Siunattua Joulua!

Keskustele palstaa koskevista asioista
Sinettisormus

Siunattua Joulua!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva

Siunattua ja Rauhaisaa Joulua aivan kaikille, olette rakkaita elämässäni.

T. Sinetti
Sinettisormus

Re: Siunattua Joulua!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jouluevankeliumi - Luukkaan mukaan
25


”Tapahtui niinä päivinä, että keisari Augustukselta kävi käsky, että kaikki maailma oli verolle pantava. Tämä verollepano oli ensimmäinen ja tapahtui Kyreniuksen ollessa Syyrian maaherrana. Kaikki menivät verolle pantaviksi, kukin omaan kaupunkiinsa.

Niin Joosefkin lähti Galileasta, Nasaretin kaupungista, ylös Juudeaan, Daavidin kaupunkiin, jonka nimi on Beetlehem, hän kun oli Daavidin huonetta ja sukua, verollepantavaksi Marian, kihlattunsa, kanssa, joka oli raskaana.

Niin tapahtui heidän siellä ollessaan, että Marian synnyttämisen aika tuli. Hän synnytti pojan, esikoisensa, ja kapaloi hänet ja pani hänet seimeen, koska heille ei ollut sijaa majatalossa.

Sillä seudulla oli paimenia kedolla vartioimassa yöllä laumaansa. Niin heidän edessään seisoi Herran enkeli, ja Herran kirkkaus loisti heidän ympärillään, ja he peljästyivät suuresti. Mutta enkeli sanoi heille: "Älkää pelätkö; sillä katso, minä ilmoitan teille suuren ilon, joka on tuleva kaikelle kansalle: Teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa. Tämä on teille merkkinä: te löydätte lapsen kapaloituna ja seimessä makaamassa."

Yhtäkkiä oli enkelin kanssa suuri joukko taivaallista sotaväkeä, ja he ylistivät Jumalaa ja sanoivat: "Kunnia Jumalalle korkeuksissa, ja maassa rauha ihmisten kesken, joita kohtaan hänellä on hyvä tahto!"

Kun enkelit olivat menneet paimenten luota taivaaseen, niin nämä puhuivat toisillensa: "Menkäämme nyt Beetlehemiin katsomaan sitä, mikä on tapahtunut ja minkä Herra meille ilmoitti." He menivät kiiruhtaen ja löysivät Marian ja Joosefin ja lapsen, joka makasi seimessä. Kun he tämän olivat nähneet, ilmoittivat he sen sanan, joka oli puhuttu heille tästä lapsesta. Kaikki, jotka sen kuulivat, ihmettelivät sitä, mitä paimenet heille puhuivat. Mutta Maria kätki kaikki nämä sanat ja tutkisteli niitä sydämessänsä. Paimenet palasivat kiittäen ja ylistäen Jumalaa kaikesta, minkä olivat kuulleet ja nähneet, sen mukaan kuin heille oli puhuttu.” Luuk. 2:1-20.
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Re: Siunattua Joulua!

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

enkeli.JPG
enkeli.JPG (12.38 KiB) Katsottu 3311 kertaa
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Siunattua Joulua!

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Siunattua Joulua kaikille...

Mulla on ollu elämäni aikana monta yksinäistä Joulua, niin nytkin. Olen tottunut niihin jo, enkä enää sure. Avioliittoni aikana joka ikinen joulu 1985-2005 saakka vietettiin aina Kittilässä vaimoni kotona. Poikkeuksetta aina.
Äitini sanoi joskus, että voisitteko joskus viettää heillä Joulua, niin vaimoni oli aika ikävä näissä asioissa, eikä se koskaan halunnut muuta.
No lapset tottuivat, että joka Joulu vietetään mummolassa Kittilässä ja sinne ne aina menevät edelleen ja minä olen se yksinäinen, kuten oli äitinikin.
Onneksi ne soittaa ja käyttää videopuhelua jne. että saan aina nauttia hieman heistäkin.

Sellainen on minun Joulu ollu jo 15 vuotta.

"Jumalan olis ollu hyvä kieltää avioero" :?
Avatar
Marie
Viestit: 344
Liittynyt: 02 Tammi 2020, 10:40

Re: Siunattua Joulua!

Viesti Kirjoittaja Marie »

Siunattua Joulua kaikille. Auta rakas Jeesus kaikkia yksinäisiä myös minuakin saamaan ilo, rauha, Sinun rakastava läsnäolosi ja ota yksinäisyyden tunne pois kaikilta meiltä Jeesuksen nimessä. Täytä rakas Jeesus se paikka joka meiltä puuttuu, rakastava lähimmäinen.
Ja olkaa onnelliset te joilla on puoliso, perheet.

Juhlimme tänään Jeesuksen syntymää. Hallelujaa.
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Siunattua Joulua!

Viesti Kirjoittaja Ella »

Siunattua Joulua kaikille siskoille ja veljille!

Olen viettänyt myös monta Joulua yksin. Sisaruksilla omat perheensä ja he ovat omassa perhepiirissä.

Jeesus on meidän kanssamme tänäkin Jouluna. Ja joka päivä.
Muistetaan rukouksin heitä, jotka viettävät Joulua yksin! Ja läheisiä hoitopaikoissa.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Siunattua Joulua!

Viesti Kirjoittaja Eero »

Siunattua Vapahtajamme Syntymäjuhlaa veljet ja siskot ja Herramme Jeesuksen Rauhaa!

”Hoosianna, Daavidin poika, kiitetty olkoon Hän, joka tulee Herran Nimeen.”

https://www.youtube.com/watch?v=5WElFFznmbU
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Siunattua Joulua!

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Jumalan siunaamaa joulurauhaa jokaiselle.
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Angelicus
Viestit: 402
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: Siunattua Joulua!

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Armorikasta Joulua! Veisatkaa, kunniaksi Kuninkaan!
Vastaa Viestiin