Uskoa koetellaan kiivaasti

Keskustele eskatologisista asioista
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Uskoa koetellaan kiivaasti

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen, tule Herra pian!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Maaret

Re: Uskoa koetellaan kiivaasti

Viesti Kirjoittaja Maaret »

En muistanutkaan aloittaneeni tällaista ketjua. Kiitos kaikille hyvistä vastauksista.
Nyt tuntuu että Jumala on vastannut tässä ketjussa mainitsemaani ongelmaan.Hän on lähettänyt tuomionsta, koronan.
Kiitos siitä Jeesukselle!

2. Aikakirja 36:
16 Mutta he pilkkasivat Jumalan sanansaattajia ja halveksivat hänen sanaansa ja häpäisivät hänen profeettojansa, kunnes Herran viha hänen kansaansa kohtaan oli kasvanut niin, ettei apua enää ollut.
17 Niin hän toi heidän kimppuunsa kaldealaisten kuninkaan ja surmautti miekalla heidän nuoret miehensä heidän pyhäkössänsä eikä säästänyt nuorukaista eikä neitosta, ei vanhusta eikä harmaapäätä; kaikki hän antoi tämän käsiin.

-kun Jumala on lähettänyt tarpeeksi kauan armonsa tarjoajia mutta heitä vain pilkataan niin seuraavaksi tulee tuomiot

1. Sam. 8:18
Silloin te huudatte Herraa kuninkaanne tähden, jonka olette itsellenne valinneet, mutta hän ei silloin teitä kuule."

-löytyi samalla tällainen mielenkiintoinen jae. Kun Suomessakin niin hartaasti on rukoiltu uskovia eduskuntaan niin jostain syystä kävi niin että kun siellä oli eniten uskovia ikinä niin juuri silloin saapui kaikki julmin pahuus Suomeen , aika outoa, en ainakaan minä enää rukoile vaalien puolesta koskaan enää , sen seurauksena tulee vain pahuutta , aina lisääntyvää pahuutta, siis politiikan, ehkä en enää edes äänestä, onhan tässä jo 30 vuotta kuviteltu että äänestämällä saataisiin joskus hyvä hallitus ja hyvyys Suomeen, turhaa.
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Uskoa koetellaan kiivaasti

Viesti Kirjoittaja Ella »

Raamatussa Paavali kehoittaa rukoilemaan esivallan puolesta.
1.Tim 2: Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta,
2:Kuningasten ja kaiken ESIVALLAN puolesta, että saisimme viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikessa jumalisuudessa ja kunniallisuudessa.
3:Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme.
4:Joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.
5:Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Jeesus Kristus.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Virus ei ole Jumalan tahto

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Maaret kirjoitti: 08 Huhti 2020, 09:57 En muistanutkaan aloittaneeni tällaista ketjua. Kiitos kaikille hyvistä vastauksista.
Nyt tuntuu että Jumala on vastannut tässä ketjussa mainitsemaani ongelmaan.Hän on lähettänyt tuomionsta, koronan.
Kiitos siitä Jeesukselle!
Minäkin pidin koronaa yhtenä Jumalan lähettämänä rangaistuksena, kurituksena, mutta se ei ole totuus tässä asiassa.

Nimimerkki, Latterrain333, oikealta nimeltään Elizabeth Murray, myös uskoi korona-viruksen olleen Jumalan kuritusta kunnes Jumala puhui Elisabethille asiasta:

Jumala sanoi, että tämä virus EI OLE HÄNEN TAHTONSA, Hän on kyllä sallinut sen tulla mutta se ei ole tullut Jumalan tahdosta.

Jumala kehoitti aivan päinvastoin Elisabethia alkaa rukoilemaan tätä virusta vastaan !


https://www.youtube.com/user/LatterRain333/videos
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Maaret

Re: Uskoa koetellaan kiivaasti

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Vaikka se olisi Jumalan tuomio tai kuritus niin toki saa rukoilla sitä poistumaan.

