Kaikenlaisista jutustelua 7

Keskustele palstaa koskevista asioista
Maaret

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Noista kerjäläisistä (korujen myyjistä) mulla on erikoisia kokemuksia.

Kerran olin viemässä videonauhuria "kaniin" saadakseni vähän ruokarahaa ja samalla reissulla nainen yritti myydä mulle kultaa saadakseen itse muka ruokarahaa. Kun nainen hymyili niin näin sen suussa kultahampaan.

Toinen kerta olin juuri ostanut kaupasta ruuat viimeisillä kympeillä ja ulkopuolella mies keppien kanssa kerjäsi ja hymyili ja taas näin sen suussa kultahampaan. 😳
Tuula1

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

joo. mutta tuohon nuoreen tyttöön mä jotenkin samaistuin, kun ajattelen aina kun minullakin on tyttö. miltä hänestä tuntuisi samassa tilanteessa. joo en mä kultahampaiselle anna rahaa
Maaret

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Olen kysellyt Jumalalta ja osa asiaa taitaa olla sielun eheytyminen. Sitä oppii ikäänkuin pakosta itsevarmuutta ja muiden mielipiteistä piittaamattomuutta.
Sitä tässä lopunaikojen valinnoissa tarvitaan. Ettei luule että virranmukana kun menee niin on turvassa.

Toinen on suuri viha yhteiskuntaa kohtaan. Ei luule että se välittää ja auttaa tiukan paikan tullen. Oppii että politiikka on valhetta ja jos vielä "hitlerin" ajat tulee niin ei usko niiden valheita kuten muut innolla uskoo.

Kolmas voisi olla se tieto että kun yhteiskunta muinoin oli valmis tappamaan uskovia niin mikään ei takaa etteikö se tulevaisuudessa tekisi samoin. Ei sitten tule liian suurena järkytyksenä jos sen asian eteen joutuu. 🙄

Eli eipä kauheen valoisia kuvia...

Paitsi tietysti taivas ! Kun vertaa tietoa sen ihanuudesta tähän maailmaan niin eipä ole vaikeaa tehdä valintaa !
Jos täällä olisi asiat hyvin niin ei kaipaisi päästä Jeesuksen luo 💞 mutta nyt haluaa jo pian päästä sinne.
Maaret

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Tuula1 kirjoitti: 09 Kesä 2021, 15:25 joo. mutta tuohon nuoreen tyttöön mä jotenkin samaistuin, kun ajattelen aina kun minullakin on tyttö. miltä hänestä tuntuisi samassa tilanteessa. joo en mä kultahampaiselle anna rahaa
Niin se mun tapaama oli selvästi niitä ulkomaan romaneja.
Kyllä mäkin annoin kolikoita joskus Hesan rautatieasemalla kun oli nuori suomalainen kerjääjä.
Tuula1

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

joo. en tiedä mikä minun tehtävä on. kaikenlaista mieleen tullut, mutta kun en tiedä onko ne Jumalasta vaiko mistä? tuotakin politiikkaa pitää minun saarnata päivät, vaikka en haluaisi. suu vaan puhuu ja sanat häviää tyhjään bittiaukkoon. Miksi minun pitää puhua semmosta, jota en edes halua? oon sitäkin Jumalalta kysellyt.noh. jos minä kuitenkin nyt joskus pääsen sinne eduskuntaan, niin otan sinut Maaret avustajaksi. pitää näin etukäteen jo tehdä kytkynkauppoja. Mieluummin lähen kyllä jo poissa. Taivaskutsu olisi paikallaan.
Maaret

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Maaret »

😁 😁 olisihan sen jännää tienata rahaa "avustajana".
Mutta toivotaan ettei niin käy. 😳
Tuula1

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

Maaret kirjoitti: 09 Kesä 2021, 15:54 😁 😁 olisihan sen jännää tienata rahaa "avustajana".
Mutta toivotaan ettei niin käy. 😳

:P :D :lol:
Tuula1

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

Samoin olen kokenut tuon loton synniksi. Joskus ostin arpoja ja sain usein takas juuri sen ruron jonka se arpa maksoi. Koin että Jumala ei vaan haluu sillä tavalla mun tuhlaavan rahoja.


joo Maaret. Jumala minut otti puhutteluun tässä muuan vuosi sitten ja sanoi, että tässä on tienhaara. mä näin täysin tuon hengen silmin tuon tilanteen. sitten alkoi lottonumerot pyörimään ja annettiin numerot, että tässä on miljoonat nyt sinulle, jos haluat. no ajattelin, että olipa helppo homma. sitten tuli toinen vaihtoehto ja minä kysyin, että mikä on sitten toinen tie? jos haluat nämä miljoonat niin saat sairaudet niskaasi ja samalla ymmärsin, että kirouksesta oli kyse.toinen vaihtoehto on se, että jatkat samaa tietä, kuin nyt niin pelastut. valitsin köyhyyden ja ikuisen valittamisen.
Tuula1

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

Joten en usko että Jumala on antanu sitä lottovoittoa sille talon porukalle.sallinu ehkä sen voiton mutta mikä on tuomio.sen päättää Herra.
Pigeon
Viestit: 884
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

