Jumalalla on huumoria 2

Keskustele todistuksista, Jumalan tekemistä ihmeistä ja muista vakuuttavista kokemuksista
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

22. Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Pitäkää usko Jumalaan.
23. Totisesti minä sanon teille: jos joku sanoisi tälle vuorelle: 'Kohoa ja heittäydy mereen', eikä epäilisi sydämessään, vaan uskoisi sen tapahtuvan, minkä hän sanoo, niin se hänelle tapahtuisi.
24. Sentähden minä sanon teille: kaikki, mitä te rukoilette ja anotte, uskokaa saaneenne, niin se on teille tuleva.
25. Ja kun te seisotte ja rukoilette, niin antakaa anteeksi, jos kenellä teistä on jotakin toistansa vastaan, että myös teidän Isänne, joka on taivaissa, antaisi teille anteeksi teidän rikkomuksenne."
Mark.11.
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


LISÄÄ : http://www.kotisatama.net/fi/raamattuja ... 2012-01-20
... ihmisenä sinä ja minä eksymme päivittäin Jumalan tahdossa siinä, kun valitsemme olla kunnioittamatta Jumalan tahtoa siinä, missä Jumala on selkeästi ilmaissut tahtonsa. Kansankielellä sanottuna tarkoitan tilannetta, kun ihminen tekee syntiä - tekee väärin tai jättää tekemättä oikein.

Tällöin hän kieltäytyy vaeltamasta valon lapsena ja kääntää selkänsä Jumalan ohjeille. Se kiteytyy Matteuksen evankeliumissa Jeesuksen sanoihin:

"Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa" (Matt. 6:33)
.. kun olemme löytäneet kaiken tämän, löydämme myös itsemme Jumalan luotuina.
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva



Hengen hedelmän lempeys ja hyvyys : https://aktiivikristinusko.fi/hengen-he ... -ja-hyvyys
”Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikille, kyetä opettamaan ja kärsimään vääryyttä.” 2. Tim. 2:24. On hyvin helppo alkaa riidellä keskenään. Usein ääniala nousee yhä kimeämmäksi, tuomitaan ja kritisoidaan. Väitellään, ja valheen henki valtaa pian koko tilanteen.

”Tyhmä purkaa kaiken sisunsa, mutta viisas sen viimein tyynnyttää.” Snl. 29:11. Lempeä ja viisas kieli taltuttaa monet vihanpurkaukset ...
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Mä en tiedä kuuluuko tämä välttämättä Jumalan huumorintajuun, mutta sarkasmiin ehdottomasti, joka on myös Jumalan huumorintajua. Se näkyi mm. profeetta Elian pilkatessa baalin profeettoja.

Elikkä kun Jumala antaa sanansa Raamatussa, niin siellä on lukemattoman monta paikkaa, jota ainakin minä olen saanut nauraa, koska Jumala niillä testaa ihmisten hoksottimia, tavalla joka olisi esim. "Jos taivaalla on mustia pilviä, niin silloin varmasti kohta...?" Tekee siis mitä?

Ihmisetkin ovat tehneet raamatullisen vastaavan viraalikysymyksen. Osaatko sinä siis vastata? Mikä on Jaakobin poikien isän nimi?

Tällaisia samanlaisia Raamatussa on paljon ja kun niitä yhdistellään, niin Raamattu alkaa avautua aika hauskalla tavalla.
Matias60
Viestit: 68
Liittynyt: 06 Huhti 2019, 18:42

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Matias60 »

Tämä kohtaus Johanneksen evankeliumin ensimmäisestä luvusta on hauska. Natanaelin reaktio uutiseen Messiaan löytymisestä on huvittava.

"Nasaretistako?" Natanael kysyi. "Voiko Nasaretista tulla mitään hyvää?"
"Tule, niin näet", sanoi Filippus.
Kun Jeesus näki Natanaelin tulevan, hän sanoi: "Siinä on oikea israelilainen, mies vailla vilppiä!"

Minulla on aina ollut mielikuva että Jeesus hymyili kun antoi tuollaisen arvonimen rehelliselle Natanaelille. Hänessä, kuten myös epäilevässä Tuomaassa on jotain perin suomalaista!

