Tekeekö eläin syntiä

Keskustele luomakunnasta, sen synnystä ja Jumalan suunnitelmasta
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Tekeekö eläin syntiä

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Jos minun kissa pyydystää hiiren ja syö sen, niin tekeekö se silloin syntiä?
Vai tekeekö kissa syntiä siksi koska se ei tiedä lankeemuksestaan?
olli

Re: Tekeekö eläin syntiä

Viesti Kirjoittaja olli »

Jos sinä pyydystät hiiren ja syöt sen, et tee syntiä. Mutta jos yrität syöttää sitä minulle naudanlihamuhennoksena, aletaan mennä jo rajamaille.

Eläin ei ole langennut olento. Vaikka esimerkiksi kissa hyödyntää sitä että kuvittelet sen rakastavan sinua ja siksi annat sille ruokaa ja yösijan, se ei silti tee mitään väärää. Monet eläimet tekevät asioita joita ihmiset kauhistelevat, mutta niillä on yksinkertaisesti oma sopukkansa siinä luomakunnassa jonka osaksi ne on luotu. Ne on luotu sellaisiksi kuin ne ovat.

Eläin ei hylkää Jumalaa eikä kapinoi Häntä vastaan vaan toteuttaa omaa sille annettua osaansa, kuten meidänkin tulisi. Siinä se ero.
Markku_my
Viestit: 541
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 22:46

Re: Tekeekö eläin syntiä

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

Eläimet on vähän kuin sijaiskärsijöitä meidän tomppeli ihmisten vuoksi, koko maailma ajautui turmelukseen, kun pari ihmistä ei totellut määräyksiä.
Pakko repiä, raastaa ja tappaa, kun on nälkä, ilmainen tarjoilu loppui....
Room 8
19 Sillä luomakunnan harras ikävöitseminen odottaa Jumalan lasten ilmestymistä.
20 Sillä luomakunta on alistettu katoavaisuuden alle-ei omasta tahdostaan, vaan alistajan-kuitenkin toivon varaan,
21 koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen.
22 Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti;
Samuli

Re: Tekeekö eläin syntiä

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Eli kyse on ilmeisesti siitä että onko eläimille/lemmikeille taivaaseen valmistettu myös paikat...? Olen tullut siihen tulokseen että on, mutta täytyy sanoa, että en muista Raamatun kohtaa, josta tämän ajatuksen sain. Jotenkin mitä enemmän on Jumalaa oppinut tuntemaan, niin myös on arvostus ja kunnioitus eläimiä kohtaan kasvanut.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Tekeekö eläin syntiä

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Samuli kirjoitti:Eli kyse on ilmeisesti siitä että onko eläimille/lemmikeille taivaaseen valmistettu myös paikat...? Olen tullut siihen tulokseen että on, mutta täytyy sanoa, että en muista Raamatun kohtaa, josta tämän ajatuksen sain.
ON Raamatussa paikka sille ja olen itse jo rukoillut monta ex. lemmikkiä sinne.

Tunnette lauseen "mitä ikinä vaan tahdotte..." Se toteutuu!
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Tekeekö eläin syntiä

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Taivas on autuaaksi tulleiden sielujen koti. Jumala on valmistanut omille lapsilleen sen, ei eläimille.

Ne eivät ole vastaanottaneet Lahjavanhurskautta. Eläimiä ei ole kastettu, eikä kutsuttu,ei vanhurskautettu, jne. jne.

Näitä vastaavanlaisia UT:n kohtia riittää.

Sinä et ole voinut Jarmo rukoilla Taivaaseen yhtäkään eläintä.

Kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sem kauneus kuin kedon kukkanen. Ruoho kuivuu , kukkanen lakastuu, kun Herran Henkäys puhaltaa siihen. Totisesti ruohoa on kansa.
Ruoho kuivuu, kukkanen lakastuu, mutta meidän Jumalamme Sana pysyy iankaikkisesti.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Salome1972

Re: Tekeekö eläin syntiä

Viesti Kirjoittaja Salome1972 »

Billy Graham on sanonut: "Uskon, että Jumala on valmistanut kaiken täydellistä onnea varten. Jos siihen tarvitaan se, että koirani pääsee taivaaseen, se tulee myös siellä olemaan." Onhan taivaassa ainakin hevosia, miksei sitten muitakin eläimiä ja meidän lemmikkejä.
"Ulkopuolella ovat koirat ja velhot", tarkottaa ihmisiä, jotka ovat koiria ja velhoja. Miks ihmeessä koira olis epäsopivampi taivaaseen kuin joku muu eläin? Mä peesaan Billyä. :D

Taivasosa sellaisena, kuin me sen lahjana saamme on vain ihmisille valmistettu. Mutta taivaassa on ihan taatusti kukkia ja puita ja ihania puroja ... ja eläimiä!
Hannah

Re: Tekeekö eläin syntiä

Viesti Kirjoittaja Hannah »

Minä olen lapsenuskollani rukoillut kaikella anomisella ja kiitoksella edesmenneiden lemmikkieni puolesta, että taivaassa olisivat ja näin tosissani uskonkin olevan.
olli

Re: Tekeekö eläin syntiä

Viesti Kirjoittaja olli »

Se lapsenusko onkin sellaista kaikkein parasta laatua. ;)

Kaikkein parhaassa asemassa Isän edessä olemme silloin kun voimme aivan rehellisesti tunnustaa: Isä, minä en osaa, en ymmärrä, enkä pysty - auta !

Näin ainakin meikäläiselle, kun olen ollut uskossa vasta 39 vuotta. Ehkä nämä kokeneemmat pärjäävät paremmin ? :roll:
Hannah

Re: Tekeekö eläin syntiä

Viesti Kirjoittaja Hannah »

Niin, tuo rehellinen tunnustus tulee usein kun olen aivan masennuksissani ja nujerrettuna. Tuollaisina hetkinä rukousvastaus on tullut jokakerta ennemmin tai myöhemmin. Masennusjaksoni ovat hankalia ja vaikeita ja pitkiä kestoltaan mutta kaikki ne valoisat hetket peittävät kaiken sen pahan, aivan jokakerta.
Hannah

Re: Tekeekö eläin syntiä

Viesti Kirjoittaja Hannah »

Hups...meniköhän tuo vuodatukseni väärään osioon? Antakaa anteeksi.
olli

Re: Tekeekö eläin syntiä

Viesti Kirjoittaja olli »

Hannah kirjoitti:Hups...meniköhän tuo vuodatukseni väärään osioon? Antakaa anteeksi.
Kerro vaan aina jos jokin kirjoittamasi teksti menee vahingossa väärään ketjuun. Voin helposti auttaa ja siirtää sen sinne minne se kuuluu (mutta kerro toki mihin ketjuun haluat sen siirrettävän).
Hannah

Re: Tekeekö eläin syntiä

Viesti Kirjoittaja Hannah »

Kiitoksia Olli. Tällä kertaa jatkoin luonnollisesti pötköön. Jatkossa yritän käyttää enemmän harkintaa mihin ketjuun höpöttelen. :oops:
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Tekeekö eläin syntiä

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Tässä tulee hauska vertaus päivän lööpistä:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2 ... 49146.html

Lampaat eivät osaa uida, vaan veden varaan joutuessaan, ne hukkuvat aika nopeasti.
Me olemme vertauskuvallisesti lampaita ja syvä vesi suuri syntisyys, johon meillä ei ole kykyjä, kuten Pietarilla, kun hän yritti kävellä vetten päällä.
Sinettisormus

