Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Keskustele palstaa koskevista asioista
Sinetti
Viesti:

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Sinetti » 09 Huhti 2019, 13:52

Amen Tuula. Se on totta. Turku kuuluu Jumalalle, mutta saatanan on sitä vaikea uskoa. :D
Ef.1:13. Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan,
pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti.

Tuula1

Viesti Kirjoittaja Tuula1 » 09 Huhti 2019, 13:56

Sinetti kirjoitti:
09 Huhti 2019, 13:52
Amen Tuula. Se on totta. Turku kuuluu Jumalalle, mutta saatanan on sitä vaikea uskoa. :D

:mrgreen: no niimpä Sinetti ja siunausta

Sinetti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sinetti » 09 Huhti 2019, 13:59

Kiitos Tuula. Siunausta kaikille!
pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti.

-jarmo-
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jarmo- » 09 Huhti 2019, 15:34

Ei ole ihme, että Turulla ja Jerusalemilla on niin valtava määrä yhtäläisyyksiä:
Jerusalemia ympäröi 7 kukkulaa - Turkua ympäröi 7 kukkulaa
Jerusalem on tuhottu kahdesti maan tasalle - samoin Turku (Turun palot 2 kpl)
Jerusalem oli ennen viimeistä tuhoa maan pääkaupunki - Samoin Turku
Jerusalem on edelleen maan uskonnollinen keskus - Samoin Turku
Lisäksi kun Israelissa syttyi kuuden päivän sota, nousi sekä Suomen että Israelin liput maan kaikkiin virastojen lippusalkoihin, eikä kukaan ottanut niitä alas koko sodan päivien aikana. Ja tuo seikka miksi Suomen lippu siellä nostettiin, oli maamme päänisteri turkulainen Rafael Paasio valtiovierailulla juuri tuolloin ja joutui sen sitten keskeyttämään. Jälleen siis yhteenkuuluvuutena Turku!

Ja anteeksi taas kun lisään toitottamaani profetiaa Turusta, koska en muutakaan voi. Suomen profeetta Inarista saapuu juuri Turkuun ja siellä tapahtuu se suuri asia mistä moni puhuu, se suuri herätys, jolloin Jumala vuodattaa Henkensä koko maan lihan päälle jne. Alkaa uskomaton aika ja Jumalan kansan, häävieraiden merkitseminen. Se on valtavan kokoinen voitto Jeesukselle, vaikka se käydään ahtaina aikoina.

Eero
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero » 09 Huhti 2019, 15:48

Aamen Jarmo! Kävin lukemassa noita Oiva Sallin profetioita ja siellä tuli vastaa sanoma, jossa puhuttiin, että Suomesta lähtisi "herätyksen nuolia" muualle Eurooppaan sekä Baltiaan. Yhdistän tämän nimenomaan tuohon mitä oot Jarmo profetioinut.

Tule Herra ja herätä meidät, hae meidät Kotiin!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://soundcloud.com/heidi-k-pyl/tiel ... enttilaulu

Sinetti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sinetti » 09 Huhti 2019, 16:03

Tuohon profetiaan olen tätä kokemaani myös ynnännyt.

-jarmo-
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jarmo- » 09 Huhti 2019, 16:05

Kyllä, Eero veljeni, niin profetoi aika moni muukin. Odottamatonta on vaan se, että itse profeetta lähtee liikkeelle aivan yksin ja kulkee läpi Suomen alas Turkuun ja sitten vasta alkaa varsinainen... Tuo aika profeetalle itselleenkin on erityisen tarpeellinen ja tuona aikana... kun ei ole aikaa... hän kypsyy profeetaksi ja saattaa aloittaa isomman työn sitten valmiina. Näin minä sen ymmärrän.

Aikoinaan kun sain ko. profetian, niin olin aivan puulla päähän lyöty ja pidin ajatusta ihan hulluna omana päähänpistona mutta kun aikaa kului, niin Pyhä Henki teki työtä ja yliluonnollisesti osoitti minulle että se on totta.

-jarmo-
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jarmo- » 09 Huhti 2019, 16:07

Siunatkaamme siis Turkua ja antakaamme rukousten virrata sen kaupungin ylle.

Eero
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero » 10 Huhti 2019, 02:14

Aamen! Herra Siunaa ja Suojele (Varsinais-) Suomea!

mautsa

Viesti Kirjoittaja mautsa » 11 Huhti 2019, 06:41

ihan kaikella kunnioituksella, mutta: koen hengessäni erään kirjoittajan tekstiä lukiessani pelkkää tyhjyyttä, tekstiä tulee profeetan tyyliin vaikka ei profeetta ole. koetelkaa henget jos teillä on armolahjoja?, ei koskaan pahalla.
jokainen Teistä sisimmässään tuntee, tietää. satun vain olemaan olen herkkä vaistoamaan tiettyjä asiota, armolahja?, tuskin!.
tämä yksi kirjoittellee jatkuvasti pitkiä kirjoituksia tyylillä:Pyhähenki sanoo sitä ja tätä vaikka Pyhähenki ei ole läsnä!
jos mautsa polttaa tässä "siipensä" Jarmo tietää poistaa minun kirjoitusoikeuteni tälle sivulle.

