Kaikenlaisista jutustelua 7

Keskustele palstaa koskevista asioista
Tuula1

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

https://www.pelastussanoma.fi/keskustelu/download/file.php?mode=view&id=404

tuossa on sen pastorin talo, joka tuhoutunut.
Liitteet
IMG_20210319_085810[1].jpg
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2200
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Tuula1 kirjoitti: 19 Maalis 2021, 07:50 En tiedä, mitä teen asialle, kun tuo kyseinen henkilö pommittaa minua ja Haapasaaren Pekka laittoi tuossa aamusella viestin, että heidän on vaikeaa auttaa häntä. tuon ihmisen puhelin numero on +8801518-340752. voisiko joku paremmin englantia puhuva kirjoittaa hänelle vaikka viestinä että ottaisi yhteyttä vaikka sen laupiaan samarialaisen kukkaron järjestön sen billy graham järjestöön. Suomen patmos ei auta ja minun on vaikeaa, kun en tiedä, mitä tässä tapauksessa teen. Tiedä vaikka olisi oikea hätä tai jos on tekastu hätä niin en tiedä edes sitä.huomasin että senhän olen joskus ottanut facebook kaveriksi.
Tuula, pysy erossa tuosta henkilöstä. Facebook-sivun "omistaminen" ei vielä takaa yhtään mitään tänä päivänä.

Kyllä minä vierastan hyvin paljon tuollaista painostamista, jota henkilö näyttäisi nyt kohdistavan sinuun, ja Haapasaareen.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4795
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Eero »

Mä en nyt oikein tiedä mihin tämän olisi laittanut, joten laitan nyt tähän, vaikka häviääkin vähitellen muiden viestien sekaan.

Tässä siis Pääsiäisen aikatauluja länsimaisessa ja juutalaisessa kalenterissa, jotka menevät mielenkiintoisesti päällekkäin.

Juutalainen kalenteri

”Palmusunnuntai” 23.-24.3.
”Pitkäperjantai” 27.-28.3.
”Pääsiäissunnuntai” 29.-30.3.
7. päivän Pyhä Kokous 3.-4.4.

Läntinen kalenteri

Palmusunnuntai 28.3.
Pitkäperjantai 2.4.
Pääsiäissunnuntai 4.4.

7. päivän Pyhää Kokousta ei läntisessä perinteessä vietetä, liekkö sen vuoro sitten kun kokoonnumme Herraamme vastaan pilvissä. Tuona päivänä Israel myös ylitti Punaisen meten, päästen lopullisesti pakoon Egyptin (tämän maailman) faaraota (hallitsijaa).

Lisäksi idän ortodoksit viettävät Pääsiäistä myöhemmin, ilmeisesti vasta toukokuun alussa.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4795
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Eero »

Yksi mielenkiintoinen ”sattuma” tänä keväänä on myös se, että Helatorstai eli Jeesuksen Taivaaseenastumispäivä on meidän kalenterimme mukaan tänä vuonna 13.5.

Israelin nykyinen valtio perustettiin 14.5.1948. Jos tähän päivään lisätään mahdollinen viikunapuun sukupolven maksimipituus, 80 vuotta (Ps. 90:10), niin pääsemme päivämäärään 14.5.2028. Eli tähän mennessä Jeesuksen mukaan kaikki Hänen Öljymäellä kertomansa asiat käyvät toteen (Matt. 24).

Jos Vaivanaika on 7 vuotta, niin se voisi tämän mukaan siis alkaa 14.5.2021. Silloin myös Smyrnan seurakunnan kymmenen päivän ahdistus (Ilm. 2:10) saisi merkityksensä, jos he joutuvat olemaan siinä Helluntaihin asti, joka on siis 10 päivää myöhemmin 23.5.2021.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2200
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Olen käyttänyt tuota aurinkokalenteria Raamatun tapahtumien laskemiseen ja tutkimiseen. Siinä on 364 päivää vuodessa.

Juuri NYT on 18.1. , eli lyhteenheilutusjuhla, tai se oli siis jo AAMULLA. Pääsiäinen oli tämän viikon tiistai-iltana, ja Jeesuksen ristiinnaulitseminen tapahtui keskiviikko-aamuna, ja Hänen hautauksensa keskiviikon loppupuolella. :)

Jeesus nousi kuolleista " EILEN ", eli 17.1. sapatin loppupuolella, mutta ILMESTYI VASTA SUNNUNTAI-AAMUNA, eli tänään. :)

Jeesuksen taivaaseen nouseminen tapahtui 40 vuorokautta haudasta nousemisen jälkeen, aurinkokalenterin 26.2., joka on tänä vuonna meidän läntisessä kalenterissa 29.4.

