YLPEYS

Keskustelua sanasta
Sinettisormus

YLPEYS

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus

Re: YLPEYS

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

https://www.gotquestions.org/Suomi/raamattu-ylpeys.html

Mikä on Raamatun näkemys ylpeydestä?
Uusiluomus

Re: YLPEYS

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Itse näkisin että ylpeys on pahin synti sillä ylpeydestä kaikki kapina ja pilkka lähtee (Pyhän hengen pilkkakin).. ja se ylpeyden piru estää monesti meitä tulemasta herran luokse, ylpeys asuu meidän lihassamme ja tänäpäivänä tässä ajassa ylpeys voi hyvin ja se on hirvittä asia, Jumala on suoraan ylpeitä vastaan ja monesti anteeksi antaminenkin on ylpeydestä kiinni ja näitä asioita on niin paljon, omalla kohdallani ylpeyden synti on se minkä takia olen saanut kärsiä niin paljon
Sinettisormus

Re: YLPEYS

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen Uusiluomus, Amen. Näin minäkin sen näen ja julistan.
Siksi joka kohdassa haluan muuttaa tuon ylpeyden iloon. Me saamme nöyrin sydämin iloita Hänen antejaan.
Maaret

Re: YLPEYS

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Tämä on ensimmäisiä asioita joita opin kun tulin uskoon. Koin sen silloin ihan fyysisenä kauheutena, oksettavana pahana olona kun tajusin miten ylpeä olin ollut ennen uskoontuloa. Sen jälkeen olen tajunnut tuon saman, että oikeastaan ylpeys on se suurin synti joka estää monia pelastumasta.
He eivät koskaan kykene nöyrtymään ja tunnustamaan että tarvitsevat Jeesusta ja juuri se estää heitä saamasta pelastusta vaikka se olisi kuinka tarjolla.
Toisaalta toki voi käydä kuten minulle että jokin muu (kuten rakkaus) houkuttelee ensin pelastukseen ja sitten vasta näkee sen ylpeyden synnin hirveyden. Jeesus osoittaa juuri siinä äärettömän nöyryytensä, että Hän ikään kuin etsimällä etsii keinoja houkutella itse kunkin pelastukseen.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: YLPEYS

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kiitos Sinettisormus tästä!

Ihan samoja kokemuksia kuin sinulla Maaret, oon kovasti pyytänyt uskoontuloni jälkeen Herralta, että ei antaisi minun enää ylpistellä, pyydän anteeksi jos se täällä palstallakin joskus nostaa päätään. Se ei ole minun sydämeni tarkoitus, mutta se on salakavala synti, ettei sitä välttämättä edes ymmärrä harjoittavansa.

Tuolla linkissä sanottiin että "Meidän ei pidä kerskata itsestämme. Jos haluamme kerskata, silloin meidän pitäisi kehua Jumalan erinomaisuutta." ja heti alussa "Jumalan vihaaman ylpeyden (San. 8:13) ja hyvin suoritetun työn suorittamisesta johtuvasta ylpeydellä on ero." Siinä on mun mielestä hyvät ohjenuorat.

Sitten siellä oli myös hyvä huomio siitä, että vihulainen ei välttämättä yritä saattaa ihmistä palvomaan häntä, vaan ihmistä itseään, joka johtaa samaan lopputulokseen eli eroon Jumalasta. Siksi siihen on niin helppo langeta!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Maaret

Re: YLPEYS

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Kyllä, itse olen yrittänyt opetella ymmärtämään mikä on ero hyvän itsetunnon ja ylpeyden välillä mutta se on hieman vaikeaa. Ehkä se tässä "aikuistuessa" joskus tulee selväksi. 😁
Sinettisormus

Re: YLPEYS

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ihanaa keskustelua täällä. Sydämeni iloitsee näistä siskosta ja veljistä.
Ja kun koen iloa .. tiedän että Jeesuskin iloitsee!
Jos sydämeni itkee, itkee Hän kanssani.
Kiitos Jeesus, että saamme näin kokoontua ja iloita kanssasi.
Sinettisormus

Re: YLPEYS

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tämä psalmi nousee aina sydämeeni kun hyvä yhteys vallitsee veljien ja siskojen kanssa, silloin tätä haluan jakaa, niin tässäkin hetkessä.

