Uskon Jeesukseen kirjoitti: ↑Tänään, 10:22
Mistähän litteän maan teoreetikkojen Uusi Jerusalem laskeutuu kun avaruutta heidän mielestään ei ole - litteän maan keskipisteen yläpuoleltako, jossa on jäätyneestä hapesta arvellun taivaankansikuvun korkein kohta ja ymmärtääkseni siinä kohti esitetään olevan myös Jumalan taivas, jos nyt oikein muistan jonkin heidän piirroksensa idean - vaikka avaruutta ei opin mukaan ole niin Jumalan taivas olisi kuitenkin taivaankansikuvun ylä- ja ulkopuolella.
Eikö se tossa teoriassa oo sen taivaankannen yläpuolella kuten taivaatkin jolloin laskeutuu samalla tapaa kun pallo teoriankin kanssa?
Taivaan kansienhan sanotaan kääriytyvän kasaan kun kirjan, niin loogisempaahan se on tossa teoriassa ymmärtää.
Ps. olikos Israel muuten litteän maanlaisten maan karttapiirroksissa kiekkomaan keskipisteessä? Se ainakin olisi loogista, jos Uuden Jerusalemin laskeutuminen tapahtuisi litteän maan keskikohdasta taivaankansikuvun lävitse kuvun yläpuolelta olevasta Jumalan taivaasta?
Niitä kartojahan taitaa olla joka lähtöön agendasta riippuen mutta yks minkä joskus oon nähnyt lienee loogisin Israelin ja Eedenin suhteen. Ennyt löytänyt kuvaa.
Nähtäväksi jää.
Eero kirjoitti: ↑Eilen, 15:52
Joo, mä luulen, että tuo Apostolien tekojen jae 8:37 on lisätty Raamattuun myöhemmin nimenomaan sen vuoksi, että kaste saadaan sidottua selvemmin uskontunnusukseen. Sitä ei siis löydy kaikkein varhaisimmista kreikankielisistä alkuteksteistä ja joidenkin arvioiden mukaan se olisi alunperin ollut sivuhuomatus (tai nykyinen alaviite), joka on otettu osaksi varsinaista Raamatun tekstiä, mikä on tietenkin väärin, oli tarkoitus kuinka hyvä tahansa.
Musta tuntuu, että tuo Apostolien tekojen luku 8 nimenomaan todistaa, ettei kumpikaan, kasteen ottaminen tai Pyhän Hengen saaminen ole edellys Pelastukselle, vaan sydämen usko ja sen tunnustaminen on se, joka Pelastaa, mutta nämä kaksi ovatkin itse asiassa sen Pelastuksen tae.
..
Sillä tuossa samassa luvussa kerrotaan Filippuksen olleen aikaisemmin Samariassa, jossa ihmiset ottivat kasteen kuultuaan Herran Evankeliumin, mutta eivät saaneet Pyhää Henkeä, ennen kuin muut Opetuslapset, Pietari ja Johannes laittoivat kätensä heidän päällensä ja rukoilivat heille Pyhän Hengen lahjaa.
Simonin kohtalo jää epäselväksi, mutta Opetuslapset kehottavat häntä parannuksen tekoon ja rukoilemaan Herraa, jolloin hän pyytää heitä rukoilemaan puolestaan, mutta sydämen tilasta tai sen kääntymisestä tosiuskoon ei siis mainita (Ap. t. 8:22-24).
Mä luulen, että kaste ja Pyhä Henki eivät siis suoraan ole kytköksissä itse Pelastumiseen, joka tulee ainoastaan sydämen todellisella uskolla ja sen suullisella tunnustamisella (Room. 10:10), vaan ne ovat sen tae: Pyhä Henki on asetettu meihin sinetiksi, että olisimme kuuliaiset Herrallemme ruumiimme lunastuksen päivään saakka (Ef. 4:30) ja joka myös neuvoo meitä kaikessa, ettemme harhautuisi Herran Tieltä. Kaste taas on puhdistusta varten, niin kuin Rutger laittoi, mutta ei siis Vanhan Testamentin mukaisesti lihan, vaan omantuntomme puhdistamista varten Herramme Jeesuksen Kristuksen edessä (1. Piet. 3:21).
