Magdan blogi

Valvoja: Magda-sisko

Magda-sisko
Viesti:

Magdan blogi

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko » 12 Joulu 2019, 14:07

Olen nuorempana perustanut monta blogia eri aiheista, mutta ne ovat jääneet tuuliajolle. Voisi olla virkistävää aloittaa taas, varsinkin kun tämä on valmiiksi alustettu. Hyvää palvelua tällaiselle laiskalle katille. Voisin aloittaa päiväkirjanomaisesti ja katsoa, miten se kehittyy. Kiitos ideasta!

Tänään posti toi hyviä uutisia sisältävän kirjeen. Muutenkin olen saanut viime viikkoina ja kuukausina osakseni niin paljon maallista ja hengellistä runsautta, että on ollut pakko kysyä: "Miksi Isäni annat minulle pahalle ja ansiottomalle näin paljon hyvyyttäsi?"

Olen terve, ei velkoja, ei rahahuolia, on ihana seurakunta ja uskovien yhteys, on läheisiä ystäviä. Miksi nämä tulivat? Luin Raamatusta:

Jaak. 5:11 "Katso, me ylistämme autuaiksi niitä, jotka ovat kestäneet; Jobin kärsivällisyyden te olette kuulleet, ja lopun, jonka Herra antaa, te olette nähneet. Sillä Herra on laupias ja armahtavainen."

Lopun, jonka Herra antaa. Elän tietenkin elämäni loppupuolta (66 vuotta mittarissa), mutta onko tässä muutenkin jokin Herran salaisuus. Job sai oliko se nyt kaksinverroin takaisin, mitä oli menettänyt. Minulta ovat kuolleet kaikki omaiseni, minulta on omaisuutta riistetty, on ollut vaikeita kipujaksoja sekä taloudellista ahdinkoa, osaamattomuutta ihmissuhteissa.

Ja nyt, ihan kuin mitään pahaa ei olisi koskaan ollutkaan. Herra on uskomattoman hyvä, olen niin kiitollinen. En halua kerskua enkä aiheuttaa kenellekään pahaa mieltä, haluan vain jakaa kiitollista mieltäni siitä, että meillä on ihana, hyvä Herra. Hän oli hyvä silloinkin, kun rämmin surkeuden ja surun suossa. Herra on hyvä aina.

Jos nuo sanat "lopun, jonka Herra antaa" on loppupäivieni airut, että ehkä jätän tämän maan pian, sekin on suurta armoa ja rikkautta. Kiitän Herraa iankaikkisesti, elän tai kuolen. Olisi kuitenkin kivaa jatkaa tätä blogia, ettei ihan vielä minun lähtöpasuunani soisi...

Eero
Site Admin
Viesti:

Re: Magdan blogi

Viesti Kirjoittaja Eero » 13 Joulu 2019, 01:48

Kiitos tästä Magda-sisko, mukava kuulla myös puhtaasti iloisia asioita, ihminen synkistelee usein liikaakin. Mutta Herrassa on sekin hyvä, että Hänessä voi iloita sekä ilossa että surussa :)
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://soundcloud.com/heidi-k-pyl/tiel ... enttilaulu

Magda-sisko
Viesti:

Gileadin balsami

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko » 14 Joulu 2019, 09:23

Kiitos kommentista, Eero

Eilen sain Israelin postia, Gileadin balsamia. Sain tietää siitä selaimessani hakiessani Gileadiin liittyviä asioita, koska Gileadin alue tuli Raamatunlukuvuoroon. Luvatun maan jaossa sille alueelle, Jordanin itäpuolelle, jäivät Ruuben, Gaad ja puolikas Manassen heimoa, jos oikein muistan. Jossain tuli esiin tämä ihmeöljy, jota on käytetty jo muinoin. Se on peräisin jonkin kasvin tai pensaan pihkasta. Uteliaana ihmisenä laitoin tilaukseen, ja eilen se siis saapui.

