Miten tulisi toimia väärien profetioiden kanssa ?

Keskustele palstaa koskevista asioista
Pi_O

Re: Miten tulisi toimia väärien profetioiden kanssa ?

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

UJ, tarkoittanee kykyä erotella henkiä, että mitkä ovat Jumalasta ja mitkä ihmisen omaa mielikuvitusta tai jopa eksyttävistä hengistä.

Pysyn kannassani eli pidetään vain se, mikä on hyvää.
Joihinkin profetioihin voi tietysti kommentoida, että minusta ne eivät ole Jumalasta. Minun pitäisi itse olla aktiivisempi tässä asiassa...

Olen huomannut, että täällä pyörii myös niitä, jotka lietsovat eripuraa. Mitä heille olisi tehtävä? Ei ollut opetuslasten tehtävä tuomita Juudasta, koska Jeesus itse oli hänet kutsunut. Joten ei meidänkään tule tuomita vaan odottaa, että Jeesus itse erottelee vuohet lampaista.

SS, joo, samaa mieltä, välillä tulee hyvin esille, että joku lietsoo eripuraa...
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Miten tulisi toimia väärien profetioiden kanssa ?

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Miksiköhän juuri tästä aiheesta syntyi tällainen kiista ?

Onko taustalla henkivallat, jotka eivät halua että niiden sanomisia ja tekemisiä tutkitaan, tarkastella, valvotaan ? Tämä nousi mieleeni.

Jeesus itse näki tärkeäksi VAROITTAA vääristä profeetoista, tämä VAROITUS löytyy monesta UT:n kohdasta. Väärät profetiat voivat pahimmassa tapauksessa johtaa harhaan.

Matt.7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.

Matt.24:23-24 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko. Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin. (= Mar.13:21-22)

Matt.24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.

Matt.26:60 mutta eivät löytäneet, vaikka monta väärää todistajaa oli tullut esille. Mutta vihdoin tuli kaksi,

Apt.13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus.

Apt.20:29-30 Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä, ja teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka väärää puhetta puhuvat, vetääkseen opetuslapset mukaansa. 20:31 Valvokaa sentähden ja muistakaa.....

1.Joh.4:1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

Ilm.16:13-14 Ja minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista. Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä; ne lähtevät koko maanpiirin kuningasten luo kokoamaan heidät sotaan Jumalan, Kaikkivaltiaan, suurena päivänä.

Ilm.19:20 Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa.

Ilm.20:10 Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli-ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.


---------------------

Älkää kukaan pahoittako mieltänsä turhaan, sillä tämän ketjun aloitus on SUUNNATTU VÄÄRIÄ PROFETIOITA vastaan, niiden tunnistamiseksi ja että ne myös MUISTETTAISIIN myöhemminkin. Sillä ei saatana lopeta eksyttämisyrityksiään niin kauan kuin sillä on aikaa jäjellä.

Väärä profetia on väärä, oli viestin tuoja kuinka mukava ja hyväntahtoinen tahansa. Moni uskova haluaa olla profeetta, vaikka hänellä ei ole siihen Jumalan kutsua.

Sitten on erikseen tietoisesti valehtelevat. Itse uskon että suurin osa vääristä profetioista on uskovien kristittyjen erehdystä, hengellistä kypsymättömyyttä, välinpitämättömyyttä, huolimattomuutta, tai jopa hengellistä ylemmyyden tuntoa.

Itse seurasin noin 1,5 -2 vuotta sitten erään uskovan youtube-sivua, jossa henkilö kertoi näkyjään ja uniaan. Mukavan tuntuinen ihminen. Mutta, lopetin henkilön seuraamisen, kun huomasin etteivät ole totta. Se otti aikansa että pystyin varmuudella näkemään ettei henkilöllä ole mitään "profeetallista" virkaa Jumalalta, vaikka Jumala hänelle unia/näkyjä antoikin.

Netin runsauden pöydän äärellä monet vain peukuttavat suosiota toisille kirjoittajille, tai laitetaan kivoja sydämen kuvia jne. mutta ei ollenkaan arvostella/tutkita onko sanoma varmasti Jumalalta.

Jeesus ei pyöristellyt sanojaan, samoin Paavalikin nuhteli julkisesti Pietaria kun Pietari ryhtyi ihmisten pelosta ulkokultaiseksi.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Uusiluomus

Re: Miten tulisi toimia väärien profetioiden kanssa ?

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

AOAOAOAOAO kirjoitti: 09 Tammi 2021, 21:30 Miksiköhän juuri tästä aiheesta syntyi tällainen kiista ?

Onko taustalla henkivallat, jotka eivät halua että niiden sanomisia ja tekemisiä tutkitaan, tarkastella, valvotaan ? Tämä nousi mieleeni.

Jeesus itse näki tärkeäksi VAROITTAA vääristä profeetoista, tämä VAROITUS löytyy monesta UT:n kohdasta. Väärät profetiat voivat pahimmassa tapauksessa johtaa harhaan.

Matt.7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.

Matt.24:23-24 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko. Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin. (= Mar.13:21-22)

Matt.24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.

Matt.26:60 mutta eivät löytäneet, vaikka monta väärää todistajaa oli tullut esille. Mutta vihdoin tuli kaksi,

Apt.13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus.

Apt.20:29-30 Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä, ja teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka väärää puhetta puhuvat, vetääkseen opetuslapset mukaansa. 20:31 Valvokaa sentähden ja muistakaa.....

1.Joh.4:1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

Ilm.16:13-14 Ja minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista. Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä; ne lähtevät koko maanpiirin kuningasten luo kokoamaan heidät sotaan Jumalan, Kaikkivaltiaan, suurena päivänä.

Ilm.19:20 Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa.

Ilm.20:10 Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli-ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.


---------------------

Älkää kukaan pahoittako mieltänsä turhaan, sillä tämän ketjun aloitus on SUUNNATTU VÄÄRIÄ PROFETIOITA vastaan, niiden tunnistamiseksi ja että ne myös MUISTETTAISIIN myöhemminkin. Sillä ei saatana lopeta eksyttämisyrityksiään niin kauan kuin sillä on aikaa jäjellä.

Väärä profetia on väärä, oli viestin tuoja kuinka mukava ja hyväntahtoinen tahansa. Moni uskova haluaa olla profeetta, vaikka hänellä ei ole siihen Jumalan kutsua.

Sitten on erikseen tietoisesti valehtelevat. Itse uskon että suurin osa vääristä profetioista on uskovien kristittyjen erehdystä, hengellistä kypsymättömyyttä, välinpitämättömyyttä, huolimattomuutta, tai jopa hengellistä ylemmyyden tuntoa.

Itse seurasin noin 1,5 -2 vuotta sitten erään uskovan youtube-sivua, jossa henkilö kertoi näkyjään ja uniaan. Mukavan tuntuinen ihminen. Mutta, lopetin henkilön seuraamisen, kun huomasin etteivät ole totta. Se otti aikansa että pystyin varmuudella näkemään ettei henkilöllä ole mitään "profeetallista" virkaa Jumalalta, vaikka Jumala hänelle unia/näkyjä antoikin.

Netin runsauden pöydän äärellä monet vain peukuttavat suosiota toisille kirjoittajille, tai laitetaan kivoja sydämen kuvia jne. mutta ei ollenkaan arvostella/tutkita onko sanoma varmasti Jumalalta.

