JOHANNES KASTAJA II

Keskustelua sanasta
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

JOHANNES KASTAJA II

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Eliaan ja johanneksen maisemat.jpg
Johannes-tutkimus jatkuu, löysin jännittävän yhteyden Eliaan. Elia oli Tisbeen muuttanut siirtolainen (1.Kun. 17:1). Tisbe oli Keritin puoron varrella, johon Elia palasi pakomatkalle korppien elätettäväksi.

Noin 870 vuotta myöhemmin Johannes Kastaja kastoi mm. Salimin ja Ainonin kohdalla (Joh. 3:23), joka on Jordanin toisella puolella tasan vastapäätä Elian kotipaikkaa. Ehkäpä Keritin puro toi oman osansa vedestä, koska vettä siinä oli paljon.

Nämä maisemat ja yleensäkin vesi oli heitä paljon yhdistävä tekijä.

Karttakuva on kartastosta Oxford Bible Atlas. Lisäykset punaisella minun.
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: JOHANNES KASTAJA II

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kiitos Magda-sisko kun jaat tutkimustasi!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Re: JOHANNES KASTAJA II

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Kiitos Eero mielenkiinnosta. Ilo on mun puolellani.
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: JOHANNES KASTAJA II

Viesti Kirjoittaja Eero »

Johannes Kastaja on mielenkiintoinen Raamatunhenkilö ja ilman sen suurempaa mystifiointia tulee usein mieleen kysymys, että kuka hän oikeastaan oli? Aivan erityisessä tehtävässä ainakin, Herramme Todistaja!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: JOHANNES KASTAJA II

Viesti Kirjoittaja Eero »

Muutenkin koko tuo Johanneksen evankeliumin ensimmäinen luku, jossa Johannes Kastajasta ja Jeesuksesta kerrotaan, on minun lempikohtia koko Raamatussa. Siinä on monia hienoja, melkein runollisia kohtia, kuten:

4. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
5. Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
...
9. Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
...
14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
...
16. Ja hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Pyros

Re: JOHANNES KASTAJA II

Viesti Kirjoittaja Pyros »

Matteuksen evankeliumi kertoo tuosta yhteydestä:
Matt. 10-13
Ja hänen opetuslapsensa kysyivät häneltä sanoen: "Miksi sitten kirjanoppineet sanovat, että Eliaan pitää tulla ensin?"
Jeesus vastasi ja sanoi: "Elias tosin tulee ja asettaa kaikki kohdalleen.
Mutta minä sanon teille, että Elias on jo tullut. Mutta he eivät tunteneet häntä, vaan tekivät hänelle, mitä tahtoivat. Samoin myös Ihmisen Poika saa kärsiä heiltä."
Silloin opetuslapset ymmärsivät hänen puhuneen heille Johannes Kastajasta.


Luukas ilmoittaa mikä tuo yhteys on:
Luuk. 1:15-17
Sillä hän on oleva suuri Herran edessä; viiniä ja väkijuomaa hän ei juo, ja hän on oleva täytetty Pyhällä Hengellä hamasta äitinsä kohdusta.
Ja hän kääntää monta Israelin lapsista Herran, heidän Jumalansa, tykö.
Ja hän käy hänen edellään Eliaan hengessä ja voimassa, kääntääksensä isien sydämet lasten puoleen ja tottelemattomat vanhurskasten mielenlaatuun, näin Herralle toimittaaksensa valmistetun kansan."


Johannes todistaa kuka Johannes Kastaja oli:
Joh. 1:19-23
Ja tämä on Johanneksen todistus, kun juutalaiset lähettivät hänen luoksensa Jerusalemista pappeja ja leeviläisiä kysymään häneltä: "Kuka sinä olet?" Ja hän tunnusti eikä kieltänyt; ja hän tunnusti: "Minä en ole Kristus".
Ja he kysyivät häneltä: "Mikä sitten? Oletko sinä Elias?" Hän sanoi: "En ole". "Se profeettako olet?" Hän vastasi: "En".
Niin he sanoivat hänelle: "Kuka olet, että voisimme antaa vastauksen niille, jotka meidät lähettivät? Mitä sanot itsestäsi?"
Hän sanoi: "Minä olen huutavan ääni erämaassa: 'Tehkää tie tasaiseksi Herralle', niinkuin profeetta Esaias on sanonut."