Tietenkin meni kokeiluun heti. Kasvoilla tuntui lievää, miellyttävää kihelmöintiä, ja tuoksu on virkistävä.
Tänä aamuna ihoni oli silkinhohtoinen ja sileä. Pitänee tilata lisää.

En ole tehnyt mainossopimusta enkä kaupittele sitä.

---

Tänään aion mennä kysymään naapurin 89-vuotiasta rouvaa seurakseni huomiseen seurakunnan joulujuhlaan. Hän aina kerskuu hyvällä kunnollaan, joten toivoakseni lähtee mukaani.

Ella

Viesti Kirjoittaja Ella » 14 Joulu 2019, 10:40

Mistä tätä Gileadin balsamia voi tilata? Onko Suomeen maahantuonti?

Olen käyttänyt Kuolleen meren kosmetiikkaa, muta shampoo!
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."

Magda-sisko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko » 14 Joulu 2019, 16:15

Hei Ella, täältä:
https://www.judaicawebstore.com/search/ ... f%20gilead

Tilaus käsiteltiin nopeasti, suosittelen.

Ella

Viesti Kirjoittaja Ella » 14 Joulu 2019, 18:09

Kiitos Magda-sisko linkistä.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."

Magda-sisko
Viesti:

JOULUPUKKIHUIJAUS

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko » 17 Joulu 2019, 07:26

En tiedä mitään vastenmielisempää kuin joulupukki. Pukki tuo lahjoja kilteille lapsille läpi koulun ja opiskelujen - paitsi valveutuneesti kapinoiville opiskelijoille - jotka tosin tehokkaasti sittemmin sulautetaan aikataulutettuun ja kiltisti ajattelevaan massaan. Työelämässä tunnollisuus (ja kantelupolitiikka) palkitaan, kunnes meidät kuljetetaan hoivakotiin, jossa me makaamme kiltteinä ja harmittomina kääröinä unohduksiin asti.

Yhteiskunnallinen kiltteys on hiljainen hyve, josta tietenkin seuraa sosiaalinen tasapaino ja päättäjille työrauha. Emme halua rähinöitä emmekä anarkiaa, en minäkään. Mutta sen hintana on, että ajetaan yli yksilön henkilökohtaiset ominaisuudet ja kyky luoda ja ajatella.

Uskova mummoni oli rehellisyydestään hyvin tunnontarkka. Hän ei sietänyt että minulle, hänen rakkaalle tärppästikulleen, valehdeltiin. Hän ei pitänyt edes joulupukkihuijauksesta. Hän ehkä aikansa taisteli oikeudentajunsa kanssa, kunnes lopulta päätyi salaisesti kertomaan minulle totuuden: joulupukkia ei oikeasti ole olemassa.
Yhdessä me päätimme, että on paras olla kertomatta tästä paljastuksesta vanhemmilleni. Niinpä minä vielä pari joulua teeskentelin silmät ihastuneella sikkaralla pukkia odottelevaa lasta. Sitä en minäkään pidempään halunnut jatkaa, vaan ilmoitin vanhemmilleni, ettei pukkia enää tarvitse minua varten tilata. Mummoni osallisuus tähän ehkä jäi ikuisesti tietämättä, tai sitten siitä ei vain puhuttu.

Ella

Viesti Kirjoittaja Ella » 17 Joulu 2019, 11:52

Myös toinen huijaus on ne Muumit. Todella vastenmielisiä satu olentoja. Jota palvotaan jo nyt myös Japanissa.
Todella rahastusta kyseisillä satu olennoilla!!!

Magda-sisko
Viesti:

Tahdon rakastaa ristiä vaan?

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko » 21 Joulu 2019, 21:47

https://www.youtube.com/watch?v=ZgBihj-pkl4

Näin minä hartaana laulan, mutta katsotaan, mitä risti on:

- pilkkaa, halveksuntaa
- kipua, sairautta, raihnaisuutta
- raskaan taakan kantamista
- pahoinpitelyä
- valheita ja juoruja
- ystävien petollisuutta
- yksinäisyyttä
- Jumalan ja ihmisten, perheenkin hylkäystä
- lainsuojattomuutta
- vainoa
- omalle itselle kuolemista
- fyysistä kivuliasta ja häpeällistä kuolemaa

Tahdonko todella rakastaa ristiä vaan? Tässä on vakava paikka neuvotella Jumalan kanssa...

