Kaikenlaisista jutustelua 7

Keskustele palstaa koskevista asioista
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Eero kirjoitti: 30 Touko 2021, 20:18 Jaa, se tais ollakin välitön vastaus Herralta, nyt toimii taas. Pois paha palstalta Jeesuksen Kristuksen nimessä, sinulla ei ole asiaa tänne enää.
:lol: :D :lol:
Tuula1

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

ompa tänä kesänä paljon perhosia. niin paljon, että ehtii juttelemaan niille, kun lentelevät tuossa pihassa. ei tarvitse perässä juosta, jo kun toinen tulee vastaan.
Tuula1

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

niin. minä otan vastaan joko lahjoituksena taikka vuokraan tai ostan vanhaa maatalouskamaa tulevaa maatalousnäyttelyä varten. kuten keritsimet, maitotonkka jms 20-30 luvulta) asun taiteilijakodissa ja kaikenlaista aina saan päähäni, niin nyt tälläkertaa tällasta ajattelin. en mä tiedä kauanko minun ilmoitukseni tässä on, mutta....
Maaret

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Olisiko kenelläkään tarjota kevyttä työtä tai halpaa asuntoa köyhälle jonka kohtalo näyttää olevan elää loppuelämä 200€/kk ?
En omista autoa joten kauppa täytyisi olla enintään 500m päässä jotta sinne pystyy kävelemään talvellakin.

Kovat on vaatimukset köyhällä mutta näin nyt vain on.
Tai sitten voisitte rukoilla että turha elämäni saisi jo päättyä?
Miksi turhaan kiduttaa köyhää, jonka kautta kukaan ei edes halua tulla uskoon?

Todennäköisesti pyyntöni on turha koska en kuitenkaan uskaltaisi luottaa kehenkään tarjouksen tekijään....

Lapsetkin on sellaisia että ne kärsii mieluummin tuttuja väkivaltaisia vanhempiaan kuin menevät vieraiden "autettavaksi" joten ehkä siksi Jumalakin näkee tämän 55 vuoden elinkautisen parhaaksi vaihtoehdoksi minulle. 🥺
Tuula1

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

Maaret kirjoitti: 06 Kesä 2021, 10:23 Olisiko kenelläkään tarjota kevyttä työtä tai halpaa asuntoa köyhälle jonka kohtalo näyttää olevan elää loppuelämä 200€/kk ?
En omista autoa joten kauppa täytyisi olla enintään 500m päässä jotta sinne pystyy kävelemään talvellakin.

Kovat on vaatimukset köyhällä mutta näin nyt vain on.
Tai sitten voisitte rukoilla että turha elämäni saisi jo päättyä?
Miksi turhaan kiduttaa köyhää, jonka kautta kukaan ei edes halua tulla uskoon?

Todennäköisesti pyyntöni on turha koska en kuitenkaan uskaltaisi luottaa kehenkään tarjouksen tekijään....

Lapsetkin on sellaisia että ne kärsii mieluummin tuttuja väkivaltaisia vanhempiaan kuin menevät vieraiden "autettavaksi" joten ehkä siksi Jumalakin näkee tämän 55 vuoden elinkautisen parhaaksi vaihtoehdoksi minulle. 🥺


eikö nuo puhelinmyyjän työt voi tehdä nykyään kotona? sehän on kevyttä.Muuten en mitään muuta tiedä. taikka leivot ja myyt tuotteita tms käsityötä, niin ettei kotoa tarvitse poistua. No kovaa on sinunkin elämä. :|
Maaret

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Niin, onhan noita pieniä mahdollisuuksia mutta olen huono noissa kaikissa. 🙄 yritin joskus myydä huonekalujani mutta ei ne kelpaa edes 20€ lla, kun lahjoitin niin heti oli kysyjiä montakin. Eli ei ole edes kaupankäynti mun "geeneissä".
Maaret

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Mitä ihmettä nyt köyhä taas tekis kun ei ole ketään neuvojaa?

Köyhän pitää auttaa rikasta luottokortillaan josta tulee köyhälle korkomenoja kun rikas ei kykene menemään kauppaan eikä ostamaan ruokaa netissä?
Maaret

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Mitä mun oikein pitäis ymmärtää näistä ihmissuhteista joissa aina joutuu "mahdottoman" eteen ja keksiä hatusta ratkaisuja. Köyhä köyhtyy silloinkin kun "auttaa" muita.