Sinetti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sinetti » 11 Huhti 2019, 10:19

Hebr 12:
1 Sentähden, kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo, ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa,
2 silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen, joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle.
3 Ajatelkaa häntä, joka syntisiltä on saanut kärsiä sellaista vastustusta itseänsä kohtaan, ettette väsyisi ja menettäisi toivoanne.

Sinetti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sinetti » 11 Huhti 2019, 10:22

Jeesus opetti meitä rakastamaan lähimmäistä niin kuin itseään ja tekemään toiselle niin kuin toivoisi itselle tehtävän. Näin kun aina tekisimme, voisimme tuoda valoa monelle kanssakulkijalle ja samalla saada lisää valoa omaankin elämään.
Kannattaa lukea vaikkapa Jeesuksen vuorisaarnaa (Matt. 5–7), joka osoittaa, että kukaan meistä ei ole täydellinen.

Sinetti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sinetti » 11 Huhti 2019, 11:24

Kirje galatalaisille 6
1. Veljet, jos joku tavataan jostakin rikkomuksesta, niin ojentakaa te, hengelliset, häntä sävyisyyden hengessä; ja ole varuillasi, ettet sinäkin joutuisi kiusaukseen.
2. Kantakaa toistenne kuormia, ja niin te täytätte Kristuksen lain.
3. Sillä jos joku luulee jotakin olevansa, vaikka ei ole mitään, niin hän pettää itsensä.
4. Mutta tutkikoon kukin omat tekonsa, ja silloin hänen kerskaamisensa on vain siinä, mitä hän itse on, ei siinä, mitä toinen on;
5. sillä kunkin on kannettava oma taakkansa.
6. Jolle sanaa opetetaan, se jakakoon kaikkea hyvää opettajallensa.
7. Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.
8. Joka lihaansa kylvää, se lihasta turmeluksen niittää; mutta joka Henkeen kylvää, se Hengestä iankaikkisen elämän niittää.
9. Ja kun hyvää teemme, älkäämme lannistuko, sillä me saamme ajan tullen niittää, jos emme väsy.
10. Sentähden, kun meillä vielä aikaa on, tehkäämme hyvää kaikille, mutta varsinkin uskonveljille.
11. Katsokaa, kuinka suurilla kirjaimilla minä omakätisesti teille kirjoitan!
12. Kaikki, jotka pyrkivät lihassa olemaan mieliksi, ne pakottavat teitä ympärileikkauttamaan itsenne vain siksi, ettei heitä Kristuksen ristin tähden vainottaisi.
13. Eiväthän nekään, jotka ympärileikkauttavat itsensä, itse noudata lakia, vaan he tahtovat teitä ympärileikkauttamaan itsenne saadakseen kerskata teidän lihastanne.
14. Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
15. Sillä ei ympärileikkaus ole mitään eikä ympärileikkaamattomuus, vaan uusi luomus.
16. Ja kaikille, jotka tämän säännön mukaan vaeltavat, kaikille heille rauha ja laupeus, ja Jumalan Israelille!
17. Älköön tästedes kukaan minulle vaivoja tuottako; sillä minä kannan Jeesuksen arvet ruumiissani.
18. Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armo olkoon teidän henkenne kanssa, veljet. Amen.

Maaret

Viesti Kirjoittaja Maaret » 11 Huhti 2019, 11:27

Sinetti kirjoitti:
11 Huhti 2019, 10:22
Jeesus opetti meitä rakastamaan lähimmäistä niin kuin itseään ja tekemään toiselle niin kuin toivoisi itselle tehtävän. Näin kun aina tekisimme, voisimme tuoda valoa monelle kanssakulkijalle ja samalla saada lisää valoa omaankin elämään.
Kannattaa lukea vaikkapa Jeesuksen vuorisaarnaa (Matt. 5–7), joka osoittaa, että kukaan meistä ei ole täydellinen.
Tämä on mulle melkein kipein Raamatun kohta koska olen juuri siihen pyrkinyt mutta kukaan ei ole minulle silti koskaan tehnyt niinkuin toivoisi itselleen tehtävän.
Mutta vähitellen oppii olemaan välittämättä koko asiasta. Moni Raamatun kohtahan ei toteudu silti vaikka sitä lukisi.

