Kauanko ruokitte itteene kadut täynnä hengellisesti nälkäsiä!

Keskustele Suomen tulevaisuudesta
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Kauanko ruokitte itteene kadut täynnä hengellisesti nälkäsiä!

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Mikä tämän palstan tarkotus on kun sanomia tulee yks toisensa perään ja raamattu sanoo että me ole todistajia koska Pyhä Henki on meissä. Ei ne jumalattomat tälle sivulle löydä. Menkää kaduille ja kujille ja pakottaa heidät tulemaan sisään. . Sitä varten syödään et jaetaan kadotetuille mitä on saatu. 2 min ei helvetin kauhuja läpi käynyttä ihmistä hoideta. Itkekää itkevien kanssa. En ole tämmöstä ihmistä vielä tavannut. Joka ei pidä omaisistaan huolen on hyljännyt uskon ja on uskotonta pahempi.Miten se näkyy 200000 ihmisen kaupungissa olen tavannut vain yhden nihmisen joka jakaa tv7 lehteä. Yhtäkään seurakuntaan en tiedä joka lähtis edes kerran vuodessa evankelioimaan kadulle ne jokta pystyvät kerro jos tiedät.. t.l.Osborn sano sinne missä ihmiset ovat. Ei ole koettu mitä on helvetti. Miten kukaan voi vastaanottaa armoa jos ei tajua että on hukkumassa. . Miten me voidaan vain nauttia kuin pääasia on sielujen voittaminen. Uskon päämärä on sielujen voittaminen, jos se todella tapahtuu miksi seurakuntien jäsenmäärä vähenee. Aina TULEE JOKU uus porukka joka sanoo suomi jeeusukselle täyttä valhetta. EI SE JOONAKAAN TARVINNU PENNIN PYÖRYLÄÄ JA 120000 IHMISTÄ TULI USKOON OISKO AIKA OTAAA ESIM.,.sit rukoilette että uus avioliitolaki ei tulis voimaan voi hyvä jumala entä ne ihmiset silläkö ne pelastuu. Miks en ole nähny yhtäkään nettisivua jossa kokoonnuttasi edes kerrran vuodessa ruolileen homojen sielujen puoleta.kukaan ei ole niin kaukana Jumalasta ettei voisi häntä löytöö liidelkää vaan sinne itsekkääseeen taivaaseen kultakaduille mitä niillä muilla oon väliä niin kuin leonard ravenhill sanoi siunaukset ovat tulleet uskoville kiroukseksi etsitään vain itelle siunauksia ja 5 biljoonaa ihmistä menee kadotukseen.
Viimeksi muokannut katso7, 20 Syys 2017, 10:09. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kauanko ruokitte itteenne!

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

No huh, kun hengästyin lukiessa! Täytyy vetää happee hiukan. Paljon asiaa, josta pitäs sanoa tai olla selko.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kauanko ruokitte itteenne!

Viesti Kirjoittaja Eero »

Minä löysin tälle "kadunkulmalle" kun etsin ja täällä on varmasti ihmisiä, jotka ovat oman helvettinsä läpi käyneet ja levittävät Herran Jeesuksen Kristuksen sanaa joka päivä. Aamen.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
tuula

Re: Kauanko ruokitte itteenne!

Viesti Kirjoittaja tuula »

totisesti aamen. paljon oli todella asiaa. moni uskova löytää toisesta uskovasta paljon vikaa. mutta Raamattu sanoo. ota ensin roska omasta silmästä poissa, ennekuin arvostelette muita.minustakin on sanottu, että olen valinnut puoleni (helvettiin kuulemma menen tän mielipiteeni kanssa) kun olen näitä islamin uskoisia vastaan ollut kovasti. mutta sana sanoo, että meillä ei ole sota lihaa ja verta vastaan vaan taivaan avaruuksissa olevia henkivaltoja vastaan. kiivailen Jumalan sanan takia ja mielipiteeni voi olla jyrkkä sen takia.
tuula

Re: Kauanko ruokitte itteenne!