Eero
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero » 21 Joulu 2019, 23:02

Onneksi Jeesus on vapauttanut meidät tuosta kaikesta!

28. Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
29. Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
30. Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."

Matt. 11

Magda-sisko
Viesti:

Joulukirkkoon

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko » 25 Joulu 2019, 16:26

Moniko tiesi, että tässä laulussa on 14 säkeistöä?

Joulukirkkoon

Kello löi jo viisi,
lapset, herätkää,
Juhani ja Liisi –
muuten matka jää!

Tässä vesimalja,
silmät huuhtokaa!
Lämmin karhuntalja
reessä odottaa.

Joutuin turkit niskaan,
kintaat käsihin!
Sanna vielä viskaa
villahuivinkin.

Vasta ruunan reessä
silmät aukeaa –
siin’ on silmäin eessä
synkkä metsämaa.

Aisakello helkkää,
loistaa tähdet, kuu.
Riemua on pelkkää,
hymyyn käypi suu.

Tuossa mökin Miina
kulkee kirkollen,
Taavetti ja Tiina,
nouskaa kannoillen!

Mäenrinteen alla
talo töröttää,
joka ikkunalla
kaksi kynttilää.

Ruuna virsta vielä
tepsuttele pois! –
Tällä kirkkotiellä
aina olla vois.

Riemuhuuto lähti
lasten huulilta:
Juurkuin joulutähti,
kirkko kummulla!

Sisälläpä vasta
silmät huikenee,
tänne taivahasta
Korkein katselee.

Saivat paikan oman
pitkään penkkihin,
sytyttivät soman
haarakynttelin.

Iäks muistiin jäänet –
niin ei kaunista,
kuin on urkuin äänet
jouluaamuna.

Luulee kuulevansa
äänet enkelten,
luulee leijaavansa
sinne seimellen.

Soipi virret vielä
kulkiessa pois.
Sillä kirkkotiellä
aina olla sois.
1898.

Lähde: Hellén, Immi 1930: Lasten runokirja: Suomen pojille ja tytöille omistettu. Valistus, Helsinki.

Magda-sisko
Viesti:

2020

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko » 31 Joulu 2019, 21:55

https://www.facebook.com/harri.santti/v ... /?sk=h_chr

Viimeisenä vuoden 2019 päivänä piti ottaa lusikka kauniiseen käteen ja ostaa liukuesteet kengänpohjiin, koska projekti talvi etelässä ei ole edistynyt. Ostin valkoiset verhot makkarin ikkunaan. Makkarin yhden seinän olen aiemmin fototapetoinut; siinä on tilhiä ja pihlajanoksia. Tänään maalasin sitä vastapäätä olevan seinän kauniilla Tikkurilan Uni -sävyllä. Ihmeellistä, miten huone loistaa pienen vaivannäön takia.

Ihanaa odotella, millainen huone minua taivaassa odottaa. Vaikkei se varmaankaan ole kaikkein loisteliain, se on juuri minun näköinen ja jossa olen ikionnellinen. Kivaa olisi pieni puutarha ja kirkas puro halkaisemassa pihaa. Pihassa voisi olla valkealla liinalla peitetty pitkä pöytä, jolla aina tuoksuisi raikasta tarjottavaa kaikille ohikulkijoille ja kylään jäävillekin. Ja Vapahtaja Jeesus on aina siellä!

Ihanaa uutta vuotta kaikille täällä!

Sinettisormus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus » 31 Joulu 2019, 22:02

Kiitos rakas Magda sisko tästä ihanasta mielikuva matkasta. Nähdä taivaan huoneesi sinun sydämesi näyn kautta. Viihdyn tuolla huoneessasi. Siellä on ikuinen rauha ja autuus.
Siunattua Armon vuotta 2020, myös sinulle!
Haggai. 2:23. Sinä päivänä, sanoo Herra Sebaot, minä otan sinut, palvelijani Serubbaabel, Sealtielin poika, sanoo Herra, ja panen sinut ikäänkuin sinettisormukseksi. Sillä sinut minä olen valinnut, sanoo Herra Sebaot."

