanasti ajateltu tuo mitä ylhäällä jaoitte. Mutta Maaretin ihana ja piristävä lausahdus vertaistuesta 2000 vuoden takaa oli niin osuva ja oivallinen, että kyllä olet tässä tavallaan ihan oikeassa.
Onko sen tähden yhteys ikäänkuin kuvainnollisestikin tämänkaltaista, että luemme toistemme elämää kirjoitettuna palstalla, aivan kuten luemme Raamattuakin kirjoitettuna ja haemme sieltä yhteyttä Jumalaan ja saamme tosiaan sieltä sitä vertaistukea? Eihän tämän tosiaan näin ihan pidä olla.
Luin juuri eilen Sanasta kohdan jossa puhutaan siitä, että kenelläkään ei ns. olisi liikaa ja kenenkään ei tarvitsisi kärsiä puutetta.

Sillä ei ole tarkoitus, että muilla olisi huojennus, teillä rasitus, vaan tasauksen vuoksi tulkoon tätä nykyä teidän yltäkylläisyytenne heidän puutteensa hyväksi, että heidänkin yltäkylläisyytensä tulisi teidän puutteenne hyväksi, niin että syntyisi tasaus, niinkuin kirjoitettu on: "Joka oli paljon koonnut, sille ei jäänyt liikaa, ja joka oli koonnut vähän, siltä ei mitään puuttunut."
2. Kor. 8. luku.
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Maaret kirjoitti: 26 Elo 2021, 11:32 - - -
En siis ymmärrä miksi armo on niin "kitsas" vaikka kaikki hyvinvoinnissa elävät saarnaajat puhuu että se on rikas antaja. (En enää kuuntele rikkaita saarnaajia).

Välillä on alkanut ahdistamaan lukea Raamattua koska mieli ei kestä ikuisesti lukea lupauksia, jotka ei mulle toteudu. Miksi mun pitää lukea mitä Jumala on luvannut Israelille? Mä en oo Israel.

Mutta toisinaan taas muistaa että Aabrahamillekin luvattiin koko maa ja miljoona perillistä mutta hänkin näki vain oman teltan seinät ja "20" perillistä. 🙄

Kummallista on sekin että pitää saada vertaistukea 2000 vuotta sitten eläneiltä kun ei ole ketään nykyajassa tukena.
Sulla on ajatuksia, tykkään näistä :) ja viisauksia; minäkään en katsele enkä millään tavalla tue noita mauttomia ja suorastaan törkeitä suihkarisaarnaajia. Niitten Raamatuissa ei lue Jeesuksen käskyä, että elatus ja vaatteet riittäkööt.

Ja pitää todellakin osata erottaa, mitkä lupaukset ovat juutalaisille, mitkä muille. Hyvä että tässä on ainakin yksi saman mielinen mun kanssa.

Joo ja toi vertaistuki, loistavaa. Kirjoita runokirja!

Älä vähättele itseäsi, vaikka muut ovat sinun mukaasi niin tehneet. Niin meitä monia muitakin on kohdeltu. Me ollaan Jeesuksen eikä kenenkään muun omia.

Nyt lähden lentoon omista sanoistani.
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Eero »

Sä oot Maaret yhtä hyvä kuin ne saarnaajat, joita kuuntelet, älä siis vähättele turhaan itseäsi! Sä katsot kovasti ulkonaisia asioita ja vertaat niitä itseesi, mä ymmärrän tämän että jos on kokenut koko elämänsä syrjintää niin mieli rakentuu niin.

Mutta tee tutkimusmatka omaan mieleesi Raamatun kautta. Sun on vaikea lukea sitä, koska näät siellä sen mitä sinulta puuttuu tai sinulta on mielestäsi viety. Mutta pura vihasi sinne, parhaalle psykologille, niin sen on poistuttava, vaikka lukeminen tuntuisi kuinka puurolta tahansa.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Maaret

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Eero kirjoitti: 26 Elo 2021, 14:29 Sä oot Maaret yhtä hyvä kuin ne saarnaajat, joita kuuntelet, älä siis vähättele turhaan itseäsi! Sä katsot kovasti ulkonaisia asioita ja vertaat niitä itseesi, mä ymmärrän tämän että jos on kokenut koko elämänsä syrjintää niin mieli rakentuu niin.