Psalmi 133:1 Matkalaulu; Daavidin virsi. Katso, kuinka hyvää ja suloista on, että veljekset sovussa asuvat!
133:2 Se on niinkuin kallis öljy pään päällä, jota tiukkuu partaan - Aaronin partaan, jota tiukkuu hänen viittansa liepeille.
133:3 Se on niinkuin Hermonin kaste, joka tiukkuu Siionin vuorille. Sillä sinne on Herra säätänyt siunauksen, elämän, ikuisiksi ajoiksi.
Uusiluomus

Re: YLPEYS

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Aaamen
Sinettisormus

Re: YLPEYS

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen.
Minulle ei ole siunaantunut terveyttä ja ei ole sellaista palkkatyötä johon kykenisin, mutta eläkkeellekään en pääse. Teen sen minimin kuntouttavaa työtoimintaa,4 h. Viikossa.
Mutta olen tavallani tästäkin kiitollinen, sillä olen ymmärtänyt ja moni on sen minulle sanoin vahvistanut, että tätä kautta Herra on vapauttanut minut tähän Jumalan työhön. Minulla ei ole siä ajokorttia joten olisin loukussa kotonani, mutta siihenkin Herra antoi minulle vastaukseksi tämän netin ja tämän kautta olen saanut tehdä paljon Hänen työtään.
Kiitos siitä.
Sinettisormus

Re: YLPEYS

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Iso AAMEN!
Tuo sairauteni ja puutteni ovat piikki lihassani, joka pitää minut nöyränä Herran edessä.
Kiitos siitä, sillä sekin voi olla ihmisille lahjaksi kun sen oikein ymmärtää.
Maaret

Re: YLPEYS

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Heti tuli riita toisessa ketjussa kun täällä kiiteltiin. 😁

No en mä enää välitä noista katkeruus nimityksistä, ne ovat yhtä kuluneet kuin persujen nimittely rasisteiksi terrorintukijoiden taholta.
Anteeksi jos tämä oli ruma lause kauniiseen ketjuun mutta opin minäkin aikuiseksi enkä enää välitä vaikka rikkaat ei anna ihmisarvoa köyhälle edes seurakunnassa. Se on jokin luonnonlaki joka on ollut vallassa jo tuhansia vuosia, joten turha mun on luulla että minä sille voisin jotain tehdä.
Sinettisormus

Re: YLPEYS

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Maaret, ymmärrän täysin mitä kirjoitit ja vaikka se kuulostaa ikävältä on se samalla valitettavan totta. Olen saanut nähdä sitä lähelläni ja saanut sitä itsekkin maistaa ... olen kuin Paavali piikeineni.
Maaret

Re: YLPEYS

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Kiitos Sinetti kun tunnustat piikkisi :)

Enhän minäkään voi ketään ymmärtää jos mulle ei mitään kerrota vaan tuomitaan heti jos ajattelen erilailla kuin muut.
Kuten sanoin, olen muista ihmisistä oppinut vain TV-ohjelmien kautta.
Sinettisormus

Re: YLPEYS

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen.
Sinä tarvitset oikean ystävän johon tukeutua ja saada kertoa huolensa .. tunnen sinun surusi ja Jeesus tuntee ja tietää sen. Hän kanssa elää kanssasi. Hän on kokenut kaiken tuon saman ja vielä enemmän.
Olin tulossa kirjoittamaa tämän; Aamulla sydämeni iloitsi Kristuksessa ja illan tullen muuttui ilomme kyyneliksi.. kirveleviksi kyyneliksi. Kristus itkee kanssani.
Sinettisormus

Re: YLPEYS

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Olen ystäväsi ... siskosi. 💖👑
Maaret

Re: YLPEYS

Viesti Kirjoittaja Maaret »

kiitos 💖 💞 🌷🌼🌻
Vastaa Viestiin