Mutta nähdessään enkelin surmaavan kansaa sanoi Daavid Herralle: "Katso, minä olen tehnyt syntiä, minä olen tehnyt väärin; mutta nämä minun lampaani, mitä he ovat tehneet? Sattukoon sinun kätesi minuun ja minun isäni perheeseen."
1. Aik. 21:17
Ja Daavid sanoi Jumalalle: "Minähän käskin laskea kansan, ja minä siis olen se, joka olen tehnyt syntiä ja menetellyt pahoin. Mutta nämä minun lampaani, mitä he ovat tehneet?

Parannukseenhan kaikki kuritus ja tuomio tähtää. Mutta toki moni ei enää usko VTn Jumalaan vaan kaikki tuomiot on heidän mielestään vain menestystä estävää vihollisen työtä.
Angelicus
Viestit: 402
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: Uskoa koetellaan kiivaasti

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Etsin sopivaa keskustelualuetta asialle, joka nousi mieleeni koskien melkein mitä tahansa aihetta, jotka nyt ovat mielissämme. Tämä ei siten ole vastaus edelliseen keskusteluun, vaan katsoin sopivaksi liittää tähän ketjuun tuon em. mieleenjuolahduksen. David Pawson, jonka ainakin TV7 katsojat tietävät hyvin, sanoi opetuksessaan lopunajoista, että hänen pitää valitettavasti tuoda julki voimakkaasti se, että ajat tulevat kovenemaan kaikella lailla. Mitään helpotusta hän ei tähän nykyiseen maailmanmenoon luvannut. Joten arkirealismia on se, ettemme pysty moniin asioihin ihmisvoimin mitenkään vaikuttamaan. Jumalan käsikirjoitus etenee Hänen ohjauksessaan.
Edelleenkin meidän tulee pysyä vahvoina rukouksessa ja pyytää että mahdollisimman moni vielä löytäisi oikean tien ja tekisi parannuksen. Tapahtukoon Hänen tahtonsa ennenkaikkea.
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Uskoa koetellaan kiivaasti

Viesti Kirjoittaja Ella »

Aamen!

Niin Isä meidän rukouksessa sanotaan.
Tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niin kuin taivaassa.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Tuula1

Re: Uskoa koetellaan kiivaasti

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

Kyllä on taas uskoa koeteltu kiivaasti. Synninpäästö olisi paikallaan.missä nykyään voi käydä kertomassa huolensa kun tuo korona eristää tällaisista jutuista ihmiset.
Sinettisormus

Re: Uskoa koetellaan kiivaasti

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jeesuksen kasvojen edessä on tuo paikka. Hänelle voi kertoa kaiken ja sen Hän jo tietääkin, mutta on hyvä että itse sen Hänelle kerrome. Viedä synnit Jeesuksen Golgatan ristille ...
Rukoilla aamuin illoin Isä meidän ja näin päivittää Jumalan tahtoa elämässä.
Tuula1

Re: Uskoa koetellaan kiivaasti

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

Jaakobin kirje 5:16. Tunnustakaa siis toisillenne syntinne... sanoo Raamattu siis tästä syntien tunnustamisesta. kyllä Rukous on tärkeää, mutta tämä on sitä parannuksen tekoa, kun syntinsä tunnustaa esim. vanhimmistolle
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Uskoa koetellaan kiivaasti

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Uskon Jeesukseen kirjoitti: 01 Heinä 2020, 12:00
Tuula1 kirjoitti: 01 Heinä 2020, 11:53 Jaakobin kirje 5:16. Tunnustakaa siis toisillenne syntinne... sanoo Raamattu siis tästä syntien tunnustamisesta. kyllä Rukous on tärkeää, mutta tämä on sitä parannuksen tekoa, kun syntinsä tunnustaa esim. vanhimmistolle
Puhelimitse voi tunnustaa synnit ja saada synninpäästön. Voi esim. soittaa jonkun paikkakunnan pastorille ja tunnustaa ja saada synninpäästön.
Tai, toiselle uskovalle. Tai, yksin Jumalalle.

Luuk.7:50 Mutta Hän sanoi naiselle: Sinun uskosi on sinut pelastanut; mene rauhaan
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Re: Uskoa koetellaan kiivaasti

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Olen viime aikoina rukoillut, että saisin elää vielä lähempänä Jeesusta ja saisin "hätää sieluista". Raamatun sana on avautunut niin kuin ei ikinä ennen.

