Kaikenlaista jutustelua 12

Keskustele palstaa koskevista asioista
Angelicus

Re: Kaikenlaista jutustelua 12

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Angelicus kirjoitti: 09 Helmi 2025, 10:30 Mitä kauheinta Jumalan luomistyön pilkkaamista on tämän vedätyksen kanssa yhteistyössä oleminen.
Minulle annettiin sana iskunvaimentimet. Niin juuri. Kun meillä tietkin kärsivät maaperän luhistumisesta, siinä eivät kohta iskunvaimentimet auta. Jos aivotkin pehmenevät, silloin ollaan täysin hukassa. Mitä väliä, kysytään tekoälyltä, ei Jumalalta.
Tottakai me hyödymme monella tapaa tekoälyn tuomista mahdollisuuksista. Helposti käy kuitenkin niin, että alamme uskoa sen vastauksiin, emmekä pyydä vastausta Jumalan loppumattomalta viisaudelta. Helpommalla pääsee, kun ei tarvitse itse ajatella.
Kysymys on ennenkaikkea uskon ohenemisesta yhteiskunnallisesti kun kulmakivemme Kristus korvataan tekoälyllä. Tämä on vaivihkainen sosiaalisen ja yhteiskunnallisen tietoisuuden menetys. Tietoisuuden, joka ennen perustui siihen, että Jumala on kaikkivaltias ja suvereeni kaikessa, mitä tietoon ja taitoon tulee. Nyt ihminen korottaa vähitellen itse keksimänsä tietoisuuden/tiedon kaiken yläpuolelle. Onhan meillä jo käsillä kaikki se tieto, mitä netistä löytyy. Mutta kuinka kauan? Eikö meidän tulisi panostaa aivojen toiminnan parhaaseen mahdolliseen ylläpitoon? Onhan jo todettu jatkuvan ruudun katselun tuovan haittoja kasvavien ihmisalkujen kehitykselle.
Luottamus toiseen ihmiseen häviää samalla kun luottamus Jeesukseenkin. Siksipä loppupeleissä kone kertoo senkin, keneenkä voi/saa luottaa.
Eero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero »

Joo, sielunviholliselle kelpaa kaikki, joka saa ihmisen luottamaan omaan voimaansa, ei tarvite uskoa mihinkään, eikä varsinkaan Jumalaan.

Kyllä tämä maailma pyörisi ilman tekoälyäkin, onhan se pyörinyt tuhansia vuosia tähänkin asti. Mutta onneksi Herra tulee lopettamaan tämän kaiken ennen kuin ihminen taas yrittää kavuta Baabelin tornilla Taivaaseen asti.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Rutger
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Rutger »

Tervetuloa Maaret. Jumalan siunausta sinulle.
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Maaret

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Rutger kirjoitti: 13 Helmi 2025, 16:21 Tervetuloa Maaret. Jumalan siunausta sinulle.
Kiitos , samoin siunausta.
Eero
Viesti:

Tervetuloa takaisin myös minunkin puolestani Maaret! Herramme Jeesuksen Kristuksen Siunausta kaikissa asioissasi.

Ja Hyvää Ystävänpäivää myös kaikille!

Maaret

Kiitos.
Rutger
Site Admin

Hyvä idea. Taidanpa itsekin kirjoittaa..
https://youtu.be/hxQ70VBx4iQ?si=WL7tnAUh621U9SSy
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Eero
Viesti:

Shalom rakkaat veljet ja sisaret!

Mä jääväsin itseni moderaatiosta kun aika ei aina meinaa riittää kaikkien keskusteluiden seuraamiseen ja palstalle jää kuitenkin edelleen kolme adminia.

Mun puoleen voi silti kyllä kääntyä asiassa kuin asiassa, mutta tämä näin tiedotusasiana.

Siinausta tähän päivään ja aikaan kaikille palstalaisille ja sitä seuraaville! Tule Herra Jeesus!