Sitten on vielä Malakian kirja, jossa lopussa mainitaan miksi Elia vielä tulee:
Mal. 4:5-6
Katso, minä lähetän teille profeetta Elian,ennenkuin tulee Herran päivä,se suuri ja peljättävä.
Ja hän on kääntävä jälleen isien sydämet lasten puoleen ja lasten sydämet heidän isiensä puoleen, etten minä tulisi ja löisi maata, vihkisi sitä tuhon omaksi.

Jälleen huomataan yhteys Johannes Kastajaan :idea:
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Re: JOHANNES KASTAJA II

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Toinen yhtäläisyys on pukeutuminen.

2. Kun. 1:8 "He vastasivat hänelle: "Hänellä oli yllään karvanahka ja nahkavyö vyötäisillä". Silloin hän sanoi: "Se oli tisbeläinen Elia".

Matt. 3:4 "Ja Johanneksella oli puku kamelinkarvoista ja vyötäisillään nahkavyö; ja hänen ruokanaan oli heinäsirkat ja metsähunaja.

Vielä, he olivat profeettoja, joilla oli oppilaita.

Hyvä kysymys, kuka oli Johannes Kastaja, samoin, kuka oli Elia?

Raamatussa on, että Johannes toimi Elian voimassa ja hengessä. Jeesus sanoi Johanneksesta, että hän on Elia, joka tuli ja tulee vielä. Oliko siis vain hengessä vai ihan fyysisenä maailmassa?

Elian lähtiessä tästä maailmasta kuolematta, kaksinkertainen osa hänen hengestään siirtyi profeetta Elisaan. Kun Elisa kuoli ja haudattiin, hänen hautaansa heitetty vainaja heräsi eloon, kun ruumis kosketti Elisan luita.

On lähellä ajatella, että Elia ja Johannes olivat enkeliolentoja, mutta Johannes kuitenkin syntyi vanhemmilleen ihan ihmisten tavalla.
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: JOHANNES KASTAJA II

Viesti Kirjoittaja Eero »

Mullakin on käynyt mielessä ajatus, että Johannes Kastaja olisi ollut enkeli tai ihmiseksi syntyneenä "kuin enkeli", niin täynnä Pyhää Henkeä siis. Ja sitten on käynyt myöskin mielessä ajatus, en tiedä meneekö aivan harhaopin puolelle, mutta että Jumala itse olisi Johannes Kastajan kautta lähettänyt Jeesuksen julkiseen työhönsä. No niinhän siinä kai tavallaan tapahtui.

Sitten tulee mieleen, että jos Johannes Kastajakin on vaikuttava henkilö, niin vaikea kuvitella millainen Jeesus oli hänen rinnallaan. Varsinkin kun Johannes sanoi, että ei ole arvollinen edes kengännauhoja sitomaan. Ja silti on kyseessä Armollinen Herramme, jossa ei ole meille mitään pelättävää kun turvaamme Häneen!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Re: JOHANNES KASTAJA II

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Mal. 3:1 "Katso, minä lähetän sanansaattajani,
ja hän on valmistava tien minun eteeni.
Ja äkisti on tuleva temppeliinsä Herra,
jota te etsitte, ja liiton enkeli, jota te
halajatte. Katso, hän tulee, sanoo Herra Sebaot."

Matt. 11:10 "Tämä on se, josta on kirjoitettu: '
Katso, minä lähetän enkelini sinun edelläsi,
ja hän on valmistava tiesi sinun eteesi'."

Mark. 1:2 "Niinkuin on kirjoitettuna profeetta
Esaiaan kirjassa: "Katso, minä lähetän enkelini
sinun edelläsi, ja hän on valmistava sinun tiesi"."

Luuk. 7:27 "Tämä on se, josta on kirjoitettu:
'Katso, minä lähetän enkelini sinun edelläsi,
ja hän on valmistava tiesi sinun eteesi'."

Neljän todistajan nojalla on kaiketi oikeus uskoa, että Johannes Kastaja oli enkeli?
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: JOHANNES KASTAJA II

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Luuk.1:13 Mutta enkeli sanoi hänelle: "Älä pelkää, Sakarias; sillä sinun rukouksesi on kuultu, ja vaimosi Elisabet on synnyttävä sinulle pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Johannes.