Re: Tekeekö eläin syntiä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Minä päättelen, etteivät nykyisen ajan kärsimykset ole mitään sen
kirkkauden rinnalla, joka vielä on ilmestyvä ja tuleva osaksemme.
Koko luomakunta odottaa hartaasti Jumalan lasten ilmestymistä.
Kaiken luodun on täytynyt taipua katoavaisuuden alaisuuteen,
ei omasta tahdostaan, vaan hänen, joka sen on alistanut.
Luomakunnalla on kuitenkin toivo, että myös se pääsee kerran pois
katoavaisuuden orjuudesta, Jumalan lasten vapauteen ja kirkkauteen.
Me tiedämme, että koko luomakunta yhä huokaa ja vaikeroi synnytystuskissa.
Eikä vain luomakunta, vaan myös me, jotka olemme ensi lahjana
saaneet omaksemme Hengen, huokailemme odottaessamme Jumalan
lapseksi pääsemistä, ruumiimme lunastamista vapaaksi. (Room. 8:18-23)
Sinettisormus

Re: Tekeekö eläin syntiä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Miksi Jumala vaati eläinuhreja vanhassa testamentissa?
Lue lisää: http://www.gotquestions.org/Suomi/elainuhrit.html
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Tekeekö eläin syntiä

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Teehän Sinetti aloitus uhraamisesta. Se on iso kokonaisuus.
Sopisi tuonne Raamattu osioon tai vertauskuviin.
Samuli

Re: Tekeekö eläin syntiä

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Room.
8:19 Sillä luomakunnan harras ikävöitseminen odottaa Jumalan lasten ilmestymistä.
8:20 Sillä luomakunta on alistettu katoavaisuuden alle - ei omasta tahdostaan, vaan alistajan - kuitenkin toivon varaan,
8:21 koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen.

Tuli tästä mieleen taannoinen luonnonsuojelupäivä ja kun kävimme järjestetyllä perheteatteriretkellä metsässä ihastelemassa vallitsevaa luontoa. Esittäjät välillä kysyivät lapsilta joitain kysymyksiä liittyen luontoon. (Harva lapsi muuten vastas yhtään mitään.) Sitten yhdessä kohtaa esittäjä kysyi, että mikä on luonnossa kauneinta? Pieni poikani vastasi heti että SATEENKAARI! Tuli vaan mieleen, että mitäs luoja otti mukaan Nooan kanssa sinne arkkiin. Siunauksia kaikille eläimille ja lemmikeille.
Olematon

Re: Tekeekö eläin syntiä

Viesti Kirjoittaja Olematon »

Riippuu kaiketi siitä, että onko pyhän hengen vaikutuspiirissä. Mutta eläin ei koskaan ymmärrä että jokin voi olla syntiä, vaikka ei koskaan tappais ja varastais. Koirat esimerkiksi ovat helposti uskollisia laumalle.
Maaret

Re: Tekeekö eläin syntiä

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Kyllä on taas ihanaa kuulla lintujen laulua. Jopa lokkien ääni tuntuu paratiisilta.
Kun Suomen luonto on kuollut 5kk vuodesta niin se on yhtä kidutusta. Suomalainen eli minä elän vain 7kk vuodesta, lopun aikaa odotan elämää. :(

Mietiskelin eilen yhtä koiraa, taisi olla pieni valkoinen ylämaanterrieri aikoinaan naapurilla. Sitä onnellisempaa koiraa en ole koskaan nähnyt. Se tuntui aivan loistavan ilosta kun sen näki kadulla. Mietin mistä tuo johtunee. Kuulin joskus että sitä käytetään siitoskoirana. Eli se sai toteuttaa Jumalan sille antamaa käskyä :"lisääntykööt maan päällä". Monet eläimet steriloidaan, jotta ne eivät voisi toteuttaa tuota Jumalan käskyä ja täyttää elämänsä tarkoitusta. Siksi lienevät surullisia ja masentuneita nekin.
Meillä oli aikoinaan kissa, joka teki pentuja ja pesässään se aina kehräsi onnellisena. Sekin sai täyttää elämänsä syvintä tarkoitusta.

En siis usko, että eläin voi tehdä syntiä mutta ihminen tekee syntiä kun estää eläimiä ja kaikkea luomakuntaa täyttämästä Jumalan tahtoa.
Vastaa Viestiin