Jeesus ei pyöristellyt sanojaan, samoin Paavalikin nuhteli julkisesti Pietaria kun Pietari ryhtyi ihmisten pelosta ulkokultaiseksi.
Näin se on, tästä asiasta kun puhutaan niin vastustus nousee ja se ei ole Jumalasta sillä totuus kestää koettelun aina ja kaikki tulee koetella myös, ihmettelen itsekin miksi tämä ahdistaa joitain kun tästä asiasta puhutaan netissä ja seurakunnissakin niin heti saa kynsille
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Miten tulisi toimia väärien profetioiden kanssa ?

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Tärkeintä minun mielstäni olisi se, ettemme tuomiste ja ennen kaikkea halveksu profetiaa. Emmehän me voi tietää mikä loppujenlopuksi on aitoa ja mikä ei. Oon itte hoksannu niin profeettana, "jota en ole" mutta myös muiden "profetian lahjan saajien" kanssa, että kaikki ei mee nappiin aina, eikä ainakaan aina. Meidän pitää olla pitkämielisiä profetioille, joista esimerkkinä oli sanat, minä tule pian, olen aivan oven edessä. ...siis minkä oven ja kuinka pian? Elikkä älkäämme peljästykö jos joksu sanoo sitä tai toinen tätä. Meille annetaan merkki, kun näette näiden asioiden alkavan tapahtua, niin olkaa valmiina.
Kulkija
Viestit: 187
Liittynyt: 27 Joulu 2020, 09:57

Re: Miten tulisi toimia väärien profetioiden kanssa ?

Viesti Kirjoittaja Kulkija »

Minustakin olisi ihan selkeää ja mielenkiintoista voida listata profetioita sisällöltään kolmeen sarakkeeseen: toteutuneet, ei toteutuneet, odottavat. Mutta ilman tuomion henkeä. Onko se sitten meille ihmisille mahdollista? Arvostelemmeko samalla tavoin palvelun lahjoja, kuinka jaksetaan joka päivä ahkeroida.. Rakkauden ja toinen toisen tukemisen tulisi säilyä, vaikkei lahja aina kovin kukoistaisikaan. Rohkaisten toinen toista silti eteenpäin. Rakkauden lahja on suurin.
Seuraaja
Viestit: 267
Liittynyt: 03 Joulu 2019, 07:12

Re: Miten tulisi toimia väärien profetioiden kanssa ?

Viesti Kirjoittaja Seuraaja »

Kaikki ei todellakaan ole profetiaa.

Itse näin viime yönä ensimmäistä unessa Trumpin. Hän oli kuin vieraana ollut kävijä kaupungissa ja lähti taksilla tai muulla tila-autolla kaupungista pois. Keskustelin kadun toisella puolella olleen naisen kanssa vähän pahoitellen, että hänellä oli hyvä tarkoitus. Uni jatkui ostoskäynnillä isossa ostoskeskuksessa valtavissa ruoka-kaupoissa, joissa oli vain murto-osa tiskeihin mahtuvasta ruoasta. Tämä ei ole profetiaa, mutta tämänkaltaiset keskustelut, kuuluvatko ne kaikenlaista jutustelua- osioon vai loppuvatko ne kokonaan?
Älä anna sinuas voitettaa pahalta, vaan voita sinä paha hyvällä. (Room. 12:21) Biblia 1776
Pi_O

Re: Miten tulisi toimia väärien profetioiden kanssa ?

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Ajattelin kirjoittaneeni tästä aiheesta jo riittävästi, mutta näköjään vielä jäi kesken.
Avattiin keskusteluketju, esitettiin kysymys. Ihmiset toivat mielipiteitään esille. Ei ole kiistaa.
AOAOAOAOAO kirjoitti: 09 Tammi 2021, 21:30 Miksiköhän juuri tästä aiheesta syntyi tällainen kiista ?

Onko taustalla henkivallat, jotka eivät halua että niiden sanomisia ja tekemisiä tutkitaan, tarkastella, valvotaan ? Tämä nousi mieleeni.

Jeesus itse näki tärkeäksi VAROITTAA vääristä profeetoista, tämä VAROITUS löytyy monesta UT:n kohdasta. Väärät profetiat voivat pahimmassa tapauksessa johtaa harhaan.
...
Jeesus ei pyöristellyt sanojaan, samoin Paavalikin nuhteli julkisesti Pietaria kun Pietari ryhtyi ihmisten pelosta ulkokultaiseksi.
Pahoittelen AO, että lyhensin lainaustasi, ettei tämä viesti mene niin pitkäksi.
Todellakin on syytä varoittaa, siihen otin kantaa, että itse en ole ollut siinä työssä riittävän aktiivinen, mutta emme tarvitse profetioiden kaatopaikkaa.
Uusiluomus kirjoitti: 09 Tammi 2021, 12:16 Joo voisihan nuo laittaa omaan osioon niin helpompi koetella myös tulevat profetiat siltä osin että näkee tosiaan kuka on mitäkin höyrynnyt , sellainen kaatopaikka osio
Jos tänne, näihin raameihin aletaan tekemään jotain "Ylitauta Vol.2" keskusteluja eli toisten ihmisten jakoa kaatopaikkaprofeettoihin tai oikeisiin profeettoihin niin minunkin täytyy jatkaa matkaa toisaalle.

Kulkija, tuo on ihan hyvä ehdotus, että jaotellaan toteutuneisiin ja ei toteutuneisiin ja odottaviin.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Miten tulisi toimia väärien profetioiden kanssa ?

Viesti Kirjoittaja Eero »

Mun mielestä tässä on sekä hyvät että huonot puolensa, koska kyllähän kaikkea pitää voida saada punnita.

Mutta huonona puolena on se, että muodostuuko tuollaisesta toteutumattomien profetioiden osiosta tänne enemmänkin ”häpeäpaalu” ja ihmiset eivät enää uskalla tuoda toisten tai omia kokemuksiaan arvioitaviksi sinne joutumisen pelossa. Tässä on jo huomattavissa huonoa hedelmää. Munkin mielestä, pidetään se mikä hyvää on, niin kuin on jo ehdotettu ja saahan niitä profetoita arvioida joka tapauksessa vaikka jälkikäteenkin. Mutta kuka lähtee sitten tuomariksi veljille ja siskoille ja mitä jos jokin profetia tuteutuukin vaikka seuraavana päivänä sen jälkeen kun se on todettu vääräksi? Miten silloin on arvioijan laita? Ei tule mun mielestä hyvää hedelmää silloin, vaan hajaannusta.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Miten tulisi toimia väärien profetioiden kanssa ?

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Eikös täällä palstalla ole ollut satoja profetioita ja niistä tietty osa ei ole ollut Profetiat-osiossa. On varmaan kova työ kahlata ne läpi?

En profetoi nyt, mutta uskon että kahden viikon sisällä tapahtuu "jotain" merkittävää jopa maailmanhistorian kannalta Usa:ssa niin että nuo tapahtumat heijastelevat muuhun maailmaan siten, että ihmiset heräävät ymmärtämään mitä maailmassa oikeasti tapahtuu.

Sen jälkeen mahdollisesti tulee hengellinen sadonkorjuuseen johtava herätys.

Tuo perustuu siis luettuun tietoon.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Miten tulisi toimia väärien profetioiden kanssa ?