Luuk.1:59 Ja kahdeksantena päivänä he tulivat ympärileikkaamaan lasta ja tahtoivat antaa hänelle hänen isänsä mukaan nimen Sakarias.

Luuk.1:76 Ja sinä, lapsukainen, olet kutsuttava Korkeimman profeetaksi, sillä sinä olet käyvä Herran edellä valmistaaksesi hänen
teitään,

Mark.1:6 Ja Johanneksella oli puku kamelinkarvoista ja vyötäisillään nahkavyö; ja hän söi heinäsirkkoja ja metsähunajaa.


Joh.10:41 Ja monet tulivat hänen tykönsä ja sanoivat: "Johannes ei tehnyt yhtäkään tunnustekoa; mutta kaikki, mitä Johannes sanoi tästä, on totta

Sana "enkeli" tarkoittaa myös "sanansaattaja" Raamatussa.

Kyllä Johannes oli ihan tavallinen ihminen eikä mikään "inkarnoitunut " henkiolento. Johanneksen kohtalokin todistaa sen ;

Mark.6:28 Niin vartija meni ja löi häneltä pään poikki vankilassa ja toi hänen päänsä lautasella ja antoi sen tytölle, ja tyttö antoi sen äidillensä.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Pi_O

Re: JOHANNES KASTAJA II

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Englannin kieliset käännökset kuten King James Version kertoo sanansaattajasta ei enkelistä. Monet pohjoismaiset käännökset kääntävät sanansaattajan enkeliksi. Enkelit toimivat sanansaattajina, ja tässäkin tapauksessa he ilmoittivat Johanneksen ja Jeesuksen vanhemmille syntyvien poikien nimet ja tehtävät. Paljon muutakin enkelit tekivät. Olivathan he mm. ilmoittaneet Jeesuksen syntymästä monille muillekin.

Jos Elia ja Johannes Kastaja oli enkeleitä niin olisko silloin myös Mooses ollut enkeli?
Sillä Elia ja Mooses tekivät vastaavia ihmetekoja.
Samaten Elisa ja apostolit tekivät vastaavia ihmetekoja.

Eniten tässä mietityttää se, että voiko enkeli henkeyttää ihmisen? Esim. Johannes Kastajan kerrottiin kulkevan Eliaan hengessä.

Olen sitä mieltä, että Pyhää Henkeä ei voi saada toiselta ihmiseltä vaan Pyhän Hengen on tultava Isän luota Pojan kautta.
Pyhä Henki jakaa myös armolahjat.

1.Kor.12:11 Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.

Apostolit laittoivat kätensä ihmisten päälle ja nämä saivat Pyhän Hengen. Tässä ei ollut kyse Henkien käskemisestä vaan lähetyskäskyn kasteesta Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. /Ap. t. 8:14-17, Ap. t. 19:3-6/

Mutta voisiko enkeli ohittaa tämän kaiken?
Minun mielestä ei voi, koska käsittääkseni enkelit ovat palvelevia henkiä eivätkä henkeä käskeviä henkiä. Toki enkeleilläkin on oma hierarkiansa ja tehtävänsä, mutta se on oma lukunsa.

Voisiko enkeli unohtaa sen, mistä on tullut ja olla tunnistamatta Jumalaansa?

Luuk. 7:20 Miehet tulivat Jeesuksen luo ja sanoivat: "Johannes Kastaja lähetti meidät kysymään sinulta: 'Oletko sinä se, jonka on määrä tulla, vai pitääkö meidän odottaa jotakuta muuta?'"

Johanneksen ja Mooseksen kerrotaan syntyneen. Elian oletetaan syntyneen.
Enkelit voivat ottaa ihmisruumiin ja syödä kuten enkelit söivät Lootin kanssa.
Mutta pelkäisivätkö enkelit kuten Elia? /1. Kun. 19/
Mutta tarvitsevatko enkelit vaunuja kuten Elia? /2. Kun. 2/

Nähdäkseni Johannes Kastaja oli suurin vaimosta syntynyt eli suurempi kuin Elia ja Mooses.
Nähdäkseni tässä "Eliaan Hengessä" toimiminen tarkoitaa samaa kuin Pyhän Hengen voimassa toimiminen. Pyhä Henki voi antaa armolahjoina valintasa mukaan profetoimisen hengen tai parantamisen hengen.