Rukouksessani en arvannut, että myös vastustajapuoli lähestyisi minua. Somessa oli juttu, jossa nainen oli leikkauttanut itsensä mieheksi. Kommentoin näillä sanoilla: "Demonit liikenteessä tässä sairaassa maailmassa". Kommentti poistettiin ja minulta pääsy juttuun estettiin. Ylläpidosta tuli vakavaa varoitusta, ja jouduin vastaamaan loputtomaan ruutujonoon, josta en päässyt eroon muuten kuin myöntämällä, että kommenttini oli vihapuhetta.

Nyt kaduttaa ja tunnen itseni pelkuriksi, koska jouduin vastaamaan, että se oli vihapuhetta, vaikka ei missään tapauksessa ollut. Mietin, että joudunkohan samaan kauheaan kuulusteluhelvettiin kuin meidän kaikkien tuntema Päivi. Sanokaa ystävät, Herran omat, jotain lohduttavaa.
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Uusiluomus

Re: Uskoa koetellaan kiivaasti

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

27 PSALMI.
1. Daavidin virsi. Herra on minun valkeuteni ja autuuteni: ketä minä pelkään! Herra on minun elämäni turva: ketä minä vapisen!
2. Kun pahat käyvät minun kimppuuni, syömään minun lihaani, niin he, minun ahdistajani ja vihamieheni, kompastuvat ja kaatuvat.
3. Vaikka sotajoukko asettuisi minua vastaan, ei minun sydämeni pelkäisi; vaikka sota nousisi minua vastaan, siinäkin minä olisin turvassa.
4. Yhtä minä rukoilen Herralta, sitä minä pyydän: että saisin asua Herran huoneessa kaiken elinaikani, katsella Herran suloisuutta ja tutkistella hänen temppelissänsä.
5. Sillä hän kätkee minut majaansa pahana päivänä, hän suojaa minua telttansa suojassa, korottaa minut kalliolle.
6. Niin kohoaa nyt minun pääni vihollisteni yli, jotka minua ympäröivät, ja minä uhraan riemu-uhreja hänen majassansa, Herralle minä veisaan ja soitan.
7. Herra, kuule minun ääneni, kun minä huudan, armahda minua ja vastaa minulle.
8. Minun sydämeni vetoaa sinun omaan sanaasi: "Etsikää minun kasvojani". Herra, minä etsin sinun kasvojasi.
9. Älä kätke minulta kasvojasi, älä työnnä vihassa pois palvelijaasi. Sinä olet minun apuni, älä minua jätä, älä minua hylkää, pelastukseni Jumala.
10. Vaikka minun isäni ja äitini minut hyljätkööt, niin Herra minut korjaa.
11. Neuvo, Herra, minulle tiesi ja johdata minua tasaista polkua minun vihamiesteni tähden.
12. Älä anna minua alttiiksi ahdistajaini vimmalle, sillä väärät todistajat nousevat minua vastaan ja puuskuvat väkivaltaa.
13. Mutta minä totisesti uskon näkeväni Herran hyvyyden elävien maassa.
14. Odota Herraa. Ole luja, ja vahva olkoon sinun sydämesi. Odota Herraa.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Uskoa koetellaan kiivaasti

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

En kyllä ymmärrä, mitenkä jokin "ylläpito" pystyy " vaatimaan" keneltäkään yhtään mitään.

TOTUUS EI PALA TULESSAKAAN.

Vaikka viestisi olisi ollutkin ns. vihapuehtta, siis maailman mielestä, mutta jos puheesi oli totta niin ei kannata murehtia moisia ylläpitojen valituksia,tai uhkailuja. Ihmettelen kuinka he yleensä vaivautuivat ottamaan yhteyttä. Yleensä monet kristilliset kommentit suoraan poistetaan ilman sen kummempia selityksiä miksi ne ovat poistettu.

Luuk.12:11-12 Mutta kun he vievät teitä synagoogain ja hallitusten ja esivaltojen eteen, älkää huolehtiko siitä, miten tai mitä vastaisitte puolestanne tahi mitä sanoisitte; sillä Pyhä Henki opettaa teille sillä hetkellä, mitä teidän on sanottava.

