Ajatuksia

Keskustele palstaa koskevista asioista
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Ajatuksia

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Tuli tässä päivemmällä mieleen jonkinlainen sopimusrukous tms, että mentäisiin levolle viimeistään klo 23 paikkeilla ja sitten vasta aamu 8 paikkeilla tultaisiin palstalle.

Ajattelin, jopa että palstalla olisi ihan terveyssyistä aikalukitus esim. klo 23-7, niin varmuudella lepäisimme. ;)

Tietysti Valvojat, nii-in Valvojat voisivat valvoa koko yön :shock: :idea:

Varmaan meillä kaikilla on jokin odotus, että tulee jokin ratkaiseva päsäys, niin että pääsemme johonkin uuteen vaiheeseen, joka todennäköisesti on jokin tilanne, jossa on sotatila tai luonnonilmiöitä?

Herätys tullessaan tuo rauhaa ja iloa mutta myös sekasortoa. Ennen sitä voi olla sekasortoa ja sen jälkeen on varmuudella sekasortoa.

Nyt olisi hyvä hahmottaa, että mikä on se maailman tapahtuma, jota tarkata tai mikä vastaavasti on hengellisen maailman tapahtuma.

Jotain seurattavaa:
Herätys, viitteet siitä
Usan vaalit, ratkennevat Trumpille, sisällissotaprofetiat, Kiinan- ja Venäjän joukot sinne
Luonnonilmiöt, ei voi seurata samalla tavalla
Iran/Israel
Juutalaisten paluu Israeliin
Kristittyjen laajenevat vainot

Henkilökohtainen elämä:
Parannuksen teko
Evankeliointi
Sana, sävel, rukous ja palvonta
Paasto
Varautuminen
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Ajatuksia

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Pikkupojat menee nukkumaan klo.23.00, isot pojat valvoo.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Ajatuksia

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Kiitos, totuuden nimissä on kerrottava, että en mennyt nukkumaan klo 23, joten keskikokoisena klo 01.00.
Jokohan niitten vaalikoneiden sisältö on selvinnyt?

Tuo Usan tilanne näyttäisi nyt vaikuttavan koko maailmanpolitiikkaan.

Ellei Eero vastaa tähän ketjuun kuin vasta aamukahdeksalta, on hän mennyt nukkumaan klo 23.

(Entä Dana, Sisar Barbara, Elisabeth Marie ym.)
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Ajatuksia

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Uskon Jeesukseen kirjoitti: 11 Joulu 2020, 00:10 Kiitos, totuuden nimissä on kerrottava, että en mennyt nukkumaan klo 23, joten keskikokoisena klo 01.00.
Jokohan niitten vaalikoneiden sisältö on selvinnyt?

Tuo Usan tilanne näyttäisi nyt vaikuttavan koko maailmanpolitiikkaan.

Ellei Eero vastaa tähän ketjuun kuin vasta aamukahdeksalta, on hän mennyt nukkumaan klo 23.

(Entä Dana, Sisar Barbara, Elisabeth Marie ym.)
En tiedä milloin tuolla Yhdysvalloissa yleensä mennään nukkumaan....
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Ajatuksia

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Ja, eikös Eero ollut juuri se foorumin "yösaunoja" ? Ei taida mies nukkua ollenkaan, vihtoo vaan.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Ajatuksia

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Kysyinpä kehnosti, tarkoitus oli kysyä onko näiltä Dana ym. jotain sanomia.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Ajatuksia

Viesti Kirjoittaja Eero »

Joillekinhan Herra kehottaa yövartiota tai -rukousta, mutta ei se tietenkään kaikille sovi jo ihan terveyssyistä/olosuhteista. Itse oon huomannut, että riittävä uni määrä on tällä hetkellä 6 tuntia ja joku muukin on maininnut, että aivan kuin unentarve olisi tässä joulua kohti vähentynyt.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Ajatuksia

Viesti Kirjoittaja Maria »

Kiitos Jeesus, että ei ollut aikalukitusta palstalla, vaan pelkästään keskustelua siitä ❤️🙏
"Joillekinhan Herra kehottaa yövartiota tai -rukousta". Klo 10:11, 11.12.2020
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Ajatuksia

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Aloitus ei tähdännyt aikakatkaisuun vaan ihan fysiologisiin syihin olla valvomatta kovin myöhään.

