Kaikenlaisista jutustelua 7

Keskustele palstaa koskevista asioista
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Eero »

Mun käsittääkseni kasteen voi suorittaa kuka tahansa uskova sisko tai veli. Ja jos on Herra sydämessä, niin Hänen omansa olet!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen. Pieniäiti.
Eero on oikeassa että kasteen voi antaa kuka tahansa uskova, sisko tai veli. Mutta mielestäni olisi hyvä että joku joka olisi itsekin tuon uskon / upotus kasteen saanut. Tietää mitä tekee.
Se on kuuliaisuuden osoitus sinulta Jumalalle. Vanha minä upotetaan ja uusin ylösnousee!
Ennen upotusta on hyvä ilmaista ääneen Herralle tahtosi, että teet sen omasta tahdosta ja uskosta.
Sinettisormus

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Apost.8. 36. Tietä kulkiessaan he tulivat veden ääreen. Hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua?"
37. [Silloin Filippos sanoi hänelle: "Jos sinä uskot koko sydämestäsi, se tapahtukoon." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]10
38. Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.
39. Kun he olivat nousseet vedestä, Herran Henki tempasi Filippoksen pois, eikä hoviherra enää nähnyt häntä. Ja hän jatkoi matkaansa iloiten.
40. Mutta Filippos tavattiin Asdodissa. Hän kulki kaikissa kaupungeissa evankeliumia julistaen, kunnes tuli Kesareaan.
pieniäiti
Viestit: 18
Liittynyt: 25 Loka 2020, 18:09

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja pieniäiti »

Kiitos Eero ja Sinettisormus!

Kyllä olen ääneen sanonut ja joka päivä avuksi häntä huudan, jos en täyttä kurkkua niin ainakin sanomattomin huokauksin. Olen tehnyt päätökseni jo aikaa sitten ja pyytänyt Jeesuksen elämääni. Olen kyllä syvästi uskossa, heikko ja maantomua kuitenkin. Onko tämä sitten itsesääliä tämä väsymys ja heikkous, kaikki tuntuu taas niin vaikealtaa mahdottomalta elämäni joka alueella. Paljon on pelkoa ja vaikka tiedän, että Herra kyllä huolehtii niin kompuroin taas näissä omissa tunteissani.

Minulla on yksi uskonystävä joka on upotuskasteella käynyt. Hän varmasti suostuisi sen tekemään mutta en tiedä.
Sinettisormus

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kyllä se niin käy, aivan kuin tuo hoviherra. 🤗
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Eero »

Joo, meinasinkin sanoa että Sinettisormus tietää tästä asiasta varmasti eniten!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
pieniäiti
Viestit: 18
Liittynyt: 25 Loka 2020, 18:09

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja pieniäiti »

Kiitos teille🤗
Sinettisormus

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kunhan sinulla itsellä siihen on usko ja tahto ja olet asiasta sydämessäsi täysin varma.
Asiasta löytyy paljon tietoa.
Suurin osa niistä jotka tunnen ja ovat kasteella käyneet, on alkanut valtava uskon kasvu. Suuri askel eteenpäin. Armolahjat ovat monasti virinneet ja tämä on tosi, olen itse siitä saanut todistaa kuin moni myös täällä.
pieniäiti
Viestit: 18
Liittynyt: 25 Loka 2020, 18:09

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja pieniäiti »

Olen myös tavannut ihmisiä, jotka sanovat että kasteen jälkeen saa kielilläpuhumisen lahjan tai muita armolahjoja. Olen myös tavannut heitä jotka ei puhu kielillä ym vaikka ovat kasteen saaneet. On myös heitä jotka sanovat että kielilläpuhumisen lahjan SAA VARMASTI jos ottaa upotuskasteen. Miksi sitten osa keitä olen tavannut eivät ole sitä lahjaa saaneet…

Tämä on vaikea aihe kun asiassa löytyy niin monta koulukuntaa ja itse koen tunnistavani useinkin harhaoppeja tai vastaavaa mutta onko se vain omaa tulkijtaa. Kaste on ollut mielessä jo jonkin aikaa. En missään nimessä väheksy kastetta tai epäile, etteikö se olisi hyväksi. Riitänkö Herralle näin vai pitääkö ottaa kaste? En vain tiedä haluanko sen ainoan uskonystäväni tekevän sitä. Hän ei ole edes kovin läheinen. Minulla ei ole seurakuntaa tällähetkellä, tämä palsta on ainoa yhteisöni uskovien kanssa. Ja tämä uskonystävä, tosin emme usein ole tekemisissä.

Olen kyllä uskossa kasvanut ja joka päivä saan polvilleni painua ristin juureen.
Oma elämäni on ollut yhtä vuoristorataa ja koetteluksia koettelemusten jälkeen aivan kuin täällä monella palstalaisella. Usein tuntuu ettei jaksa enää päivääkään. Olenhan kuitenkin tässä ja nyt ja kiitos Taivaanisä joka tämänkin mahdollistat ja siunaa Jeesus jokaista uupunutta täällä palstalla. Älä ole kaukana heitä. Kanna ja varjele ihan jokaista! 🙏
Sinettisormus