Eero kirjoitti: ↑Eilen, 22:07
Se, että saiko hän Pyhää Henkeä, ei noista jakeista selviä, mutta hän olisi kyllä halunnut saada rahalla maksamalla vallan antaa Pyhä Henki jolle kulle niin kuin tämä lahja olisi ollut ostettavissa. Mä siis luulisin, että Pyhän Hengen saavat lopulta vain ne, jotka todella uskovat Jeesukseen.
Yhteenvetona, en ainakaan ite nää mitään syytä miks Pyhä Henki tulis ihmiseen joka ei usko/ tunnusta Jeesusta. Meillä ois muuten lähes koko Suomi täynnä pakanoita, jotka ei usko, mutta omaisivat kuitenkin Pyhän Hengen eli toisinsanoen tunnustaisivat Jeesuksen - eli Raamattu osottautuisi tässä valossa itsensä kanssa ristiriitaan.
Demonithan tunnustaa Jeesuksen mistä on saatu lisäpontta tälle kasteen pelastavalle opille.
Eli omallakin näkemyksellä sydämen usko riittää, koska demonithan tunnustaa kyllä Jeesuksen identiteetin mutta heillä ei ole pelastavat sydämen uskoa, koska kuten näemme Raamatun kohtauksesta kun demonien riivaama mies juoksee Jeesusta vastaan, Hänen ainoa huolensa on, ettei joutuisi vielä helvettiin, koska sen aika ei ole. Jos demoneilla olisi suuntunnustuksen sijaan ollut pelastava usko, ne todennäköisimmin olisivat katuneet ja kysyneet mitä pitää tehdä päästäkseen taivasten valtakuntaan
Eero kirjoitti: ↑Tänään, 00:17
Mitä ootte mieltä, tämäkin on siis tietenkin mahdollista, koska Tuhatvuotisen Valtakunnan päätteeksi vanha maa ja taivas häviävät, mutta tuntuu silti jotenkin oudolta, että kyseessä olisi kaksi eri tapahtumaa.
Mikäli 1000 vuotinen tulee, niin mehän tulemme varmaan suorittamaan vaan hallinnollisia tehtäviä maan päällä (vrt enkeleiden työ), joten yksi vaihtoehto on, että taivas ja maa ovat paljon lähempänä toisiaan tuhatvuotisen aikana kuin nykyään.
Vielä hän sanoi: ”Totisesti, totisesti minä sanon teille: te saatte nähdä taivaan avoinna ja Jumalan enkelien nousevan ylös ja laskeutuvan alas Ihmisen Pojan yllä.”
Joh 1:51
Trafiikkihan tulee olemaan isompi tulevassa ajassa, joten vois olla mahdollista, että uusi Jerusalem laskeutuu lähemmäksi maan pintaa.
Tulevassa ajassahan ei mennä miehelle eli lisäännytä, joten voisi kuvitella, että kuten enkeleille tällä hetkellä, meillä on meidän omat huudit, jottei tarvitse olla maallisten irstauksien keskellä.
Se ois loogisinta myös sen kannalta, että kyseessä on ihan posketon ihmismäärä, joten Jerusalem kokona jää auttamattoman pieneksi.
Maailman luomisessa ja Nooan keississähän Jumala käytti pyhiä maan uudelleen kansoittamiseen. Loogista olis, että Hän tekisi saman tuhatvuotisen aikana, varsinkin kun jumalattomat tuhotaan Jeesuksen paluussa. Jolloin, sitä ennen temmattu pyhät on jossain muualla. Maanpinnallehan ilmeisesti jää ne jotka ei koskaan nouseetkaan ahdistuksen ajasta taivaisiin.
Joten entä jos se paljon puhuttu kultainen kuutio on hallinto rakennus Jerusalemin yllä, silmin nähtävissä mutta jotenkin suojeltuna ihmisiltä? Kuten Rutger kuvasi laskeutuvaa aitiopaikkaa?