Kaikenlaista jutustelua 13

Keskustele palstaa koskevista asioista
Näkymätön Ninni

Re: Kaikenlaista jutustelua 13

Viesti Kirjoittaja Näkymätön Ninni »

Ella kirjoitti: 12 Touko 2026, 09:09 Totuuden huulet pysyvät iäti, mutta valheen kieli vain tuokion.
Sanal. 12:19
Aamen!
Rutger
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Rutger »

Hyvää Kristuksen taivaaseenastumisen päivää kaikille palstalaisille. 👋🙏
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Näkymätön Ninni

Rutger kirjoitti: 14 Touko 2026, 04:32 Hyvää Kristuksen taivaaseenastumisen päivää kaikille palstalaisille. 👋🙏
Kiitos samoin sinulle ja kaikille palstalaisille!
🙏✝️🙏
Marie

Viesti Kirjoittaja Marie »

Jumalan rauhaa ja armoa jokaiselle viikonloppuun.

Voiko joku tuurata raamatunjakeissa, en pääse koneelle viikonloppunan
Rutger
Site Admin

Marie kirjoitti: 14 Touko 2026, 12:04 Jumalan rauhaa ja armoa jokaiselle viikonloppuun.

Voiko joku tuurata raamatunjakeissa, en pääse koneelle viikonloppunan
Järjestyy. Jumalan siunausta 🙏
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Eero
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero »

Siunattua Helatorstaita minunkin puolestani kaikille palstalaisille!

Tänä päivänä Galilean miehet katselivat ihmetellen taivaalle Jeesuksen, Herransa menoa Taivaaseen pilvissä. Kohotetaan mekin katseemme, kun Hän samalla tavalla tulee takaisin hakemaan luokseen ne, jotka Häntä rakastavat ja odottavat totisesti, Aamen!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Rutger
Site Admin

Amen 🙏
Rutger
Site Admin

Antikristus ei ole Kaikkivoipa kuten Jumala on, siksi se tulee tarvitsemaan teknologiaa maailmanhallituksensa ylläpidossa.
Tässä kuvioon astuvat nämä kaikkialle kuin sieniä sateella nousevat datakeskukset.
Kunhan pähkäilen.
Näkymätön Ninni

Eero kirjoitti: 14 Touko 2026, 23:15 Siunattua Helatorstaita minunkin puolestani kaikille palstalaisille!

Tänä päivänä Galilean miehet katselivat ihmetellen taivaalle Jeesuksen, Herransa menoa Taivaaseen pilvissä. Kohotetaan mekin katseemme, kun Hän samalla tavalla tulee takaisin hakemaan luokseen ne, jotka Häntä rakastavat ja odottavat totisesti, Aamen!
Katseet kohotettuina "Galilean" miehet ja naiset!
🙏✝️🙏🫶
Eero
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Rutger
Site Admin

Shabbat Shalom
Rutger
Site Admin

Alkaa laiva kääntymään!
YK myöntää hiljaisuudessa pitkään raporttiinsa haudattuna, että kyseessä oli ilmastoHUIJAUS!

YK:n ilmastopaneeli myöntää hiljaa, että sen maailmanlopun ilmastoskenaariot olivat "epäuskottavia" – Kuinka paljon rahaa on käytetty nettonollapäästöihin valheiden takia?

16. toukokuuta 2026

YK:n hallitustenvälinen ilmastonmuutospaneeli (IPCC) on hiljaa myöntänyt, että äärimmäiset "maailmanlopun" ilmastoskenaariot, jotka ovat ohjanneet maailmanlaajuista energiapolitiikkaa, mediaotsikoita ja biljoonien eurojen menoja yli vuosikymmenen ajan, eivät ole koskaan olleet realistisia.

Merkittävässä päivityksessä mallinnuskehykseensä tulevaa seitsemättä arviointiraporttia (CMIP7) varten IPCC on alentanut korkean tason "tutkivat" skenaariot – mukaan lukien pahamaineiset RCP8.5- ja SSP5-8.5-polut – epäuskottavina. Nämä skenaariot, joissa oletettiin massiivista hiilen laajenemista paljon yli hyödynnettävissä olevien varantojen ja ennustettiin jopa 4–5 °C:n lämpenemistä vuoteen 2100 mennessä, hallitsivat ilmastotutkimusta, -politiikkaa ja julkista keskustelua vuosien ajan.

Kuten ilmastopolitiikan asiantuntija Roger Pielke Jr. totesi: ”IPCC ja laajempi tutkimusyhteisö ovat nyt myöntäneet, että skenaariot, jotka ovat hallinneet ilmastotutkimusta, -arviointia ja -politiikkaa IPCC:n arviointiprosessin kahden viime syklin aikana, ovat epäuskottavia. Ne kuvaavat mahdottomia tulevaisuuksia.”

Myöntö, joka on haudattu aiemmin tänä vuonna julkaistuihin teknisiin ohjeisiin ja joka on vasta äskettäin saanut huomiota, vahvistaa sen, mitä energiarealistit ovat väittäneet vuosien ajan: nettonollapäästöihin kiirehdityt politiikat rakennettiin liioiteltujen pahimman mahdollisen oletuksen varaan eikä järkevän tieteen tai taloustieteen perusteella.