Viesti Kirjoittaja tuula »

ja sitten tapaan paljon niitä, jotka eivät käy kuuntelemassa sanaa ihan uskovissakin. suvaitaan kaikenlainen ilman kritiikkiä ja levitetään sitten valheita millaisen ilmapiirin sielun vihollinen on kylvänyt maaperään. sitä samaa asiaa levitetään eteenpäin ja samaan hengen vetoon sanotaan, että ovat uskovia. esim. tämä on paha, että suomen kirkko sanoo nykyään pahan hyväksi ja hyvän pahaksi ja kuinka moni menee siihen ansaan.kirkot ovat täynnä kuuntelijoita, joissa Jumalan sanaa pilkataan.
Sinettisormus

Re: Kauanko ruokitte itteenne!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Olenkin tässä miettinyt, mihin tämä veljemme, katso7 on hävinnyt, mutta aloitus kyllä tämän kertoo.
Vaikka täällä kirjoittelenkin, saan levittää todistusta Jeesuksesta, myös tämän Pelastussanomien ulkopuolella, niin kuin moni muukin täällä on ihanasti todistanut, kuinka Herra johdattaa meitä niiden luo, jotka tuota herätystä tarvitsevat, mutta nämä kaikki ei aina näy täällä, mitä ulkopuolella teemme, siksi ei kannata nostaa sormeaan sitä vastaan, mitä toisistamme emme tiedä. Tämä täällä kun ei ole koko maailmamme. Eilenkin, sain täältä pois ollessani, muutamalle puhua Jeesuksesta, ja voi, kuinka se oli hyvää ... kiitos Herralle! Ja nousee myös mieleeni todistus Jarmolta, kun hän kertoi tuosta naapuristaan, jolla jäi tukan leikkuu kesken ja haki apua naapuriltaan Jarmolta ja tämän kautta Jarmo pääsi todostamaan, tämä näin esimerkkinä siitä, mitä Herra tuokaan eteemme ... :D
Näiden tapaamisieni kautta, tiedän, että täällä lukee paljon myös sellaisia, jotka ei täällä kommentoi, ja heille meidän tulee olla hyvänä esimerkkinä, ei siitä että toisiamme osoittelemme, ei sillä se tuo epävarmuutta etsivän elämään, vaan siitä Rakkaudesta ja yhteydestä ja toistemme tukemisesta mikä meillä toisiimme on Jeesuksessa Kristuksessa.
Mutta tuossa kommentissasi, katso7, on myös paljon totta, on paljon meitä uskovia, jotka ovat jääneet paikoilleen, eivätkä olemisellaan edistä Jumalan sanaa mitenkään, he ovat täysin passiivisia. En kuitenkaan näe täällä olevissa sisarissa ja veljissä tuota passiivisuutta, sen kertoo heidän tuon tuostakin ihanammat todistukset, joita sinultakin, katso7, olemme saaneet lukea, kiitos niistä ja Kiitos Herrallemme, että hän on antanut elämäämme noita todistus aineita! :P
Markku_my
Viestit: 541
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 22:46

Re: Kauanko ruokitte itteenne!

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

katso7 kirjoitti:Mikä tän palstan tarkotus on kun sanomia tulee yks toisensa perään ja raamattu sanoo että me ole todistajia koska Pyhä Henki on meissä. Ei ne jumalattomat tälle sivulle löydä. Menkää kaduille ja kujille ja pakottaa heidät tulemaan sisään.
Evankeliumiin ei kyllä kuulu pakko, sanoohan vapahtaja nimikin sen, vapauteen Hän on meidät kutsunut:

Joh. 5:6
Kun Jeesus näki hänen siinä makaavan ja tiesi hänen jo kauan aikaa sairastaneen, sanoi hän hänelle: "Tahdotko tulla terveeksi?"

Jeesus nimenomaan haluaa, että me vapaaehtoisesti tulemme Hänen luokseen, ei pakolla, silloin lähestyminen tapahtuu rakkaudesta, ei pelosta.

