Kaikenlaista jutustelua 12

Keskustele palstaa koskevista asioista
Marie

Re: Kaikenlaista jutustelua 12

Viesti Kirjoittaja Marie »

On ollut niin monta täysin harmaata päivää että tää tuntuu luonnottomalta. Liian monta peräjälkeen, onko jo 6:s päivä menossa.
Onkohan sään muokkaajat asialla.
Sanna
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Maaret kirjoitti: 28 Helmi 2025, 10:36
Eero kirjoitti: 09 Helmi 2025, 16:28 Nimimerkki Tuija päätti poistua palstalla, tiedoksi kaikille niin ei tarvitse ihmetellä. Tuija on ollut eri nimimerkeillä aivan palstan alusta lähtien ja mun mielessä ainakin tavallaan palstan ”Emäntä”.

Tervetuloa siis takaisin, jos Herra siihen johdattaa.

Mutta jos joku muu nyt joskus tulevaisuudessa haluaa pois, niin ainahan voi pitää taukoa tai pyytää nimimerkkinsä sulkemista, ei siihen sen kummallisempaa tarvita.
Onko nämä muutkin Tuijan nimimerkit suljettu?

Pelastussanomista joo. Tuija haluaa nyt keskittyä Herran kutsuun ja Tuija ollut niin aktiivinen palstalainen, että sellainen vie aikaan.

Tuijalla on edelleen blogi
https://sinettisormus.blogspot.com
Siellä on muistaakseni kommentointi mahdollisuus ja profiilissa saattaa olla yhteystiedot.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Uskon Jeesukseen

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Maaret:
Miksi mun lähettämät yksityisviestit ei mene minnekään eikä näy lähetetyissä kun kirjoitan jollekulle toiselle nimimerkille...

AO:
Kyllä ne viestit menevät perille, mutta näet ne sivuillasi "lähtemässä" niin kauan kunnes vastaanottaja on ne avannut ja lukenut.

Sanna"
Mulla on kyllä ollu samaa ongelmaa. Ei näy missään kansiossa lähetettynä, eikä mene vastaanottajalle perille
.

Elikkä:
Viestien menemiset ja tulemiset näkyypi kuvaotteessa esitetystä palstan omien asetusten valikosta haluttua statusta klikkaamalla...

:arrow:
IMG_20250301_083602.png
...tai ainakin pitäisi näkyä... :roll:

PS. Tuollaisia keltaisia hymiöitä ei vissiinkään saa mistä lokerosta tai valikosta lisää... esim. olisin halunnut laittaa tuonne ylemmäs "nuoli alas"-hymiön... ja jos laittaa kännykän näppäimistöltä jonkin hymiöemojin niin sen viereen tulee täällä jokin sininen ihmeruutu...
...kuten esim. täältä ensin yksi nuoli :arrow: ja kännykästä toinen vastaava ➡️... elikkä tuon viimeisen nuolen viereen ilmestyy sininen "arkki" tms. jonka oikea yläkulma on taitettu...?

Konehuone varmaan tietää, että mistä kiikastaa... :?:

:?: :? :geek:
Rutger
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Rutger »

Lyhyt vastaus. Lähettävän ja vastaanottavan laitteen kirjastot eivät mätsää.
Syitä on monia, mm. eri OS, eri päivitysversio jne.
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Rutger
Site Admin

Shabbat Shalom
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Maaret

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Kulkija kirjoitti: 28 Helmi 2025, 13:10 Hei Maaret, tunnistan samaa itsessäni kuin mitä kirjoitit, tunnen itseni helposti hylätyksi ja ulkopuoliseksi ja ymmärrän kuinka tuskalliselta se voi tuntua. Olen pahoillani, omasta puolestani voin sanoa että luen mielenkiinnolla kaiken ja sinunkin viestisi olen lukenut ja iloinen niistä mutta aiheet täällä ovat usein sellaisia, ettei minulla ole niihin yhtään mitään sanottavaa. Opin teiltä paljon, mutta Jumala jakaa meille niin kovin erilailla mielenkiinnon kohteita ja viisautta ja usein vain tuntuu etten tiedä tarpeeksi, että voisin kommentoida. Tai sitten on paljon muuta puuhaa ettei kirjoittamiseen ole aikaa. Viestit täällä kuitenkaan eivät ole turhia, esim. minusta on mukava kun olet täällä, näen viestisi ja tunnen iloa että kuulun kanssasi samaan Jumalan perheväkeen, on ikäänkuin oikeasti tuntisin sinut. Ja muut täällä. Sinua siunaten!
Kiitos ja siunausta.
Maaret