Maaret

Miksi tän nimi on keskustelupalsta kun kukaan ei keskustele?
Voisi ennemminkin olla "yksinpuhelua ja blogeja".
Rutger
Site Admin

Tällä hetkellä palstalla on hiljaista, totta.
Itseni lisäksi ainakin Eerolla on tällä hetkellä tärkeämpiä velvoitteita hoidettavana.
Ei vaan riitä tunnit päivässä kaikkeen.
Jospa tämä pikkuhiljaa piristyisi. Omalta kohdaltani voin kertoa, että olen kiinni pitkässä projektissa.
Käyn kuitenkin päivittäin paikalla.
Maaret

Rutger kirjoitti: 18 Helmi 2025, 15:43 Tällä hetkellä palstalla on hiljaista, totta.
Itseni lisäksi ainakin Eerolla on tällä hetkellä tärkeämpiä velvoitteita hoidettavana.
Ei vaan riitä tunnit päivässä kaikkeen.
Jospa tämä pikkuhiljaa piristyisi. Omalta kohdaltani voin kertoa, että olen kiinni pitkässä projektissa.
Käyn kuitenkin päivittäin paikalla.
Kiitos kuitenkin kun viitsit kommentoida.

Taivaassa varmaan joku juttelee munkin kaa vaikka maanpäällä sellaista ei löydy vuosikymmeniin.
Rutger
Site Admin

Eipä kestä.
Jutellaan varmaan ennen sitäkin.
Toisaalta, Ylöstempaus voi tapahtua ennenkuin saan tämän virkkeen kokonaan kir..
AOAOAOAOAO
Site Admin

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Rutger kirjoitti: 18 Helmi 2025, 17:53 Eipä kestä.
Toisaalta, Ylöstempaus voi tapahtua ennenkuin saan tämän virkkeen kokonaan kir..
No, sinne se Rutger sitten lähti !

Me muut sitten näköjään jäätiinkin tänne..... :shock: :shock:
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Rutger
Site Admin

🤭👍
Sanna
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Maaret kirjoitti: 18 Helmi 2025, 13:39 Miksi tän nimi on keskustelupalsta kun kukaan ei keskustele?
Voisi ennemminkin olla "yksinpuhelua ja blogeja".
Samaan "ongelmaan" varmaan moni turhautuu. Hiljainen on palsta, toki jos suhteuttaa tuohon rekistyneiden määrään joista n. alle 20 on aktiivisia niin ei varmaan paljoa voi olettaa verrokkina esim suomi24 jossa per viestiketju saattaa päivän aikana olla 10000 luku kertaa.

Ja ne ketkä ei eläkkeellä oo, niin varmaan kiinni työelämässä.
Maaret kirjoitti: 18 Helmi 2025, 16:01 Taivaassa varmaan joku juttelee munkin kaa vaikka maanpäällä sellaista ei löydy vuosikymmeniin.
Eiköhän täälläkin löydy, älä luovuta 🙏 Sä taisit olla aikasemminkin ollut palstalla?
AOAOAOAOAO kirjoitti: 18 Helmi 2025, 19:00
Rutger kirjoitti: 18 Helmi 2025, 17:53 Eipä kestä.
No, sinne se Rutger sitten lähti !

Me muut sitten näköjään jäätiinkin tänne..... :shock: :shock:
:lol: :lol:

Ei pitäs kyllä nauraa, ois se karua tulla tänne palstalle huuteleen ku muut/osa ois paremmilla huudeilla :shock: :lol:
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Eero
Viesti:

Joo, täällä sitä ollaan! Mulla ainakin nämä kirjoitukset menee aalloissa, joskus on paljon asiaa, joskus ei mitään, annetaan Herran johdattaa.

Oota meitä Rutger! :D

Uskon Jeesukseen

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

...entäpä tilanne, jossa mediaan tulisi nyt yhtäkkiä tieto että kaikille Suomen kansalaisille tulisi velvollisuus ottaa oikeaan käteen tai otsaan poliklinikka-toimenpiteena asetettava elektroninen tatuointi arjen haasteissa selviämiseksi ja asioinnin helpottamiseksi sekä mm. turvavälien varmistamiseksi tulevien pandemioitten varalta ja esim. rokotetietojen ym. terveystietojen sekä esim. maksukorttien tietoja vastaavien tietojen, verotustietojen ja yleensä ihmisistä kaikissa järjestelmissä olevien kaikkien tietojen tallentamiseksi kätevästi ja turvallisesti - kaikkien yhteinen etu huomioiden ja lähimmäisistä välittäminen...

Käteisen ja maksukorttien sekä verkkopankkien käyttö lakkautettaisiin saman tien ja ilman tuota "Turvatunnisteen" nimellä kulkevaa merkkiä ei... voisi ostaa eikä myydä... :shock:

Lisäksi poliisi, palokunta, armeja, Nato-joukot sekä Martat ja urheiluseurat kiertäisivät talosta.taloon antamassa hätäapuna ja valmiuslain nojalla ko. pakollisia ja turvallisia turvatunnisteita... :?

