Lempikohtanne Raamatussa

Keskustelua sanasta
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Ella »

Joh 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi,
vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
17. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttaan pelastuisi.
18. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen Ella!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen.
Pi_O

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Johannes 14
1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
4 Ja mihin minä menen-tien sinne te tiedätte."

Maranata! Amen!
Sinettisormus

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

PSALMIT 34
1. Daavidin virsi, kun hän tekeytyi mielipuoleksi Abimelekin edessä ja
tämä karkoitti hänet luotansa ja hän meni pois.
2. Minä kiitän Herraa joka aika, hänen ylistyksensä on alati minun suussani.
3. Herra on minun sieluni kerskaus, nöyrät sen kuulevat ja iloitsevat.
4. Ylistäkää minun kanssani Herraa, kiittäkäämme yhdessä hänen nimeänsä.
5. Minä etsin Herraa, ja hän vastasi minulle, hän vapahti minut kaikista peljätyksistäni.
6. Jotka häneen katsovat, ne säteilevät iloa, heidän kasvonsa eivät häpeästä punastu.
7. Tässä on kurja, joka huusi, ja Herra kuuli ja pelasti hänet kaikista hänen ahdistuksistansa.
8. Herran enkeli asettuu niiden ympärille, jotka häntä pelkäävät, ja pelastaa heidät.
9. Maistakaa ja katsokaa, kuinka Herra on hyvä. Autuas se mies, joka häneen turvaa!
10. Peljätkää Herraa, te hänen pyhänsä, sillä häntä pelkääväisiltä ei mitään puutu.
11. Nuoret leijonat kärsivät puutetta ja näkevät nälkää, mutta Herraa etsiväisiltä ei mitään hyvää puutu.
12. Tulkaa, lapset, kuulkaa minua: Herran pelkoon minä teidät opetan.
13. Kuka oletkin, joka elää tahdot ja rakastat elämän päiviä, nauttiaksesi onnea:
14. varjele kielesi pahasta ja huulesi vilppiä puhumasta;
15. vältä pahaa ja tee hyvää, etsi rauhaa ja pyri siihen.
16. Herran silmät tarkkaavat vanhurskaita ja hänen korvansa heidän huutoansa.
17. Herran kasvot ovat pahantekijöitä vastaan, hävittääksensä maasta heidän muistonsa.
18. Vanhurskaat huutavat, ja Herra kuulee ja vapahtaa heidät kaikista heidän ahdistuksistansa.
19. Lähellä on Herra niitä, joilla on särjetty sydän, ja hän pelastaa ne, joilla on murtunut mieli.
20. Monta on vanhurskaalla kärsimystä, mutta Herra vapahtaa hänet niistä kaikista.
21. Hän varjelee kaikki hänen luunsa: ei yksikään niistä murru.
22. Pahuus tappaa jumalattoman, ja jotka vanhurskasta vihaavat, ne tulevat syynalaisiksi.
23. Herra lunastaa palvelijainsa sielut, eikä yksikään, joka häneen turvaa, tule syynalaiseksi.
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Ella »

PSALMI 122 Rauhantoivotus Jerusalemille.
Matkalaulu Daavidin virsi.
Minä iloitsin, kun minulle sanottiin; "Menkäämme Herran huoneeseen".
2.Meidän jalkamme saavat seisoa sinun porteissasi Jerusalem;
3.sinä Jerusalem, rakennettu kaupungiksi, johon kokoonnutaan yhteen.
4.Jonne sukukunnat vaeltavat, Herran sukukunnat, niin kuin Israelille on säädetty, kiittämään Herran nimeä.
5. Sillä siellä ovat tuomioistuimet, Daavidin huoneen istuimet.
6.Toivottakaa rauhaa Jerusalemille, menestykööt ne, jotka sinua rakastavat.
7. Rauha olkoon sinun muuriesi sisällä, olkoon onni sinun linnoissasi.
8. Veljieni ja ystävieni tähden minä sanon; olkoon sinulla rauha.
9. Herran, meidän Jumalamme, huoneen tähden minä tahdon etsiä sinun parastasi.

Shabat Shalom!
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Sinettisormus

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ihmiset kysyivät Jeesukselta: "Mitä meidän tulee tehdä, että tekomme olisivat Jumalan tekoja? Jeesus vastasi: Uskokaa häneen, jonka Jumala on lähettänyt. Se on Jumalan teko.
Joh. 6:27-29
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen Sinettisormus!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kaikessa yksinkertaisuudessaan 🙌🙌🙌
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Ella »

Jes 12:3 Te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä.

Ef 2:8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Sinettisormus

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Muistakaa tämä: joka niukasti kylvää, se niukasti niittää, ja joka runsaasti kylvää, se runsaasti niittää.

2 Kor. 9:6
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Ella »

Sananl 14:34 Vanhurskaus kansan korottaa, mutta synti on kansakuntien häpeä.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Angelicus
Viestit: 402
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

1.Moos.1:3,4 ”Ja Jumala sanoi:”Tulkoon valkeus”. Ja valkeus tuli. Ja Jumala näki, että valkeus oli hyvä; ja Jumala erotti valkeuden pimeydestä.
Pyhäkouluaikojen muistolauseen helppous. Me emme selviä ilman valoa. Jumalan Sana on lamppumme päivin ja öin. Elämämme on siunattu, kun tuomme ajatuksemme ja tekomme päivittäin Kristusvalon valaistaviksi ja puhdistettaviksi.
Sinettisormus

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

KR 1933/-38
Matt. 5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.

Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
Luuk. 24:44 Ja hän sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani, kun minä puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käymän toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja psalmeissa."
Room. 3:31 Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain.
Room. 10:4 Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.

Biblia (1776)
Matt. 5:17 Älkäät luulko, että minä tulin lakia ja prophetaita päästämään: en minä tullut päästämään, vaan täyttämään.
Sinettisormus

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

"Kuule, Israel! Herra on meidän Jumalamme, Herra yksin. Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja koko voimastasi."

5 Moos. 6:4-5
Sinettisormus

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Niin kuin peura janoissaan etsii vesipuroa, niin minä kaipaan sinua, Jumala. Minun sieluni janoaa Jumalaa, elävää Jumalaa. Ps. 42:2–3.
Tuula1

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

Minulla on pyörinyt viimepäivinä Apostolienteot päässä. mm. tämä. Miksi pakanat pauhaavat ja kansat turhia ajattelevat? Maan kuninkaat nousevat ja ruhtinaat kokoontuvat yhteen Herraa ja Hänen voideltuansa vastaan. 4 luku ja 25-26 jae
Sinettisormus

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen.
Kuvastaa meidän aikaamme.
Kiitos Tuula tästä.
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Ella »

Ilm 21: 5 Ja valtaistuimella istuva sanoi. "Katso, uudeksi minä teen kaikki" Ja hän sanoi; "Kirjoita sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet"
6. Ja hän sanoi minulle: Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu, Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen Ella!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Vastaa Viestiin