Pelastussanoma

 

Päivittäistä seurantaa



 
 
6.4.2018
 

Lehmät lentelee oksalta oksalle ja miehet ne vaan synnyttelevät

Ennustus 2500 vuoden takaa:

Jeremia 30:5-7 Näin sanoo Herra: ”Pelon huudon me kuulemme: on hirmu, ei rauha! Kysykää ja katsokaa: synnyttääkö miehenpuoli? Miksi näen kaikkien miesten pitelevän käsin lanteitansa synnyttäväisten tavalla, ja miksi ovat kaikki kasvot käyneet valjuiksi? Voi! Suuri on se päivä, ei ole sen kaltaista. Se on Jaakobille ahdistuksen aika, mutta hän on pelastuva siitä.

Se vaan menee niin ettei mies ole mies, mikäli se synnyttää, vaan nainen.

Mutta Jeremia kirjoitti tuon yllä olevan ennustuksen meidän aikaan, täsmälleen tähän aikaan. Katsohan kun avaan tuota hiukan, nimittäin profetia alkaa aina nällä sanoin ”näin sanoo Herra…” ja sitten nämä ajalliset viitteet, kuten ”rauha” ja ”Jaakobin ahdistus” nämä kaksi aikajanalle lopun viimeisille päiville osoittanutta termiä tarkoittavat että tämä ”katso synnyttääkö miehenpuoli”, tarkoittaa juuri tätä mikä tapahtui nyt ja tässä!

TÄMÄ OLI TUON ENNUSTUKSEN TOTEUTUMINEN, joka tarkoittaa että ahdistuksen ajat ovat juuri nyt edessämme!

Se on Jaakobille ahdistuksen aika, mutta hän on pelastuva siitä. Tässä puhutaan siitä kun ME OLEMME ISRAEL ja MEILLE ANNETAAN UUSI NIMI. Jaakob on pettäjän nimi ja se on maallinen nimemme. Jaakob on siis tämän ennustuksen se osa Israelia joka jää kun toinen otetaan. Morsian, Israel lähtee ja Jaakob jää, ahdistuksen ajat alkavat mutta se myös selviää toiseen ylösottoon kun häävieraat saapuvat ja pakanakansojen täysi luku on sisälle tullut.

Ei kukaan voi sanoa niin että täysi luku on sisälle tullut, ellei se ole ollut ensin vajaa. Nämä termit ja lauserakenteet itsessään kertovat omaa kieltään, kuten ”laittomuuden ihminen ilmestyy”, elikkä se ei voi ilmestyä, ellei se ole ensin kadonnut. Lauseet antavat siis viitteen siitä, mitä on ennemmin tapahtunut. Vaikkapa jos portti on ahdas josta vain harva menee, niin miksi sitten on vertaus viisi viisasta ja viisi tyhmää, eli puolet ja puolet? Tässä käsitellään samaa aihetta. Miksi sanoa jotain jos sen vertaus ei ole jumalallisen täydellinen. No siksi koska se on… jos portteja on kolmea eri kokoa… siis miksi kolmea? Kahtahan tässä etsitään, jos on ahdas ja sitten se tasakokoinen? Nimittäin on kolmaskin juttu, katso ja hämmästy, ellet ennemin ole hoksannut. On kaksi Raamatun paikkaa:

Apostolien teot 2:20-21 Aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennenkuin Herran päivä tulee, se suuri ja julkinen. Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.’

Luukas 12:35-36 Olkoot teidän kupeenne vyötetyt ja lamppunne palamassa; ja olkaa te niiden ihmisten kaltaiset, jotka herraansa odottavat, milloin hän palajaa häistä, että he hänen tullessaan ja kolkuttaessaan heti avaisivat hänelle.

Elikkä on kolmas portti… tämän kruunaa vielä kaksi jaetta lisää. Uuusi Jerusalem on siis se Pyhä Kaupunki jonne me olemme majoittumassa ja jonne Jeesus lähti sijaa rakentamaan meille. Sinne kootaan maan neljältä kulmalta (4 kulmaa) ja siinä on kolme porttia jokaiseen ilmansuuntaan (3 porttia). Yksi ahdas, yksi 5+5 kokoinen ja yksi sellainen ”jos joku vaan huutaa Herran nimeä, se pelastuu”, kokoinen.

Sanalla sanottuna, tässä oli pelastussanoma jälleen kokonaisuutena:

  1. ensin otetaan morsian salaa…
  2. sitten otetaan häävieraat 5 viisasta (jossa toteutuu ennustus ettei heillä kaikilla ollut häävaatteita ja heidät heitettiin takaisin pimeyteen, jossa on Jumalan vihan aika ja itku ja hammasten kiristys.
  3. Jeesus palaa näkyvällä tavalla (Sakarja 14) ja kokoaa vielä kerran omansa (Luukas 12:35-36)

Kuten huomaamme, niin 3. Mooseksen 23. luvun Jumalan opetus SADONKORUUSTA on 1:1 kuin yllä:

  1. ensin korjataan uutisvilja ja siitä leivotaan Jumalalle näyte millainen sato tulee olemaan
  2. sitten korjataan pääsato… muttei saa korjata pellon reunoja myöden…
  3. …sillä köyhälle kulkumiehelle on jätettävä pellon reunat

 

 

Takaisin