Kaikenlaista jutustelua 4

Keskustele palstaa koskevista asioista
Sinettisormus

Re: Kaikenlaista jutustelua 4

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen.
Koin siis todella oikein. Kesken askareitten sitten minun piti tuo tuntemukseni käydä juoksujalkaa kirjoittamassa. Se oli hassu tunne ja laittoi hymyilyttämään. Mietin kirjoitettuani että mitähän muut tästä ajattelee; että nyt sinetti on seonnut. :lol:
Mutta Herra tiesi ja tämä oli Hänen tahtonsa ja suunnitelmansa.
Kiitos Marie, että tuli meille näkyväksi.
Tätä Toivon teille kaikille, jotka mietitte samaa kuin Marie. Täällä saamme kokea ihmeellistä yhteenkuuluvuutta, silloin, kun todella olemme Herramme, Jeesuksen Kristuksen omia.
Siunattua päivää sinulle Marie ja meille kaikille. :P 💖👑
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Kaikenlaista jutustelua 4

Viesti Kirjoittaja Ella »

Kiitos Marie ja Sinettisormus!
Kiitos Marie kun tulit palstalle. Ja Sinettisormus sai tiedonsanat. Rohkaisen teitä kaikkia lukijoita, olemaan kuuliaisia. Niin ne Armolahjat toimii.
Niin minäkin luin palstaa, ja sitten rohkenin tulla sivuille.

Siunausta teille kaikille!
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Sinettisormus

Re: Kaikenlaista jutustelua 4

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen. Ella. Sinä oletkin todella Siunaus palstalla, niin kuin te kaikki muutkin.
Minä vuosia sitten sain näyn vai oliko se uni, vanhasta räsymatosta.
viewtopic.php?t=129e
Se kertoo niin hyvin meistä ja meidän eri elämän vaiheista. Kuinka yhdessä teemmekään siitä kauniin ja värikkään maton. Kaikki sen värit on tarkoitettu juuri siihen kohtaan mihin se on kudottu. Ja värit kertoo myös meidän kasvustamme ja kasvukivuista.
Tehdään yhdessä kaunis kudonta.
Avatar
Marie
Viestit: 344
Liittynyt: 02 Tammi 2020, 10:40

Re: Kaikenlaista jutustelua 4

Viesti Kirjoittaja Marie »

Haluan kiittää tästä palstasta Jarmoa ja sinua Sinettisormus ja myös teitä haluan kiittää kaikki te muutkin palstalaiset. Olit aivan oikeassa Sinettisormus, sait minut rohkaistuksi KIITOS. Olen paljon kärsinyt, luonteeltani hiljainen ja herkkä. Vihollisen iskuissa ei ole aina jaksanut edes rukoilla, ei edes lukea raamattua. Näinä hetkinä pn huokaillut vaan Jeesuksen puoleen. Tällä palstalla on hyvää ja vahvaa Jumalan ruokaa tarjolla.Täällä on ollut Jumalan sanaa joka auttaa. Kiitos kun olette tuoneet sitä luettavaksi. Kun löysin Jeesuksen 20 v. sitten ja aloin seurata häntä sain turvan hänessä. Lapsena kävin pyhäkoulua ja uskoin Jeesuseen mutta sitten maailma vei. Vihollinen on totisesti koetellut minua koko uskossa oloaikani. Ja kuin tietäisi etukäteen että tulen löytämään Jeesuksen se on jo pienestä lapsesta lähtien on yrittänyt tuhota minut.
Haluaisin olla kasvussani siinä pisteessä että omaan Jeesuksen antaman auktoriteetin vihollista kohtaan. Olen rukoilllut 20 v. että ihmiset paranevat sairauksistaan, mutta hyvin , hyvin harvoin on esim. kipu lähtenyt pois. rukoiltavalta henkilöltä. Jeesukselle ei ole mikään mahdotonta joten voin vain luottaa ja odottaa että hän käyttäisi minua joskus nimeänsä kirkastamaan. Eikä anneta periksi eikä luovuteta, mielestäni se on Jumalan tahto meitä ihmisiä kohtaan. Roikutaan vaan hänessä Jeesuksessa tuntui miltä tuntui.
Sinettisormus

Re: Kaikenlaista jutustelua 4

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos Marie, olet todella siunattu joukkoomme! Herra sen vahvasti meille näytti. Olen iloinen että muutuit näkyväksi.

"Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia. Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: `Abba! Isä!' Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia. Mutta jos olemme lapsia, niin olemme myöskin perillisiä ja Kristuksen kanssaperillisiä, jos kerran yhdessä hänen kanssaan kärsimme, että me yhdessä myös kirkastuisimme." (Rm 8:14-17.)
Sinettisormus

Re: Kaikenlaista jutustelua 4

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kaikenlaista jutustelua 4

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Marie kirjoitti: 04 Tammi 2020, 10:41 Lapsena kävin pyhäkoulua ja uskoin Jeesuseen mutta sitten maailma vei. Vihollinen on totisesti koetellut minua koko uskossa oloaikani. Ja kuin tietäisi etukäteen että tulen löytämään Jeesuksen se on jo pienestä lapsesta lähtien on yrittänyt tuhota minut.
Olen itsekin joskus miettinyt kuinka paljon saatana tietää etukäteen eri ihmisten tulevaisuudesta.