Viesti Kirjoittaja Eero »

Se mikä mulle tulee esimerkiksi näistä Trumppia koskevista profetioista mieleen, että mitä jos hän tosiasiassa voittikin, mutta voitto ryöstettiin häneltå niin kuin väitetään ja hän itsekin väittää. Eli tapahtui laittomuus. Ovatko hänen voittoaan profetoineet silloin väärässä vai oikeassa? Tai mitä jos Trumppi on viime metreillä ylpistynyt ja ”kietoutunut omaan verkkoonsa”, niin että Herra päätti että ”nyt riittää”.

Sehän tarkoittaisi myös meidän kannalta asioiden nopeampaa etenemistä kohti vääjäämätöntä loppuaan, jossa Herra puhdistaa koko maailman. Eli tämä olisi hyvä asia niin kuin Jarmokin taisi tuolla toisaalla mainitakin.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Pi_O

Re: Miten tulisi toimia väärien profetioiden kanssa ?

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Eero, toki voi olla noinkin, mutta on nyt osoitettu monesti myös se, että ensimmäisissä vaaleissa Hillary Clinton voitti ja osa hänen valitsijamiehistä oli lahjottu vaihtamaan puolta. Tästä ei silloin näin paljoa puhuttu. Kaikki jo tiesivät, että millainen bisnesmies Trumppi oli. Hän ei ollut kovin rehellinen silloinkaan eikä ole nytkään.

Jumala ei anna vilpillä tai jopa rikoksella saatua voittoa pitää.

Aina pitää muistaa, että jokainen tarvitsee uuden mahdollisuuden. Myös rikosuhrit!
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Miten tulisi toimia väärien profetioiden kanssa ?

Viesti Kirjoittaja Eero »

Joo siis meinasin kirjoittaa tuostakin, että myös Trumppi on voinut tulla vilpillä valtaan, se voi olla myös niin.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Miten tulisi toimia väärien profetioiden kanssa ?

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

https://beforeitsnews.com/opinion-conse ... 60947.html

Katsokaas tämä - Pelosin läppärin sisällöstä jotain, ilm. huomenna "tapahtuu"...

Näyttäisi siltä, että Trump jatkaa.

Myös Operaatiokeskus live:

https://m.youtube.com/watch?v=m5yxPhIBHj8
JYMYUUTINEN !! läppärivarkaat olikin Special Forces kavereita soluttautuneina Antifaan
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Miten tulisi toimia väärien profetioiden kanssa ?

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

https://www.hiskingdomprophecy.com/the- ... -apostasy/

Kaatuminen - suuri luopumus
11. tammikuuta 2021Ty Unruh

Kaatuminen - luopumus

"Nyt Henki sanoo nimenomaisesti, että myöhempinä aikoina jotkut luopuvat uskosta kiinnittäen huomiota petollisiin henkiin ja demonien oppeihin, puhumalla tekopyhyydessä ja omalla omallatunnollaan kuumalla raudalla ." 1. Timoteukselle 4: 1-2 NKJV.

Pyhä Henki mainitsi uskosta luopumisesta - luopumuksesta - enemmän kuin lopunajan herätyksestä.

En sano, ettei Pyhän Hengen herätyksiä tai vuodatusta tule olemaan näinä viimeisinä päivinä. Sanon, että Pyhä Henki piti sopivana painottaa kaatumista Paavalin, Johanneksen, Pietarin ja Jeesuksen kautta.

Miksi Hän puhui tästä tapahtumasta uudestaan ​​ja uudestaan? Olen huomannut, että kun Herra toistaa itsensä pyhissä kirjoituksissa, se on merkittävää, ja meidän tulisi ottaa se huomioon. Suuri herääminen tai suuri luopuminen pois

Eikö olekin hiukan outoa, että Pyhä Henki ei korostanut loppuaikojen herätystä tai käsitellyt yksityiskohtia suuresta herätyksestä?

Yksi asia, jonka Herra haluaa minun korostavan, on se, että Jumalan kirjoitettu sana toteutuu.

Osa tehtävästäni on toistaa, mitä Hän on sanonut Sanansa kautta. Hän haluaa tämän tekevän, koska monet nykyisessä kirkossa eivät kiinnitä huomiota tai arvosta Hänen Sanaansa.

Kun näin tapahtuu, Herra polttaa minussa jotain kuin tuli, joka sulkeutuu luihini. Hän toistaa sitä minulle jatkuvasti sisäisen polttamisen avulla, jotta minä puhun tai kirjoitan siitä.

Joten sen sijaan, että korostaisi suurta heräämistä Uudessa testamentissa, Pyhä Henki korostaa suurta luopumusta. Luopuminen Kristuksesta Antikristukseen.

Yksi asia, josta olen varma, on se, että Pyhä Henki ei ole hämmentynyt eikä hän ole väärässä. Kuinka voi tapahtua suuri herääminen, joka pyyhkäisee suurimman osan maailmasta Jumalan valtakuntaan, jos tulee olemaan suuri luopuminen uskosta?

Tässä on hieman sekaannusta, eikä Jumala ole sekaannuksen kirjoittaja ( 1.Korinttilaisille 14:33 ).

Herra on kutsunut minut saarnaamaan ja opettamaan pyhien kirjoitusten profetioita. Hän ei nosta kättään minusta tässä asiassa. Hän haluaa toistaa kirkolleen tämän viimeisen tunnin aikana ilmoittamansa. Hänen sanansa kulmakivi on todistukseksi kirkolle.

Uskon varmasti nykyaikaisiin profetioihin. Selitän yksinkertaisesti, mitä Herra on kutsunut minut tekemään, joten ymmärrät motivaationi kirjoituksen ja opetuksen takana.

Herra voi saada eri alueet tai kansat olemaan heräämisen ja herätyksen tilassa. Hän tekee niin kuin haluaa ( Psalmit 115:3).

Viesti, jonka hän on antanut minulle julistettavaksi, on se, mitä hän on kirjoittanut ja mikä on asetettu kulmakiveen. Se mitä pyhissä kirjoituksissa sanotaan tapahtuu.

Tietyt asiat, joita nykyajan profeetat sanovat, saattavat tapahtua tai eivät, riippuen eri kansojen vastauksesta ja parannuksesta.

Uskon, että Amerikassa koetaan ensin tuomion aika. Herätys seuraa katumuksessa tapahtuvaa parannuksentekoamme ja itsemme nöyrtymistä.

Herra voi vapauttaa herätyksen tietyissä kansakunnissa, ei muissa. Tulevat herätykset voivat näyttää erilaisilta kuin miltä luulimme heidän näyttävän.

Sisäinen herätys ja sisäinen suhde ovat viime kädessä Herran keskipisteessä. Joskus, kun asiat eivät tapahdu niin kuin odotamme niitäkin, epäonnistuneet odotuksemme johtavat pettymykseen; ja pettymys tekee tien masennukseen.

Masennus voi viedä meidät pimeään ja vaaralliselle polulle, joka johtaa syvään kuoppaan. Herra ei halua kansansa jumittuvan kuoppaan näinä viimeisinä päivinä. Kansakuntien pimeyden myötä tähän syvään kuoppaan juuttuneilla uskovilla on suuri riski pudota pois Kristuksesta.

Vääriä ennustuksia

Noin vuodesta 2010 lähtien olen nähnyt useita vääriä ennustuksia herätyksen tai suuren heräämisen ajoituksesta.