Biljoonia tuhlattiin pelotteluun ja epäonnistuneeseen politiikkaan

Yli kahden vuosikymmenen ajan hallitukset, yritykset ja kansainväliset instituutiot kaatoivat resursseja tuuli-, aurinko-, vety- ja niihin liittyvään ”vihreään” infrastruktuuriin – kaikki nämä nyttemmin kumotut maailmanlopun ennusteet oikeuttivat. Maailmalle kerrottiin, että ilman välittömiä, dramaattisia toimia sivilisaatio oli kohtaamassa välittömän romahduksen. Poliitikot ja aktivistit voimistivat paniikkia: Alexandria Ocasio-Cortez varoitti, että maailmalla on enää 12 vuotta jäljellä; toiset kutsuivat ilmastonmuutosta "eksistentiaaliseksi uhaksi".

BloombergNEFin ja IEA:n tietojen mukaan maailmanlaajuiset energiamurroksen investoinnit nousivat ennätykselliseen 2,3 biljoonaan dollariin vuonna 2025, josta noin 690 miljardia dollaria meni suoraan uusiutuvaan energiaan (pääasiassa tuuli- ja aurinkoenergiaan). Puhtaan energian kokonaismenot nousivat tuona vuonna 2,2 biljoonaan dollariin.

Viimeisten 20 vuoden aikana maailma on käyttänyt noin 10 biljoonaa dollaria vihreän energian aloitteisiin – suuri osa tästä on peräisin tuista, velvoitteista ja säännöksistä, jotka perustuvat nyt myönnettyihin epätodennäköisiin skenaarioihin.

Energy Realities Podcast seuraa tätä suorana maanantaina klo 8.00 itäistä aikaa.

Katso tämä video YouTubessa.

Kohokohdat:

Aurinkosähkö: Ennätykselliset 554 miljardin dollarin investoinnit pelkästään vuonna 2024, mikä on 49 % enemmän kuin aiemmissa keskiarvoissa.

Tuuli: Satoja miljardeja vuosittain, mutta silti kamppailee vaihtelevuuden, sähköverkkojen päivitysten ja lapojen ja turbiinien hävittämiskustannusten kanssa.

Vety: Jatkuva poliittinen suosikki, mutta investoinnit ovat edelleen pieniä – vain 7–8 miljardia dollaria maailmanlaajuisesti viime vuosina – huolimatta valtavasta hypetyksestä ja veronmaksajien tukemista hankkeista.

Mitä ihmiskunta sai vastineeksi? Yhdysvaltain energiaministeri Chris Wrightin ja useiden analyysien mukaan tuuli- ja aurinkoenergia tuottavat yhdessä edelleen vain noin 3 % maailmanlaajuisesta primäärienergiasta – energiasta, joka itse asiassa käyttää tehtaita, liikennettä, lämmitystä ja jokapäiväistä elämää.

Vaikka uusiutuvat energialähteet (mukaan lukien vesivoima) ovat kasvaneet noin 32 prosenttiin maailmanlaajuisesta sähköntuotannosta, ne ovat edelleen pieni tekijä koko energialähteiden yhdistelmässä. Fossiiliset polttoaineet tyydyttävät edelleen valtaosan primäärienergian kysynnästä, eivätkä absoluuttiset päästöt ole laskeneet luvatulla tavalla. Puhtaat teknologiat ovat estäneet päästöjen kasvun jonkin verran (IEA arvioi ~7 % maailmanlaajuisista energiaan liittyvistä hiilidioksidipäästöistä), mutta maailmanlaajuiset hiilidioksidipäästöt nousivat silti vuonna 2024.

Piilokustannukset: Ohjelmat, koulutus ja politiikan liioittelu

Suorat laitteistomenot ovat vain osa tarinaa. Ilmasto-ohjelmiin, tutkimusapurahoihin, koulutuskampanjoihin, tukiin ja sääntelybyrokratiaan on virtannut biljoonia lisää maailmanlaajuisesti.

Maailmanlaajuiset ilmastorahoituksen virrat ylittivät biljoonan dollarin vuosittaisen rajan ensimmäistä kertaa noin vuosina 2022–2023 ja jatkavat kasvuaan, ja suuri osa siitä kohdistuu politiikan täytäntöönpanoon, tiedotusohjelmiin ja "kapasiteetin rakentamiseen".

Julkiset energia-alan tutkimus- ja kehitysmenot (joista suuri osa keskittyy ilmastoon) nousivat kymmeniin miljardeihin dollareihin vuosittain, ja yritysten tutkimus- ja kehitysmenot lisäsivät niitä noin 160 miljardilla dollarilla.

Hallitukset ovat rahoittaneet koulujen opetussuunnitelmien muutoksia, mediakampanjoita, kansalaisjärjestöjen avustuksia ja "vihreiden työpaikkojen" koulutusohjelmia – kaikki rakentaakseen yleisön tukea nettonollapäästöille. Koulutuksen/tietoisuuden tarkat maailmanlaajuiset kokonaissummat ovat läpinäkymättömiä, mutta ne nousevat satoihin miljardeihin yhdistettynä laajempien ilmastopolitiikan täytäntöönpanon kustannuksiin.

McKinseyn ja muiden analyysien mukaan nettonollapäästövähennyspolkujen ennustettiin vaativan maailmanlaajuisesti 3,5–9 biljoonaa dollaria lisää vuodessa vuoteen 2050 mennessä – rahaa ohjataan muualta kuin aiemmin.

Ilmastokatastrofista vouhottajat katoavat pikkuhiljaa lööpeistä ja keksivät itselleen uuden aiheen vouhotettavaksi, kuten Greta joka muuttui hiilidioksidin näkevästä ilmastotietäjästä yhdessä yössä olemattoman valtion lipun liehuttajaksi.
Toivottavasti nyt edes muutamat heräävät ajattelemaan omilla aivoillaan.
Vastaa Viestiin