Kaikenlaista jutustelua 13

Keskustele palstaa koskevista asioista
Rutger
Site Admin

Re: Kaikenlaista jutustelua 13

Viesti Kirjoittaja Rutger »

Laitan
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Rutger
Site Admin

Rutger kirjoitti: 04 Maalis 2026, 10:40
Rutger kirjoitti: 04 Maalis 2026, 00:03
Rutger kirjoitti: 03 Maalis 2026, 17:28 Tekoälyn käytöstä palstalla.

Tekoälyn käyttö on ilmestynyt myös tälle keskustelupalstalle ja se herättää myös huolia.

Tästä päivästä lähtien tulee tekoälykuvat ja tekstit merkitä tekoälyn tekemiksi.
Vaikka tekstistä vain osa olisi AI tuotantoa, kommentin alussa tulee tästä mainita, jotta he, jotka eivät halua AI sisältöä lukea, tietävät sitä välttää. Jos ihmisen tuottamassa tekstisisällössä on tekoälykuvia, riittää AI maininta kuvan yhteydessä.

Käytetään kommentin alussa merkintöinä joko TEKOÄLY SISÄLTÖÄ tai AI-SISÄLTÖÄ tai kuvien yhteydessä AI.

Tekoälytekstejä ja tekoälykuvia on jo sen verran palstalla, että aiempia kirjoituksia ja kuvia ei tarvitse muokata.

Toinen asia muistutuksena.

Kun siteerataan jonkun toisen tuottamaa tekstiä, niin asia tulee aina mainita viestissä, ja mielellään laitetaan myös linkki alkuperäiseen tekstiin, jos mahdollista.

Tässäkään tapauksessa jo palstalla olevia kirjoituksia ei tarvitse muokata.

-Ylläpito
Nosto.
Jos joku kokee tarpeelliseksi hyvin asiaa harkittuaan tuoda AI-sisältöä keskusteluun, tässä linjaus sitä koskien.
Nostan tätä muutaman kerran näkyvyyden takia.
Rutger kirjoitti: 04 Maalis 2026, 11:04 viewtopic.php?f=47&t=3796

Tekoälyn käytöstä kysely linkissä.
Siirretään myös keskustelu aiheesta sinne, kiitos.
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Uskon Jeesukseen

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Pikku kysely...

Kenen mielestä

1. Iranin tilanne pian ohi... Pahlavi hallitsijaksi...

2. Sota jatkuu vuosia ja näkyy täällä yhtä vähän kuin Ukrainan sota...

3. Venäjä lopettaa pian sotansa - Ukrainan aseapu vähentymässä Iranin tilanteen vuoksi joten siksi...

4. Entä Tukholman profetia... voiko toteutua NWO-aluejaon muodossa...

5. Mitä, soditaanko jossain...

6. Oma näkemys tilanteitten kehittymisestä... :?:

Koska kysymyksen on laatinut AI-vastaisen vastarannanliikkeen koalitio niin vastauksen muodostamiseen ei saa käyttää koneälyä... :D
Eero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tervetuloa palstalle nimimerkki Armara ja Herramme Jeesuksen Kristuksen Siunausta kaikissa asioissasi!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Rutger
Site Admin

Tämä Pekka Aittakummun, PS kansanedustaja ja ev.lut pappi, alle 10 min. video sopisi niin moneen topikkiin, että laitan tähän.
Katsokaa ihmeessä, suosittelen.
https://youtu.be/Gm7NvE6Dcv0?is=HlrBOJP5G7XEapLP
Rutger
Site Admin

Henkien erottamisen lahjasta on varmasti jokaisella uskovalla jonkinverran kokemusta, toisilla enemmänkin.
Tuli mieleeni, että hengen puuttumisen erottamisen lahja korostuu tässä ajassa.
Otetaan esimerkiksi musiikki. Sataprosenttista tekoäly musiikkia soi jo radiokanavillakin.
Olen havainnut että jostakin erotan aika nopeasti onko taustalla ihminen vai ei.