Ellei uni tule niin silloinhan tänne voi tulla keskustelemaan ja jakamaan ajatuksia.
Sinettisormus

Re: Ajatuksia

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

En tiennyt oikein mihin tämän laittaa ja onko tällä edes merkitystä, mutta viime yönä näin unta joka oli vahva ja mieleen jäävä. Heräsin siitä ja sitä siinä yöllä mietiskelin.

Uni:
Unessa joku oli ottanut aseen, vähän kuin konekivääri ja ampui sillä sinne tänne, kovat panokset sisällä. Sitten hän osui jotain vierelläni olevaa kasvoihin, se kuula sade lävisti uhria kasvoihin ja ammus suihku jatkui ja osui samanlailla minua kasvoihin.
Näkö minulta ei mennyt, mutta kasvoillani oli reikiä silmien alapuolella jonossa ...
Silloin vihastuin, nostin tuon aseen maasta ja aloin sillä huitomaan samanlailla, tuota ampujaa kohti, mutta ero oli siinä että minä en ampunut haavoittavilla panoksilla, vaan olin tyhjentänyt aseen.
Ampuja huusi kauhuissaan. Sitten ilmoitin hänelle ettei vaaraa, panoksia ei ollut, mutta halusin hänelle opettaa, ettei ollut leikin asia pelotella ihmisiä ja vielä oikein panoksin.
Nyt hän sai tuntea miltä se tuntui, mutta ilman haavoja ...

Muuta tuosta unesta en muistanut. Mutta koen, että tässä on opetusta, miten käyttäydymme ihmisten edessä .. ettemme haavoita toisiamme edes sanoin, sillä ne voivat olla haavoittavia kuin nuo luodit jotka haavoittivat vierelläni ollutta ja minua .. kasvomme oli reikiä täynnä.
Vertauskuvallista?
Sinettisormus

Re: Ajatuksia

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Matteus 15: 11Ei saastuta ihmistä se, mikä menee suusta sisään; vaan mikä suusta käy ulos, se saastuttaa ihmisen.
Sinettisormus

Re: Ajatuksia

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

En tuota ensin ajatellut jakaa, mutta sitten näin siinä tuon opetuksen 🤓
Sinettisormus

Re: Ajatuksia

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut” (Jes. 53:5).
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Ajatuksia

Viesti Kirjoittaja Eero »

Siitähän tässä kaikessa on kyse, varsinkin täällä netissä, missä fyysisiä tekoja ei ole, olemme vain Hengessä ja sitä mikä ”suustamme” ulos tulee, niin se on se mikä merkitsee kaiken.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Ajatuksia

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Sinettisormus kirjoitti: 31 Heinä 2021, 10:07 En tiennyt oikein mihin tämän laittaa ja onko tällä edes merkitystä, mutta viime yönä näin unta joka oli vahva ja mieleen jäävä. Heräsin siitä ja sitä siinä yöllä mietiskelin.

Uni:
Unessa joku oli ottanut aseen, vähän kuin konekivääri ja ampui sillä sinne tänne, kovat panokset sisällä. Sitten hän osui jotain vierelläni olevaa kasvoihin, se kuula sade lävisti uhria kasvoihin ja ammus suihku jatkui ja osui samanlailla minua kasvoihin.
Näkö minulta ei mennyt, mutta kasvoillani oli reikiä silmien alapuolella jonossa ...
Silloin vihastuin, nostin tuon aseen maasta ja aloin sillä huitomaan samanlailla, tuota ampujaa kohti, mutta ero oli siinä että minä en ampunut haavoittavilla panoksilla, vaan olin tyhjentänyt aseen.
Ampuja huusi kauhuissaan. Sitten ilmoitin hänelle ettei vaaraa, panoksia ei ollut, mutta halusin hänelle opettaa, ettei ollut leikin asia pelotella ihmisiä ja vielä oikein panoksin.
Nyt hän sai tuntea miltä se tuntui, mutta ilman haavoja ...