Jeesus tuli Pyhänä Henkenä 6.3., joka on läntisessä kalenterissa tänä vuonna 9.5.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4795
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tääkin on mielenkiintoista! Mä oon joskus yrittänyt löytää tietoa tästä aurinkokalenterista, mutta ei oikein mitään löytynyt. Mikä on sen suhde Raamattuun?
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Tuula1

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

MITÄ IHMETTÄ NYT TAPAHTUU?
HILJAISUUS TAIVAASSA
David Wilkerson
Elämme viimeisen valmistautumisen aikaa. Taivaassa, helvetissä ja maan päällä tapahtuu valtavia muutoksia, kun koko luomakunta odottaa ihmiskunnan historian loppuhetkiä.
Jos Pyhä Henki voisi vetää suomut pois silmiltämme, me uskovat olisimme sekä iloisia että kauhistuneita kaikesta, minkä näkisimme. Me huudahtaisimme: ”Mitä ihmettä nyt tapahtuu? Miksi kaikki kiirehtivät paikasta toiseen, niin päättäväisinä, niin innokkaina? Mitä oikein on tapahtumassa?”
Juuri nyt taivaassa leimuaa odotuksesta! Ilman muuta viimekonflikti on tulossa, aika, jolloin kaikki Herran viholliset pannaan Hänen jalkojensa astinlaudaksi. Jumala tekee kiireisiä valmisteluja.
Jos verho, joka erottaa fyysisen ja hengellisen, nostettaisiin hetkeksi pois, mitä näkyä saisimmekaan katsella! Mihin vain katsoisimme, siellä näkisimme tehtävän valmistuksia. Niitä voi nähdä silloin, kun meille näytetään pilkahduksia iankaikkisuudesta. Ilman muuta on selvää, että näemme sen, mitä Jumala on ilmaissut Sanassaan niistä viimeisistä valmisteluista, jotka tapahtuvat taivaassa.
Ilmestyskirjassa Karitsa avaa yhden sinetin ja tulee ukkosen jyrinää (Ilm.6:1). Kaikkein mieltä askarruttavin lause koko Raamatussa: ”Ja kun Karitsa avasi seitsemännen sinetin, tuli taivaassa äänettömyys, jota kesti noin puoli hetkeä” (Ilm.8:1).
Ei yksikään enkeli huutanut: ”Pyhä, pyhä!” Ei ollut kuorolaulua, ei ainuttakaan ääntä kuulunut koko Jumalan iankaikkisessa valtakunnassa! Taivaat kirjaimellisesti järkkyivät pyhästä jyrinästä, mutta sitten Jumala oli hiljaa. Kristus ja Pyhä Henki olivat hiljaa. Mistä johtui tämä hiljaisuus? Miksi se kesti puoli hetkeä?
Profeetta Sakarja antaa vihjeen: “Ja Herra ottaa Juudan perintöosaksensa pyhässä maassa ja valitsee vielä Jerusalemin. Vaiti Herran edessä, kaikki liha! Sillä hän on noussut pyhästä asuinsijastansa" (Sak.2:12- 13).
Tässä näemme Jumalan valmiina ottamaan omakseen perintöosansa. Kaikki on laitettu kohdalleen. Seitsemän tuomion enkeliä seisoo Hänen edessään odottamassa käskyä mennä ja lyödä maata. Nyt on tullut aika, joka on osoitettu jo ennen maan perustamista.
Raamattu käyttää tässä ilmaisua ”pyhä hiljaisuus”, suuri tyven ennen myrskyä. Tämä hiljaisuus on liian pyhä, liian käsittämätön ihmismielen ymmärtää. Emme pysty edes arvailemaan, miksi Jumala on taivaassaan hiljaa, juuri ennen viimeistä tuomiota.

kopioin tämän facebookista
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2072
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Linjalla nyt 3 (tai 4) noin 4 h 34 m jälkeen 2001-FO32:n.

