Kaikenlaista jutustelua 12

Keskustele palstaa koskevista asioista
Rutger
Site Admin

Re: Kaikenlaista jutustelua 12

Viesti Kirjoittaja Rutger »

"yksi vaihtoehto on, että taivas ja maa ovat paljon lähempänä toisiaan tuhatvuotisen aikana kuin nykyään.

Vielä hän sanoi: ”Totisesti, totisesti minä sanon teille: te saatte nähdä taivaan avoinna ja Jumalan enkelien nousevan ylös ja laskeutuvan alas Ihmisen Pojan yllä.”
Joh 1:51

Trafiikkihan tulee olemaan isompi tulevassa ajassa, joten vois olla mahdollista, että uusi Jerusalem laskeutuu lähemmäksi maan pintaa."

Jaakobin tikapuut, Baabelin torni.
Minä en usko Taivaan olevan silloin lähempänä vaan samassa paikassa kuin nytkin.
Jaakob sai nähdä yhden kulkupisteen alas maahan.
Nimrod, tultuaan ensimmäiseksi antikristus maailmanhallitsijaksi saastaisella seksuaaliriitillä (demoninen toiminta) sai langenneilta enkeleiltä tiedon, mihin kohtaan kannattaa zikkurat rakentaa, jotta se yltää taivaaseen.
Nimrodin ajatus oli nousta luvatta ylös ja tappaa Jumala.
Oikea rakennuspaikka oli laakson pohjalla!
Jumalaa ei tietenkään voi tappaa, mutta miettikää, että Jumala sanoo ettei näille enää mikään ole mahdotonta!
Hermonvuori on varmaan kuuluisin hotspot ja tätä käyttivät langenneet itse, mutta oletan sen olevan aika tarkkaan vartioitu Jumalan enkelten toimesta tänä päivänä. On siellä myös YK:n tarkkailuasema, mutta YK: n tuntien nämä taitaisivat tehdä kunniaa saapuville langenneille.
Taivas on siis eri korkeudella maan pinnasta eri lokaatioissa, ja "verhon takana asuvaiset" sen näkevät ilmeisesti niin kuin me näemme naapurin tontin.
Kun Jeesus luo uuden maan, Hän luo myös uuden Taivaan ja uskonkin Hänen tekevän sen samalla formulla.

Uusi Jerusalem on minunkin käsitykseni mukaan lähellä tätä maata silloin kun on 1000VV, koskettaako se maata, en ole varma, ehkä näkisin myös, että ei kosketa vaan on iholla. Uskon Uuden Jerusalemin pohjan keskipisteen ja Jerusalemin keskipisteen olevan samalla kohdalla 1000VV aikana.
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Eero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero »

Joo, mulle tuli tästä vielä mieleen, että ennen ns. Viimeistä Tuomiotahan vanha maa ja taivas väistyvät ja kaikki ihmiset, niin uskovaiset ja uskomattomat, elävät ja kuolleet kerätään yhteen Herran Valtaistuimen eteen:
20:11 Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.
20:12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.

Ilm.
Jolloin toiset menevät Tuliseen järveen eli lopulliseen kuolemaan ja toiset iankaikkiseen elämään eli uuteen taivaaseen ja maahan:
21:1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
21:2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.

Ilm.
Eli on mun mielestä ihan loogista, että Uusi Jerusalem laskeutuu tässä kohtaa uudestaan ja nyt siis kokonaan uuteen maahan, koska vanhaa ei enää ole. Ja ehkä on siis niin, että tää uusi maa on tyhjä, kunnes Uusi Jerusalem asukkaineen laskeutuu sinne. Pitkästi sanottu ja siis samaa asiaa kuin sä Rutger puhuit, mutta ehkä tää selventää asiaa vielä lisää.

Mä otin nyt myös käsittelyyn Tempauksen kun siitä oli puhetta, mutta laitan tuonne Raamatun termeihin ja käsitteisiin, ettei tämä ketju täyty.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Eero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tai no, en ole ihan varma, että tuleeko Uusi Jerusalem sittenkään alas Jeesuksen Toisessa Tulemuksessa vaiko vaan Pyhät Taiavasruumiissa, koska viittaus "Pyhien leiriin" ja "Rakastettuun kaupunkiin" (Ilm. 20:9) voi myös tarkoittaa kahta eri asiaa, jolloin siis vanha Jerusalem olisi vielä maan päällä Tuhatvuotisen Valtakunnan aikana.

Joka tapauksessa sain nyt valmiiksi tekstin Tempauksesta Ilmestyskirjan 12. luvun näkökulmasta, löytyy täältä jos kiinnostaa!

viewtopic.php?f=15&p=65048#p65048
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Rutger
Site Admin

Insinöörin pieni mieli ihan innostuu, kun miettii, että Jeesus sanoisi ennenkuin astutaan ulos ovista Uuteen Maahan, että:
Okei pojat ja tytöt, rakennetaas hieman jotain kaunista.
🥹🥰

Mielestäni Jerusalem on olemassa niin kauan kuin tämä maailmakin. Uusi Jerusalem siis ei sitä litistä vaan leijuu lähellä.
Tämä ihan fiiliksellä, kenenkään turha kysellä evidenssiä.
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Uskon Jeesukseen

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

"Yhdysvallat on siirtymässä Karibian sotilaallisen vahvistamisensa loppupeliin siirtämällä taisteluoperaatioille kriittisiä arvokkaita resursseja Southcomiin."

"Jos huhu, että "Maduro on poissa jouluun mennessä", pitää paikkansa, päätöstä odotetaan pian (ellei sitä ole jo tehty). Yksityiskohdat ja lähteet alla.

MUISTUTUS: Kaikkia Yhdysvaltain kansalaisia ​​kehotetaan lähtemään Venezuelasta VÄLITTÖMÄSTI:

https://urly.fi/40hF
Rutger
Site Admin

Chag Sameach! Näin etukäteen.
Vastaa Viestiin