Kaikenlaista jutustelua 6

Keskustele palstaa koskevista asioista
Tuula1

Re: Kaikenlaista jutustelua 6

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

minun harrastelehti:

www.suomenkenttalehti.fi

uutisvihjeitä saa lähettää.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 6

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 6

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Poistin käyttäjän purified hänen omasta pyynnöstään. Taas hieman ristiriitaisin tuntein ten sen, koska Herramme ei halua hajottaa, vaan liittää.
Sinettisormus

Re: Kaikenlaista jutustelua 6

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Herra , siunaa purifiediä, mihin hänen tiensä johtaakaan.
😯😟😢😭
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2202
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kaikenlaista jutustelua 6

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

-jarmo- kirjoitti: 19 Loka 2020, 14:43 Poistin käyttäjän purified hänen omasta pyynnöstään. Taas hieman ristiriitaisin tuntein ten sen, koska Herramme ei halua hajottaa, vaan liittää.
Tuota käyttäjälistaa tarkatessa huomaa, että lähemmäs 50 nimimerkkiä ei ole käytännössä ollenkaan palstalla mukana.

Ei-aktiivisten, tai palstalta poistoa haluavien, poistaminen käyttäjälistalta ei ole ollenkaan huono asia. Ei suuri jäsenmäärä ole itsetarkoitus, vaan että jäsenet ovat aktiivisia palstalla, edes joskus.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 6

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Joo, totta. Siellä on aika paljon itse poistuneita. Aktiivisia käyttäjiä kaivattas enemmän.
Sinettisormus

Re: Kaikenlaista jutustelua 6

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Niin se on vähän kuin efekti .." kuulun kirkkoon" ..mutta ei siellä koskaan käydä.
Ei sekään ole hyvä kuvio.
Angelicus
Viestit: 412
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: Kaikenlaista jutustelua 6

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Miten näissä jutuissa ylläpidon valtuudet on, että jos vaikka jonkun yhteisesti sovitun ajan hiljaisuuden jälkeen poistettaisiin kuvioista? Jos vaikka kuolee, eikä kukaan omaisista edes tiedä, että on ollut jossain sivustolla, miten tää toimii? Voitaisko laittaa sellainen nurkkaus, jonne vois ilmoittaa, että tuli joku este tai muuten huilaa, ettei nyt vähään aikaan kirjoita. Välillä tulee mieleen, että mitähän jollekulle ”hänellekin”mahtaa kuulua, kun ei ole aikoihin näkynyt...
Sinettisormus

Re: Kaikenlaista jutustelua 6

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Niinpä. Minusta voisi olla jokin aikaraja jolloin poistuu. Ja kun se on tiedossa voi käydä hihkasemassa että olen vielä täällä. Jos ei mitään kuulu niin poistuu. Ehkä lisää myös aktiivisuutta.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2202
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kaikenlaista jutustelua 6

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Aikaraja olisi ehkä hyvä ratkaisu. Esim. jos ei ole käynyt foorumilla kahteen vuoteen, niin kyllä silloin voisi tuollainen automaattinen poisto olla ihan asiallista.

Tuollaisen jäsenlistan päivityksen voisi tehdä jo tänäänkin.....

Ehkä viesti nimimerkille, että ollaan poistamassa listalta, ja parin päivän päästä sitten nimimerkin poisto.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Angelicus
Viestit: 412
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: Kaikenlaista jutustelua 6

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Toimintaa, hyvä se. Peukutan!
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 6

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Eerohan ainakin osaa tehdä sellaisen, jos siltä tuntuu.
Sinettisormus

Re: Kaikenlaista jutustelua 6

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Mietin .. onko tuo 2 vuotta liian pitkä aika?
Olisiko vaikka 1 vuosi parempi? Nämä vaan omia ajatuksiani.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4797
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 6

Viesti Kirjoittaja Eero »

Mä luulen, että tuo täytyisi tehdä käsin, koska automaattia varten pitäisi koskea palstaohjelmiston ytimeen, mikä ei taas tietoturvan kannalta ole hyvä asia.