Magda-sisko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko » 31 Joulu 2019, 22:06

Sinettisormus kirjoitti:
31 Joulu 2019, 22:02
Kiitos rakas Magda sisko tästä ihanasta mielikuva matkasta. Nähdä taivaan huoneesi sinun sydämesi näyn kautta. Viihdyn tuolla huoneessasi. Siellä on ikuinen rauha ja autuus.
Siunattua Armon vuotta 2020, myös sinulle!
Kun ollaan siellä, olet ehdottomasti aina tervetullut luokseni sinne puron solinaan, rakas siskoni <3

Sinettisormus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus » 31 Joulu 2019, 22:08

Voi kiitos ... minä odotan sinua jo Siellä! ❤👑🕊
Haggai. 2:23. Sinä päivänä, sanoo Herra Sebaot, minä otan sinut, palvelijani Serubbaabel, Sealtielin poika, sanoo Herra, ja panen sinut ikäänkuin sinettisormukseksi. Sillä sinut minä olen valinnut, sanoo Herra Sebaot."

Magda-sisko
Viesti:

UUSI RAAMATTU

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko » 04 Tammi 2020, 18:27

Tänään menin kirjakauppaan ostamaan uuden Raamatun. Entinen on risainen ja täynnä merkintöjä, alleviivauksia ja huomiokynää. Halusin puhtaan Raamatun, johon en enää alleviivaa mitään. Jokainen sana on yhtä tärkeä, alleviivaukset vievät huomion.

Sinne menossa poliisi pysäytti ja puhallutti. Mua nauratti että helluntailaismummoa puhallutettiin. Kävi ilmi, että auto ei ollut rekisteröity mulle, koska olin olettanut autoliikkeen ja/tai viimeistään vakuutusyhtiön sen rekisteröineen. Poliisi sanoi, että nyt kotiin eikä saa lähteä liikenteeseen, ennen kuin olen hoitanut asian.

Menin kuitenkin ystäväni luo käymään, koska niin oltiin sovittu, olihan se samaa reissua.
Kotona rekisteröin auton verkossa, mikä olikin ihan helppoa, ohjelma hyväksyi kiltisti 2 kk myöhästyneen rekisteröinnin. Nähtäväksi jää, seuraako tuhmuudestani sakkoa tai muuta seurausta.

_ _ _

Uusi, puhdas Raamattu ja auton rekisteröinti, onko niillä mitään hengellistä yhteyttä? Mietin, että Raamatun ydinajatus on ihmisen ja Jumalan rikotun yhteyden palautus, armo. Vanhat merkinnät on pyyhitty yli, ja uudet puhtaat sivut ovat edessä. "Rekisteröinti" takaa lopulta oikeuden Taivaan kansalaisuuteen.

Tätä uutta Raamattua lukiessa muistan varmaan aina innokkaan nuoren poliisin ja asemani Herran edessä. Rekisteröidyn nimen täytyy pysyä Elämän kirjassa. Herra antakoon armon siihen, että se pysyy siellä!

Eero
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero » 05 Tammi 2020, 01:28

Aamen! Onhan tässä vertauskuvallisuutta vaikka kuinka paljon :) Kiitos hauskasta tarinasta

Maaret

Viesti Kirjoittaja Maaret » 07 Huhti 2020, 11:28

Ihana aloitus tässä. Kiitos siitä. Jumala on todella ihmeellisen armollinen. Meille kiukuttelijoille ei vielä ihan tuo vaihe ole tullut mutta ihanaa kuulla että sellainenkin voi olla olemassa. Varsinkin nyt kun joutuu lehdistä lukemaan vain miten yhteiskunta kiduttaa vanhuksia.
Oikeus on vielä noudattava vanhurskautta, ja kaikki oikeamieliset seuraavat sitä

Vastaa Viestiin