Kun profeetat tai profeetalliset ihmiset kaipaavat profeetallisia sanoja ja antavat vääriä ennustuksia, se kylvää epäilyksiä ja epäuskoa uskon sijaan.

Väärät ennustukset voivat todella lähettää uskovat pimeään "lykätyn toivon" kuoppaan. 400 profeettaa antoi väärää ennustusta siitä, että Israel voittaisi sodan (1.Kuninkaiden kirja 22).

Ajattele, mitä tapahtui, kun Israel oli taistelussa, ja vihollisensa voitti heidät vakavasti.

Toivottomuus olisi pyyhkäissyt armeijan yli, kun he huomaisivat, että voiton ennustukset olivat vääriä ja että heidän kuninkaansa oli juuri tapettu.

Väärä herätysprofetia voi herättää rohkaisua ja jännitystä jonkin aikaa. Mutta jos se ei toteudu ennustetussa ajoituksessa, se lähettää uskovia hajalleen kuin Israelin armeijan.

Olen varma, että melkein kaikki meistä haluavat herätystä ja heräämistä. Amerikka tarvitsee sitä varmasti, samoin kuin monet muut maat. Mutta uskon, että Jeesus vaatii tarkkuutta ja puhtautta profeetallisessa palveluksessa.

Hän ei halua nähdä kallisarvoisten ihmisten menettävän toivoa, koska profeetallinen liike ei voi saada sitä oikein. Tietyssä vaiheessa riittää.

Herra lähettää profeettoja, jotka sanovat vain mitä hän haluaa, lisäämättä mitään heidän omasta tahdostaan ​​ja halustaan ​​profetiaan.

Yhteenvetona mielipiteeni: joskus hyvien asioiden ennustaminen voi todella johtaa pahaan ja auttaa antikristushenkiä, jos profetoimme väärin.

Nämä antikristushenget ovat hyvin ovelia, ja käyttävät epäonnistuneita ennustuksia heikentääkseen uskovien uskoa; yrittäen saada uskovat kaatumaan Kristuksesta.

Herra haluaa, että luottamus lepää siinä, kuka Hän on. Hän haluaa meidän uskovan enemmän sisäiseen elämään kuin ulkoiseen elämään. Valtakunta on sisällä.

Suurin ihme, jonka Herra voi koskaan tehdä, on riisua itsestämme oma elämämme ja muuttaa meidät Jeesuksen kuvaksi.

Ulkoiset ihmeet ovat hyviä ja niitä tarvitaan, mutta Jumalan viimeisessä liikkeessä; meidän on keskityttävä sisäpuolelle, jotta Herra voi olla tiensä tämän valitun sukupolven kanssa.

Herätysliikkeet ovat haalistuneet aiemmin, koska ne keskittyivät ulkoisiin ilmentymiin ja kieltäytyivät siirtymästä sisäänpäin Herran kanssa.

Jos keskitymme sisäiseen elämään, Jeesus antaa meille ulkoisia ihmeitä ja Hengen ilmenemismuotoja.

Totuus pyhissä kirjoituksissa

Vaikka uskon profeetoihin ja profetioihin, Herra on opettanut ankkuroitumaan uskoon Jumalan sanalla. Jos meitä ei kiinnitetä Jumalan sanaan, meillä on suuri riski tulla pyyhkäisyksi tulevassa hämmennyksessä ja petoksessa.

Hylkää Raamattu omalla vastuullasi. Jos asetamme nykyaikaiset profetiat pyhien kirjoitusten yläpuolelle, olemme suurissa vaikeuksissa, koska näin kultit on muodostettu.

Jos emme ole varovaisia, saatamme huomata täyttävämme pyhät kirjoitukset luopumuksella. Ilmeisesti Herra voi lausua asioita, joita ei ole pyhissä kirjoituksissa profeettojensa välityksellä, mutta tiedämme, että Hän ei koskaan ole ristiriidassa sanansa kanssa.

"Mutta ymmärrä tämä, että viimeisinä päivinä tulee [vaikeita päiviä, joita on vaikea sietää] [vaikeita päiviä, joita on vaikea kestää]. ” 2.Timoteukselle 3: 1 .

Kreikkalainen sana vaarallinen tarkoittaa myös: hankala, ankara, kovaa ja villiä. Tulevat päivät eivät tule helpommiksi. Niistä tulee yhä vaikeampia.

Olen viime aikoina nähnyt sosiaalisessa mediassa paljon ennustuksia, joissa ihmiset väittävät saavansa visioita tempauksesta ja jäävänsä jälkeen. Ja että tempaus tapahtuu milloin tahansa. Pyhällä Hengellä on joitain kaivattuja neuvoja näille ihmisille:

"Älä anna mielesi rauhoittua tai häiriintyä nopeasti tai olla innoissaan tai huolestunut riippumatta siitä, tapahtuuko se jonkin Henkisen [teeskennellyn] ilmoituksen avulla tai meiltä sanalla tai kirjeellä, jonka mukaan Herran päivä on jo saapunut ja on täällä. Älköön kukaan pettäkö sinua tai houkuttele sinua millään tavalla, sillä se päivä ei tule, paitsi että luopumus tulee ensin [ellei kristittyiksi julistautuneiden ennustettu suuri kaatuminen ole tapahtunut], ja laittomuuden (synnin) mies on joka on tuomion (kadotuksen) poika, [Dan. 7:25 ; 8:25 ; 1 Tim. 4:1 .] ” 2.Tessalonikalaisille 2:2-3 AMPC.

Ennen kuin kirkko on tapaamassa Herraa tuulissa ja pilvissä:

-Luopumus tulee ensin!
-Myös Antikristus paljastetaan.
-Lisäksi käymme läpi ahdistuksen ensin ( Matteus 24: 29-31 ).
-Lisäksi morsiamen on oltava valmis ( Ilmestys 19: 7 ), eikä morsian ole vielä valmis.

Näiden asioiden takia Jeesus ei palaa milloin tahansa, kuten jotkut ovat profetoineet. Hän voi milloin tahansa minä tahansa yksittäisenä, jonka Hän valitsee.

Joten älä huolestu mistään Hengen ”teeskennellyistä” ilmoituksista. Nämä ilmoitukset ovat peräisin ihmisen sielusta ja juurtuneesta väärästä opista. Se perustuu emotionalisuuteen totuuden sanan sijaan.

Antikristushenget yrittävät kylvää sekaannusta. Aikaa on vähän, mutta meillä on aikaa. Morsiamen on oltava valmistautunut Karitsalle.

Vääriä merkkejä ja ihmeitä

Terry Bennett , joka kulkee Herran kanssa ja on luotettava profeetta; on tehnyt joitain lausuntoja kaatumisista, jotka ovat hämmästyttäneet minua.

Hän sanoi, että monet profeetat ajattelivat näkevänsä näkymiä stadionista täyttymässä suurta lopunajan satoa varten, mutta he keskeyttivät näkemänsä väärin.

Heille näytettiin, mikä näytti olevan herätys. Mitä heille todella näytettiin, olivat väärät profeetat, jotka liikkuivat todellisissa ihmeissä, jotka paholaismainen voima teki.

Suuret ihmisjoukot kokoontuivat kokemaan ihmeitä ja alistuivat liikkeeseen, koska heidän mielestään se oli Herra.

