Kaikenlaista jutustelua 12

Keskustele palstaa koskevista asioista
Tuija

Re: Kaikenlaista jutustelua 12

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Siunattua Keskiviikko aamua ja päivää.
Äsken kun heräsin ja rukoilin, jäin sen jälkeen hetkeksi kuuntelemaan mitä Herra haluaa minulle näyttää tai puhua.
Kohta näin kuvan, jossa katselin jossain pimeässä tunnelissa, ehkä sen päätepisteessä, sillä siinä kohtaa se alkoi kohota kohti suoraa ylös. Se oli kuin korkea savupiippu, joka oli neliön muotoinen ja ylös sen reunoille kohosi tikapuut jotka näyttivät puisille. Siellä korkealla häämötti valo, sieltä jostakin mitä tuon päässä oli.
Mietin että tarkoittiko jonkun uuden alkua, vielä pieni matka, kiivetä nuo raput ylös ja saan tai saamme nähdä mitä niiden yläpäässä näkyy?
Kiitos Jeesus että kuljet kanssamme tämän matkan loppuun asti, vaikka tiellemme osuisi mitä vaikeuksia, Sinä autat meitä selviytymään niistä.
Olethan Sinä, Jeesus Kristus, tie, totuus ja elämä.
Amen. 🙏😇
Eero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Rutger
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Rutger »

Amen. Juuri ennen aamua on kaikkein pimeintä.
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Rutger
Site Admin

Kerronpa teille lyhyen tarinan tältä päivältä.
Olen tänään sapattina saanut olosuhteisiin nähden erittäinkin hyvin levähdettyä. Otettiin vaimon kanssa iltapäivään asti silleen, että vain pakolliset liikut tehdään ja huilaillaan. Tuli tarpeeseen ihan oikeasti.
Iltapäivällä alkoi Raamatun tutut jakeet aukeamaan ihan uudella tavalla, tavalla josta saa aina iloita, kun tämmöinen kokemus ylhäältä annetaan.
Ihan kuin keksisi hehkulampun tai jotain.
Tuosta hieman tännekin kirjoitin tuhlaajapojasta.
Se miksi tämän kirjoitan tulee seuraavaksi.
Kun sain päivän pakolliset hommat hoidettua, istahdin hieman puhaltamaan ja kohta ajatukseni suuntautuivat suuriin asioihin.
Juuri kun huomasin tuijottelevani "tyhjyyteen" ja tajusin miettiväni Karitsan Häitä, vaimo sanoi jotain joka palautti huomioni tähän maailmaan.
Samanaikaisesti kun vaimo sanoi jotain jostain maatilavideosta joka pyöri nenäni edessä koneella, päähäni pälkähti lause: "Karitsan Häät kestävät 153 vuotta".
En ole kenenkään koskaan kuullut vastaavaa mainitsevan, en täällä enkä rapakon takana.
Lihavoitu lause voi olla totta tai täysin epätotta. En kerinnyt päästä jyvälle oliko lause aivojeni tuotos vai ladattiinko se ylhäältä, kun huomioni keskittyi vaimon ääneen, että onko hänellä jotain tähdellistä asiaa.
Juuri ennenkuin aloin tätä kirjoittamaan, guugletin 153 ja se on Heprean numeroarvoilla Ani Elohim, Minä Olen Jumala.
Jeesuksen ohjeilla opetuslapset saivat 153 kalaa.
Voisiko siskot ja veljet ollakin niin, että me jotka odotamme, emme lähdekään viikon tai kahden hääjuhliin kuten juutalainen maallinen traditio antaa ymmärtää vaan Taivaallisen Mittakaavan kemuihin?
Tämä ei ole mikään doktriini eikä väite vaan avointa pohdiskelua yhdestä lauseesta joka tuli yllättäen päähän tovi sitten.
Opponoikaa, kertokaa mielipiteitä, oletteko löytäneet Raamatusta Karitsan Häille kestoa jne.
En ole muodostanut tästä vielä mielipidettä. Muodostetaan se yhdessä, veljet ja siskot.
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Eero
Viesti:

Kiitos veli, tässä riittää pohdittavaa, mä ymmärrän hyvin nämä hetkelliset ”päähänpistot” ja usein ne ovat sellaisia, että ”uskotko tämän todeksi?”, jolloin on vaan joko uskottava tai olla uskomatta. Enkä tarkoita, että ne eivät olisi Sanan kautta ratkaistavissa, mutta Herra antaa vastauksen ennen kuin kysymystä tietäänkåän tai jotain sinne päin.