Mutta tee tutkimusmatka omaan mieleesi Raamatun kautta. Sun on vaikea lukea sitä, koska näät siellä sen mitä sinulta puuttuu tai sinulta on mielestäsi viety. Mutta pura vihasi sinne, parhaalle psykologille, niin sen on poistuttava, vaikka lukeminen tuntuisi kuinka puurolta tahansa.
Yleensä aina olen saanut lohtua Raamatusta ja jääräpäisesti uskonut että joku päivä sen lupaukset koskee muakin. Mutta kun koko ajan yhä enemmän herää realiteetteihin, ehkä vanhuuden raihnauden takia, niin tulee suuri ristiriita jota ei koko ajan kestä.

Esim Paavali "luki kaiken menneen saavutuksensa fariseuksena roskaksi" eikä se näyttänyt häntä haittaavan.
Mutta mitä jos edelleen uskovanakin joutuu toteamaan, että koko elämä on mennyt roskikseen? Mua se ahdistaa.

Koronakin korostaa sitä faktaa etten kuulu yhteiskuntaan ja kuitenkin täällä pitää suorittaa ja suorittaa ja suorittaa pedolle raportteja elämästään ja tekemisistään.
Tämä on siis naamarien kanssa asiointi josta puhuin aikaisemmin. Ainoat "ihmiset" joiden kanssa asioi enimmäkseen ovat pedon virkamiehiä.

Eikä se haittaa että olen "halpa" tai "halveksittu" mutta kun kaikkea, siis KAIKKEA mun tosielämässä halveksitaan mitä olen mieltä tai tiedän...opintoja, kauneuden tajua, tykkäämisiä, ostoksia, mielipiteitä...siinä katoaa koko persoonallisuus kun mihinkään suuntaan ei saa kulkea eikä mistään saa tykätä. Vapautta on vain jos on YKSIN.

Jos ei ole muuta seuraa kuin se yksi tai kaksi halveksijaa niin toki se ei ole kokomaailman ihmisten syy. Eikä "teidän syy".
Mutta voisipa Jumala jo armahtaa pois täältä!
Maaret

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Vaikka olisin kruununprinsessa ja maailman ihanin niin mitä hyötyä siitä on jos se ei ketään auta ei ketään kiinnosta eikä kukaan halua olla sen seurassa tai kuunnella sen puhetta eikä edes nähdä koko olentoa???

Elämä kai kuuluisi olla kanssakäymistä mutta sitä oppii ja näkee vain TVssä.

Miksi esim mun tuskanhuuto on lukijan mielestä vain kaunista runoilua?

Valivalivali mutta maailma on silti oksettava paikka!!
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Eero »

Siksi juuri kehotin sua sinne Raamatun äärelle, koska nämä ovat niitä ulkonaisia asioita, joita huudat. Jos hakuat sisäistä rauhaa tämän maailman asioista, niin siinä vain Jumala voi auttaa.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Maaret

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Vaikka mä kirjoittaisin 1000 sivuisen kirjan niin ei kukaan mua ymmärrä.

Miksi esim mua itkettää kun katson youtubesta flash mob videoita? Vain niissä ihmiset tekee yhdessä jotain kaunista.
Milloin tulee sellainen MAAILMA jossa ihmiset tekee yhdessä jotain kaunista!!??
Maaret

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Eero kirjoitti: 26 Elo 2021, 15:05 Siksi juuri kehotin sua sinne Raamatun äärelle, koska nämä ovat niitä ulkonaisia asioita, joita huudat. Jos hakuat sisäistä rauhaa tämän maailman asioista, niin siinä vain Jumala voi auttaa.
Eli seuraavatkin 50 vuotta yksin sisäisen rauhan kanssa?
Mun jääräpäisyys ei oikein hyväksy tuota ratkaisuksi vaikka saattaisit olla oikeassa.

Onko mulla sitten väärä käsitys uskonelämästä. Sen tuleekin olla kitumista ja kaikki siunaus on vain hengellistä?
Siksi sairaatkaan ei parane Suomessa mutta paranee Afrikassa koska siellä luullaan että ne tarkoittaa realistisia asioita eikä vain hengellisiä.
Maaret

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Istutteko tekin vaan 24/7 kuukausikaupalla yksin kotona ja silti jaksatte olla positiivisia elämän suhteen ja elämän tarkoituksen suhteen?