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Muiden taholta oli kiva jos kykenisitte rehellisyyteen. Jos joku ei halua enää näkymättömän yksityisviestejä niin sen voisi ilmoittaa jotenkin jotta halveksitun ei tarvitsisi kirjoitella tyhjyyteen.

Nappuloista selittelyt ovat vain foorumin valheiden peittelyä.
AOAOAOAOAO
Site Admin

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Maaret kirjoitti: 02 Maalis 2025, 11:03 Muiden taholta oli kiva jos kykenisitte rehellisyyteen. Jos joku ei halua enää näkymättömän yksityisviestejä niin sen voisi ilmoittaa jotenkin jotta halveksitun ei tarvitsisi kirjoitella tyhjyyteen.

Nappuloista selittelyt ovat vain foorumin valheiden peittelyä.
Lopeta perusteettomat syyttelyt ! Käyttäydy !

Jatkat samalla tavalla toimimista, ja kaikkien, ja kaiken, syyttelyä, niin kuin viime kerrallakin ennen kuin poistuit.

Annan sinulle nyt varoituksen, ennen kuin jatkat enempää syyttelyitäsi !
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Rutger
Site Admin

Shabbat Shalom
Rutger
Site Admin

Rutger,
Koin elämäni kenties järisyttävimmän matkan Israeliin viime viikolla päästessäni henkilökohtaisesti tutustumaan Hamasin 7.10. raakalaismaisen hyökkäyksen (2023) jälkiin Kfar Azan kibbutsilla.

Alue on suljettu yleisöltä, eikä sinne pääse kuin erityisluvalla ja -järjestelyillä.

En osaa oikein sanoin kuvata tuntojani. Kfar Aza oli entuudestaan tuttu. Olin joitakin vuosia sitten vieraillut siellä Patmoksen lahjoitettua rakettisuojan kibbutsiin.

Kuka olisi aavistanut silloin mitä tuleman pitää?

Ystävämme Israelin Keren Hayesod järjestöstä, Talia Sapir, kulki kanssani tuolla kuoleman kujalla ja kertoi tapahtumista. Voit katsella videon napauttamalla kuvaa tai tästä linkistä.

MUTTA ENNEN KUIN KATSOT!

Pyydän, lue tämä:

Sunnuntaina 9.3. klo 18 Balderin salilla Helsingissä klo 18 on vuosittainen Patmoksen Israelin täytyy elää! -solidaarisuusjuhlamme.

Kannamme rakkaudenlahjan Kfar Azan kibbutsin jälleenrakentamiseksi. Patmos on adoptoinut tuon kibbutsin ystäväkohteeksi koska, kuten edellä kerroin, olemme tukeneet sitä aiemminkin.

Jos et kuitenkaan välimatkojen tai muun syyn vuoksi pääse juhlaamme voit antaa rakkaudenlahjasi Israelin elämäksi viestini lopussa olevasta linkistä.

Juhlassamme meillä on vieraita Israelista saakka. Muun muassa sankaripoliisi Eran Masas, lokakuun 7. päivän tapahtumien silminnäkijä. Saamme myös tervehdyksen Israelin valtiota, suurlähettiläs Boaz Rodkin on vieraanamme.

Kfar Aza nousee ja elämä palaa vielä autioituneeseen kylään. Sain paikanpäällä nähdä, kuinka uutta rakentuu ja rakennetaan. Myös kaltaistesi Patmos-ystävien tuella.

