Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Keskustele palstaa koskevista asioista
Vieras

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Vieras »

rakentamisesta raamatusta... ;)

Luuk. 14:28

Sillä jos joku teistä tahtoo rakentaa tornin, eikö hän ensin istu laskemaan kustannuksia, nähdäkseen, onko hänellä varoja rakentaa se valmiiksi,
Vieras

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Vieras »

täs pari sketsii kuvaa meijän keskustelua... ;) :mrgreen:

Sami hedberg Sakke the engineer

https://www.youtube.com/watch?v=QbNThAaHrw4

Sami Hedberg grillijono

https://www.youtube.com/watch?v=ceToQSUnR9E

Sami headberg ja navigaattori

https://www.youtube.com/watch?v=-6L7XEgmfKU

Sami Hedberg Biisit

https://www.youtube.com/watch?v=hcvzPLNRswg
olli

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja olli »

Jätetään ne sketsit pois ja koetetaan pidättäytyä siinä keskustelussa.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4654
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Aim bäk, eli olen selkä. Et sellanen reissu! :? Mut aaaah... himassa taas, verkkarit ja t-paita päällä sekä crocsit jalassa :D on sekin pikku-autuus.

Vieras on taas keksiny ton vanhan jutun, "te haluatte tehdä syntiä koska Jeesushan on sellainen anteeksiantoautomaatti". Jääköön tämä nyt sitten ihan omaan arvoonsa. En viitsi edes kommentoida synnissä kilvoittelua, koska se on kuitenkin turhaa. Turhaa hommaa, voi turhuuksien turhuus, sanoo saarnaaja.
Vieras

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Vieras »

En viitsi edes kommentoida synnissä kilvoittelua
mikä on teidän mielestä kilvoittelua ja mitä siihen kuuluu?

koska eihän toi ole kilvoittelusta kuin yksi alue mulle, mulla kun niitä on useita...
Vieras

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Vieras kirjoitti:
En viitsi edes kommentoida synnissä kilvoittelua
mikä on teidän mielestä kilvoittelua ja mitä siihen kuuluu?

koska eihän toi ole kilvoittelusta kuin yksi alue mulle, mulla kun niitä on useita...
viitaten tähän...


ViestiKirjoittaja -jarmo- » Tänään, 10:51

Esimerkiksi tämä masturbointi kuuluu ns. haureuden syntiluetteloon, jos lasket sen synniksesi. Jos väität voittaneesi masturboinnin synnin, niin se ei tee sijaa totuudelle, koska aina kun katsot naista sillä silmällä, olet jo matsurboinut. Katkaise siis siittimesi ja heitä se pois, jottei sielusi joutuisi kadotukseen. Näin Jeesus vertaa vuorisaarnan mukaan TÄYSIN MUSTAVALKOISESTI syntisyyttämme.
Jos lihassa johonkin kykenet.... hyvä... oikein hyvä, muttei se riitä vielä mihinkään. Siksi meidän jokaisen on nähtävä itsemme lihassa TÄYSIN EPÄTOIVOISESSA asemassa läpivalaisevan totuuden edessä. ME EMME KERTAKAIKKIAAN KYKENE!

Siksi meillä on Jeesus jokapäiväisenä uhrinamme. Me emme voi voittaa YHTÄ AINOATAKAAN LIHAN KÄSKYÄ, kuin Jeesuksessa!
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4654
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Oletko vieras taas unohtanut sen kädenpuristuksemme?

Mutta yhden kysymyksen minä voin kysyä sinulta, hyvä tuttavani "vieras": Sanassa kun selkeästi sanotaan että hedelmistä te tunnette jne... joka on aika yleispätevä neuvo kaikkeen kohtaamaamme oppiin ja menettelyyn. Näinpä kysynkin oman elämäsi kohdalla, oletko voinut hyvin, kun olet seurannut näitä neuvojasi, joita jaat meille?