Toinen kohta on Jeremia 15. luvusta löytyvä Jeremiaan valitus. Profeetalla on kanttia sanoa Herralle: "Sinä olet minulle kuin kuivuva puro, joka pettää janoisen". Ja mitä Herra vastaa: "Jos muutat mielesi, minä otan sinut jälleen palvelukseeni. Jos et puhu joutavia, vaan puhut niin kuin puhua tulee, saat jälleen olla minun suunani."

Minä ainakin näen tässä samankaltaista huumoria kuin tuossa evankeliumin kohtauksessa.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Matias60 löysi kyllä heti tuon punasen langan. Jumalalla on tosiaan huumoria monestikin, eikä vakavamieliset hoksaa näitä.
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


3:15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
3:17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
3:18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
Pi_O

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

https://www.instagram.com/p/B7gKDr0Hl8B

Jos tunnet olevasi muista jäljessä niin se ei välttämättä tarkoita epäonnistumista.
Joskus Jumala valmistaa sinulle näyttävän aloituksen.
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


5. ja te olette unhottaneet kehoituksen, joka puhuu teille niinkuin lapsille: "Poikani, älä pidä halpana Herran kuritusta, äläkä menetä toivoasi, kun hän sinua nuhtelee;
6. sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa".
7. Kuritukseksenne te kärsitte; Jumala kohtelee teitä niinkuin lapsia. Sillä mikä on se lapsi, jota isä ei kurita?
8. Mutta jos te olette ilman kuritusta, josta kaikki ovat osallisiksi tulleet, silloinhan te olette äpäriä ettekä lapsia.
9. Ja vielä: meillä oli ruumiilliset isämme kurittajina, ja heitä me kavahdimme; emmekö paljoa ennemmin olisi alamaiset henkien Isälle, että eläisimme?
10. Sillä nuo kurittivat meitä vain muutamia päiviä varten, oman ymmärryksensä mukaan, mutta tämä kurittaa meitä tosi parhaaksemme, että me pääsisimme osallisiksi hänen pyhyydestään.
11. Mikään kuritus ei tosin sillä kertaa näytä olevan iloksi, vaan murheeksi, mutta jälkeenpäin se antaa vanhurskauden rauhanhedelmän niille, jotka sen kautta ovat harjoitetut.
Hep.12.
Pyros

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Pyros »

Amen!

Olen vasta tämän osion myötä tutustunut paremmin tähän "kamala luonto"-sarjakuvaan ja sieltä löytyy kyllä hyviä oivalluksia. Tässä yksi "helmi" arkistojen kätköistä:

Kuva

Olen tässä itsekseni miettinyt, että näinköhän Herra haluaisi tähän viimeksi mainittuun ongelmaan osaltaan puuttua, kun tuota luvattua sadetta saadaan. :lol:
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Uskossa eläminen on ojentautumista tuntematona/ näkymätöntä kohti. 🤗
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


"Mutta minulle on yhdentekevää, ryhdyttekö te tai jokin ihmisten tuomioistuin minua tutkimaan. En itsekään ryhdy tutkimaan itseäni.

Minulla ei ole mitään tunnollani [kreikan verbi synoida], mutta ei minua vielä sen perusteella ole todettu syyttömäksi. Minun tuomarini on Herra.

Älkää siis tuomitko ennenaikaisesti, ennen kuin Herra tulee. Hän valaisee pimeyden kätköt ja tuo esiin sydänten ajatukset, ja silloin itse kukin saa kiitoksen Jumalalta."
1. Kor. 4:3-5 [kr92] [kr38]


”Hyvä omatunto on paras päänalunen ” sanoo vanha sananlasku, mikä on selvä ilmaus siitä, että hyvällä omallatunnolla olevan uni on syvää ja rauhallista.
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

18. Ja hän sanoi heille: "Niinkö ymmärtämättömiä tekin olette? Ettekö käsitä, ettei mikään, mikä ulkoapäin menee ihmiseen, voi häntä saastuttaa?
19. Sillä se ei mene hänen sydämeensä, vaan vatsaan, ja ulostuu." Näin hän sanoi kaikki ruuat puhtaiksi.
20. Ja hän sanoi: "Mikä ihmisestä lähtee ulos, se saastuttaa ihmisen.
21. Sillä sisästä, ihmisten sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, haureudet, varkaudet, murhat,
22. aviorikokset, ahneus, häijyys, petollisuus, irstaus, pahansuonti, jumalanpilkka, ylpeys, mielettömyys.
23. Kaikki tämä paha lähtee sisästä ulos ja saastuttaa ihmisen."
Mark.7.
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Tee hyvää!