Pitäiskö erota ihmisistä lopullisesti vai onko tähän jokin "normaali" ratkaisu ja apu?

Toki voisi olla välittämättä veloista kuten tekee ministeritkin ja miljonääritkin elää velaksi.

Miten voisi olla välittämättä veloista ja köyhyydestä?
Asia on kuitenkin ratkaistava reaalielämässä nyt eikä siihen auta "unohtaa huolet".

Kun katsoo Jeesukseen niin Hän vain hymyilee vaikka mä itken joka päivä. Olenko mä epänormaali.

Miksi ei missään "uskovien" palstalla ole ihmisiä, jotka vois neuvoo tässä päivässä eikä vain 2000-vuoden takaa?
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Eero »

Vaikea kyllä antaa mitään konkreettista neuvoa, varmaan oot kokeillut hakea kaikkia mahdollisia tukia? Entäs toimeentulotuki, jos on oikeasti ruuasta pulaa?

Tää ei nyt varmaan paljon lohduta, mutta mä luulen, että Herra pitää meitä ”säästöliekillä” ihan tarkoituksella. Jos tässä olot kurjistuu, niin pudotus on kova niille joilla on kaikkea enemmän kuin tarpeeksi.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Maaret

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Joo kyllä mulle tulee kaikki tuet mutta nyt on kysymys toisen auttamisesta.

Tilasin sille ruuat mun luottokortilla ja saan kyllä maksun takaisin mutta enhän "kehtaa" häneltä vaatia niitä korkoja joita pankki aina vetää välistä hirveitä summia. Eli se jää mun menetykseksi että luottovelka senkun kasvaa aina "kummista" syistä.

Ainoa keino on "hällä väliä". Ehkä muutkin ihmiset ovat välinpitämättömiä kaikkeen koska ovat itsekin joutuneet "ratkaisemaan" petoyhteiskunnan järjestämät vaikeudet asenteella "hälläväliä".
Maaret

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Näiden selittäminen "anonyymisti" on toki sekavaa.

Mutta aika yksinkertainen tilanne on kun köyhä lähtee hakemaan leipäjonosta "ilmaista ruokaa".
Bussilipput maksaa yht 5€ ja leipä kassissa saa muutaman vanhan leivän ja kalan.
Mitä apua tuosta muka on? Toki lohi on kallista mutta kun se sulamisen jälkeen haisee karseelle niin ei sitä uskalla syödä.

3 n leivän hinnaksi tuli siis 5€.

Vastaavia tapahtuu köyhän elämässä yhtenään.
Tuula1

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

ei toimeentulotukea kantasuomalaiset saa tänäpäivänä. esim. mä en ole koskaan saanut sossusta tukea. no nuo hurstin ruoka-avut ovat suuri siunaus. senkinhän ne yrittää nyt tyrehdyttää että kuolis suomen köyhät poissa ja marin itkee, että sen pitäisi kuulua pääministerin luonnollisiin menoihin nuo ruokamenot. Kyllä on röyhkeää..mä ymmärrän sinua maaret. olen itsekin elänyt juuri tuollalailla kädestä suuhun melkein koko ikäni. Sitten suku vihaa minua, että olen hylännyt lapseni kun oli pakko lähteä etelään leivän perässä kun erosin tai oikeammin minut lempattiin ulos anoppilasta.asu ensin anoppilassa pienten lasten kanssa ja sitten anoppi haukkuu minut minun omille lapsille ja kasvattaa vihaamaan omaa äitiään. en ole edes äitinä oloa saanut kokea koko ikänä niin että olisin omat lapset saanut itse kasvattaa ja niinkuin jokaisen äitin kuuluu tehdä.
Maaret

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Kyllä on kummallista ihmisten elämä.

Mun elämässä taas äiti oli kaiken pahuuden ja kärsimyksen mahdollistaja ja tekijä. 😢 Siitä on kauhea edes puhua kun en halua häntä yhtään syyttää.
Hän on seuraukset kärsinyt monin kertaisesti. Armahtakoon Jeesus häntä.

On tosi vaikea aikuisena olla normaali kun lapsuus on tuskaa täynnä ja tuo perheessä valehtelu on todella päivittäistä.