Pyhä Henki vuodatettiin "kaiken kansan" ylle vasta Jeesuksen taivaaseen astumisen jälkeen. /Ap. t. 2/
Sitä ennen Pyhä Henki vaikutti vain profeetoissa kuten Eliaassa, Elisassa, Mooseksessa ja Johannes Kastajassa. Esim. Mooses, Elia ja Abraham eivät opettaneet Pyhästä Hengestä. Siksi puhuttiin Eliaan hengestä. Jeesus tietysti tiesi tämän, ja osasi puhua kansalle heidän ymmärrykselleen sopivalla tavalla. Sillä vasta Johannes Kastaja ja Jeesus alkoivat opettamaan opetuslapsille Pyhästä Hengestä. Eli Taivasten valtakunta oli tullut lähelle, kun Pyhän Hengen voi saada myös Jeesuksen seuraajat, ei vain profeetat /Matt. 3:11, Joh. 1:33, Matt. 28:19, Mark. 13:11, Luuk. 11:13, Joh. 14:26, Joh. 20:22/

Pyhän Hengen olemassa olosta kyllä tiedettiin:

Jes. 63:11 Silloin he muistivat menneet päivät, muistivat Mooseksen, hänen palvelijansa, ja he kysyivät: -- Missä on hän, joka vedestä nosti omalle laumalleen paimenen ja asetti häneen pyhän henkensä?

Loppusanat:

Jeesus sanoi:
Joh. 14:12-17 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö, ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa. Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen. Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni. Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti, totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: JOHANNES KASTAJA II

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen, kiitos hyvistä selvityksistä AO ja Pi_O! Eli kyllä Johannes Kastaja oli ihminen, mutta niin täynnä Pyhää Henkeä, että oli se "vaimosta syntyneistä suurin".

Muistaakseni yksi näkemys on se, että ihmisen sielu periytyisi aina vanhemmilta lapselle eli siis Aatamista ja Eevasta saakka ja toinen näkemys on se, että koko ihmisen hengellinen olemus tulee aina Isältä Taivaasta.

Mutta uskon, että Pyhää Henkeä ei voi saada kuin Isältä itseltään, jos siinä olisi enkeli tai jokin muu luotu olento välissä, niin olisi tässä mun mielestä jotakin vajavaista ja tuloksena voisi olla samankaltainen tilanne kuin ennen Vedenpaisumusta.

Mutta tuo on mielenkiintoista mitä Pi_O kirjoitit siitä, että enkelit voisivat ottaa ihmisruumiin (vai -muodon), ovatko he siis henkiolentoja, joilla on myös Taivasruumis, vai miten ilmenevät maan päällä? Tämä nyt on tietenkin toissijainen kysymys, mutta mielenkiintoista silti!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Pi_O

Re: JOHANNES KASTAJA II

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Aloitan vastaukseni ihan tieteellisellä vastauksella. Näin olen asian syvemmän olemuksen ymmärtänyt. Olen aina ollut uskossa, mutta vasta molekyylibiologian opiskelu vahvisti uskoni, että Jumala on yhä kaikessa ihmisenkin elämän osa-alueilla toimiva Jumala. Jos Jumala vastaa jonkun ihmisen rukoukseen niin se ei ole minulta pois.

Jumalan voima on niin suuri, että Hän kykeni luomaan auringon ja myös elektronin. Hänellä on taito pitää valtava auringon energia koossa ja sille määrätyllä paikalla, ja myös taitavaa tarkkuutta pitää elektronit liikkeessä ja niille määrätyillä radoilla.

Meille on annettu hieno ja tärkeä elementti todisteeksi Jumalan työstä - vesi.
Nyt kirjoitan vedestä vain sen kemiallisen olemuksen näkökulmasta, ettei vastaus mene liian pitkäksi. Vedestä on puhuttu tälläkin palstalla vertauskuvana paljon, joten mitäpä hyviin kirjoituksiin lisäämään.

Vedellä (H2O) on monta olomuotoa. Jää, lumikide, vesi ja vesihöyry. Kun 1 dl nestemäistä vettä höyrystyy niin sen tilavuus muuttuu 1 dl:sta yli 150 l:aan. /Lähde: tulityökorttikoulutus/ Nestemäinen vesi muuttuu vesihöyryksi vain energiaa lisäämällä eli yleensä lämpötilaa nostamalla. Mitä kuumempaa niin sitä enemmän energiaa.