Tämä palsta ei ole "piilossa", vaan kaikille näkyvä, silloin se ei ole "sisäpiiriläisten" juttu. Kaikki uudet halukkaat voivat tulla tänne kirjoittamaan.

Minulta puuttuu kirjoittamisen lahja ja senvuoksi en ole tänne paljon kirjoittanut, mutta luen kyllä päivittäin muiden hyviä tekstejä.

Jatkakaa vaan samaan malliin, kyllä tästä tulee paljon hedelmää poimittavaksi.
Sinettisormus

Re: Kauanko ruokitte itteenne!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Säilyttäkää yhteys

"Minä, joka olen Herran vuoksi vankina, kehotan teitä siis elämään saamanne kutsun arvoisesti, aina nöyrinä, lempeinä ja kärsivällisinä. Auttakoon rakkaus teitä tulemaan toimeen keskenänne. Pyrkikää rauhan sitein säilyttämään Hengen luoma ykseys.

On vain yksi ruumis ja yksi Henki, niin kuin myös se toivo, johon teidät on kutsuttu, on yksi."
Sinettisormus

Re: Kauanko ruokitte itteenne!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva

Veljet ja Siskot, Tämä on meidän yhteinen Savottamme! :D
Sinettisormus

Re: Kauanko ruokitte itteenne!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

12. Kun hän siis oli pessyt heidän jalkansa ja ottanut vaippansa ja taas asettunut aterialle, sanoi hän heille: "Ymmärrättekö, mitä minä olen teille tehnyt?
13. Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen.
14. Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
15. Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.
Joh. 13.
Sinettisormus

Re: Kauanko ruokitte itteenne!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... olenkin tässä innolla odotellut kiitosvirren todistusta, siitä, mitä parisen päivää sitten tuo kokemus Hengen yhteydestä kertoi hänelle? Kiitosvirsi sanoi, että tiistaina tuo selviää ja pyysin häntä tuon kertomaan meille, mutta vastausta ei vielä ole kuulunut, mutta odottelen yhä toivossa, että saamme kuulla jotain hyvää Hengen Sanomaa.
Sinettisormus

Re: Kauanko ruokitte itteenne!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ja Markulle, ja muillekkin, kiitos että kirjoitat ja rohkaistu kirjoittamaan enemmän. Ei täällä kukaa kysele arvosanoja siitä, kuinka osaamme kirjoittaa. Kirjoitetaan, niin kuin puhuisimme ystävälle. Eikä haettaa, kirjoitatko savoksi vaeko raumaksi :D , ole vain oma itsesi. Se, kuinka monta sanaa saamme aikaiseksi, ei ole myöskään este, jotkut kirjoittavat tuhat sanaa ja joillekkin riittää se pari sanaa. Yksikin sana, voi kertoa paljon ja laittaa ajtukset liikkeelle... ajatelkaapa vaikka sanaa: JEESUS. Vau, kuinka paljon se meille kertookaan. :o
Ja lähinnä, ajatus siitä, että täällä on muitakin, välittäviä ihmisiä, on kauheaa välillä kirjoittaa aivan yksin, koko päivän, eikä muista näy merkkiäkään.Siinä tulee mieleen, että välittääkö kukaan? Aivan kuin Jeesus sanassa ilmoitti, että kun olisit edes kylmä tai kuuma, mutta kun olet penseä (vapaasti ilmaistuna), sopii tähän "hajatelmaani" täydellisesti. Parikin sanaa tukee niiden työtä ja tekemistä, jotka täällä tekee sitä säännölliseen, ei tarvitse puhua, kuin tyhjille seinille, vai pitäisikö sanoa ruudulle, ymmärsitte kyllä pointini, olettaisin ... :lol:
kiitosvirsi
Viestit: 106
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:05

Re: Kauanko ruokitte itteenne!

Viesti Kirjoittaja kiitosvirsi »

Rakas sisareni Sinetti.Asia koski 29.11 olevaa tilaisuutta.Menen silloin raamattupiiriin,ja sain sanan siihen tilaisuuteen.Katson miten Herra johdattaa siinä tilaisuudessa.
Sinettisormus

Re: Kauanko ruokitte itteenne!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... kiitos oikaisusta, kiitosvirsi, jäädään odottamaan siis tuon tilaisuuden antia, että Herra vahvasti siellä johdattaisi ja antaisi sanomaansa. :)
Hannah

Re: Kauanko ruokitte itteenne!