Joskus miettii niitä islamista kääntyneitä joista kerrotaan myös perheen hylkäämäksi joutumista.
Mutta kyllä vastaavaa on Suomessakin ja kovaksi sen tekee kun uskovat ei sitä pidä minään. Vaikka noita ulkomaiden kääntyneitä säälitään.

Voimia sinullekin Tuula tuohon rankkaan tiehen.
Tuula1

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

kyllä uskovatkin sanovat minulle, että mitä sinä vingut ja että kyllä kai jokaisella on rankkaa.no joo. mutta kun ne asiat ovat itselle konkreettisia siis nuo vastoin käymiset. niitä vaan yrittää tietyn aikaa niellä ja jossakin kohtaa ne elämää patoutuu vaan ulos. piti siitä ympärillä olevat eli ei.itse koen omien vanhempien olevan ne, jotka vain rakasti minua. sen jälkeen ei ole ollut ihmistä joka olisi rakastanut paitsi tämä nykyinen mies, joka on uskova eikä meillä yhteisiä lapsia ole, mutta riittää että saa patoutua jollekkin ulos jokapäiväiset asiat. suku vain vihaa minua, jonka ex miehen suku sai aikaan. yritä sitä sitten selittää heille koska syy vain on minun ja että mitä tyhjään selityksiä keksin. tänäpäivänä on sitten tilanne, se että tytär ei halua minusta kuulla mitään ja poika vihaa niin että haluaa murhata oman äitinsä. no ymmärrän heitä, koska ex mies järjesti niin asiat, että minulla ei ollut mitään oikeutta omiin lapsiin muutakuin sen verran että maksan hänelle elatusta. hehän halusi asua anopin luona, koska olivat asuneet koko pienen ikänsä. tu0ohan olisi kauheaa jos omat vanhemmat vihaa lasta, niinkuin sinun kohdalla Maaret. ei mikään ole sen kauheampaa lapselle elää siinä tunnetasolla, että oma äiti vihaa. mä en ole koskaan vihannut lapsiani. heidät on vaan kasvatettu ex miehen kautta vihaamaan minua.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Tuula1 kirjoitti: 08 Kesä 2021, 12:58 ei toimeentulotukea kantasuomalaiset saa tänäpäivänä. esim. mä en ole koskaan saanut sossusta tukea.
Kyllä toimeentuloa saa, edelleen, vuonna 2020 KELA maksoi toimeentulotukea 417 071 henkilölle, tai 288 329 kotitaloutta, kaikkiaan noin 7,5% suomalaisista SAI siis tukea.

Eräs tuttavanikin saa toimeentulotukea.

https://www.kela.fi/toimeentulotuen-tietopaketti
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Tuula1

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

AOAOAOAOAO kirjoitti: 08 Kesä 2021, 15:32
Tuula1 kirjoitti: 08 Kesä 2021, 12:58 ei toimeentulotukea kantasuomalaiset saa tänäpäivänä. esim. mä en ole koskaan saanut sossusta tukea.
Kyllä toimeentuloa saa, edelleen, vuonna 2020 KELA maksoi toimeentulotukea 417 071 henkilölle, tai 288 329 kotitaloutta, kaikkiaan noin 7,5% suomalaisista SAI siis tukea.

Eräs tuttavanikin saa toimeentulotukea.

https://www.kela.fi/toimeentulotuen-tietopaketti
jaa. tuo etu ei ole koskaan koskenut minua. aina viranomaiset ovat nähneet sen asian niin, että olen rikas, vaikka minulla ei olisi latin latia. no joo omistin tuohon aikaan auton, jonka erossa sain, mutta sossutäti sanoi, että myy auto poissa, että saat lapsilles ruokaa.no sitä ei oteta kaikkien kohdalla huomioon, että jos vaikka lapsi sairastuu niin sitä pitää viedä lääkäriin. sossutäti ajattelee, että voihan se sairaan lapsen kanssa kävellä vaikka 10 km sinne terveyskeskukseen. ja kun ei ole rahaa, niin et sä voi edes linja-autolla ajaa. Niitä tilanteitakin oli.
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/a02 ... fab8a82e9a
MITENKÄS TÄMÄ?