Kun puhutaan tempauksesta niin elävän ihmisen elektronien liike voi Jumalan voimasta nopeutua ja ihminen kykenee nousemaan ilmaan, koska olomuoto "kevenee." Teoriassa yhtä yksinkertaista kuin jään muuttuminen höyryksi.
Se mikä ihmiselle on mahdotonta on Jumalalle mahdollista! Aamen!

Enkeleillä on siis kyky säädellä energiaansa, elektronien nopeutta, että tulevatko he niin ikään "lihaksi" vai muuttuvatko henkiolennoiksi. Jos he tulevat ns. lihaksi niin hekin ovat ihmisen kokoisia ja oloisia. Vastaavasti, kun he ovat henkiolentoja he ovat isompia ja kirkkaampia.
Enkelin voi "tappaa," kun he ovat ihmisen kaltaisessa muodossa, mutta heidän energiansa ja olomuotonsa takia he voivat nousta ylös jälleen. Enkelit voivat syödä, mutta eivät tarvitse ruokaa. Vastaavasti ihminen tarvitsee ruokaa nostaakseen energiatasoaan. /1. Kun. 19:7, Matt. 4:2,11/

Lootin kertomuksessa kerrottiin, että väkijoukko uhkasi Lootin luona vierailleita enkeleitä, mutta enkelit eivät pelänneet heitä vaan olisivat yöpyneet taivasalla. Eli ihminen ei voi "tappaa" enkeliä, vaikka hän olisikin ihmisen kaltaisessa muodossa.
Ihmisen kaltaisessa muodossa olevan enkelin voi "tappaa" vain toinen vastaava henkiolento. /1. Moos. 19:2, 1. Moos. 19:11, Ilm. 11:4-7, Ilm. 11:11-12/

Enkelit ovat siis kuolemattomia. Siksi Jumala loi "tulijärven" jonka energia on suurempi kuin langenneiden enkelten energia. Siksi he sinne joutuaan pysyvät siellä vankeina.

Ihmiset eivät tule enkeleiksi ylösnousemuksessa vaan enkelten kaltaiseksi. Samoin enkelistä ei tule ihmisiä vaan ihmisten kaltaisia.

Olen myös miettinyt, että mitä oikeasti olivat nuo jättiläiset, jotka tuhoutuivat vedenpaisumuksessa. /1. Moos. 6:4/ Ilmeisesti jotain "hybridejä" mutta voiko enkeli todella tulla niin ihmisen kaltaiseksi, että kykenisi tuottamaan siittiösoluja? Vai oliko tässä kuitenkin kyse naisen munasolun "molekyylien uudelleen muokkaamisesta" eli partenogeneesistä?

Ja koska olemme "vain" molekyylejä niin ihmeparantumiset ovat mahdollisia. Ihmeet ovat molekyylien uudelleen järjestämistä.

Se, miksi Johannes sanoi, ettei ole kelvollinen edes solmimaan Jeesuksen kengännäuhoja oli ymmärrys Jumalan suuruudesta.
Kuinka kukaan ihminen voisikaan olla? Me olemme "vain" kasa molekyylejä, niitä samoja, joista on tehty ilma, jota hengitämme ja ruoka, jota syömme. Olennainen ero kuitenkin on, että Jumala on henkeyttänyt meidät eläviksi olennoiksi.

Jes. 6:3 Ja he huusivat toinen toisellensa ja sanoivat: "Pyhä, pyhä, pyhä Herra Sebaot; kaikki maa on täynnä hänen kunniaansa".
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: JOHANNES KASTAJA II

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Pi_O kirjoitti: 18 Tammi 2020, 17:12
Kun puhutaan tempauksesta niin elävän ihmisen elektronien liike voi Jumalan voimasta nopeutua ja ihminen kykenee nousemaan ilmaan, koska olomuoto "kevenee." Teoriassa yhtä yksinkertaista kuin jään muuttuminen höyryksi.
Se mikä ihmiselle on mahdotonta on Jumalalle mahdollista! Aamen!
Joh.3:6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.

1.Kor.15:50 Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta.

1.Piet.1:23-24 te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta. Sillä: "kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin ruohon kukkanen; ruoho kuivuu, ja kukkanen varisee,

Ihmisen syntisistä soluista, tai elektoneista, protoneista, neutroneista, atomeista EI MIKÄÄN VOI PERIÄ JUMALAN KIRKKAUTTA.