Viesti Kirjoittaja Hannah »

"Ja lähinnä, ajatus siitä, että täällä on muitakin, välittäviä ihmisiä, on kauheaa välillä kirjoittaa aivan yksin, koko päivän, eikä muista näy merkkiäkään.Siinä tulee mieleen, että välittääkö kukaan?"

Täytyypi sanoa omalta osaltani, että minusta on mukava lukea päivittäin Sinetin kirjoituksia; niistä välittyy sitä "elämän vettä" mikä virkistää minun kroonisen masentunutta mieltäni. Ihmettelin eilen miksei sinusta Sinetti mitään "kuulunut", kiva kun taas kirjoitat.

Tykkäisin kovasti jos minäkin voisin antaa palstalle jotakin mutta koen itseni totaalisen tyhjäksi astiaksi. Rukouksissa olen syvästi mukana ja ilman Jeesuksen johdatusta en olisi täälläkään ja nyt kirjoittamassa.
Sinettisormus

Re: Kauanko ruokitte itteenne!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Voi kyllä, sinä, annat, Rakas siskoni Hannah! Äsken oikein ilostuin, kun näin nimimerkkisi: No, Hannah!" Huudahdin iloisena mielessäni. Kiitos, että jaksat lukea "höpötyksiäni". Olen kuntouttavassa työtoiminnassa ja eilinen oli tuo "työpäiväni". Joten keskiviikkoisin voin olla hiljaisempi ja sitten illalla kävimme onnitelemassa tytärtämme, myöhästyneesti.
Kerroin miehelleni tuosta äänestä jonka kuulin: Jeesus tulee". Mieheni ei sitä liioin noteeranut, sanoi vain, että, no sinä kun näet ja kuulet noit juttujasi. Miehelläni on vain sellainen pienen pieni, orastava uskon alku, mutta maailma on vielä hänessä enemmän vallan.
Kerroin tyttärellenikin tämän, koska siihen liittyi tämä hänen syntymäpäivänsä: Sanoin ettei tämä pääse ainakaan sanomaan minulle, että mikset ole kertonut. No, tyttäreni ei usko ja arvasin hänen vastauksensa, että kaikki on vain alitajuista. Mutta tulihan kerrottua ...
Sinettisormus

Re: Kauanko ruokitte itteenne!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... ja sanoit, Hannah. tuosta elämän vedestä ja minulle nousi tämä, että yhdessä me tuota vettä täällä ammennamme, joskus enemmän ja joskus vähemmän, mutta jokainen pisara, meiltä jokaiselta on elin tärkeää ja meistä yhdessä muodostuu tuo iloisesti soliseva elämänpuro. Amen!
Hannah

Re: Kauanko ruokitte itteenne!

Viesti Kirjoittaja Hannah »

joo..noinhan se maailma vastaa, ikävää vain, että sitä maailmaa edustaa omat lähimmäiset. Siinä onkin rukoustaakkaa kerrakseen mutta rukousta jaksaa jatkaa kun Herra antaa nähdä niitä hiuksenkin hienoja vastauksia.

Tuli mieleeni tuosta katso7 aloituksesta, mikäli oikein ymmärsin hänen kritiikkinsä siitä, ettei evankelioimista näy missään. Mitä siitä tulisi jos meistä jokainen olisi katuja tallaamassa sen sijaan, että huolehtisimme ensin kotipesästämme. Olen onnekas, että molemmat vanhempani ja veljeni on elävässä uskossa. Siskoni vaikuttaa olevan vahvasti maailmalla. Meidän pieni "seurakuntamme" rukoilee runsaasti siskoni ja perheensä uskoontulon ja johdatuksen puolesta. Työssäni kohtaan paljon heikossa tilassa olevia ihmisiä ja heidän läheisiään. He ovat selkeästi rukouksen tarpeessa ja töissä rukoilenkin hiljakseen mielessäni ihmisten puolesta.
Sinettisormus