Valtava norsulauma vaeltaa halki Kiinan – yrittävätkö elefantit varoittaa ihmisiä?...kolmas ehdotus on, että elefantit yrittävät varoittaa ihmisiä jostakin. Kiinan sosiaalisessa mediassa on jaettu ahkerasti esim. National Geographicin 16 vuoden takaista artikkelia, jossa kerrotaan aasiannorsujen paenneen sisämaahan ennen 2004 tuhoisaa tsunamia.
Maaret

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Tuula1 kirjoitti: 08 Kesä 2021, 15:44
AOAOAOAOAO kirjoitti: 08 Kesä 2021, 15:32
Tuula1 kirjoitti: 08 Kesä 2021, 12:58 ei toimeentulotukea kantasuomalaiset saa tänäpäivänä. esim. mä en ole koskaan saanut sossusta tukea.
Kyllä toimeentuloa saa, edelleen, vuonna 2020 KELA maksoi toimeentulotukea 417 071 henkilölle, tai 288 329 kotitaloutta, kaikkiaan noin 7,5% suomalaisista SAI siis tukea.

Eräs tuttavanikin saa toimeentulotukea.

https://www.kela.fi/toimeentulotuen-tietopaketti
jaa. tuo etu ei ole koskaan koskenut minua. aina viranomaiset ovat nähneet sen asian niin, että olen rikas, vaikka minulla ei olisi latin latia. no joo omistin tuohon aikaan auton, jonka erossa sain, mutta sossutäti sanoi, että myy auto poissa, että saat lapsilles ruokaa.no sitä ei oteta kaikkien kohdalla huomioon, että jos vaikka lapsi sairastuu niin sitä pitää viedä lääkäriin. sossutäti ajattelee, että voihan se sairaan lapsen kanssa kävellä vaikka 10 km sinne terveyskeskukseen. ja kun ei ole rahaa, niin et sä voi edes linja-autolla ajaa. Niitä tilanteitakin oli.
Joo, aikoinaan oli niin tarkkaa ettei saa omistaa mitään mutta nykyään on säännöt vähän muuttuneet. Kannattaa siis yrittää uudestaan.

Mutta toki ne rajat on tarkat. Kun mulla ei työkokeiluun ollut edes rahaa ostaa bussilippua pari vuotta sitten niin hyvin vastentahtoisesti myönsivät yhden kuukauden lipun.

Eikä ne huomioi jos tahtoo viimeiseen saakka välttää luottotietojen menetyksen ja maksaa pankki lainaa melkein puolet perustuesta. Eihän se toki kuulu yhteiskunnalle maksaa "kenenkään lainoja" vaikka se pakotetaankin nykyään maksamaan Italian lainoja.

Eli todella köyhiä vasta auttavat. Niitä joilla ei oikeasti ole muutoin rahaa ruokaan.
Paitsi tietenkin jos on ulkomaalainen niin ei tarvitse kuin "kadottaa" kaikki todistukset henkilöllisyydestä ja omaisuuksista niin saa suuret tuet.
Tuula1