Terryn mukaan nämä profeetat näkivät itse asiassa näkemyksiä kaatumisesta (ilmiönä), ei suuresta herätyksestä.

Ilmestyskirja 13: 11-14 kuvaa väärää profeettaa, joka liikkuu ihmeissä ja pettää ihmisiä maan päällä. Hän antaa auktoriteettinsa ja voimansa myös "monille väärille profeetoille", joista Jeesus ennusti.

Nämä ovat liikkeellä olevia merkkejä ja ihmeitä, jotta voidaan päästä eroon Kristuksesta. He onnistuvat jossain määrin ja pettävät "monia".

Profeetalliset ihmiset voivat tulkita väärin, mitä heille näytetään, jos heidän sydämensä ei ole saavuttanut tiettyä puhtauden tasoa Kristuksessa.

Esimerkiksi, jos profeetallinen henkilö elää edelleen omien toiveidensa ja tahtonsa puolesta, hän voi helposti tulkita näyssä näkemäänsä sen mukaan, mitä heidän sielunsa haluaa; toisin kuin totuus.

Näin tapahtui Bileamille. Hänen sielunsa halusi mennä miesten kanssa saamaan kunniaa ja kirkkautta, joten hän kuuli Jumalan oman sydämensä halun mukaan (4. luku 22 ).

Jos sielumme haluaa jotain muuta kuin totuutta, olemme vaarassa tulkita väärin profeetallista ilmoitusta. Kun tutkimme pyhiä kirjoituksia, näemme, että tämä Terryn profeetallinen ilmoitus on samankaltainen kuin Jeesuksen ennustus:

""Sitten he luovuttavat sinut [kärsimään] ahdistusta ja tappavat sinut, ja kaikki kansat vihaavat sinua minun nimeni vuoksi. Tuolloin monet loukkaantuvat ja hylkäävät [yhteydenoton Minuun] ja kaatuvat [siitä, johon heidän pitäisi luottaa] ja pettävät toisensa [luovuttavat uskovia vainoojilleen] ja vihaavat toisiaan. Monet väärät profeetat ilmestyvät ja johtavat monia harhaan. Koska laittomuus lisääntyy, useimpien ihmisten rakkaus kylmyy. Mutta se, joka kestää ja kestää [kärsimyksissä] loppuun saakka, pelastuu . "Matteus 24:9--13 AMP.

" Jos joku sitten sanoo sinulle:" Katso, tässä on Kristus! " tai 'siellä!' Älä usko sitä. Sillä väärät kristuksetja väärät profeetat nousevat ja osoittavat suuria merkkejä ja ihmeitä pettääkseen, jos mahdollista, jopa valitut. Katso, olen kertonut sen sinulle etukäteen . "Matteus 24:23-25 NKJV.

Miksi Jeesus kertoi meille, seuraajilleen, että kaikki kansat (suuret ihmisryhmät tai maailman suurin osa) vihaisivat meitä tämän aikakauden lopussa, juuri ennen Hänen paluutaan?

Sillä ei olisi mitään järkeä, jos suurin osa maailmasta pelastuisi ja jos kristityt hallitsisivat ”seitsemää vuorea”; kuten jotkut ovat profetoineet ja saarnanneet.

Jeesus opetti, että olisimme "kestäviä" loppuun asti, emmekä hallitse lopussa. Siellä on suuri ero.

Ne, jotka antavat voittaja Kristuksen valloittaa tämän ajan heidän kauttaan, hallitsevat ja hallitsevat Hänen kanssaan seuraavalla aikakaudella (Ilmestys 2: 26-29, Ilmestys 20:4-6 ).

Tosiasia on, että ainoa tapa, jolla kaikki kansat vihaavat meitä näinä viimeisinä päivinä, on se, että monet kansakunnat ovat antikristuksen auktoriteetin ja valvonnan alaisia, kuten pyhät kirjoitukset ennustavat (Ilmestys 13: 5-7).

Tämän pyhien kirjoitusten mukaan Antikristus hallitsee suurta osaa maailmaa tämän iän viimeisten kolmen ja puolen vuoden ajan. Tämä osoittaisi sitten, että kirkko ei ota haltuunsa ja muuta kaikkia kansakuntia tämän aikakauden lopussa.

Meidän on pantava merkille, että Danielin luku 11 osoittaa, että jotkut kansat eivät ole antikristuksen valvonnassa, ja Ilmestyskirjan luvussa 12 ilmoitetaan turvapaikat Jumalan kansalle. Antikristukselle annetaan todellakin valta voittaa (surmata) seurakunta.

Mutta todellisuudessa me voitamme Antikristuksen Karitsan verellä ja todistuksen sanalla, emmekä rakasta elämäämme kuolemaan asti (Ilmestys 12:11).

Petos

Jeesus ennusti myös, että "monet väärät profeetat nousevat ylös ja pettävät monia". Ilmeisesti tämä on negatiivinen profeetallinen sana, jota kukaan meistä ei halua kuulla.

Mutta Jeesus käveli Uuden testamentin profeetan "toimistoon" ja profetoi sanaa, jonka Jumala tarvitsee meidän kuulevan. Uskosta osattomat eivät usko profeettoihin, joten väärät profeetat eivät petä heitä.

Vain he, jotka todella uskovat profeettoihin ja kiinnittävät niihin huomiota, voivat pettää heitä. Se olisimme me. Jeesuksen mukaan monet Hänen ihmisistään tulevat petetyiksi.

Laittoman tulo tapahtuu paholaisen toiminnan mukaan kaikilla voimilla, merkeillä ja valheellisilla ihmeillä ja kaikella epäoikeudenmukaisella petoksella hukkuvien joukossa, koska he eivät saaneet totuuden rakkautta, jotta he voisivat olla pelastettuja. Ja tästä syystä Jumala lähettää heille voimakasta harhaa, jotta heidän tulisi uskoa valheita, jotta kaikki tuomitaan, jotka eivät uskoneet totuutta, mutta nauttivat vääryydestä . " 2.Tessalonikalaisille 2: 9--12 NKJV.

Totuuden rakkaus on rakastaa sitä, mitä itse totuus sanoo. Se ei tarkoita sitä, että meidän on rakastettava sitä, mitä tapahtuu, mutta se tarkoittaa, että meidän on rakastettava totuuden tuntemista.

Jos jätämme totuuden sivuun, koska emme pidä siitä, avaudumme voimakkaalle harhalle. Uskomme sitten valheen, ja valheesta, jonka uskomme, tulee totuutemme. Näin tapahtuu luopuminen uskosta.

Jumala lähettää voimakkaan harhakuvan niille, jotka eivät rakasta pyhien kirjoitusten totuutta ja ovat valinneet valheen. Jos rakastamme ihmeitä, voimaa ja herätystä; enemmän kuin me rakastamme Herraa, se on epäjumalanpalvelusta.

Jos jonkun sydämessä on epäjumala, hän kuulee Jumalan (profeettojen välityksellä) kyseisen idolin mukaan (Hesekiel 14:1-5).

Kun joku kuulee sydämensä epäjumalan mukaan, hänen on hyvin vaikea kuulla, mitä Herra sanoo. Idolin äänestä tulee kovempi kuin totuus. Tämä on pelottava ja vaarallinen paikka olla.

Ainoa turvallinen paikka olla näinä viimeisinä päivinä on piilossa Kristuksen kanssa Jumalassa .