Minä voin sanoa omasta puolestani etten koskaan ennen vuotta 2006 ole voinut hengessä paremmin ja rauha ollut sydämessä joka päivä, kuin nyt, vaikka olenkin syntinen ja tehnyt syntiä mutta kaikkeni lihassani silti yrittäneenä ja pyrkien synnittömyyteen.
Olen saanut armon ja suurenmoisen Rakkauden tunteen sydämeeni, joka PYSYY SIELLÄ. Minä en lankea polulta, enkä sekoile, enkä poukkole, vaan elän rauhallista nöyrää uskovan elämää, kilvoitellen joka päivä kaikkien osa-alueiden kanssa, riippumatta siitä mitä sanot.
Lisäksi kun hengessäni olen Pyhän Hengen antamissa hedelmissä saanut nämä uskovat veljet ja sisaret tänne ja tiedän myös voineeni antaa voimaa monelle pelastussanoman lukijalle, koska olen saanut paljon kirjeitä, joissa he kiittävät työstäni. En minä voi silti ottaa vastaan kiitosta, koska olen vain syntinen Jarmo, joka koittaa kaikin keinoin välttää tekemästä syntiä. Mutta palvelutehtväni on ollut väkevä ja siitä olen myös ylpeä, koska sekin on pelastusvarmuutta, koska se on hyvän puun hedelmän tulos. Se on minulle mittari hyvästä omastatunnosta Jeesuksessa.
olli

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja olli »

Vieras kirjoitti: mikä on teidän mielestä kilvoittelua ja mitä siihen kuuluu?

koska eihän toi ole kilvoittelusta kuin yksi alue mulle, mulla kun niitä on useita...
Vieras, kysymyksesi on sen verran tärkeä että avasin siitä oman ketjun jossa pyrin vastaamaan kysymykseesi parhaani mukaan:
viewtopic.php?f=15&t=317#p4023
Vieras

Re: Kilvoitella

Viesti Kirjoittaja Vieras »

nytten olli pitää lainata tähän sinua itseäsi kertokaa tämä omin sanoin ja oman elämänne kautta ja unohdetaan raamattu puhutaan "ihmisten" kielellä niin kuin mies miehelle ilman raamattua...
Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

ViestiKirjoittaja olli » 15 Heinä 2016, 20:53

Alleviivasin lauseestasi kohdan, joka sisältää sen oleellisen jota mitä ilmeisimmin poistamillani lainauksilla halusit tuoda ilmi.

Minun pointtini on tämä: ei lainauksia, vaan noita omia kommenttejasi joilla saat muutamalla sanalla sanottua sen mitä lainauksesta pitää arvailla.

Kirjoituksesi ovat hienoja, tuot paljon asiaa ilmi. Siis kirjoita, älä lainaa.
olli

Re: Kilvoitella

Viesti Kirjoittaja olli »

Ymmärrän pointtisi viitatessasi lainauksiini. Mutta jokainen tuossa tuomani lainaus on ote kohdista jotka tukevat kirjoitustani.
1. lainaus: paikat jossa Raamatussa esiintyy termi "kilvoitella" - eri taivutusmuodoissaan.
2. lainaus: sivistyssanakirjan määritelmä ketjun aiheelle "kilvoitella".
3. lainaus: Paavalin vakuutus siitä ettei kilvoituksemme käy koskaan liian raskaaksi.
4. lainaus: Paavalin sanat siitä että kilvoituksemme tuomilla haasteilla on iankaikkinen tarkoitus.
Vieras

Re: Kilvoitella

Viesti Kirjoittaja Vieras »

niin mut ongema tulee siinä kun meillä on eri näkemykset ja te ymmärrätte erilailla kohdat kun minä niin ei siinä kukaan hyödy mitään... ja mitä uutta tos on mulle?