Mitkä ovat tunnelmat?
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2200
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Eero kirjoitti: 21 Maalis 2021, 20:25 Tääkin on mielenkiintoista! Mä oon joskus yrittänyt löytää tietoa tästä aurinkokalenterista, mutta ei oikein mitään löytynyt. Mikä on sen suhde Raamattuun?
Raamatun juhlat ja muutkin tapahtuvat seuraavat aurinkokalenteria. Myös ns. essealaiset käyttivät sitä.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4795
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Eero »

Ok, mä en tiedä kalentereista kovin paljoa, mutta eikö se ole enemmän kuu johon Raamatulliset ajankohdat perustuvat. Uusi kuu aloittaa uuden kuukauden?
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2200
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Eero kirjoitti: 21 Maalis 2021, 23:34 Ok, mä en tiedä kalentereista kovin paljoa, mutta eikö se ole enemmän kuu johon Raamatulliset ajankohdat perustuvat. Uusi kuu aloittaa uuden kuukauden?
Ei ole kuukalenteri,vaan aurinkokalenteri. Oli olemassa kyllä ns. uudenkuun-juhla, joka oli lepopäivä, eli sapatti( ei lauantai ).

Mietinkin juuri, että uudenkuun-juhla ei välttämättä olisi tarvinnut aloittaa uutta kuukautta, vaikka sinä päivänä vietettiin juhlaa.

2.Kun.20:11 " Silloin profeetta Jesaja huusi Herraa, ja hän antoi varjon Aahaan aurinkokellossa siirtyä takaisin kymmenen astetta, jotka se oli jo laskeutunut."

Jes.38:8 " katso, minä annan aurinkokellon varjon siirtyä takaisin kymmenen astetta, jotka se jo on auringon mukana laskeutunut Aahaan aurinkokellossa.'" Ja aurinko siirtyi aurinkokellossa takaisin kymmenen astetta, jotka se jo oli laskeutunut."

Aurinkokalenterissa kaikki Jumalan määräämät juhlat ovat aina samalla paikalla, vuodesta toiseen. Sama viikonpäivä, sama kuukausi.

Ei tiedetä kuinka mahdolliset "puuttuvat päivät" lisättiin kalenteriin, eli oliko esim. ylimääräinen viikko joka 7.vuosi, vai kuinka kalenterin tasaus suhteessa reaali-vuodenaikoihin tehtiin. Sillä normaalistihan vuoden mitta on noin 364,24....päivää/vuosi, eli vajausta syntyy joka vuosi tuo n. 1,24 vuorokautta.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4795
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Eero »

Mitä mä oon ymmärtänyt, niin tuo aurinkokello ei vielä tarkoita, että seurattaisiin kalenteria, vaan se ilmoittaa vain kuluvan päivän aikoja. Tutkailin vähän tätä aihetta ja "kuukalenteria" Raamatussa puolustaa ainakin Psalmien kohta:

104:19 "Kuun sinä olet tehnyt näyttämään aikoja; aurinko tietää laskunsa."

Tuohon aurinkokalenteriin viitataan ilmeisesti Eenokin ja Riemuvuosien kirjoissa ja Kuolleenmeren kääröissä, mutta ne ovat Raamatun ulkopuolisia tekstejä ja esimerkiksi ns. Eenokin kalenterista, joka on juuri 364-päiväinen aurinkokalenteri, ei ole mainintaa Raamatussa.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Tuula1

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

image1.jpeg
Tässä tehyn vaalimainos. Minun numero on 399.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2200
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Eero kirjoitti: 22 Maalis 2021, 08:50 Mitä mä oon ymmärtänyt, niin tuo aurinkokello ei vielä tarkoita, että seurattaisiin kalenteria, vaan se ilmoittaa vain kuluvan päivän aikoja. Tutkailin vähän tätä aihetta ja "kuukalenteria" Raamatussa puolustaa ainakin Psalmien kohta:

104:19 "Kuun sinä olet tehnyt näyttämään aikoja; aurinko tietää laskunsa."

Tuohon aurinkokalenteriin viitataan ilmeisesti Eenokin ja Riemuvuosien kirjoissa ja Kuolleenmeren kääröissä, mutta ne ovat Raamatun ulkopuolisia tekstejä ja esimerkiksi ns. Eenokin kalenterista, joka on juuri 364-päiväinen aurinkokalenteri, ei ole mainintaa Raamatussa.
Nin, molemmat liittyvät ajanmittaamisen, aurinko sekä kuu. Mutta, essealaiset eivät käyttäneet siis kuukalenteria, jota kylläkin käytettiin pakanallisessa Baabelissa.