Mä oon myös todennut, että yksi lepopäivä on hyvä viikossa pitää, aivan ihmisen ruumiiillista ja henkistä sietokykyä varten säädetty!

Rutger
Site Admin

Totta. Lepopäivän ihmisen mieli ja fysiikka vaatii. Olemme Jumalan suunnittelemia. Hän tietää.
Mitä tulee tuohon ajatukseen, en määrätietoisesti miettinyt juuri tuota. Tiedän, että Eero sinullekin on näitä annettu, tuosta kommentistasi sen huomaa.
Pohditaan asiaa.
Eero
Viesti:

Aamen!

Eero
Viesti:

Siunattua Ensimmäistä Adventtia kaikille!

Angelicus

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Kiitos, samoin!
Ella

Viesti Kirjoittaja Ella »

Kiitos! Siunattua Adventin aikaa kaikille!
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Tuija

Kiitokset myös täältä ja kaikille teille rakkaille siunattua Adventtia.
Mirjami

Viesti Kirjoittaja Mirjami »

Tällainen asia on hiljattain noussut sydämelle, ja kysynkin tällä foorumilla mielipiteitä:
You tube-videoita surffaillessa tulee aina esiin paljon ehdotuksia, mitä muita saman tyyppisiä on tarjolla. Tällä tavoin olen saanut lukuisia (taitaapi olla yleensä Amerikkalaisia) ehdotuksia kanaville, joiden videoiden esittelykuvat ovat hyvin provosoivia, melkeimpä pelottaviakin, vaikka niissä yleensä on Jeesuksenkin kuva mukana. Otsikoissa annetaan ymmärtää että nyt on ihan viimeiset hetket käsillä, ja toisaalta ikäänkuin oikealla asialla oltaisiin.
Mutta kyllä minua jo 'tökkii' tällaiset, tässä pari tyypillistä esimerkkiä:

https://www.youtube.com/@lionofjudahmotivation/videos
https://www.youtube.com/@Godtellsyou/videos
Tuija

Olen täysin samaa mieltä noista tuon tyylin videoista, enkä ole edes niitä aukaissut. Ne on todella provoa ja en näe niissä sitä hyvää hedelmää .. päin vastoin.
Mirjami

Viesti Kirjoittaja Mirjami »

Kiitos vahvistuksesta! Tämä nousi mieleeni kun luin eilen Profetia-ketjusta jotain uusimpia, ja siellä oli linkitettynä vastaavan oloinen video-kanava. Näitä kyllä riittää, paras kuunnella omaa sisintään ja rukoilla asioille selvyyttä.
Tuija

Tervetuloa attetta joukkoomme, ole siunattu keskuudessamme ja Jeesuksessa Kristuksessa.
Eero
Viesti:

Samoin minunkin puolestani, Herramme Jeesuksen Kristuksen Siunausta ja kiitos että tulit palstalle.

Tuija

Yksi suurimpia iloja täällä on, kun uusi kirjoittaja muuttuu näkyväksi kommenteillaan ja mukana ololla, se on sitä uskovien yhteyttä, jota toivon meiltä kaikilta. ❤️
Eero
Viesti:

Kyllä, Aamen!

Tuija

Laitoin tuonne rukouspostiin rukous pyynnön Markukselle ja sitten laitoin vielä uuden lisä rukous pyynnön. Ne ovat nyt vain väärinpäin luettavissa. Olisi pitänyt varmaan kirjoittaa tuo lisä rukous tuohon vastaukseen. Onko sitä mahdollista siirtää? Ajattelin vain että Klasun on ymmärettävämpi lukea tuota rukouspyyntöä. Kiitos 🙏
Sanna
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Korjattu ihan rehellisellä leikkaa liimaa menetelmällä
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Vastaa Viestiin