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

Ei sieltä maaret kuule saa edelleenkään.mun poika joka vihaa jo minua ennestään joutui työttömäksi.Miksi? Siksi kun suomen valtio ajoi turvetuotannon alas.hän jäi työttömäksi.no hän ajaa minun autolla.maksan hänen juoksevat kulut koska kela ei anna hänelle mitää. vain asumistuen. nytkin on menossa sähkön katkasu uhka koska ei mullakaa kaikkeen varat riitä eikä sossu anna rahaa. Sanoin hänelle että soittaa sinne carunan asiakaspalveluun, että maksetaan kun minä saan tilin 24.6. noh. oompas minä ennekin toisten eli lasten takia saanut luottotieto häiriön. ei tämä niin vakavaa ole tämä elämä. olen miettinyt miksi minun elämäni on täynnä pelkkää sontaa taitaa juontaa juuret sinne pohjois pohjanmaalle, jossa asuin pienessä kunnassa koulun käynti iän ja siellä asui kamalasti mustalaisia. kerran ootin siinä kelo baarin edessä bussia koulun jälkeen että pääsen kotiin niin eteeni tuli mustalaisnainen pitkine hameineen joka sanoi, että hai, anna kun minä ennustan sinulle. no minä sanoin siihen tietenkin että en anna. se sylkäsi maahan ja sanoi, että kiroan sinut. että joo. taidan olla kirouksen alla elävä uskova. siksi mä inhoan mustalaisia vaikka niissäkin varmana on ihan aitoja uskoviakin. ja mitä lie sukuni kirouksiakin jota vedän perässä, enkä oo niistä rauhaa saanut. en tiedä. oon ollut Jumalalle viimeaikoina vihassa ja olen käynyt keskustelua, että minkä ihmeen takia Hän minua täällä pitää. tai minut on tänne edes antanut syntyä. Kun minähän olen erakko luontoinen. Ihmisten kanssa tulen toimeen ja pakosta koetan olla ystävällinen.Lotota en saa, että niillä kuittaisin velat sunmuut. olihan Talo Riitta ja se Heikkikin jolle Jumala oikein lottonumerot antoi, että kun lottoavat seuraavan kerran niin täysosuma tulee. että joo. tasan ei mene onnen lahjat. lottoamisenhan minulta Jumala kielsi täysin ja eräs uskova mies oli saanut Jumalalta sanan, että jos et noudata Hänen neuvojaan, niin et pääse Taivaaseen. kyllä tämä elämä on ollut raskasta minulla ja nyt tuo pähkähullu valtio tekee vielä hullumpia päätöksi ja juu ne kaikenlisäksi koskettaa vielä minua niinkuin minua ei olisi ennestään kuritettu. että kuule Maaret. Mä samaistun täysin sun tilanteeseen, että kun menoja olisi, niin rahaa ei ole. on se niin väärin. joskus joku köyhä tyttö liekö ollut vielä mielenterveysongelmainen joensuusta kauppasi minulle korujaan, kun rahaa olisi pitänyt saada. noh. vaikka minä en juuri koruja pidäkään niin sanoin, että tarjoan 5 euroa, joka oli minulla tilillä sillähetkellä, että se tyttö saa edes päivän ruuan. joo että kuule Maaret. tiedän täysin mitä on nälkä. oon sanonut niinkuin tuntemattomassa sano se yks, että ei herrat ymmärrä, mitä se mahan murina on. ja juuri eilenhän sitä syötiin. kyllä mä näkisin sinun kohdalla Maaret sen, että kun sinuakin tuollalailla koetellaan, niin uskon sinulla olevan jonkun tehtävän halusit sinä sitä eli et. Suosittelen kysymään Jumalalta, mitä Hän minusta haluaa?
Viimeksi muokannut Tuula1, 09 Kesä 2021, 15:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Maaret

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Tutuilta sun ajatukset kuulostaa 😔

Mutta itse olen oppinut että jos joku mua vihaa tai halveksii niin en ole mitenkään velvollinen sitä auttamaan. Pyrin olemaan erossa, jotta heidän olis "hyvä olla" kun saavat olla erossa vihaamastaan henkilöstä (minusta).
Ei Jumala tarkoittanut meidän hyvyyttä vääryyden hyväksikäytettäväksi eli tavallaan pilkattavaksi.

Mutta tuo pelko kirouksesta ja pelastuksen menetyksestä on kanssa kumma voima kun juuri mietin että oikeastaan mäkin pelkään äidin kirousta ja siksi velvollisuudenpakista sutan sitä.

Tavallaanhan Raamattukin tukee sitä ajatusta , ankaruutta, vaikka näyttää että vain heikot tottelee sitä eikä edes tiedä onko tulkinta oikein.

Samoin olen kokenut tuon loton synniksi. Joskus ostin arpoja ja sain usein takas juuri sen ruron jonka se arpa maksoi. Koin että Jumala ei vaan haluu sillä tavalla mun tuhlaavan rahoja.

Sitten joskus näkee mitä pahaa rikkaus tuo ihmisten elämään. Melkein sääntö että rikkaus on hankittu vääryydellä. Joskus ihan säälii niitä kun tietää miten paljon pahaa Raamattu lupaa rikkaille.

Toki olisi ihanaa jos koti olisi kaunis ja olidi vaikka oma piha, että sen suhteen en tiedä onko se "rikkauden" toive sitten niin väärin.

Nuo mustalaisten kiroukset on ihan turhia. Ei niillä ole mitään voimaa. Se on eri asia jos itse olisi tehnyt jotain väärää että siitä tulisi jokin kirous.... ?
Vastaa Viestiin