Kerron sinulle matkani muusta annista tulevissa viesteissäni lisää.

Kiitos, että olet olemassa ja yhdessä pidämme elämän liekkiä palamassa Israelissakin.

Almusi Israelin kansan elämäksi muistetaan taivaassa saakka. Se oli enkelin viesti sadanpäämies Korneliuksellekin, joka antoi "paljon almuja [Israelin] kansalle" (Apt. 10:2, 4).

Siunaten,
Rutger
Site Admin

Jos haluatte hypätä kaninkoloon kirjojen kautta, niin pari nimeä tutkittavaksi.
Ingersoll Lockwood, Yhdysvaltalainen juristi joka kirjoitti Baron Trumpista ja neuvonantajastaan Donista jo 1800-luvulla.
Toinen on Werner Von Braun, natsi joka kehitti USAn raketti- ja avaruusohjelman. Hän kirjoitti 1940-luvulla Elonin valloittavan Marsin ja olevan Marsin hallitsija. Samainen Von Braun opetti kuolinvuoteellaan hoitajalleen, miten suurin eksytys ihmiskunnalle ovat asteroidit joita vastaan "pitää" rakentaa avaruuspuolustusjärjestelmä SEKÄ eksytyksen viimeinen vaihe, joka on kuulemma ufojen/alieneiden putkahtaminen kaikkien tietoisuuteen.
Olemme hyvin lähellä kumpaakin vaihetta. Mielemme on jo altistettu molemmille aiheille viimeiset 30 - 35 vuotta eri eksytysohjelmien kautta.
Muistettavaa. Jossain vaiheessa julkisuuteen ilmestyvät ufoukkelit eivät ole kaukaa avaruudesta vaan demoneita.
Rutger
Site Admin

X on pimeänä. Teslan kurssi laskee nopeasti. Jo 8% sulanut. Muskia vastaan hyökätään.
DS siis ryhtyi "vihoviimeiseen" hyökkäykseen estääkseen ihmisiä saamasta reaaliaikaista tietoa tapahtumista, kostaakseen Muskille tämän jo tekemät paljastukset käsittämättömän laajasta korruptiosta ja estääkseen tätä jatkamasta.
Eivät tule onnistumaan. Tämä hyökkäys kertoo paniikista eliitissä.

https://youtu.be/HoU5ELo76-o?si=VyBo920v4jfJbU2B
Sanna
Site Admin

Liittyneeköhän jotenkin siihen, että yksi ja toinen on väläytellyt ukrainan sodan olevan ukrainan itsensä aloittama? Toki Musk taisi juuri eilen avautua x:ssä siitä, ettei jenkkien pitäisi rahottaa euroopan puolustamista.

Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Rutger
Site Admin

Hyvin mahdollista. Kahteen asiaan maailmassa ei ainakaan saa kajota. Sotateollisuuskompleksin tuloihin eikä petrodollariin.
Jo näiden kritisointi saattaa lyhentää elinikää.
Rutger
Site Admin

Ukraina on suostunut Trumpin esittämään kuukauden tulitaukoon.
Venäjän vastausta odotetaan.
https://youtu.be/LykqR5Pu-Z4?si=ty4vBCxpOqAUCs0J
Uskon Jeesukseen

Rutger kirjoitti: 11 Maalis 2025, 23:43 Ukraina on suostunut Trumpin esittämään kuukauden tulitaukoon.
Venäjän vastausta odotetaan.
https://youtu.be/LykqR5Pu-Z4?si=ty4vBCxpOqAUCs0J
Puhetta ollut myös sodan loppumisesta... huhtikuussako... puhetta myös Zelenskyin poislähdöstä... jokin uutinen oli lööpeissä että Venäjä testaisi Naton 5:ttä artiklaa... :roll:

Seuraavaksiko "#We stand with Finland"... :?:
Rutger
Site Admin

Lienee aika kova kynnys uudelleen aloittaa teurastus, jos ja kun tulitauko saadaan ja sitä kuukauden kestänyt.
Taitaa itse kukin haluta keräillä jonkun vuoden ennenkuin edes suunnittelee uusia rintamia.
Kovasti on resursseja syöty armeijoilta.
Marie

Viesti Kirjoittaja Marie »

Huomasitteko kun uutisissa oli pari päivää sitten Ursula von Lyenin suunnitlma millä putsataan EU:lle rahat ihmisten tileiltä.
Kaikilla ihmisillä joille on kertynyt säästöjä pankkitileille joutuvat antamaan ne "lainaksi" EU:n soyavarustelutilille. Sehän on selvää
että näitä rahoja ei ihmiset saa koskaan takaisin.