Ennen riitti, että osasi erottaa onko henki taustalla hyvä vai paha, riippumatta siitä oliko viesti hyvää vai "neutraalia" vai pahaa.
Nykyään pitää myös osata aistia onko tuotannossa henkeä ollenkaan.
🤔
Rutger
Site Admin

Shabbat Shalom.
Jeesus Kristus, Jumala, suojele kansaasi Israelia ja pudota suomut heidän silmiltään.
Käännä jokainen Israelin vihollisten ase ja laite joka on suunnattu Valittua kansaasi vastaan heitä itseään vastaan.
Anna ohjusten ja rakettien ja pommien paukkua Israelin vihaajien omissa käsissä.
Suojele omaisuuskansasi ja meidät pakanoista herätetyt näinä viimeisinä päivinä.
Amen Amen 🙏

Maranatha Jeesus Kristus, meidän Kuninkaamme. 👑🙏
Näkymätön Ninni

Viesti Kirjoittaja Näkymätön Ninni »

Aamen! 🙏✝️🙏
Eero
Viesti:

En nyt taas tiedä mihin tää olisi tullut laittaa, mutta Ylen jutussa käsitellään paljon samoja aiheita, jotka kuplivat nyt myös palstalla, Israel-asiaa ja suhtautumisesta siihen, Trumppiin ja avioliittokäsitykseen.

Mielenkiintoinen juttu luettavaksi, vaikkei samaa mieltä olisikaan:

"Piispa Jari Jolkkonen saarnaa kumoon Israelin ihailijat"
https://yle.fi/a/74-20212340

Rutger
Site Admin

Eero kirjoitti: Tänään, 14:51 En nyt taas tiedä mihin tää olisi tullut laittaa, mutta Ylen jutussa käsitellään paljon samoja aiheita, jotka kuplivat nyt myös palstalla, Israel-asiaa ja suhtautumisesta siihen, Trumppiin ja avioliittokäsitykseen.

Mielenkiintoinen juttu luettavaksi, vaikkei samaa mieltä olisikaan:

"Piispa Jari Jolkkonen saarnaa kumoon Israelin ihailijat"
https://yle.fi/a/74-20212340
Kannattaako edes avata, jos etukäteen tietää tämän piispan ajavan ekumeniaa, hänen vaimonsa olevan naispappi, tietää Jolkkosen olevan olemattoman eli palestiinan ihailija ja kannattavan kahden valtion mallia?
Eero
Viesti:

Sitä mä en osaa sanoa, mutta oon hänen kanssaan samaa mieltä siitä, että Israelin valtion toimiin ei pitäisi suhtautua varauksetta, niin kuin ei minkään muunkaan maallisen hallinnon. Hän mainitsee jutussa palestiinalaiset kristityt, joita ei hänen mukaansa nosteta keskusteluihin, vaikka myös heidän kimppuunsa hyökätään israelilaisten toimesta, mutta en sitten tiedä onko tämä omanlaistaan propagandaa myöskin.

Joka tapauksessa Jeesuksesta ei tämäkään piispa puhu suoraan mitään, Häneen tietenkin kaikki huomio tulisi keskittää.

Rutger
Site Admin

Eero kirjoitti: Tänään, 15:32 Sitä mä en osaa sanoa, mutta oon hänen kanssaan samaa mieltä siitä, että Israelin valtion toimiin ei pitäisi suhtautua varauksetta, niin kuin ei minkään muunkaan maallisen hallinnon. Hän mainitsee jutussa palestiinalaiset kristityt, joita ei hänen mukaansa nosteta keskusteluihin, vaikka myös heidän kimppuunsa hyökätään israelilaisten toimesta, mutta en sitten tiedä onko tämä omanlaistaan propagandaa myöskin.

Joka tapauksessa Jeesuksesta ei tämäkään piispa puhu yhtään mitään, Häneen tietenkin kaikki huomio tulisi keskittää.
No. Juttu on YLE:llä.
Pääseekö sieltä läpi muuta kuin liberaaliwoken vähintäänkin sävyttämää juttua?
Minkään valtion tai ihmisen toimiin ei voi suhtautua kritiikittä koska kyseessä ihmiset.
Tätä "ei saa liikaa ihailla" hyvin usein käyttävät lyömäaseena juuri ihmiset jotka ovat kadulla itse valmiita vaikka väkivaltaan oman ideologiansa edestä. En sano sinun sitä käyttävän siinä tarkoituksessa.
Tuon asian kertominen on vain suurinpiirtein yhtä selvä itsestäänselvyys kaikille, oman ja sen toisen kannan edustajille, kuin olisi kertoa, että kuuma kiuas polttaa.

Kävin kuitenkin vilkaisemassa jutun ja voin kertoa että tiesin sisällön avaamatta. Aiemmin kertomani faktat Jolkkosesta eivät pettäneet tälläkään kertaa vaan premissit ohjaavat ihmistä lähes satavarmasti.
Ekumenia ei ole Raamatullista. Naispappeus ei ole Raamatullista. Kahden valtion mallin kannattaminen Israelille luvattuun maahan ei myöskään ole Raamatullista, eikä muuten palestiinaa ole edes olemassa vaan se on Rooman keisarin keksimä juutalaisia dissaava nimitys juutalaisten maasta jonka Jumala lupasi heille. Keisarin tavoite oli saada maailma unohtamaan koko Israel.
Siinä iski keisari kirveensä kiveen ja niin iskee jokainen joka edistää Israelin tuhoa, jokaikinen.
Eero
Viesti:

Jaa-a, ei noista asioista taidettu ainakaan suoraan puhua tuossa jutussa mitään, se mistä tää piispa haastattelussa puhui, oli "varaukseton Israelin hallinnon ihannointi".