Re: Kauanko ruokitte itteenne!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... tuossa juuri kuvailitki asioita, joissa olet tärkeä vesilähde maailmaan, Hannah. Kiitos Herralle sinusta, rakas siskoni.
Tässä Freddy Haylerin kappale tuosta elämän vedestä, jolla on niin parantava vaikutus. Yritin etsiä Freddy Haylerin: Healing Watersia, mutten lötänyt sitä, mutta mennään tällä, rentotukaa tämän äärellä: https://www.youtube.com/watch?v=C7zETsmxKHA
Sinettisormus

Re: Kauanko ruokitte itteenne!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Lisää Juotavaa ja ravintoa Sanasta! Tämä tuli vastaan: Naaman : https://www.youtube.com/watch?v=WhV6vW_A9h0

TOINEN KUNINGASTEN KIRJA 5
1. Naeman, Aramin kuninkaan sotapäällikkö, oli herransa hyvin arvossa
pitämä ja suurta kunnioitusta nauttiva mies, sillä hänen kauttansa Herra oli antanut Aramille voiton; ja hän oli sotaurho, mutta pitalitautinen.
2. Kerran olivat aramilaiset menneet ryöstöretkelle ja tuoneet Israelin maasta vankina pienen tytön, joka joutui palvelukseen Naemanin puolisolle.
3. Tyttö sanoi emännällensä: "Oi, jospa herrani kävisi profeetan luona Samariassa! Hän kyllä päästäisi hänet hänen pitalistansa."
4. Niin Naeman meni ja kertoi tämän herrallensa, sanoen: "Niin ja niin on tyttö, joka on Israelin maasta, puhunut".
5. Aramin kuningas vastasi: "Mene vain sinne; minä lähetän kirjeen Israelin kuninkaalle". Niin Naeman lähti sinne ja otti mukaansa kymmenen talenttia hopeata, kuusituhatta sekeliä kultaa ja kymmenen juhlapukua.
6. Ja hän vei Israelin kuninkaalle kirjeen, joka kuului näin: "Kun tämä kirje tulee sinulle, niin katso, minä olen lähettänyt luoksesi palvelijani Naemanin, että sinä päästäisit hänet hänen pitalistansa".
7. Kun Israelin kuningas oli lukenut kirjeen, repäisi hän vaatteensa ja sanoi: "Olenko minä Jumala, joka ottaa elämän ja antaa elämän, koska hän käskee minua päästämään miehen hänen pitalistansa? Ymmärtäkää ja nähkää, että hän etsii aihetta minua vastaan."
8. Mutta kun Jumalan mies Elisa kuuli, että Israelin kuningas oli reväissyt vaatteensa, lähetti hän kuninkaalle sanan: "Miksi olet reväissyt vaatteesi? Anna hänen tulla minun luokseni, niin hän tulee tietämään, että Israelissa on profeetta."
9. Niin Naeman tuli hevosineen ja vaunuineen ja pysähtyi Elisan talon oven eteen.
10. Ja Elisa lähetti hänen luokseen sanansaattajan ja käski sanoa: "Mene ja peseydy seitsemän kertaa Jordanissa, niin lihasi tulee entisellensä, ja sinä tulet puhtaaksi".
11. Mutta Naeman vihastui ja meni matkaansa sanoen: "Katso, minä luulin hänen edes tulevan ja astuvan esiin ja rukoilevan Herran, Jumalansa, nimeä, heiluttavan kättänsä sen paikan yli ja niin poistavan pitalin.
12. Eivätkö Damaskon virrat, Abana ja Parpar, ole kaikkia Israelin vesiä paremmat? Voisinhan minä yhtä hyvin peseytyä niissä tullakseni puhtaaksi." Ja hän kääntyi ja meni tiehensä kiukustuneena.