Jeesuksesta on tultava keskittymisemme ja ensimmäinen rakkautemme. Palveluksen, herätyksen, heräämisen ja ihmeiden on oltava toissijaisia.

Käveleminen Jeesuksen kanssa sisäänpäin ja asteittain oppia tuntemaan Hänet on oltava ensisijainen tavoitteemme. Tämä pitää meidät turvassa. Se pitää meidät totuudessa.

Muistan tarinan edesmenneeltä Neville Johnsonilta, joka toimi profeetana. Neville ilmoitti istuvansa pöydänsä ääressä, ja hänen edessään ilmestyi kaunis 'enkeli' . Enkeli näytti upealta ja säteili loistavaa valoa.

Mutta jotain Nevillen sisällä ei tuntunut oikealta. Nevillen sisäinen voitelu näytti hänelle, mikä oli totta ja mikä oli valhe.

Sisäinen voitelu piti hänet vapaana petoksesta. Neville haastoi enkelin selvittämään, oliko se Herralta.

Yhtäkkiä enkeli muuttui pimeäksi ja vääristyneeksi ja paljasti sen todellisen luonteen (paholaisen langennut enkeli). Pysyminen Herrassa antaa meille pääsyn tähän sisäiseen arvostelukykyyn ja pitää meidät vapaana petoksesta (1.Joh.2: 18-27 ).

Sadonkorjuu

Jeesus sanoi: "Ja tämä valtakunnan evankeliumi saarnataan kaikkialla maailmassa todistuksena kaikille kansoille, ja sitten tulee loppu " (Matt.24:14).

Jeesus ei sanonut, että evankeliumia saarnataan koko maailmalle, ja suurin osa kaikista pelastuu. Itse asiassa Hän sanoi aivan päinvastoin: ”Astu sisään kapean portin kautta; sillä leveä on portti ja leveä tie, joka johtaa tuhoon, ja on monia, jotka sen läpi menevät. Koska kapea on portti ja kapeatie johtaa elämään, ja harvat löytävät sen (Matteus 7:13-14).

Jeesus sanoi, että monet kuolevat, ja vain harvat löytävät iankaikkisen elämän. Jeesuksen sanat pysyvät voimassa. Joka saarnaa muuta evankeliumia kuin mitä Jeesus saarnasi, joutuu kirouksen alle (Galatalaisille 1: 6-9).

Jotkut ovat käyttäneet Matteuksen 13. luvun pyhien kirjoitusten kohtaa suurta lopunajan satoa varten. En sano, että Jumalalla ei ole sadonkorjuuta, mutta meidän on tutkittava Raamattua nähdäkseen, mikä on hänen määritelmänsä sadosta.

Matteuksen 13. luvussa elonkorjuu kuvataan samoin kuin lusteet (pahat syntiset tai väärät kristityt) ja vehnä (tosi uskovat) kypsyvät yhdessä.

Sitten sekä jumalattomat että vanhurskaus korjataan. Ilmestyskirja 14:14-20 vahvistaa, että sekä vanhurskas että paha sato korjataan, kun molemmat ovat kypsiä.

Tässä on kypsän määritelmä: ”saavutettuaan sellaiseen kasvun tai kehityksen vaiheeseen, että se on valmis korjuuseen, keräämiseen, syömiseen tai käyttöön viljana tai hedelmänä; täysin kypsynyt. "

Sadonkorjuuta ei tapahdu sillä tavoin, että saisimme joukon ihmisiä vedetyksi pelastukseen. Se tapahtuu, kun Herralla on ihmisiä, jotka ovat täysin kypsiä tai täysikasvuisia.

Ihmisen pahuuden on myös kypsyttävä, jotta elonkorjuu tapahtuisi. Herra ei tuo aikakauden loppua vain siksi, että seurakunta kasvaa suureksi.

4:13 kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään, (Efesolaisille 4:13 ).

Elonkorjuu tapahtuu vasta, kun Herran morsian on kypsä ja valmis, ei suurten ihmisten määrän vuoksi.

Voitteko kuvitella yrittävän kuluttaa vihannesten satoa, joka ei ole kypsä? Jos sato ei ole valmis, et voi nauttia siitä.

Herra ei etsi valtavaa alikehittynyttä satoa. Hän etsii satoa, joka on mukautettu ja muunnettu Hänen kuvansa mukaiseksi ( Roomalaisille 8:29 , 2.Korinttilaisille 3:18 ).

Sadonkorjuu tulee, kun Kristuksella on kypsä kansa (morsian), joka näyttää häneltä. Herra, ei me, määrää tämän kypsän sadon määrän.

Olen ollut Kristuksessa 17 vuotta, enkä ole vielä kypsä. Minusta tuntuu, että minulla on vielä pitkä tie kuljettavana, kunnes olen muuttunut Kristuksen kuvaksi.

On selvää, että Herra voi työskennellä ihmisessä nopeammin saadakseen hänet kypsyyteen, tehdäkseni vain huomion. Yleensä jonkun tuleminen täyteen mittaan vie aikaa.

Se on prosessi, jossa omaksutaan risti ja poistetaan itsestämme elämä itsessämme. Tämä prosessi voi viedä monta vuotta oman itsepäisyytemme ja vastustuksemme takia.

Herätys vs. sisäinen elämä

Voimmeko lopettaa luopumuksen suurella herätyksellä? Ei, sillä pyhät kirjoitukset käyvät toteen tuon sijaan.

Tuleeko herätyksiä, joissa ihmeitä vapautetaan ja ihmisiä pelastetaan? Pyhät kirjoitukset osoittavat ehdottomasti tämän, ja Herra on liikkunut tällä ominaisuudella koko historian ajan (Markus 16:15-20, Johannes 14:10-12 ).

Takaako herätys ja herääminen Pyhän Hengen ja voiman osoittamisella, että koko kansa tekee parannuksen ja pelastuu? Ei, valitettavasti ei.

Kuitenkin suuria määriä kansakuntia voisi tulla Kristuksen luokse, ja meidän pitäisi puolustaa sitä Amerikassa.

Esimerkkimme on Jeesus, kuten aina. Hän toimi apostolina, profeetana, evankelistana, pastorina ja opettajana. Hän toimi Hengessä ilman mittaa. Hän teki tuhansia ihmeitä ja parannuksia ja saarnasi voimakkaalla voitelulla.

Israelin kansa ei kuitenkaan katunut eikä kääntynyt Jumalan puoleen. Jeesus ennusti oikeutta kaupunkeihin, jotka eivät tehneet parannusta ja joissa monet hänen ihmeistään tehtiin (Luukas 10:13-15).

Jeesuksen palvelutyön lopussa vain 120 todellista seuraajaa kokoontui vastaanottamaan Pyhän Hengen lupauksen.

Tietysti tuhannet tulivat Herran luo Pyhän Hengen tulemisen jälkeen. Herääminen tapahtui, ja kirkko muodostettiin. Kuitenkin vain jäännös Israelista tuli seuraamaan Jeesusta.

Suurin osa kansakunnasta ei kääntynyt Jumalan puoleen. Opetuslapsi ei ole suurempi kuin opettaja. Toisin sanoen, jos Mestarimme ei pystyisi pelastamaan kokonaista kansaa, se on voiman ja ihmeiden keino, niin me emme.