Mä suosisin ehkä sitä "inhimillistä" toimintapaa, että jos joku haluaa jäädä suunnitellulle kirjoitustauolle, niin voi ilmoittaa siitä tähän ketjuun. Eihän noista vanhoista nimimerkeistä mitään haittaakaan ole ollut, mutta jos jollekin pitkän ajan jälkeenkin tulee tarve kirjoittaa, niin on varmasti mukava huomata, että nimimerkki on täällä vielä tallella.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2202
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kaikenlaista jutustelua 6

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Eero kirjoitti: 20 Loka 2020, 00:03 Mä luulen, että tuo täytyisi tehdä käsin, koska automaattia varten pitäisi koskea palstaohjelmiston ytimeen, mikä ei taas tietoturvan kannalta ole hyvä asia.

Mä suosisin ehkä sitä "inhimillistä" toimintapaa, että jos joku haluaa jäädä suunnitellulle kirjoitustauolle, niin voi ilmoittaa siitä tähän ketjuun. Eihän noista vanhoista nimimerkeistä mitään haittaakaan ole ollut, mutta jos jollekin pitkän ajan jälkeenkin tulee tarve kirjoittaa, niin on varmasti mukava huomata, että nimimerkki on täällä vielä tallella.
Voisitko Eero tehdä tuon "manuaalisen" jäsenistön karsimisen jo tänään ?

Mutta, ennen sitä lähetettäisiin poistettaville nimimerkeille sähköposti, että nimimerkkiä ollaan poistamasta foorumilta, ja varsinainen lopullinen poisto toteutettaisiin 2 päivän päästä viestin lähettämisestä, vaikka viestiin ei vastattaisikaan.

Tämänkaltaisella poistoilmoituksella voitaisiin herätellä nukkuvia jäseniä. Mutta, jos he haluavat edelleenkin "nukkua", niin on silloin aivan turha roikottaa tuolla jäsenlistassa nimimerkkejä, jotka käytännössä ovat"kuolleita". Eihän tämän foorumin tarkoitus ole olla "elävien hautausmaa".

Eli, ehdotan viestien lähetystä, ja sitten poistoa.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Sinettisormus

Re: Kaikenlaista jutustelua 6

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Siellä on monta jotka eivät ole kirjoittaneet koskaan.
Angelicus
Viestit: 412
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: Kaikenlaista jutustelua 6

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Eero kirjoitti: 20 Loka 2020, 00:03 Mä suosisin ehkä sitä "inhimillistä" toimintapaa, että jos joku haluaa jäädä suunnitellulle kirjoitustauolle, niin voi ilmoittaa siitä tähän ketjuun.
Sitä varten voisi olla ylläpidon osiossa oma ketju. Muuten ilmoitus jää kaiken muun jutustelun sekaan.
Sinettisormus

Re: Kaikenlaista jutustelua 6

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen Angelicus, tätä juuri illalla myös ajattelin, jokin oma näkyvä osionsa.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4797
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 6

Viesti Kirjoittaja Eero »

Mä luulen, että mulla ei oikein riitä aika nyt tuon työn tekemiseen eli jonkun muun jolla on valtuudet pitäisi ottaa se tehtäväkseen.

Mutta jos tuohon lähdetään, niin pitäisikö kuitenkin säästää ihmisten kirjoitukset? Esimerkiksi rakkaalla siskollamme nimimerkillä ”sisar” on monia Herran puoleen kääntyviä rukouksia palstalla, mutta hän ei ole kirjoittanut pitkään aikaan, ehkä seuraa taustalla kuitenkin. Mun mielestä palstan ”eletty elämä” saisi kyllä jäädä näkyviin.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Kaikenlaista jutustelua 6

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen Eero.
Ei asiallisia tekstejä tarvitse poistaa.
Vastaa Viestiin