Aurinkokalenteri on säännöllinen, kun mittana on 364 d/a. :)

Siinä kaikki juhlapäivät toistuvat säännöllisinä, samoina tiettyinä päivinä, vuodesta toiseen. Kuukalenterissa eri vuosien eroavaisuus jonkun tietyn juhlan viettämisessä voi olla jopa 25 vuorokautta.

Evankeliumeissa eron huomaa pääsiäisen vietossa. Jeesus opetuslapsineen vietti pääsiäistä ERI AIKAAN kuin esim. Jerusalemissa olevat kirjanoppineet.

----> Eli, viettikö Jeesus oikeaan aikaan pääsiäistä, vai väärään aikaan ? :)
-----> Jos Jeesus vietti pääsiäistä väärään aikaan, niin tällöin Jeesus rikkoi lain.......rikkoiko Jeesus lain, vai täyttikö Hän sen ? :)
----> Ja, jos Jeesus noudatti juhlakalenteria oikein, silloin fariseukset puolestaan rikkoivat lain.

Tämän lisäksi asiaa sekoitti roomalaisten oma käytäntö, että vuorokausi vaihtui keskiyöllä, kun juutalaisilla se vaihtui noin 6 tuntia aikaisemmin, illalla.

Eri ryhmittymät viettivät jo Jeesuksen päivinä Raamatun juhlia, Jumalan määräämiä, eri aikaan. On ajateltu että Baabelin vankeuden seurauksena olisi alettu käyttää kuukalenteriin perustuvaa kalenteria, jotkut, eivät kaikki. Olihan sekanntumista, Lain rikkomista tapahtunut sen väen keskuudessa joka palasi Baabelista, kun osa kansaa oli mennyt pakanoiden kanssa avioliitton, myös jotkut papeista. Esran ja Nehemian kirjat kertovat tuosta "sähläyksestä".

Essealaiset olivat opillisia "tiukkapipoja", ja vetäytyivät pois koska eivät halunneet toimia fariseusten, saddukeuksien ja ylipapiston sääntöjen mukaan. mukaan lukien muuttunut juhlakalenteri. :geek:
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4795
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Eero »

Joo, siis mun pointti oli se, ettei tuota aurinkokalenteria löydy Raamatusta ja vaikka se olisi houkuttelevaa, niin ei sen olemassa ololle voi hakea oikeutusta Raamatun ulkopuolisesta lähteestä. Eivät nämä essealaiset välttämättä ole olleet oikeassa, vaan tehneet myös omia päätelmiään, niin kuin esimerkiksi joskus keskusteltiin heidän poikkeavasta Helluntain vietostaan.

Se, että jokin kalenteri on ”kiinteä” ei myöskään ole tae sen oikeellisuudesta, sitähän varten Herra on sitonut juhlapyhät, kuten Pääsiäisen vieton viljelykseen, jolloin kalenteri pysyy oikeassa rytmissä suhteessa vuodenaikoihin.

Mä lueskelin viime Pääsiäisen aikoihin tuosta evankeliumien ajoituksesta Jeesuksen ristinkuoleman suhteen ja sen erot eivät välttämättä liity kalenteriin, vaan juuri lainoppineiden tulkintaan siitä milloin Pääsiäistä tulisi viettää, 14. vai 15. Nisan-kuuta. En nyt sano, että asia olisi juuri näin, mutta Jeesus kyllä ainakin piti Pääsiäisen ja antoi kertakaikkisen uhrinsa aivan oikeaan aikaan!

viewtopic.php?f=6&t=1474&p=29162#p29162
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2200
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Eero kirjoitti: 22 Maalis 2021, 17:43 Joo, siis mun pointti oli se, ettei tuota aurinkokalenteria löydy Raamatusta ja vaikka se olisi houkuttelevaa, niin ei sen olemassa ololle voi hakea oikeutusta Raamatun ulkopuolisesta lähteestä. Eivät nämä essealaiset välttämättä ole olleet oikeassa, vaan tehneet myös omia päätelmiään, niin kuin esimerkiksi joskus keskusteltiin heidän poikkeavasta Helluntain vietostaan.

Se, että jokin kalenteri on ”kiinteä” ei myöskään ole tae sen oikeellisuudesta, sitähän varten Herra on sitonut juhlapyhät, kuten Pääsiäisen vieton viljelykseen, jolloin kalenteri pysyy oikeassa rytmissä suhteessa vuodenaikoihin.