13. Mutta hänen palvelijansa astuivat esiin ja puhuttelivat häntä ja sanoivat: "Isäni, jos profeetta olisi määrännyt sinulle jotakin erinomaista, etkö tekisi sitä? Saati sitten, kun hän sanoi sinulle ainoastaan: 'Peseydy, niin tulet puhtaaksi'."
14. Niin hän meni ja sukelsi Jordaniin seitsemän kertaa, niinkuin Jumalan mies oli sanonut; ja hänen lihansa tuli entisellensä, pienen pojan lihan kaltaiseksi, ja hän tuli puhtaaksi.
15. Sitten hän palasi Jumalan miehen luo, hän ja koko hänen joukkonsa, meni sisälle, astui hänen eteensä ja sanoi: "Katso, nyt minä tiedän, ettei Jumalaa ole missään muualla maan päällä kuin Israelissa. Ota siis vastaan jäähyväislahja palvelijaltasi."
16. Mutta hän vastasi: "Niin totta kuin Herra elää, jonka edessä minä seison, en minä sitä ota". Ja Naeman pyytämällä pyysi häntä ottamaan, mutta hän epäsi.
17. Niin Naeman sanoi: "Jos et tätä otakaan, salli kuitenkin palvelijasi saada sen verran maata, kuin muulipari voi kantaa. Sillä palvelijasi ei enää uhraa polttouhria eikä teurasuhria muille jumalille kuin Herralle.
18. Tämän antakoon kuitenkin Herra anteeksi palvelijallesi: kun minun herrani menee Rimmonin temppeliin rukoilemaan, nojaten minun käteeni, ja minäkin kumartaen rukoilen Rimmonin temppelissä, niin antakoon Herra palvelijallesi anteeksi sen, että minä kumartaen rukoilen Rimmonin temppelissä."
19. Elisa sanoi hänelle: "Mene rauhassa". Kun hän oli kulkenut hänen luotansa jonkun matkaa,
20. ajatteli Geehasi, Jumalan miehen Elisan palvelija: "Katso, minun herrani säästi tuota aramilaista Naemania, niin ettei ottanut häneltä, mitä hän oli tuonut. Niin totta kuin Herra elää, minä riennän hänen jälkeensä ja otan häneltä jotakin."
21. Niin Geehasi juoksi Naemanin jälkeen. Kun Naeman näki hänen rientävän jäljessänsä, hyppäsi hän alas vaunuistaan, meni häntä vastaan ja kysyi: "Onko kaikki hyvin?"
22. Hän vastasi: "Hyvin on; mutta herrani on lähettänyt minut ja käskee sanoa: 'Nyt juuri tuli luokseni Efraimin vuoristosta kaksi nuorta miestä, profeetanoppilaita. Anna heille talentti hopeata ja kaksi juhlapukua.'"
23. Naeman vastasi: "Suvaitse ottaa kaksi talenttia". Ja hän pyytämällä pyysi häntä. Niin hän sitoi kaksi talenttia hopeata kahteen kukkaroon ja antoi ne ynnä kaksi juhlapukua kahdelle palvelijallensa, ja he kantoivat niitä hänen edellänsä.
24. Mutta kun hän tuli kummulle, otti hän ne heidän käsistänsä ja kätki ne taloon; sitten hän päästi miehet menemään.
25. Ja hän meni sisälle ja astui herransa luo. Niin Elisa kysyi häneltä: "Mistä tulet, Geehasi?" Hän vastasi: "Palvelijasi ei ole käynyt missään".
26. Elisa sanoi hänelle: "Eikö minun henkeni kulkenut sinun kanssasi, kun eräs mies kääntyi vaunuissansa sinua vastaan? Oliko nyt aika ottaa hopeata ja hankkia vaatteita, öljytarhoja, viinitarhoja, lampaita, raavaita, palvelijoita ja palvelijattaria?
27. Naemanin pitalitauti tarttuu sinuun ja sinun jälkeläisiisi ikiajoiksi." Ja Geehasi lähti hänen luotansa lumivalkeana pitalista.

....taisipa Herra johdattaa tämän eteeni .... :D
Vastaa Viestiin