Eli miltä ko. tilanne tuntuisi käytännössä - mihinkään ei pääsisi ilman turvatunnistetta ja joka paikassa tarkistettaisiin jo ovella että onko merkkiä vai ei?

Merkitseminen alkaisi vaikka ensi viikon alussa?

Merkin vapaa-ehtoisesti ottavillle ämpäri - kämmeneen ja otsaa molempiin merkin ottaville lahjoitettaisiin lisäksi kiva heijastin...

Lääkärit laittaisivat Facebook-profiiliinsa tekstin "Välitän siis otan Turvatunniste25:n®© - ota sinäkin!
Viimeksi muokannut Uskon Jeesukseen, 19 Helmi 2025, 19:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Marie

Viesti Kirjoittaja Marie »

Tämä "siru" tulee koko ajan lähemmäksi varsinkin kun meidän korkeimmista päättäjistä, hallituksesta ja eduskunnasta moni kuuluu eliitti järestöihin joiden agendat me tiedetään. Tuntuu uskomattomalle että meillä hyysätään muslimeja ja muita sossupakolaisia ja suomalaiset ei voi luottaa omiin valtaa pitäviin henkilöihin, ja suomalaiset jäävät ilman apua.

Minulla ei ole mitään paikkaa mihin paeta, rukoilen että Herran tempaus tulee ennen sitä. Olisin valmis lähtemään heti Jeesuksen luo, mutta elän niin kauan kuin on tarpeen kiitollisena elämän lahjasta (minulla oli uni apnea kuolemankokemus)  niin kauan kuin Herra minut täällä pitää, pyrkien koko aika lähemmäksi Herra Jeesusta.

Näin Brandon Boggsín videon jossa hän kertoo että nämä laboratorio ihmiset on kehittäneet myrkyn jota on injektoitu rottiin.
Eurooppaan lähetetään tällainen rotta ja siitä alkaa leviämään todalla vaarallinen tappava tauti. Jenkkilään suljetaan lennot ulkomailta ettei tauti leviäisi sinne.
Kerroin siitä syystä että mmeillä on aikaa rukilla että Jumala estää tämän tapahtuman. Rakas Jeesus kallis, lopeta tällainen hulluus,
Anna näiden myrkkyjen olla tulematta Eurooppaan, estä niiden tulo, kukista nämä pahat jota tahtovat tappaa miljoonia ihmisiä. Herätä ihmiset rukoilemaan. Pelasta meidät sodalta ja kaikelta pahuudelta ja pidä meidät suojissasi.
Aamen
Rutger
Site Admin

Joo täällä ollaan vielä. 🙋‍♂️
Kun seuraa tapahtumia, niin Raamattunsa lukenut ja edes jonkin verran siitä ymmärtänyt ei voi olla näkemättä kuinka lähellä loppusonetti on.
UJ:n kirjoitus on niin hyvin sijoitettavissa nykypäivään, että että..
Kaikki toki tehdään juuri käytännössä pakottamalla mutta julkikuvassa välittämisen ja hyvyyden varjolla.
Ne joilla ei ole uskoa eikä ymmärrystä, saadaan hylkimään niitä joilla sitä on.
Jumala kyllä tarjoaa potut vaikka taivaasta ja jos niikseen tulee, parempi on hetki riutua kuin ottaa merkki joka takaa kurjan ikuisuuden.
Merkin ottaneiden kohtalo on sinetöity.
Ajatusruuaksi. Sana sanoo, että sielu on veressä. Mitä siis tämä pedon uskollisuusmerkki tekee verelle?
Maaret

:shock: Kyllä teillä on julmaa huumoria.

Täytyy vaan rukoilla että Jeesus antaa rohkeuden kuolla kun/jos valinnan joutuu tekemään.
Onhan Hän luvannut ettei kuolemaa "tarvitse nähdä".
Ja jotkut puukotetuiksi joutuneetkin ovat kertoneet ettei he tunteneet muuta kuin "jotain lämmintä valui". Joten ei se välttämättä edes satu.

Hirveämpää olisi ikuisesti olla ilman Jumalaa ja elämää.
Tämä pelkkä talvi on riittävän kauheaa kitumista ilman vihreää luontoa ja linnun laulua ja kukkia.

Joskus tuntuu että "tiedän" millaista on kadotuksessa ja se on ihan hirveää. Ainoastaan "pelottaa" että hetken erehdyksestä voisi tehdä väärän valinnan. Siksi täytyy rukoilla rohkeutta.
Vastaa Viestiin