Apt.1:8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan Minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".

Apt.23:11 Mutta seuraavana yönä Herra seisoi Paavalin tykönä ja sanoi: "Ole turvallisella mielellä, sillä niinkuin sinä olet todistanut Minusta Jerusalemissa, niin sinun pitää todistaman Minusta myös Roomassa
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Tuula1

Re: Uskoa koetellaan kiivaasti

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

Ymmärrän magda sisar. Mutta tämähän me jo tiedetäänkin että perkele käy ympäriinsä kuin kiljuva jalopeura kenet hän saisi niellä. Psalmi 91 on ihana psalmi ja ainakin minua lohduttaa eikä saatana voi joukkioineen mitään.
Ananda
Viestit: 40
Liittynyt: 10 Heinä 2021, 16:32

Re: Uskoa koetellaan kiivaasti

Viesti Kirjoittaja Ananda »

Maaret kirjoitti: 07 Elo 2019, 11:23 Tulipa tuossa taas mietiskellessä eräitä asioita mieleen. Toivotaan, että osaan selkeästi ja ymmärrettävästi sen kertoa.

Kun uskoa koetellaan , niin mitä oikeasti koetellaan? Koetellaanko luottamusta mitä erilaisimpiin teorioihin? Vai koetellaanko luottamusta
Henkilöön eli Jeesukseen? Kun epätoivoisina aikoina kuten tämä päivä , ilmestyy yhä kummallisempia teorioita lopunajoista. Kullakin tuntuu olevan elämää suurempi käsitys aina omasta teoriastaan. Mutta kun uskoasi koetellaan , niin koetellaanko silloin TODELLA uskoasi tuohon teoriaan joka sinulla tai toisella on? Kullakin voi olla erilaisia käsityksiä vuosien kulusta , milloin viha kestää 7 vuotta milloin 3,5 vuotta, tai jopa ehkä vain 3 päivää (kolmen päivän pimeys). Ja lisäksi mikä lienee se "viha". Onko "viha" sama kuin "ahdistus", no toisten mielestä on ja toisten mielestä ei ole.

So vot.

Kun rupean pönkittämään uskoani omaan teoriaani niin mihin turvaudun? Enkö nimenomaan turvaudu omiin ajatuksiini ja käsityksiini? Onko siis uskoni perusta jokin käsitys tai ajatus. Vai onko uskoni perusta HENKILÖ?

Aikaisemmin itsekin luulin, että jokin käsitys asioista on se jonka suhteen pitää olla "uskollinen". Mutta kun nämä terroristit levittäytyivät eurooppaan ja jopa Suomeen asti tappamaan ja raiskaamaan niin jotenkin asiat saivat aivan uuden tärkeysjärjestyksen. Kun maailma ympärillä on yhä sairaampi niin uskoa ei enää voi pönkittää teorioilla. Sen täytyy perustua johonkin vanhvempaan. Onko siis Jeesus hyljännyt meidät kun täytyy katsella saastaa joka päivä ympärillään kuin sodomassa. Kyllä uskon kestävyyttä ei silloin auta mikään käsitys vihan ajan kestävyydestä vaan Jeesuksen uskollisuudesta.

Vakavampia kysymyksiä syntyy kuten "miksi Jeesus antaa terroristien heitellä lapsia 10 kerroksesta alas?"

jatkuu .... joskus

Meinasinkin kirjoittaa vähän tähän aiheeseen liittyvän keskustelunavauksen mutta vastaan mieluummin tähän eli mun mielestä monella uskovalla on nyt paljon tärkeämpää olla oikeassa jostain omasta teoriasta lopunajoista, kuin luottaa siihen että Jumala tietää mitä tekee ja Jumalan tekoja meidän ei tarvitse tietää tai ymmärtää yhtään sen enempää kuin Jumala meille on tarkoittanut. Jumala on lamppu jalkojemme päällä, me näemme koko ajan tarpeeksi pitkälle, ettemme eksy oikealta polulta ja meidän ei tarvitse yrittää ymmärtää ja nähdä mitä pimeässä on tulossa. Jumala onkin viisaudessaan myös kertonut meille ettei meidän tarvitse huolehtia huomisesta kun tässä päivässä on jo tarpeeksi meille. Jumala myös toistaa raamatun ilosanomassa että älkää pelätkö, älkää huolehtiko. Me voidaan hyvillä mielin levätä Jumalan sylissä ja olla hänen kuljetettavana. Siunausta :D
Ananda
Viestit: 40
Liittynyt: 10 Heinä 2021, 16:32