Mä lueskelin viime Pääsiäisen aikoihin tuosta evankeliumien ajoituksesta Jeesuksen ristinkuoleman suhteen ja sen erot eivät välttämättä liity kalenteriin, vaan juuri lainoppineiden tulkintaan siitä milloin Pääsiäistä tulisi viettää, 14. vai 15. Nisan-kuuta. En nyt sano, että asia olisi juuri näin, mutta Jeesus kyllä ainakin piti Pääsiäisen ja antoi kertakaikkisen uhrinsa aivan oikeaan aikaan!

viewtopic.php?f=6&t=1474&p=29162#p29162
Pääsiäistä EI OLE sidottu mihinkään viljanviljelykseen, vaan LYHTEENHEILUTUSJUHLA on merkkinä sadon kypsymisestä. Ja, lyhteenheilutusjuhla on pääsiäisen JÄLKEINEN, joten viljanviljely ei mitenkään voi määrittää pääsiäistä.

Pääsiäisen paikan MÄÄRÄSI Jumala, ja määräys oli 1.kuukauden 14.päivä.

---------------------------------

Eipä Raamatusta löydy myöskään "kuukalenteria", eikä muitakaan monia kalenterimalleja. Mutta tuosta aurinkokalenterista on siis selvät todisteet Qumranin-tekstilöydöissä.

-----------------------------------


En muista tuota mainitsemaasi keskustelua helluntain vietosta. Raamatussa sitä tuli viettää 50 päivää lyhteenheiluttamisesta, 3.Moos.23:15-16 ;

" Sitten laskekaa sapatin jälkeisestä päivästä, siitä päivästä, jona toitte heilutuslyhteen, seitsemän täyttä viikkoa, laskekaa viisikymmentä päivää seitsemännen sapatin jälkeiseen päivään asti; sitten tuokaa Herralle uusi ruokauhri "

Eli, viikkojuhlan eli helluntain vieton määritti lyhteenheilutus, joka siis kuvasi sadon ensihedelmää. Jeesus oli tuo sadon ensihedelmä, kuolleista nousseiden esikoinen.

Jeesus ristiinnaulittiin 14.1. pääsiäisenä, Hän nousi kuolleista 17.1. lauantai-iltapäivällä, mutta ILMESTYI vasta 18.1. sunnuntai-aamuna, juuri silloin kun lyhteenheilutusjuhlaa vietettiin. Normaalisti kaikkia juhlia vietettiin illalla, mutta lyhteenheilutusjuhlaa vietetään AAMULLA, ja sen vuoksi Jeesuskin tuli näkyville sunnuntai-aamuna, vaikka oli siis jo fyysisesti noussut kuolleista lauantain ollessa loppumaisllaan.

---------------------------------------------------------

Ja, helluntai siis lasketaan 17. + 50 = 67. , ja aurinkokalenterissa päivämäärä on 6.3. sunnuntaina, jolloin taas tuotiin uusi heilutusuhri, koska vehnä oli nyt kypsynyt.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2072
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007875160.html

Iltalehden tietojen mukaan hallitus kieltäisi kokoontumisen uskonnollisiin tilaisuuksiin, eikä niihin kulkeminen olisi hyväksyttävä poikkeusperuste liikkumiselle.

-------------------

Helsingin ja Turun seudulle ilmeisesti.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4795
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Eero »

Joo, se taisi olla niin, että mä yritin hakea näiltä essealaisilta vahvistusta jollekin teorialle Helluntain ja Mooseksen Siinaille nousujen yhteydestä, mutta sä näytit ettei se Raamatun mukaan mennyt niin, vaikka jotain yhtymäkohtia olikin 😊

Mutta joo, vaikka Pääsiäisen ajankohta onkin varmasti se tärkein ajankohta meille kristityille, niin lohdullista on se, että myös tästä kaikesta Herra tuli meidät vapauttamaan. Riittää meille, että Hän piti lain, koska ihminen ei siihen kyennyt, siksi siis:

Kol. 2:16 ”Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta.”
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4795
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tuula1 kirjoitti: 22 Maalis 2021, 13:35 Kuva

Tässä tehyn vaalimainos. Minun numero on 399.
Tämä jäi eilen multa huomioimatta, hieno ja rohkea juttu Tuula!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Kaikenlaisista jutustelua 7

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Totisesti Eero. Rohkeaa! Olkoon Jumala siinä kaikin tavoin mukana.
Katselin Tuulan kuvaa ja ihmettelin kuinka on tutun näköinen ja kuitenkin.. emme varmaankaan ole tavanneet.
Mutta olemmehan yhteydessä olevia siskoja Isä Jumalan kautta.
Vastaa Viestiin