Tässä ajassa Jumala voi tahtonsa mukaan tietenkin tehdä meidän fyysiselle ruumiillemme mitä tahansa, mutta ruumis jää tänne, ja lakkaa olemasta, niin VT:N kuin UT:N todistuksen mukaan.

Pelastuvat sielut saavat aivan uuden oloasun, Kirkkauden Olomuodon, millainen se sitten onkaan.

Jumala puhuu meidän ruumiistamme "ruohona", joka kerran kuivuu ja sitten katoaa. Se ei jalostu.

Ps.51:5 Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Pi_O

Re: JOHANNES KASTAJA II

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

AO, aivan niin, jos ruumis on jo maatunut. Ei mitään zombiapokalypsia ole tulossa.

On tulossa uudistuminen. Ihminen on Jumalan luona enkelin kaltainen.
Henok ja Elia otettiin sekä temmatut otetaan ylös Jumalan luo ruumiineen kaikkineen.
/Hepr. 11:5, 2. Kun. 2:11-13, 1. Kor. 15:52/

Hesekiel 37
1 Herran käsi tuli minun päälleni ja vei minut pois Herran hengessä ja laski minut keskelle laaksoa. Ja se oli täynnä luita.
2 Ja hän kuljetti minua ympäri niitten ohitse; ja katso, niitä oli hyvin paljon laakson kamaralla, ja katso, ne olivat hyvin kuivia.
3 Niin hän sanoi minulle: "Ihmislapsi, voivatkohan nämä luut tulla eläviksi?" Mutta minä sanoin: "Herra, Herra, sinä sen tiedät".
4 Niin hän sanoi minulle: "Ennusta näistä luista ja sano niille: Kuivat luut, kuulkaa Herran sana.
5 Näin sanoo Herra, Herra näille luille: Katso, minä annan tulla teihin hengen, ja te tulette eläviksi.
6 Minä panen teihin jänteet, kasvatan teihin lihan, vedän yllenne nahan ja annan teihin hengen, ja te tulette eläviksi. Ja te tulette tietämään, että minä olen Herra."
7 Minä ennustin, niinkuin minua oli käsketty. Ja kävi humahdus, kun minä ennustin; ja katso, kuului kolina, ja luut lähenivät toisiaan, luu luutansa.
8 Minä näin, ja katso: niihin tulivat jänteet ja kasvoi liha, ja päälle vetäytyi niihin nahka; mutta henkeä niissä ei ollut.
9 Niin hän sanoi minulle: "Ennusta hengestä, ennusta, ihmislapsi, ja sano hengelle: Näin sanoo Herra, Herra: Tule, henki, neljästä tuulesta ja puhalla näihin surmattuihin, että ne tulisivat eläviksi."
10 Minä ennustin, niinkuin hän oli minua käskenyt, ja niihin tuli henki, ja ne tulivat eläviksi ja nousivat ylös jaloillensa: ylenmäärin suuri joukko.

Matteus 27
51 Ja katso, temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti, ja maa järisi, ja kalliot halkesivat,
52 ja haudat aukenivat, ja monta nukkuneiden pyhien ruumista nousi ylös.
53 Ja he lähtivät haudoistaan ja tulivat hänen ylösnousemisensa jälkeen pyhään kaupunkiin ja ilmestyivät monelle.

Johannes 20
15 Jeesus sanoi hänelle: "Vaimo, mitä itket? Ketä etsit?" Tämä luuli häntä puutarhuriksi ja sanoi hänelle: "Herra, jos sinä olet kantanut hänet pois, sano minulle, mihin olet hänet pannut, niin minä otan hänet".
16 Jeesus sanoi hänelle: "Maria!" Tämä kääntyi ja sanoi hänelle hebreankielellä: "Rabbuuni!" se on: opettaja.

Eli kyllä sille vanhalle ihmisruumiille on vielä käyttöä kuoleman jälkeenkin.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: JOHANNES KASTAJA II

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kiitos erittäin mielenkiintoisesta tekstistä Pi_O!