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

On seurakuntia jotka tekevät kasteen ilman niihin liittymistä. Mutta esim. Helluntai srk. vaatii liittymisen. Kirkko ei kasta, minulle tuli viestiä että liekkö tuo edes Jumalasta?
Esim. jonkin srk n pastori voi kastaa omalla ajallaan kun sopii asiasta, mutta niitä välillä kyllä saa etsiä. Mutta jos tämä on sinun ja Jumalan tahto, löytyy myös kastaja ja paikka.
Huomaan että tämä puhuttaa sinua kovin ja sillä on jo lämmin paikka sydämelläsi.
Vaikea ohjeistaa kun en tiedä missä asut.
Mutta uskon että tämä on tapahtuva.
Kiitos Jeesus Kristus.
Tuula1

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

joo. ei kaste anna toisille mitään lahjoja. Esim ei minulle, vaikka kastajana oli Kalervo Syväntö ja Jordaniassa kastoi minut. mutta sehän onkin minulle tyypillinen oire, että minulle ei mitään tapahdu
Sinettisormus

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Joo.. ei se 100% sesti näin ole. 🤗
Siihen kait vaikuttaa suunnitelma jonka vain Jumala tietää kunkin elämässä.
pieniäiti
Viestit: 18
Liittynyt: 25 Loka 2020, 18:09

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja pieniäiti »

Tuula1, jaksamista sinulle. On mielenkiintoista kuulla aitoja kokemuksia ihmisiltä tuon upotuskasteen jälkeen.
Jumala varmasti tietää kuten Sinettisormus sanoit.

Rauhaa kaikkien sunnuntaihin!
Tuula1

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

:D yritystä minulla ei puutu vaikka elämä potkiikin. ilmoitin itseni perussuomalaisten puheenjohtaja kisaan. sanoin Gröönruusin Simolle, että jotakin annettavaa minulle olisi puheenjohtajana. ensiksikin olen kokenut kovia elämässä ja pienestä en säikähdä asioita ja minulla on yksi tavoite enkä siitä poikkea olisi suomi irrottaa eu:sta.
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Ella »

:D Kannatan sinun tavoitetta!
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Tuula1

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

Minun miehelle sanoin, että koiran virkahan tää tulisi olemaan,miksi? siksi, koska Jussi Halla-ahohan oli niin voimakas ja pidetty puheenjohtaja. Itse koen asian, niin että Jussilla tuli pelko sisälle jatkaa samaa linjaa. Olisin mielestäni valmis ottamaan koiran viran vastaan ja haukut samalla miksi olen niin huono siinä ja tuossa.mutta lähtisin jatkamaan ihan omalla linjalla, enkä Jussin linjalla ja tekisin Jumalan tahdon, sillä eu ei ole Jumalan tahto suomelle.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Tuula1 kirjoitti: 05 Heinä 2021, 16:04 Itse koen asian, niin että Jussilla tuli pelko sisälle jatkaa samaa linjaa.
Rohkean,ja yllätävän päätöksen Halla-aho teki. Olisin kyllä toivonut hänen jatkavan, mutta niin kuin sanonta kuuluu ; " ei sota yhtä miestä kaipaa".

Onneksi perussuomalaisilla on monta hyvinkin "kelvollista" vaihtoehtoa uudeksi puheenjohtajaksi....Sami Savio, Sakari Puisto, Ville Tavio, Riikka Purra, Riikka Slunga-Poutsalo, Laura Huhtasaari, Pirkko Ruohonen-Lerner, Lassi Kaleva.

Toivottavasti Jumala nostaa puolueeseen lisää uusia kyvykkäitä henkilöitä, jotka kykenisivät kantamaan tällaisia vastuullisia johtotehtäviä. :)
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Purra valittaneen? Sitten kun Orpon ja Harkimon (sekä Turtiaisen?) tilalle tulevat naispuoliset PJ:t niin...Naiset ja lapset ovat heidän johtajiaan?

Oikeusministeriön puoluerekisteriin merkittyjen puolueiden[1] puheenjohtajat olivat huhtikuussa 2021:

Puolue Puheenjohtaja

Suomen Sosialidemokraattinen Puolue Sanna Marin
Perussuomalaiset Jussi Halla-aho
Kansallinen Kokoomus Petteri Orpo
Suomen Keskusta Annika Saarikko
Vihreä liitto Maria Ohisalo
Vasemmistoliitto Li Andersson
RKP Anna-Maja Henriksson
Suomen Kristillisdemokraatit Sari Essayah
Liike Nyt Hjallis Harkimo
(VKK Ano Turtiainen)
VKK ei ole vielä puoluerekisterissä ja siirsin Liike Nyt:in allaolevista eduskuntapuolueiden joukkoon)
..............................
Eläinoikeuspuolue Tatu Chanth
Feministinen puolue Katju Aro
Tasapainon puolesta – IPU Päivi Järnfors
Kansalaispuolue Sami Kilpeläinen
Liberaalipuolue – Vapaus valita Harri Kreus
Piraattipuolue Riikka Nieminen
Seitsemän tähden liike (vt.) Seppo Hauta-aho
Suomen Kansa Ensin Riikka Salmi
Avoin puolue Petrus Pennanen
SKP Juha-Pekka Väisänen
Kristallipuolue Taru Vuorela
Tuula1

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

niin. mä en tiedä moniko todella haluaa tuohon puheenjohtajan paikalle. luulen, että ei monikaan, eli melko tuulisesta paikasta on kyse. miksi? siksi, että nämä monet kansanedustajat eivät tunne olevansa riittäviä Halla-ahon jälkeen. Maurikin sanoi ilmoittautuvansa varapuheen johtajan paikalle.
Vastaa Viestiin