kun oon lukenut 7 kertaa raamatun läpi niin tiedän kyllä mitä siellä puhuttaan joten kerro jotain uutta omin sanoin mieluusti ja kaikki ketkä tähän ketjuun vastaa niin kertokaa omin sanoin niin saadaan keskusteluakin aikaiseksi tämähän on keskustelu palsta eikä "raamatun kopionti palsta"...
Vieras

Re: Kilvoitella

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Vieras kirjoitti:niin mut ongema tulee siinä kun meillä on eri näkemykset ja te ymmärrätte erilailla kohdat kun minä niin ei siinä kukaan hyödy mitään... ja mitä uutta tos on mulle?

kun oon lukenut 7 kertaa raamatun läpi niin tiedän kyllä mitä siellä puhuttaan joten kerro jotain uutta omin sanoin mieluusti ja kaikki ketkä tähän ketjuun vastaa niin kertokaa omin sanoin niin saadaan keskusteluakin aikaiseksi tämähän on keskustelu palsta eikä "raamatun kopionti palsta"...
tästä jo keskustelttiin aikanaan tuolla suomi 24:en puolella helluntalaisuus palstalla tuon muutaman viestin tästä asiasta tähän ketuun ja toivottavasti jatkamma keskustelua näin ja ilman raamattua...
sibicort

31.12.2011 9:14

Keskustelutaito ja toisten mielipiteiden kunnioittaminen kuvaa myös kirjoittajan kypsyneisyyttä ihmisenä.

Onko niin, että näille keskustelupalstoille ei paljonkaan kysyneisyyttä mahdu, koska todellakin lähinnä vaan kopioidaan raamatunlauseita perä perään. Eihän sellainen ole mitään keskustelua - lähinnä se on väittelyä ja oman uskonnäkemyksen esille tuomista parempana, totuudellisempana ja sillä ikäänkuin kilpaillaan, kuka paremmin ja puhtaammin näitä raamatunlauseita ymmärtää.

Tämä on keskustelupalsta, eikä mikään sanan julistamisen paikka. Kukaan täällä kirjoittava ei halua julistusta, vaan keskustelua.

Kirjoittelen täällä hyvin vähän, koska täällä enemmänkin vain väitellään ja tuodaan esille omaa oikeaa ymmärrystään tyyliin "minä olen ymmärtänyt Raamanun oikein, minä olen Jumalan lapsi, minä sain sanoman Jumalalta jne.

Se joka ymmärtää Jumalan sanan oikein, ei väittele, ei tuomitse, ei koe itseään oikeaoppiseksi. Olemme kaikki Jumalan lapsia, kohdelkaamme myös toisiamme kuten Jumala meidän toivoisi tekevän.

Keskustelkaa aina rakentavassa ja kunnioittavassa mielessä, koska se jumalanmielen mukaista.
Vieras

Re: Kilvoitella

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Keskustelutaito

Totuutta vain

30.12.2011 22:26
Keskustelu on ajatusten ja mielipiteiden vaihtoa. Keskustelu on parhaimmillaan silloin, kun molemmat tai kaikki keskustelijat kunnioittavat ja kuuntelevat toisiaan, ja vastaavat vuoron perään toisen perusteluihin ja esittävät omia perusteluitaan keskustelun jatkoksi, jos väitellään jostakin asiasta tai vaihdetaan näkemyksiä keskenään.

Keskustelua ei ole se, että lainataan Raamatun jakeita, jotka näyttävät olevan ristiriidassa toisen esittämän näkemyksen kanssa, mutta ei sanota mitään muuta. Keskustelua on se, että perustellaan, miksi toisen esittämä kanta tai Raamatun jae ei todista hänen väitettään tai kokonaisnäkemystään jostakin asiasta oikeaksi (todeksi), ja esitetään lisäksi perusteluja oman näkemyksen tueksi, jos se poikkeaa muiden näkemyksestä.

Rehellinen ja vilpitön kristitty tunnustaa, jos hänen perustelunsa tai jokin Raamatun jae ei ole riittävä todiste hänen näkemyksensä puolesta tai on kokonaan virheellinen. Vilpitön kristitty hylkää virheelliset perustelut ja todistukset, niin että perustaa näkemyksensä jatkossa vain hyväksi havaittuihin todisteisiin ja perusteluihin.