Jos voisimme, olisimme suurempia kuin Mestarimme. On selvää, että Herra haluaa liikkua vallassa ja pelastaa ihmisiä. Yritän vain havainnollistaa sitä, että herätys ei ole lopullinen vastauksemme, Jeesus on.

Jeesuksen pääpaino oli sisäisen valtakunnan ja opetuslapseuden elämän saarnaamisessa. Menetämme henkemme seuraamalla Herraa tässä ominaisuudessa.

Kun menetämme oman tahtomme ja halumme, Kristus muuttaa meidät sisäisesti ja ottaa meidät haltuunsa. Sitten hän elää meidän kauttamme, ja Hänen luonteensa ja ominaisuutensa loistavat meistä.

Tämä on prosessi, joka tekee morsiamen valmiiksi ja luo sisäisen vakauden, joka antaa meille mahdollisuuden seisoa pimeyden voimia vastaan ​​näinä lopun aikoina.

Vanhojen herätykset eivät koskaan kestäneet tai toteutuneet täyteyteen asti, koska papit ja uskovat eivät koskaan seuranneet Pyhää Henkeä sisällisen tuntemisen kautta.

Jeesus alkoi saarnata Jumalan sisäisestä nautinnosta, ja monet hänen omistetuista opetuslapsistaan ​​kävivät pois hänestä (Johannes 6:66). Tämä Johanneksen jae ennakoi opetuslasten kulkevan pois Kristuksesta meidän aikanamme ja hyväksyvän pedon merkin.

Toivon voivani antaa teille positiivisen uutisen siitä, että kukaan ei kävele pois Kristuksesta näinä viimeisinä päivinä, mutta Henki sanoo nimenomaisesti toisin.

Väärä oppi

"Ja heidän opetuksensa leviää kuin syöpä. Näin on myös Hymenaeuksen ja Filetoksen kanssa, jotka ovat poikenneet totuudesta. He väittävät, että ylösnousemus on jo tapahtunut, ja heikentävät joidenkin uskoa." 2.Timoteukselle 2:17-18 AMP.

Matteus 24: 9-10, Jeesus toteaa seuraajilleen, että heidät annetaan vaivaan, ja surmataan. Tämä saa monet loukkaantumaan ja kaatumaan.

Ymmärrän, että kirkossa on oppeja, jotka sanovat, että kun joku pelastuu, hän on pelastunut aina. Ilmeisesti Jeesus ei ole samaa mieltä tämän opin kanssa.

Ainoa tapa, jolla voi pudota Herrasta, on, jos he todella tuntevat Herran. Et voi pudota jostakin, mitä sinulla ei koskaan ollut.

Monet uskovat ovat saaneet tartunnan väärästä opista, ja se aiheuttaa syövän alkamisen. Oppi saa uskovat poikkeamaan totuudesta ja kaatumaan.

Uskovat, jotka ovat osallistuneet virheelliseen tempausopetukseen, loukaantuvatsuuresti Kristukseen, kun meidät annetaan ahdistukseen ja kuolemaan.

He loukkaavat Kristusta, koska he uskoivat valheen. Heidän loukkaantumisensa muuttuu vihaksi Jeesusta kohtaan.

"Miksi et tullut pelastamaan meitä? Miksi me koemme ahdistuksen ja tapetaan ”, nämä uskovat saattavat huutaa Jeesukselle.

Väärä oppi tempauksen ajoituksesta leviää heidän sielunsa kautta kuin syöpä. Tämä syöpä luo kivisen maan uskovien sydämeen, eikä siementä jää jäljelle:

"Se, jolle siemen kylvettiin kiviseen maahan, on se, joka kuulee sanan ja ottaa sen heti iloiten vastaan; silti hänellä ei ole [olennaista] juurta itsessään, vaan se on vain väliaikainen, ja kun painostus tai vaino tulee sanan takia, hän heti kompastuu ja kaatuu [hyläten pelastuksen lähteen]. (Matteus 13: 20--21 )

Väärä oppi saa uskovat poikkeamaan totuudesta ja luopumaan Kristuksesta. Pyhissä kirjoituksissa oleva totuus valmistaa meitä tulevan ankaruuteen, joten pystymme seisomaan testin aikana.

Ensimmäisen vuosisadan kirkko oli vahva vainon edessä, niin me voimme myös; Hengen kautta.

Herra välittää siitä, mihin uskomme. Kuten Paavali toteaa yllä olevassa pyhissä kirjoituksissa, väärä oppi haaksirikkoo uskoa. Tämän vuoksi Herra kohtelee ankarasti niitä, jotka saarnaavat väärää oppia näinä viimeisinä päivinä.

Hän on mustasukkainen morsiamensa suhteen eikä halua hänen tarttuvan myrkkyyn. Pitääkseen hänet puhtaana näinä vaikeina aikoina näemme Hänen ankaran tuomionsa vapauttavan väärät opettajat ja opettajat, jotka opettavat väärin:

Etkö tiedä, että olet Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu sinussa?

Jos joku saastuttaa Jumalan temppelin, Jumala tuhoaa hänet. Sillä Jumalan temppeli on pyhä, mikä temppeli sinä olet.
(1.Korinttilaisille 3:16-17 NKJV)

Paluu syntiin

” Sillä [se on mahdotonta palauttaa parannukseen] niille, jotka ovat aikoinaan kirkastuivat [hengellisesti] ja jotka ovat maistaneet ja tietoisesti kokenut taivaallista lahjaa ja olleet osallisia Pyhässä Hengessä, ja ovat maistaneet ja tietoisesti kokeneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan aikakauden (maailman) voimia ja sitten ovat luopuneet - on mahdotonta palauttaa heidät takaisin katumukseen, koska he taas naulaavat Jumalan Pojan ristille [siltä osin kuin heitä koskee, he ovat kohdelleet Kristuksen kuolemaa ikään kuin se ei olisikaan pelastanut heitä], ja pidättelevät häntä jälleen julkisessa häpeässä." Heprealaisille 6:4-6 AMP.

" Sillä jos jatkamme tahallista ja tarkoituksellista syntiä saatuamme tiedon totuudesta, ei enää ole uhria [sovitusta] syntiemme puolesta [toisin sanoen ei enempää tarjolla ], vaan eräänlainen kauhea ja kauhistuttava odotus [jumalallisen] tuomion ja PALON JA PALAVAN VIHAN, JOTKA KULUTTAVAT VASTAAVIA [niitä, jotka asettavat itsensä Jumalan vastapuolelle]. "Heprealaisille 10:26-27 AMP.

Uskovat, joilla oli Pyhä Henki ja jotka sitten tahallaan palasivat takaisin katumattoman synnin elämään, menettävät pelastuksensa ja luopuvat Kristuksesta tietyn ajan kuluttua. Paluuta entiseen ei tunneta.

Me tiedämme, että Herra on armollinen ja jatkaa armon ja parannuksen aikaa. Mutta pyhissä kirjoituksissa sanotaan, että tietyssä vaiheessa emme voi käännyttää näitä taaksepäin kääntyneitä Kristuksen puoleen.

Nämä entiset uskovat eivät ehkä sano nimenomaisesti, että he hylkäävät Kristuksen, mutta he kieltävät hänet teoillaan ja elämäntavallaan (Titukselle 1:16 ).

Uskovat, joka kääntyvät pois Kristuksesta rakkaudesta syntiä kohtaan, voidaan voittaa sillä; ja heidän viimeinen tilansa pahenee kuin se oli ennen kuin heidät pelastettiin (2.Pietarin kirje 2:19-22).