Kaikki muu tekeminenhän vaatii ihmisuhteita ja rahaa eli ulkoisia asioita. En jaksa olla kone, joka kulkee samaa korttelia ympäri yksinään, ehkä olen ylimielinen koska ahdistun yksinäisyyden ja köyhyyden vankilassa. ☹
Maaret

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Kiitos Eero mutta ehkä ongelma tässä on että luulet että EN ole tehnyt neuvojesi mukaan jo 30 vuotta saavuttamatta mitään muuta kuin heräämisen todellisuuteen.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kyllä mä uskon, mutta jos haluat siitä kalvavasta katkeruudesta eroon, niin ei ole muita reittejä tai Tietä niin kuin Jeesus itse sanoo. Kokeile lukea vaikka Johanneksen Evankeliumin ensimmäinen luku ja anna sen soida sisimmässäsi. Se ainakin mulla avaa yleensä ”lukot”.

https://www.koivuniemi.com/raamattu?til ... joh&luku=1
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Maaret

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Ei kai kaikki paha olo johdu katkeruudesta?
Vai ajatteletteko te että jos asioista valittaa ja puhuu niin se on tietenkin katkeruutta. Ilmankos tähän hätään ei koskaan saa apua kun uskovien mielestä katkeruus on syy ja veruke olla välittämättä jonkun yksinäisyydestä.
Maaret

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Mutta vielä yhden jutun haluan jakaa sitten ei teidän enää tarvii lukea mun hädästä mitään.

Oivalsin miksi aina muistan yhden tilanteen lapsuudesta :
Olimme sukulaisen maatilalla käymässä ja heillä oli teuraaksi kasvatettava vasikka yksin pilttuussa eikä sen luona saanut käydä.
No me kaupunkilaislapset ei ymmärretty miksi sen piti olla siellä yksin ja uteliaana menimme salaa sitä silittämään.
Tietysti kun lähdimme niin vasikka alkoi itkemään seuraa.
Se oli ihan tyytyväinen yksin kun ei tiennyt että maailmassa on muutakin kuin pilttuun seinät. Mutta kun sen luona kävi eläviä lapsia paijaamassa niin se tajusi että on elämää vankilan ulkopuolella.
Omistajan piti sitten kutsua teuras-auto etuajassa ennen kuin oli tarpeeksi lihonut vasikka kun eivät halunneet kuunnella sen itkua.

Minulla lienee sama kohtalo. Tai ainakin se on kokemus elämästä tähän mennessä. Kun herää tajuamaan että on muutakin elämää kuin yksinäinen köyhyys niin alkaa huutamaan ja muut ei siitä tykkää.
Teuraaksi vaan!
Ristillä roikkuminen ei aina tunnu mukavalta mutta kuolemantuomiohan se on joten se siitä.
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Kaikenlaisista jutustelua 8

Viesti Kirjoittaja Maria »

Maaret kirjoitti: 26 Elo 2021, 15:23 Istutteko tekin vaan 24/7 kuukausikaupalla yksin kotona ja silti jaksatte olla positiivisia elämän suhteen ja elämän tarkoituksen suhteen?

Kaikki muu tekeminenhän vaatii ihmisuhteita ja rahaa eli ulkoisia asioita. En jaksa olla kone, joka kulkee samaa korttelia ympäri yksinään, ehkä olen ylimielinen koska ahdistun yksinäisyyden ja köyhyyden vankilassa. ☹
Yksinäisyyden vuoksi Jeesus meni ristille. Ei kenenkään kuuluisi olla yksin. Meidät kutsuttiin elämään yhteydessä toisiimme. Olet Maaret oikeassa, että on kova juttu käydä läpi yksin asia kuin asia, ilman rinnallakulkijaa. Tarvitsemme "oikeita" ihmisiä elämäämme. Mm. Televisiot, puhelimet ja tietokoneet ovat vieneet ihmisiä pois elävästä elämästä. Se on käynyt kuin varkain. Tarvitaan ilmeisesti se isompi sähkökatko, jotta me menemme takaisin ulos ihmisien luo, ja toisten luokse usein kylään, kuten Jeesus tahtoo. Niin, ja kyllä me varmaan kaikki sitä yhteyttä tahtoisimme?

Olet rukouksissa Maaret. ❤️
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Vastaa Viestiin