Muuta tuosta unesta en muistanut. Mutta koen, että tässä on opetusta, miten käyttäydymme ihmisten edessä .. ettemme haavoita toisiamme edes sanoin, sillä ne voivat olla haavoittavia kuin nuo luodit jotka haavoittivat vierelläni ollutta ja minua .. kasvomme oli reikiä täynnä.
Vertauskuvallista?
Lukiessani näitä vanhoja viestejä tuli mieleen miekanpisto...tai jotakin sinne päin,...Sananlaskuista löysin ajatukseni lähteen, koskien tuota Sinetin unta ;

Sananl.12:17-19

Toden puhuja lausuu oikeuden, mutta väärä todistaja petoksen.

Moni viskoo sanoja kuin miekanpistoja, mutta viisasten kieli on lääke.

Totuuden huulet pysyvät iäti, mutta valheen kieli vain tuokion.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Ajatuksia

Viesti Kirjoittaja Maria »

Shalom tähän lauantaihin! ❤️ 🙏
Muutamia Sananpaikkoja. Mitä ajatuksia näistä herää?

Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut.
Ap.t. 20:28

Hoivatkaa sentähden toinen toistanne, niinkuin Kristuskin on teidät hoivaansa ottanut Jumalan kunniaksi.
Room. 15:7

Mutta jokainen kilpailija noudattaa itsensähillitsemistä kaikessa; he saadakseen vain katoavaisen seppeleen, mutta me katoamattoman. Minä en siis juokse umpimähkään, en taistele niinkuin ilmaan hosuen.
1. Kor. 9:25-26

Älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle.
Room. 6:13

Kun väkevä aseellisena vartioitsee kartanoaan, on hänen omaisuutensa turvassa. Mutta kun häntä väkevämpi karkaa hänen päällensä ja voittaa hänet, ottaa hän häneltä kaikki aseet, joihin hän luotti, ja jakaa häneltä riistämänsä saaliin.
Luuk. 11:21-22

Eli, "joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan, ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa".


Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset, ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin. Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi; hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun.
Kol. 12:13-15

Ja lopuksi vielä

Samoin Kristuskin, kerran uhrattuna ottaakseen pois monien synnit, on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat.
Hebr. 9:28
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Ajatuksia

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Maria kirjoitti: 04 Syys 2021, 09:31 Shalom tähän lauantaihin! ❤️ 🙏
Muutamia Sananpaikkoja. Mitä ajatuksia näistä herää?


Samoin Kristuskin, kerran uhrattuna ottaakseen pois monien synnit, on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille,jotka Häntä odottavat
Hebr. 9:28
Pelastus on NYT tarjolla, ja Jeesuksen ilmestyessä tulee olla tuossa Jeesukseen uskovien "odottavien" joukossa, sen jälkeen ei tule enään koskaan uuutta mahdollisuutta.

Itse olen aina pitänyt hyvin paljon juuri Hebrealaiskirjeestä.

Tuohon Heb.9:28 kohtaan liittyvät hyvin mm. nämä jakeet;

Matt.26:62 Jeesus sanoi hänelle: "Sinäpä sen sanoit. Mutta Minä sanon teille: tästedes te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien päällä."

Fil.3:20-21 Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa, ja sieltä me myös odotamme Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajaksi, joka on muuttava meidän alennustilamme ruumiin Kirkkautensa Ruumiin kaltaiseksi sillä voimallaan, jolla Hän myös voi tehdä kaikki itsellensä alamaiseksi.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Vastaa Viestiin