Tämä johtuu siitä, että he avaavat itsensä pahojen henkien hyökkäykselle valitsemalla synnin, ja useampia pahoja henkiä saa tulla henkilöön kuin heillä oli ennen kuin he vapautettiin (Matteus 12:43-45).

Paavali puhuu näistä uskovista, jotka kulkivat ennen Herran kanssa ja kääntyivät tosiasiassa Kristusta vastaan ​​ja tulivat Hänen vihollisikseen ( Filippiläisille 3: 17-19 KVJ).

Sudet tuhoavat Jumalan kansaa

Jeesus varoitti meitä olemaan tietoisia susista lampaiden vaatteissa (Matteus 7:15-20). Nämä ihmiset voivat olla johtajia tai yksinkertaisesti uskovia keskellä kokoontumista.

Jeesus kutsuu heitä vääriksi profeetoiksi, mikä tarkoittaa, että he toimivat profeetallisessa lahjassa ja muissa hengellisissä lahjoissa.

Nämä sudet tai väärät uskovat voivat palvella vallan teoissa, mutta heidät hylätään enteraalisesta elämästä Kristuksessa, koska he ovat sisäisesti täynnä pahaa ja pahuutta (Matteus 7:21-23 ).

Jeesus kertoo meille, että meidän on erotettava nämä ihmiset hedelmistään. Hän ei puhu palvelushedelmistä, kuten profetioista, pahojen henkien ulosheittämisestä ja ihmeistä.

Jeesus sanoo, että voimme tunnistaa sudet lampaista Hengen hedelmän avulla (Galatalaisille 5:22-23). Vaikka lampaat eivät olekaan täydellisiä, heillä on todisteita siitä, että Hengen hedelmä kasvaa ajan myötä. Sudet täyttyvät itsestään, ja heidän itsensä elämä on esillä (2.Timoteukselle 3:2-5).

Paavali antoi suuremman käsityksen näistä pahoista saalistajista. Hän ennusti Efesoksen kirkon vanhimmille, että sudet tulisivat lauman keskelle eivätkä säästäisi sitä. Lisäksi, että vanhinten johtajien joukosta miehet nousevat ylös ja puhuvat vääristyneitä ja vääristyneitä asioita vetääkseen opetuslapsia itselleen (Apostolien teot 20:29-30).

On hämmästyttävää, että tämä on viimeinen kerta, kun Paavali tapaa nämä johtajat, ja hän antoi heille profeetallisen sanan. Olisi ollut hieman rohkaisevampaa, jos Paavali olisi vain ennustanut seurakunnassa tapahtuvasta herätyksestä ja että lahjoja vuodatettaisiin enemmän.

Herra ei kuitenkaan halunnut Paavalin sanovan näin. Herra ei halunnut vain saada Efesoksen vanhimmat tuntemaan olonsa hyväksi. Hän pyysi Paavalia vapauttamaan totuuden varoittaakseen heitä, jotta he saattavat estää raivokkaita susia tulemasta sisään ja tuhoamasta Hänen kallisarvoisia lampaitaan.

HERRA korostaa tätä nyt, koska paha on tulossa kypsyyteen tässä viimeisessä sukupolvessa. Kun paha tulee kypsäksi, tummat sudet lisääntyvät Jumalan kansan keskuudessa.

Nämä pahan astiat käyttävät petollisia keinoja saadakseen pääsyn Jumalan kansaan. He haluavat hallintaa ja voimaa. He haluavat ihmisten seuraavan heitä, jotta he voivat palvella Karitsaa itselleen.

Nämä tuomion astiat ovat paholaisen sanansaattajia. He yrittävät vetää ihmisiä mukaansa, jotta he voivat johtaa heidät pois Herrasta; ja ikuisen kadotuksen laajaa polkua pitkin. Sudet ovat tulossa. Meidän on erotettava heidät.

Juudasvaroitti kirkkoa siitä, että jumalattomat ihmiset livahtavat sisään ja opettavat vääristyneen armon opin, mikä muuttaa Jumalan armon dekadenssiksi ja moraalittomaksi vapaudeksi (Juud. 1:4).

Tämä väärä armon oppi on otettu käyttöön seurakunnassa nykyään. Saarnaajat ja syöväntartuttamat lampaat ovat hiipineet varkain sivuovelle ja esittäneet oppeja pahoista hengistä.

Niiden tavoitteena on tartuttaa lampaat taudilla. Sitten kun lampaat eivät ole terveitä eivätkä pysty erottamaan kunnolla; heidät vedetään pois laumasta ja tuhotaan heidän ikuinen elämänsä.

Emme saa antaa näiden susien ja väärien johtajien tuhota Jumalan kansan omistautumista. Se tulee olemaan taistelu lopun aikana.

Herra nimeää johtajansa ja järjestää paikat, joihin opetuslapset ja voittajat voivat kokoontua. Näissä paikoissa Herran morsian valmistetaan armon hengen sisäisen työn avulla.

Sudet nähdään sellaisina kuin he ovat, heidät hylätään ja heitetään pois Jumalan kansasta. Herran todelliset sanansaattajat ja johtajat eivät siedä näitä piilotettuja riuttoja ja pilviä ilman vettä.

Pyhä Henki puhuu Juudaan kautta muistuttamaan meitä näiden susien kohtalosta ja niistä, jotka seuraavat heitä petokseen:

”Nyt haluan muistuttaa teitä, vaikka olet täysin tietoinen kerta kaikkiaan, että Herra, pelastaessaan kansansa pois Egyptistä, sittemmin tuhosi ne, jotka eivät uskoneet [jotka kieltäytyivät luottamasta ja totella sekä luottaa häneen]. ”Juud. 1:5 AMP.

Ahdistuksen voittaminen

Olemme lähestymässä tämän aikakauden loppua. Jeesus palaa pian, kun morsian valmistautuu Häneen.

Meillä on mahdollisuus antaa Edeskäyvälle mahdollisuus elää kauttamme tämän viimeisen sukupolven. Pystymmekö me selviytymään ahdistuksesta ja pääsemään tempaukseen vai onlemmeko Antikristuksen järjestelmässä marttyyreitä Kristuksen puolesta; mitä väliä sillä on?

Kumpikin tapa on voittamassa!

Meidän on päätettävä tehdä kaikesta Jeesus ja antaa Hänen ottaa haltuunsa meidät. Nyt on aika etsiä Herraa ja lähestyä Häntä niin lähellä kuin mahdollista.

Muista, että tämä elämä on vain testi, ja se on hyvin lyhyt. Meidän on suunnattava mielemme yllä oleviin asioihin ja elettävä iankaikkisen elämämme puolesta.

Se, mitä teemme tällä lyhyellä ajalla maan päällä, määrää iankaikkisen asemamme Herran kanssa. Tulemmeko me voittamaan valtakunnassa vai voittavatko meidät tämä elämä; ja olla ikuisuuden vähiten taivasten valtakunnassa?

Pidä kiinni uskosta. Juuda puhuu. Apostolit puhuvat. He varoittavat meitä putoamisesta.

Myrsky on tulossa. Jos me sekä kuulemme että teemme sen, mitä Jeesus on sanonut, pysymme pystyssä, kun myrsky selviää (Matteus 7: 24-27).
Vastaa Viestiin