Oon AO:n kanssa samaa mieltä, että mikään luotu asia, oli se kuinka pieni maailmankaikkeuden rakennusosa tahansa, ei voi ”periä Jumalan Valtakuntaa”, koska se on henkimaailma, eikä mikään maallinen luotu kestä Herran edessä.

Mutta jos Herra on näyttäytyy maailmankaikkeudessa puhtaana, äärettömän suurena energiana tai valona, niin Herra voi energiallaan muuttaa meidät kaltaisekseen, kuten Paavalikin sanoo. Mitä se tosiaan sitten onkin, emme voi täysin ymmärtää maallisesta näkökulmasta hengellistä olomuotoa.

Mutta uskon että enkelit näyttäytyvät maan päällä jotenkin noin niin kuin kuvasit, että ne laskevat energiatasoaan tai värähtelytaajuuttaam, niin että näkyvät myös meidän silmillämme. Ilman, että menee aivan new age -hömpäksi, niin oon lukenut myös siitä miksi Herran henkiolennot ovat olemukseltaan ”heleitä” ja kirkasäänisiä ja vihulaisen vastaavasti karkeita, ja se liittyisi juuri energiaan tai värähtelytasoon. Jos Herra on äärimmäinen kirkkaus ja se toinen äärimmäinen pimeys, niin me olemme siinä keskivaiheilla ja henkiolennot joko ylä- tai alapuolella. Ja sen mukaan ne meille näyttäytyvät, joko kirkkaampina tai pimeämpinä.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: JOHANNES KASTAJA II

Viesti Kirjoittaja Eero »

Toinen mielenkiintoinen teoria henkimaailman näyttäytymiseen liittyy ulottuvuuksiin, mutta sekin on varmasti jollain tavalla kytköksissä energiaan ja olomuotoihin. Meillä on fyysisessä maailmassa kolme näkyvää ulottuvuutta, jota voimme katsoa ja jossa voimme kulkea sekä neljäntenä ajan kuluminen. Tiede "uskoo" näihin ulottuvuuksiin, koska niitä voidaan havainnoida ja mitata. Sitten on hengellinen ulottuvuus, jota emme voi havainnoida, mutta voimme tuntea sen vaikutukset. Tiede ei usko tähän, koska sitä ei voi mitata eli tieteelle sitä ei ole olemassa.

Jos eläisimme yksiuloitteisessa maailmassa, jossa voisimme nähdä täsmällisesti vain eteen- tai taaksepäin, emme koskaan voisi nähdä sivullamme olevaa henkilöä, mutta voisimme mahdollisesti aistia hänen läsnäolonsa esimerkiksi lämpönä, äänenä tai liikkeen tuntuna. Voisimme nähdä tämän henkilön vain jos hän päättäisi astua suoraan eteemme. Samaan tapaan ympärillämme voi olla henkiolentoja, joiden läsnäolon voimme aistia, mutta emme koskaan näe heitä, elleivät he päätä "astua suoraan eteemme". Johonkin tällaiseen perustuisivat Raamatun kuvaukset enkeleiden ilmestymisistä ja myös Herramme Jeesuksen ilmestyminen opetuslapsille Ylösnousemuksen jälkeen, myös suljetuissa tiloissa. Eli Taivasruumiissa kykenisimme ylittämään ulottuvuuden rajan fyysisestä hengelliseen.

Se mihin Herra käyttää voimaansa tempauksessa, on fyysisen ruumiimme muuttamiseen Taivasruumiiksi, Hänen kutsuessa luokseen kaikkia niitä, joissa Hänen Pyhä Henkensä asustaa. Ja kuten Jeesuksen Ylösnousemuksen yhteydessä tuli suuri maanjäristys, myös Tempaukseen voi liittyä maailmanlaajuinen, Herramme voimanpurkauksesta aiheutuva ennen näkemätön maanjäristys, kun lukemattomat Kristuksessa kuolleet ja elävät muuttuvat ja Herra nostaa heidät pois tämän maailman ulottuvuuksista.

Tämä on tietenkin kaikki vaan spekulaatiota, mutta minusta on mielenkiintoista miettiä, miten Herra toteuttaa Tempauksen niin etteivät "alkuaineet vielä sula". Että antaako Hän kirkkautensa näkyä niin häviävän pienen hetken tai "silmänräpäyksen" ajan, että Häneen uskovat nousevat, mutta muut jatkavat vielä "normaalia" elämäänsä.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Vastaa Viestiin