Paikalleen jämähtänyt ja muutokseen haluton ihminen ei välitä siitä, millaisia perusteluja hän esittää lukkoon lyömänsä näkemyksen tueksi. Hän jatkaa selvästi virheellisiksikin osoitettujen tai puutteellisten näkemysten käyttämistä todistuksena omalle kannalleen, jota pitää tietysti "ainoana oikeana totuutena" ja eri tavalla uskovia ihmisiä harhaoppisina tai varmasti väärässä olevina. Jos nyt olisi niin, että hänen näkemyksensä olisi Jumalan tahdon mukainen (totta), niin tällainen käytös tekee vain hallaa Jumalan sanan opetukselle. Jumala ei tarvitse virheellisiä perusteluja ja todistuksia sanansa opetuksessa.

Jos ajan mittaan paljastuu, että jokin toinen näkemys on johdonmukaisempi kuin aiemmin "uskomani" näkemys jostakin opillisesta asiasta, niin silloin on mahdollista hylätä virheellisten ja riittämättömien perustelujen lisäksi myös virheellinen opetus. Jos todistusaineisto ei ole riittävä minkään tulkinnan puolesta tai muita vastaan, niin sitten on jätettävä asia avoimeksi, eikä lopullista kantaa tarvitse muodostaa. Näin on tehty mm. Raamatun Isossa Tietosanakirjassa ja Novumissa, ja monissa hyvissä selitysteoksissa tai kommentaareissa.

Ihailen erityisesti edesmennyttä trinitaaria Albert Barnesia ja hänen kommentaariaan Raamatusta (Barnes' Notes on the Bible). Vaikka olen eriä mieltä hänen kanssaan monissa asioissa, on hän ilmoittanut rehellisesti ja vilpittömästi, jos jokin perustelu hänen kannattamansa näkemyksen puolesta on virheellinen tai puutteellinen. Samalla tavalla tulisi hyvän keskustelijan menetellä, jotta keskustelu olisi yleensä mielekästä. Omaa näkemystään ei tarvitse vielä muuttaa, vaikka tunnustaakin sen virheelliset tai puutteelliset perustelut. Se voi sen sijaan jopa vahvistua, kun perustellaan asioita vain luotettavilla ja hyvillä todisteilla.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4654
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kilvoitella

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Mä en tiedä miks mä valvon näin myöhään mutta siks kai kun päivä oli hiukan erikoinen. Kiitos ajatuksiatnne, niitä on kiva lukea.
Mä meinaan sua kuule "vieras" aina puhutella nimeltä... sori.... mutta tiäks että mä oon lukenu vaan kerran koko Raamatun läpi ja kaikenlisäksi joskus lapsena 10-11 vuotiaana. Sen jälkeen olen tutkiskellut sitäkin enemmän, enkä ole koskaan edes ajattellut miten paljon sitä on tullut kahlattua.

Mä en tiedä muistatko mun setää, Erkki Rouhe sieltä Raisiosta. Itseasiassa tänään olin heidän kutsumana siellä kyläilemässä.
Hän kerran sanoi mulle kun ihmetteli että mistä nämä raamatuntietämiset ja tuntemukset tulee, niin hän selitti että olen niin paljon lapsena kuunnellut adventistipiireissä kun aikuiset on puhunu ja olin aina kaikissa lasten ja nuorten tapahtumissa, joissa kahlattiin monta kertaa koko Raamattu alusta loppuun. Lapsuudessa ja nuoruudessa siis.

Uskon että sain siellä kokonaiskuvan ja vasta nyt olen osannut kesittää asioita.