Kyllä olemme ja elämme lopun aikoja.
Uskon Jeesukseen

Marie kirjoitti: 15 Maalis 2025, 07:00 Huomasitteko kun uutisissa oli pari päivää sitten Ursula von Lyenin suunnitlma millä putsataan EU:lle rahat ihmisten tileiltä.
Kaikilla ihmisillä joille on kertynyt säästöjä pankkitileille joutuvat antamaan ne "lainaksi" EU:n soyavarustelutilille. Sehän on selvää
että näitä rahoja ei ihmiset saa koskaan takaisin.

Kyllä olemme ja elämme lopun aikoja.
Pohdin muutama päivä sitten samaa toisessa ketjussa:
https://www.pelastussanoma.fi/keskustel ... 206#p61206
Pitkähkön viestin lopusta:
...
Von der Léyen viestissä X:ssä:

We'll turn private savings into much needed investment.

Muutamme yksityiset säästöt kipeästi tarpeellisiksi sijoituksiksi

Säästötilitkö tyhjiksi.. EU:han valmistelee 800 miljardin EU-armeijaa joten sinnekö ihmisten säästöt...? Kenties ihmisten rahat heidän säästötileiltänsä yhteiskunnan sijoitustilille tms., jossa ko. säästöt olisivat näennäisesti säästössä?

...
Samaan ketjuun laitoin aiemmin digitaalisesta eurosta mm. seuraavaa:

(Tuo alla mainittu käteisnoston rajoitus voisi liittyä tuohon Leyenin & Co:n suunnitelmaan muuttaa säästöt sijoituksiksi... Eu:lla parempi mahdollisuus sijoittaa ihmisten varoja vaikkapa sotavarusteluun kun ihmisten rahankäyttöä kontrolloidaan... sosiaalinen pisteytys tulossa sekä CBDC eli Central bank digital currency; Keskuspankin digitaalinen valuutta)

BREAKING: EKP:n digitaalinen euro otetaan käyttöön lokakuussa.

• Reaaliaikainen tapahtumien seuranta
• Maksun estomahdollisuus
• Automaattiset verovähennykset
• Käteisnostoa koskevat rajoitukset
• Ohjelmoitava raha, jossa on viimeinen voimassaolopäivä
Sanna
Site Admin

Viimeöinen muistikuva unesta uni on sekava, joten en tiedä oliko Herralta. Yleensä Hänen antamat unet on kristallin kirkaita seuraavanakin päivänä. Mutta laitetaan nyt silti aiheen jatkoksi. Unessa oli kiire nostaa rahat tileiltä pois. Piti hoputtaa ihmisiä eteenpäin ja tajuamaan asian vakavuus, mutta tuntui ettei kukaan käsittänyt.

Ihmiset pyörivät jaloissa ja muistan ihmetelleeni kädessä rahapinkkaa ja sitä, mitä teen sillä.

No, eipä tässä uskovana ole rahapinkkoja sen enempää pankissa kuin sukanvarressakaan, mutta herää kysymys, pitääkö tässä rueta tyhjentämään palkasta jääviä euroja sukanvarteen ja miettimään niiden muuntamista hyödykkeiksi, joilla voi tarvittaessa käydä kauppaa?

Euroopan keskuspankki taitaa ottaa digirahan syksyllä käyttöön. Nuo nwo suunnitelmat taitaa tulla nopeammin kuin kukaan kerkiää käsittää.

Vastaa Viestiin