Kaikenlaista jutustelua 12
-
Re: Kaikenlaista jutustelua 12
Kiitos Marie kun jaoit tuon rohkaisevan sanoman.
Hyvää Kristuksen taivaaseenastumispäivää.
Vuodesta 1991 lähtien tätä on kutsuttu nimellä helatorstai.
Itse suosin tätä oikeaa ja kuvaavaa nimitystä tästä pyhäpäivästä.
Vuodesta 1991 lähtien tätä on kutsuttu nimellä helatorstai.
Itse suosin tätä oikeaa ja kuvaavaa nimitystä tästä pyhäpäivästä.
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Hyvää Helatorstaita! Ennenvanhaan kun sivistyneenkin Suomessa kuului tietää kirkolliset asiat, kyllä tiedettiin sanan merkitys kaikissa kansankerroksissa. Jotkut saattoi teeskennellä, etteivät tiedä. Pyhä torstai, koska sanan alku ruotsin pyhää tarkoittavasta helg- sanasta. On kyllä selkeämpi nykyihmiselle toivottaa Hyvää Kristuksen taivaaseenastumisen päivää. Tärkeä päivä kristitylle, muistuttaa Kristuksen herruudesta.
Juu kyllä pitäs olla kalenterissa pyhät niiden oikealla nimellä. Helatorstaita kaikille!
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.
Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Pahin synti?
L U C I F E R.
P R I D E.
S I N.
Kaikkien näiden keskimmäinen kirjain on I eli minä suomeksi.
Ylpeyden synti sai luoduista koreimmankin lankeamaan.
Mikä onkaan nimeltään Liiton Merkin halventajien tapahtuma, no tietenkin PRIDE, ylpeys.
Jes 14 & Hes 28.
L U C I F E R.
P R I D E.
S I N.
Kaikkien näiden keskimmäinen kirjain on I eli minä suomeksi.
Ylpeyden synti sai luoduista koreimmankin lankeamaan.
Mikä onkaan nimeltään Liiton Merkin halventajien tapahtuma, no tietenkin PRIDE, ylpeys.
Jes 14 & Hes 28.
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
-
Ylpeydestä
KR33/38
2Sam. 22:28 Ja sinä pelastat nöyrän kansan,
mutta sinun silmäsi ovat ylpeitä vastaan,
sinä alennat heidät.
Jaak. 4:6 Mutta hän antaa sitä suuremman armon. Sentähden sanotaan: "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon".
KR33/38
2Sam. 22:28 Ja sinä pelastat nöyrän kansan,
mutta sinun silmäsi ovat ylpeitä vastaan,
sinä alennat heidät.
Jaak. 4:6 Mutta hän antaa sitä suuremman armon. Sentähden sanotaan: "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon".
... juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa, silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen... Hepr.12:1,2
Amen
Meillä oli taannoin puhetta aikojen nopeuttamisesta.
Kappas vaan, Buddy Brown oli havainnut saman ilmiön ja kysynyt asiasta kahdelta teini-ikäiseltä pojaltaankin.
Mehän kaikki muistamme miten nuorena aika ei kulunut kirveelläkään.
Vaan mitä vastasivat pojat?
Kesto reilu 7 min.
https://youtu.be/Xn8oVMoF0J8?si=HBzE6gqr4pKgpioY
Kappas vaan, Buddy Brown oli havainnut saman ilmiön ja kysynyt asiasta kahdelta teini-ikäiseltä pojaltaankin.
Mehän kaikki muistamme miten nuorena aika ei kulunut kirveelläkään.
Vaan mitä vastasivat pojat?
Kesto reilu 7 min.
https://youtu.be/Xn8oVMoF0J8?si=HBzE6gqr4pKgpioY