Menetin sinuun hyvän ystävyyden jo 2009 jos muistat. Silloin kävin poliisikoululla pari erittäin valaisevaa kurssia, joista minulle avautui työkalu tutkia Raamattua. Kuinka hullulta se tuntuukin, niin käytän raamatuntutkinnassa samoja keinoja ja menetelmiä kuin poliisit rikostutkinnassa. Se oikeesti tuo tulosta ja on äärettömän hyvä koino löytää asioita joihin ei muut kiinnitä juurikaan huomiota.
olli

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja olli »

Siirsin nämä muutamat viestit tänne, koska ne eivät liity kilvoitteluun.
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Viimeksi muokannut Jyrki, 18 Heinä 2016, 01:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Linkkejä
olli

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja olli »

Jyrki... hmmm... tämä on hyvä aloitus uudelle ketjulle. Mutta lisääpä omaa kommentointia.

Lisääpä omaa tekstiä (kommentointia) hieman niin voin siirtää sen aloitukseksi vaikkapa osioon "Raamattu". Tai vielä mieluummin, teepä itse sinne aloitus ja poista tekstisi tästä ketjusta.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4654
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Ajatekaas esimerkiksi ateistia, joka oli tieteenharjoittaja ja uskoi vain kaikkeen minkä voi haistaa, maistaa, tuntea ja nähdä. Hänelle ja hänen älykkyydelleen Jeesuksen ylösnousemus oli aivan liikaa. Sellainen ei ollut verifioitua faktaa, että joku voisi niin tehdä.
Niinpä tämä pikku salapoliisi/tiedemies alkoi tutkia ja tuutkia ja tutkia, kunnes tuli uskoon...

Sama asia on siinä että kun luemme intohimoisesti uskossa Raamattua, niin me emme ahmiessamme ole kriittisiä, emmekä huomaa pikkuasioista tehdä johtopäätelmiä. Sen teki tämä ateistinen pikku tiedemies, joka kiisti Jeesuksen ja siksi löysi Jeesuksen. Halleluja!
Vieras

Re: Moderaation toimenpiteet ja valitukset moden toimenpiteistä

Viesti Kirjoittaja Vieras »

mutta kun kyse on siitä että kuinka moni täällä edes tietää mikä on profetoinnin ja profetian ero?

minun mielestä todella harva sen ymmärtää...

spekulaatiot on sitten erikseen...

se on kuulkaa paha juttu jos profetia/profetointi estetään ja kielletään...

ymärrättekö edes tätä?

Hes. 13:22

Koska olette valheella vieneet rohkeuden vanhurskaan sydämestä, vaikka minä en tahtonut häntä murehduttaa,vahvistaaksenne jumalattoman käsiä, ettei hän kääntyisi pahalta tieltänsä ja saisi elää,

Jaak. 5:6

Vanhurskaan te olette tuominneet ja tappaneet; hän ei vastusta teitä.

Paavalin 1 kirjeestä korinttolaisille

Luku 8:9-13

9. Katsokaa kuitenkin, ettei tämä vapautenne saa heikkoja kompastumaan
10. Sillä jos joku näkee sinun, jolla on tieto, aterioivan epäjumalan huoneessa, eikö hänen heikkon omatuntonsa, saa siitä tukea epäjumalille uhratun lihan syömiseen?
11. Sinun tietosi turmelee tuon heikon veljesi, jonka tähden Kristus on kuollut
12. tehdessänne näin syntiä veljiä vastaan ja haavoittaessanne heidän horjuvaa omaatuntoaan, te teette syntiä Kristusta vastaan.
13. Sentähden, jos ruoka on viettelykseksi veljelleni, en ikinä enää syö lihaa, etten viettelisi veljelleäni syntiin.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4654
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Moderaation toimenpiteet ja valitukset moden toimenpiteistä

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Mä tunnen sussa tämän hengen...
kuinka moni täällä edes tietää mikä on profetoinnin ja profetian ero?
...pliis älä jatka tällä asenteella, hyvä veli. Sä saat vain huonoa kaikua itsellesi.
Vastaa Viestiin