..valitsin köyhyyden ja ikuisen valittamisen. :lol:
Anteeksi ja kiitos, mutta tuo lause osui ja upposi! Halvat on meillä(vai vain minulla)onneksi huvitkin! Tunnistin tuosta itseni! :)
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Olen monesti ihmetellyt kun kuulen, että joku rukoilee itselleen lottovoittoa. Se on vähän sama kuin rukoilis itselleen taivaan porttien katoamaista kauas ulottumattomiin, kuten Raamattu sanoo. Rikkaan on yhtä vaikea päästä sisälle, kuin kamelin mennä neulansilmästä. Miksi siis rukoilla itselleen sellaista tilannetta. Pakko kertoo, että olen itse alkanut salaa välillä rukoilla itselleni puutetta, koska olen huomannut, että silloin Jumalan Henki on minua lähinnä.
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2062
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Tämän päivän lottovoitto oli löytää kassaneidin avulla valkosipulilla täytettyjä oliiveja kaupasta - päävoitto napsahti heti puoliltapäivin kun söin hernekeittoa, jossa valkosipulia ja oliiviöljyä.

Nämä jakeet tulivat mieleen pohdittaviksi.

Joh. 12:25 Joka elämäänsä rakastaa, kadottaa sen; mutta joka vihaa elämäänsä tässä maailmassa, hän on säilyttävä sen iankaikkiseen elämään.

1Joh. 2:15 Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.

Joh. 15:19 Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa.

Room. 12:2 Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.
Maaret

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Maaret »

"sentähden maailma teitä vihaa."

Tuota olen joskus miettinyt kun "maailma" ikäänkuin näkee päältä (naamasta) että tuo on sellainen jota kuuluu halveksi ja ilkkua ja vihata ja sortaa.
Sitten kun tulee heidän kohdalleen toisen "näköinen" niin ovat kohteliaita ja avuliaita kun "näkevät" että tuo on maailmallinen, joka rakastaa maailmaa.

Eli he tunnistavat toisensa, samanmieliset, samoin kuin uskovatkin tunnistaa toisensa.
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Ella »

Tuula ja muut ystävät.
Luukas 6:28 Siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden edestä, jotka teitä parjaavat.
Jeesuksen nimessä murtukoon se kirouksen henkivalta teidän elämästänne.
Rukoillaan että nämä kironneet ihmiset tulevat tuntemaan pelastuksen Jeesuksessa.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Maaret

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Toimittaja halveksi sitä, että "joutui" todistamaan elämän realiteettia.

https://www.is.fi/huuhkajat/art-2000008049869.html

Minä näin sen suoran lähetyspätkän ja itkin. En koskaan seuraa jalkapalloa mutta nyt sattui olemaan vähän seurannassa ja näin kuinka sydän yritettiin saada takaisin sykkimään. Mutta sen seurauksena rukoilin Jeesusta apuun ja Hän antoi pelaajan palata henkiin.
Kiitos Jeesukselle!

On mahdollista, että ilman TVssä nähtyä totuutta kukaan ei olisi rukoillut ja loppu olisi erilainen.
Sitähän nämä teeskentelijät, jotka mielellään katsovat muuta väkivaltaa TVssä, eivät halua. Piilottavat kaiken totuuden, jotta kukaan ei rukoilisi kärsivien puolesta ja pelastuisi.
Viimeksi muokannut Maaret, 13 Kesä 2021, 09:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Maaret

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Liikuttavaa oli sekin, että Suomen lippu oli suojaamassa kun hänet kannettiin pois kentältä.

https://www.iltalehti.fi/jalkapallon-em ... a0953f2e2e

SUOMEN RISTI, JEESUKSEN RISTI ON voiton merkki, voitto kuolemasta.

Jeesuksen risti on merkkinä Suomen lipussa muistuttamassa Jumalan armosta.
Sinettisormus

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen Maaret, Amen.
Joo. Sama täällä nähtiin ja rukoilin koko ajan pitkään 🙏🙏🙏🙏🙏
Minä en noita yleensä seuraa, mutta nyt osuin tv n ääreen ja aloin heti rukoukseen ja pyysin että yleisökin olisi rukoillut ..
Rukoilin että Jeesus myös kohtaisi tämän nuoren miehen hoito hetkellä, että hän myös pelastuisi ja vapautuisi 🙏👑🙏
Sanat kun loppui jatkoin kielillä rukoillen ja lopulta Pyhä Henki valtasi ja minua huimasi vahvasti.
Iloitsin, sillä tiesin että rukous oli mennyt läpi ja kohta alkoi tulemaan hyviä uutisia ..
Kiitos Jeesus!!
💖👑💖
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4730
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen siskot, se on tosiaan ihmeellistä, että väkivaltaa näytelmänä ei kammoksuta, mutta todellista elämää kyllä. Vaikka tää on niin koluttu aihe niin ensimmäisenä tulee näistä uutisista mieleen, että onkohan rokote syynä. Nyt oli jokin jääpalloilija kuollut jokin aika sitten veritulppaan nukkuessaan. Mitään ei mainittu, mutta joukkuetoverit olivat ihmeissään.

Toinen juttu, tänään on kuntavaalien äänestyspäivä, onnea ja siunausta niille jotka täältä palstaltakin ehdokkaina ovat! Jännittävä kisastudio tiedossa! :)
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Joo. Siunausta täältäkin kaikille täällä oleville ehdokkaille.
🤗💖
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Ella »

Siunausta kaikille ehdokkaille! Tapahtukoon sinun tahtosi vaaleissa.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Vastaa Viestiin