Rankinta on joutua sellaiseen tilaan jossa ajattelee koko uskovien joukon eksyneen ja yksin kaikkia vastaan. Mutta silloin lohduttaa Jeremian kohtalo ja olihan Inkvisitiokin sellainen että tosi uskovat poltettiin roviolla kirkon toimesta. Kyllä siinä luulisi epätoivon valtaavan että onko sittenkin valinnut väärän pelastuksen tien. :(

Eero
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero » 12 Huhti 2019, 02:35

Luulen, että jokaisella ylhäältä uudistisyntyneellä marttyyrillä on ollut Hengen tuoma tieto asiastaan sekä rauha, kuten Stefanuksella tai apostoleilla oli. Ja samaa se on edelleen kaikkien nykyistenkin vainottujen uskovien osalta, ei ihminen varmasti muuten kestäisi mitenkään.

Maaret

Viesti Kirjoittaja Maaret » 12 Huhti 2019, 11:26

Eero kirjoitti:
12 Huhti 2019, 02:35
Luulen, että jokaisella ylhäältä uudistisyntyneellä marttyyrillä on ollut Hengen tuoma tieto asiastaan sekä rauha, kuten Stefanuksella tai apostoleilla oli. Ja samaa se on edelleen kaikkien nykyistenkin vainottujen uskovien osalta, ei ihminen varmasti muuten kestäisi mitenkään.
Niin, se varmaan tulee siinä hetkessä kun sen tarvii. Mutta tavallisessa arjessa voi myös joutua noihin valintoihin ja
silloin olen kokenut että on vain tahdolla tehtävä valinta luottaa Raamattuun ja sen sanoihin.

Sinetti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sinetti » 12 Huhti 2019, 11:49

15. Me olemme luonnostamme juutalaisia, emmekä pakanasyntisiä;
16. mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.
17. Mutta jos meidät itsemmekin, pyrkiessämme vanhurskautumaan Kristuksessa, on havaittu syntisiksi, onko sitten Kristus synnin palvelija? Pois se!
18. Sillä jos minä uudestaan rakennan sen, minkä olen hajottanut maahan, osoitan minä olevani lain rikkoja.
19. Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
20. ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
21. En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut.
Galat.2.

Kun ihmisen usko todella syvenee, hän ei enää elä itse, omassa tahdossaan, vaan luovuttaa itsensä jumalan tahtoon. Silloin kuolemme maailmalle.
Monasti kyllä olemme malttamattomia ja alamme puskea omassa lihassa vaikka läpi harmaan kiven. Useasti siinä sitten huonosti käy.
Kun meidän tulisi luottaa asiamme Herran haltuun. Tiedän, että hän toteuttaa ne monasti vasta viime tipassa, eikä yleensä anna kuin sen mitä siihen hetkeen tarvitsemme, ei siis enempää eikä vähempää.
Tähän meidän tulee kasvaa. Kaikki ei siinä onnistu, sillä siinä tarvitaan Pyhää Hengeä avuksi.

Vain Sinä voit .. : https://www.youtube.com/watch?v=0o5B4OHKVBc

Eero
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero » 12 Huhti 2019, 14:43

Ymmärrän mitä tarkoitat Maaret, luulen, että Herralle mikään tilanne ei ole "liian arkinen", käymme sitä samaa kamppailua henkivaltoja vastaan, mikä on ollut käynnissä syntiinlankeemuksesta asti. Ja Herra johdattaa meidät näihin tilanteisiin ja antaa Tahtonsa tapahtua meidän kauttamme, jos vain kuuntelemme Hänen ääntään. Ajattelen jotenkin niin, itseäni ylentämättä tai ketään alentamatta, että myös Raamatun ihmiset olivat tavallisia ihmisiä, tavallisine huolineen ja murheineen, mutta Herra kutsui heidät työhönsä ja antoi heille voiman tehdä niitä suuria tekoja, jotka on sitten kirjattu Raamattuun meille esikuviksi.

Sinetti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sinetti » 15 Huhti 2019, 13:16

Kuva

Tuokoon tämä Pääsiäisen aika meille Hyvää Uudistusta, Jeesuksessa Kristuksessa!

Tuula1

Viesti Kirjoittaja Tuula1 » 15 Huhti 2019, 13:54

Kiitos Sinetti. Kaunis kuva. Siitäpä tulikin mieleeni. Mieheni nauroi, kun sanoin sille, että tuoda kaupasta kananmunia. kokeilen hautoa, josko niistä tulisi tipuja. noh. tuolla patterinpäällä ne nyt sitten ovat villasukassa, josko sieltä alkaisi piipitys kuulua. Hyvää ja siunattua pääsiäistä.

Vastaa Viestiin