Sehän on selvää että Herran tahto on Israelin kansan vapauttaminen vihollisistaan, mutta se ei taida tapahtua ennen kuin ottavat Jeesuksen vastaan. Eli siinä mielessä mun mielestä tää Israeliin suhtautumisen kysymys on sekä vaikea että yksinkertainen: meidän tulisi Siunata ja Rakastaa heitä kuin veljeskansaa, mutta se ei tarkoita, että veli tekisi sitä mikä on okein, ennen kuin palaa takaisin Isänsä tykö.

Uskon Jeesukseen

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Suomi sallimassa ydinaseitten kauttakuljetuksen ja varastoinnin... jos täytyy puolustaa joko Suomea tai Natoa... jotakuinkin noin idea...

Jossain jo oli että Venäläiset olisivat jo luvanneet "isoa osumaa" Suomeen...

Tuli kylläkin mieleenTukholman profetian toteutuminen... Usa kiinni Iranissa, Saksa, britit ja Ranskakin ovat liittymässä mukaan...

Eli nyt jos koskaan Venäjällä olisi mahdollisuus tulla tänne ja napata ko. profetian alueet etulinjakseen ja estää ydinaseitten tulo... tuolle profetian valloitettavalle alueellehan ne todennäköisesti tulisivat sijoitettaviksi eli Itä- ja todnäk ainakin Pohjois-Suomeen... :?:
Sanna
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Ja sitten meillä on ihmisiä, jotka sanovat, että Jeesus puhuu avioliitosta miehen ja naisen välisenä. Joten eikö tämän perinteisen näkemyksen pitäisi olla kirkolle itsestään selvää.
Kyllähän Jolkkonen monessa oikeessakin on.

Tuo kulttuuri sota on hyvä termi ja senhän voi verrannollistaa moneenkin paikkaan maailmassa tällä hetkellä.

Jeesus tuli tuomaan rauhan ja me tapellaan verissä päin millon mistäkin. Vaikka keinot kiistoihin voi olla modernimmat kuin 2000 vuotta sitten, mitään ei olla opittu.

Mitä tulee Israel kantaan niin sehän on selvä, että uskovien pitäisi olla stand whit Israel leirissä, mutta sitten taas jos se tarkoittaa hallituksen tekemiä sotaiskuja mitkä kohdistuu myös kristittyihin niin asiasta tulee vaikeampi tulkintainen. Toki meillähän ei ole täällä puolueetonta mediaa ja tietoa. Ja Hamas on sodassa ollut se joka siviilien murhaa on suorittanut, ei Israel.

Fanaattisuushan on pahaksi kaikessa. Israelin tukeminen ei tarkoita sitä, että haluttaisiin polkea viattomien siviilien tai kristittyjen oikeuksia ja sitten taas Israelilla on oikeus puolustautua, jos sinne hyökätään.

En missään nimessä kannata antiseminismiä, mutta ymmärrän Eeron ja Jolkkosen pointin asiassa. Jeesus ei tarvii ihmisiä öyhöttäjiksi, jotka vaativat niin sanotusti joko Jeesusta tai Barnabasta hirteen.

Vaikka jotkut teot tuomittaisiinkin Israelin kohdalta, täytyy mietti miltä kannalta ja miten siihen kelkkaan lähtee mukaan, mikäli lähtee - koska kuitenkin on kyseessä on omaisuuskansa ja rivi kansalaisella tuskin on ertottelulkykyä oikeista juutalaisista, jolloin voi tulla parjanneeksi ja polkeneeksi Jumalan omaisuuskansan oikeuksia.

Ehkä suurin dilemma näissä keskusteluissa ja aluejaoissa on se että Israel on ainoa maa johon hyökkääminen tuntuu olevan ok. Kaikissa muissa maissa on kyse kansanmurhasta esim Ukraina, Afganistan jne.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Raamattu - ainoa historiallinen teos, jonka tapahtumia yritetään jatkuvasti selittää pois tai korvata vaihtoehtoisella, nykyaikaan sopivammalla katsantokannalla.
Eero
Viesti:

Joo ja samaan Jeesukseen me kaikki kuitenkin uskotaan ja Häntä Taivaasta odotetaan!

Vastaa Viestiin