"Meidän ei pidä väsyä tekemään hyvää, sillä jos emme hellitä, saamme aikanaan korjata sadon. Kun meillä vielä on aikaa, meidän on siis tehtävä hyvää kaikille, mutta varsinkin niille, joita usko yhdistää meihin."
Gal. 6:9-10 [kr92] [kr38]
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Ella »

Gal.6;2 Kantakaa toistenne kuormia, ja niin te täytätte Kristuksen lain.

Joh;15:12 Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niin kuin minä olen teitä rakastanut.
Näin saamme jatkaa yhdessä tätä taivastietä!
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


16. Näin on Herra sanonut: "Astukaa teille ja katsokaa ja kysykää muinaisia polkuja, kysykää, mikä on hyvä tie, ja vaeltakaa sitä, niin te löydätte levon sieluillenne". Mutta he vastasivat: "Emme vaella".
17. Ja minä olen asettanut teille vartijat: "Kuunnelkaa pasunan ääntä". Mutta he vastasivat: "Emme kuuntele".
18. Sentähden kuulkaa, te kansat, ja tiedä, seurakunta, mitä heille on tapahtuva.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Jumalalla on huumoria!
Kuva
Jumalattomuuttaan ihminen on juuri tässä. Se ei käsitä, ettei kykene syömään ja kuolee, ennen kuin puu lahoaa pään ympäriltä.
Pyros

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Pyros »

Kuva

Gal. 6:1-4 & 9-10:
1. Veljet, jos joku tavataan jostakin rikkomuksesta, niin ojentakaa te, hengelliset, häntä sävyisyyden hengessä; ja ole varuillasi, ettet sinäkin joutuisi kiusaukseen.
2. Kantakaa toistenne kuormia, ja niin te täytätte Kristuksen lain.
3. Sillä jos joku luulee jotakin olevansa, vaikka ei ole mitään, niin hän pettää itsensä.
4. Mutta tutkikoon kukin omat tekonsa, ja silloin hänen kerskaamisensa on vain siinä, mitä hän itse on, ei siinä, mitä toinen on;
9. Ja kun hyvää teemme, älkäämme lannistuko, sillä me saamme ajan tullen niittää, jos emme väsy.
10. Sentähden, kun meillä vielä aikaa on, tehkäämme hyvää kaikille, mutta varsinkin uskonveljille.
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Ilo koetaan syvimmin usein siellä, missä se voidaan jakaa. Se vanha sana, että jaettu ilo on kaksinkertainen ilo, pitää paikkansa. Joskus saa kuitenkin pettyä siihen, että eivät toiset osaa iloita iloitsevan kanssa. Kateus, pahanilkiset ajatukset ja väärintulkinnat uhkaavat anastaa ilon. Eino Leino runoilikin siitä että ”Kell onni on se onnen kätkeköön, kell´aarre on, se aarteen peittäköön…” Tuo ruono kertoo elämän todellisuudesta, siitä että vallitseva itsekkyys ja epäluottamus saavat meidät piiloutumaan korpeen niin ilojemme kuin surujemme kanssa. Uskon peruslähtökohta on kuitenkin, että luotetaan yhteyteen eikä pelätä mitä meistä ajatellaan. Meidät on kutsuttu jakamaan iloa siitä, että meidät on lunastettu ja pelastettu. Kuolema on voitettu ja taivas on auki.
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Me saamme yhteyden Jumalaan henkemme kautta. Meidän henkemme on iankaikkinen ja se tarvitsee ravintoa elääkseen ja ollakseen valveilla Jumalan tahdon löytämiseksi. Jeesus sanoi: “On kirjoitettu: Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka lähtee Jumalan suusta.” Matt. 4:4. Hän sanoo myös: “Henki tekee eläväksi, ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen puhunut teille, ovat henki ja elämä.” Joh. 6:63.
Vastaa Viestiin