Re: Uskoa koetellaan kiivaasti

Viesti Kirjoittaja Ananda »

Tuula1 kirjoitti: 01 Heinä 2020, 09:37 Kyllä on taas uskoa koeteltu kiivaasti. Synninpäästö olisi paikallaan.missä nykyään voi käydä kertomassa huolensa kun tuo korona eristää tällaisista jutuista ihmiset.
Suoraan Jumalalle. Hänellä on 24/7 365 päivystys päällä. Siunausta :!:
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Uskoa koetellaan kiivaasti

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Ananda kirjoitti: 10 Heinä 2021, 18:12 ... Jumala myös toistaa raamatun ilosanomassa että älkää pelätkö, älkää huolehtiko. Me voidaan hyvillä mielin levätä Jumalan sylissä ja olla hänen kuljetettavana. Siunausta :D
Nimenomaan! Raamatussa lukee tämä "älkää peljätkö" eri muodoissa peräti 366 kertaa. Yksi jokaiselle päivälle ja yksi karkauspäivällekin.
Ananda
Viestit: 40
Liittynyt: 10 Heinä 2021, 16:32

Re: Uskoa koetellaan kiivaasti

Viesti Kirjoittaja Ananda »

-jarmo- kirjoitti: 10 Heinä 2021, 22:44
Ananda kirjoitti: 10 Heinä 2021, 18:12 ... Jumala myös toistaa raamatun ilosanomassa että älkää pelätkö, älkää huolehtiko. Me voidaan hyvillä mielin levätä Jumalan sylissä ja olla hänen kuljetettavana. Siunausta :D
Nimenomaan! Raamatussa lukee tämä "älkää peljätkö" eri muodoissa peräti 366 kertaa. Yksi jokaiselle päivälle ja yksi karkauspäivällekin.
Joo Jumala on halunnu meille painottaa tätä asiaa erityisesti. Miten huolehtivainen meidän taivaallinen Isä onkaan !
Maaret

Re: Uskoa koetellaan kiivaasti

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Angelicus kirjoitti: 30 Kesä 2020, 21:14 Etsin sopivaa keskustelualuetta asialle, joka nousi mieleeni koskien melkein mitä tahansa aihetta, jotka nyt ovat mielissämme. Tämä ei siten ole vastaus edelliseen keskusteluun, vaan katsoin sopivaksi liittää tähän ketjuun tuon em. mieleenjuolahduksen. David Pawson, jonka ainakin TV7 katsojat tietävät hyvin, sanoi opetuksessaan lopunajoista, että hänen pitää valitettavasti tuoda julki voimakkaasti se, että ajat tulevat kovenemaan kaikella lailla. Mitään helpotusta hän ei tähän nykyiseen maailmanmenoon luvannut. Joten arkirealismia on se, ettemme pysty moniin asioihin ihmisvoimin mitenkään vaikuttamaan. Jumalan käsikirjoitus etenee Hänen ohjauksessaan.
Edelleenkin meidän tulee pysyä vahvoina rukouksessa ja pyytää että mahdollisimman moni vielä löytäisi oikean tien ja tekisi parannuksen. Tapahtukoon Hänen tahtonsa ennenkaikkea.
Kyllä, näin näen vastauksen tähänkin ketjun alkuperäiseen kysymykseen : ihmiskunnan ja maailman pahuus on vain hyväksyttävä ja se ettei Jumala estä sitä vaan antaa sen kysyä täyteen mittaansa ennen lopullista loppua ja tuhoa ja tuomiota.

Toki hetkittäin viha syttyy kun lukee uutisista jonkin täydellisen pahuuden taas toteutuneen ja tulleen jopa laiksi tai säännöksi tai muuten vaan "hyväksi asiaksi".
Vastaa Viestiin