Pelastussanoma

 

Päivittäistä seurantaa



 
 
5.6.2018
 

Mitä Omerin laskennan jälkeen?

Markku veli taas mailasi:

Tämä sivu….

http://pub3.bravenet.com/forum/static/show.php?usernum=202302667&frmid=9403&msgid=907320&cmd=show

Siinä oli huomattu, että torstaina on 9. kuukauden 24. päivä

https://www.chabad.org/calendar/view/month.asp?tdate=6/28/2018

tuo päivä on mainittu Haggai2 kirjassa

Pohdintana oli, että puhutaanko tässä myös tempauksesta…. morsiamelle

Haggai 2:18-23 Ottakaa vaari, kuinka käy tästä päivästä lähtien eteenpäin, yhdeksännen kuun kahdennestakymmenennestä neljännestä päivästä, Herran temppelin perustamispäivästä, lähtien. Ottakaa vaari!

Onko aitassa enää siementä? Ja viiniköynnös, viikunapuu, granaattiomenapuu ja öljypuu, nekään eivät ole kantaneet hedelmää. Tästä päivästä lähtien minä annan siunauksen.” Ja Herran sana tuli toistamiseen Haggaille kuukauden kahdentenakymmenentenä neljäntenä päivänä; se kuului: ”Sano Juudan käskynhaltijalle Serubbaabelille: Minä liikutan taivaat ja maan. Ja minä kukistan kuningaskuntien valtaistuimet, hävitän pakanain kuningaskuntien väkevyyden ja kukistan vaunut ajajineen; ja hevoset ja niiden ratsastajat kaatuvat, mies toisensa miekkaan.

Sinä päivänä, sanoo Herra Sebaot, minä otan sinut, palvelijani Serubbaabel, Sealtielin poika, sanoo Herra, ja panen sinut ikäänkuin sinettisormukseksi. Sillä sinut minä olen valinnut, sanoo Herra Sebaot.”

Joo, siis miksei ja olenhan minäkin jo aiempina vuosinakin muistuttanut ettei Omerlin laskennan päättyessä tempaus ole välttämättä sekunnilleen juuri silloin, vaan kun katsotaan sen sanatarkkaa sisältöä, niin Mooses kirjoittaa että ”SEN JÄLKEEN tuokaa Herralle…” siis morsian uutislahjaksi sadosta, ikäänkuin näytteenä. Sen jälkeen…. se on venyvä käsite muttei silti loputon.

Samoin tähän voidaan liittää tuo Laulujen laulu 1:10-13 siten että kun kesä tulee, niin meillä on oltava joku raja, minkä jälkeen se ei voi olla vasta tullut. Koska siellä sanotaan että ”kesä on tullut, nouse sinä kaunokaiseni ja tule”… Minusta kesäpäivän tasaus on aurinkokellon mukaisesti se oikea paikka, jossa tuon lauseen takaraja kulkee. Raamattu kun ei saa vääristellä mitään, vaan se on kuljettava totuuden kanssa samassa linjassa ja jos ylösotto tulee ennen Juhannusta, niin silloin tuo Laulujen laulu täyttyy ja omerin laskennassa on sitten tuo kesän tuleminen toimitettu. Silloin voimme sanoa myös ettei kukaan tiedä tarkkaa päivää eikä hetkeä. Minä kyllä olen aina ollut hieman tuota lausetta vastaan sikäli että sekin voi olla tarkoitettu ihan tämän ajan fariseuksille, koska Aamos 3:7 sanoo ihan jotain muuta. Se jopa sanoo ettei Jumala tee MITÄÄN ellei ilmoita siitä ensin palvelijoilleen. Niinpä tuo lause siitä päivästä ei tiedä Matteus 24:35-36 on tietysti ihan eri päivä, tuhatvuotiskauden päässä, mutta tämä toinen Matteus 25:13 tarkoittaa taas juuri sitä tempausta josta ulkokullatut eivät tiedä.

 

Takaisin