Joh.6:64 Mutta teissä on muutamia, jotka eivät usko." Sillä Jeesus tiesi alusta asti, ketkä ne olivat, jotka eivät uskoneet, ja kuka se oli, joka oli kavaltava Hänet.

Luuk.5:22 Mutta kun Jeesus tiesi heidän ajatuksensa, vastasi hän ja sanoi heille: "Mitä te ajattelette sydämessänne ?

Kun Jumala kerran tuntee ja tietää omansa, niin tietääkö myös saatana "omansa" ? Jos se tietää "omansa", niin silloin se tietäisi myös ne, jotka eivät ole hänen "omansa", ja pyrkisi juuri heitä kiusaamaan ja eksyttämään.

Jeesus todisti omista velipuolistaan, jotka eivät uskoneet Jeesukseen, ettei maailma voi heitä vihata. ----->

Joh.7:7 Teitä ei maailma voi vihata, mutta Minua se vihaa, sillä Minä todistan siitä, että sen teot ovat pahat.

Jeesukseen uskoville kuuluu taas tämä ;

Joh.15:8-9 Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut Minua ennen kuin teitä. Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan Minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa.

Joh.12:31 Nyt käy tuomio tämän maailman ylitse; nyt tämän maailman ruhtinas pitää heitettämän ulos.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 4

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Tervetuloa uusi ystävä palstalle, Inkku. Ole siunattu!
Sinettisormus

Re: Kaikenlaista jutustelua 4

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tervetuloa Inkku palstalle! Herra Siunatkoon sinua täällä ja siunattu ole joukossamme!


Kuva

... tänäänkin ajattelin, että siellä on joku, joka on tulossa palstallemme, mutta nyt en uskaltanut tuoda sitä julki, mutta koin sen taas voimakkaasti. Ja Inkkuhan se siellä! Iloitsen sinusta! :P
Pi_O

Re: Kaikenlaista jutustelua 4

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Tervetuloa minunkin puolesta sisaret Marie ja Inkku!

AO: En usko, että Jumala erottelee ihmiset ennen syntymää. Jumala koettelee ja tutkii sydämet nuoruuden aikana. Ja tietysti läpi elämän.
Siinä vaiheessa, kun Jeesus valitsi opetuslapset niin sydämet oli jo tutkittu.
Inkku

Re: Kaikenlaista jutustelua 4

Viesti Kirjoittaja Inkku »

Kuva
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 4

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen Marie ja tervetuloa Inkku, ole Siunattu meidän joukossamme!

Mä luulen, että vihulainen ei tiedä "omiaan", koska hänellä ei ole ketään "omaa", vaan hän joutuu vain jatkuvalla syötöllä etsimään niitä, jotka voisi viedä mukanaan kadotukseen (1. Piet. 5:8). Mutta luulen, että vihollinen kyllä tunnistaa kuka on antanut itsensä Herralle ja kiusaa heitä.

Mä nään asian jotenkin niin (ja muistaakseni tästä on monta erilaista näkemystä), että Jumala on kaikkitietävyydessään jo ennalta nähnyt, ketkä tulevat kääntymään Hänen puoleensa, niin mahdottomalta kuin se kuulostaakin. Vähän niin kuin supertietokone laskee todennäköisyyksiä, mutta sillä erotuksella, että Herra ei ole tietokone, eikä laske todennäköisyyksiä, vaan tietää Lopun jo Alusta käsin. Mutta en usko, että Hän on ennaltakäsin määrännyt meidän kohtalomme, vaan nähnyt sen, sillä Herra haluaa meidän rakastavan Häntä omasta vapaasta tahdostamme.

Ainakin nämä Raamatunkohdat puhuvat jostakin tällaisesta:

29. Sillä ne, jotka hän on edeltätuntenut, hän on myös edeltämäärännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa;
30. mutta jotka hän on edeltämäärännyt, ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös kirkastanut.

Room. 8

3. Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
4. niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,
5. edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan,
6. sen armonsa kirkkauden kiitokseksi, minkä hän on lahjoittanut meille siinä rakastetussa,
7. jossa meillä on lunastus hänen verensä kautta, rikkomusten anteeksisaaminen, hänen armonsa rikkauden mukaan.

Ef. 1
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 4

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Tuli tehtyy tässä aika herkkuruokaa. Vie tietenkin aikaa tällanen näprääminen.
Pekonikuutioita pannulla ko. Cherry Cola kastikkeessa pikkusen pyöräytetään.
Taikina kaulitaan ja leikataan kuvan mukaiseksi ja pannaan täytteet, pekoni ja Koskenlaskija juustoviipale päälle.
Punotaan kiinni ja vedellä yhdistellään päälle.
Ripotellaan Mozarellajuustoa päälle ja uuniin 200C et ruskistuu nätisti.
Lopuksi suditaan Cherry Cola kastiketta pintaan ja jäähtymään.
WP_20200105_20_16_46_Pro.jpg
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 4

Viesti Kirjoittaja Eero »

Näyttääpä herkulliselta, tuo Cherry Coke on vissiin voittanut jotain palkintojakin.

Niin muuten, Siunattua Loppiaista eli Jumalan Ilmestymisen päivää! Tule Herra Jeesus!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Kaikenlaista jutustelua 4

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos Jarmo ja Eero!
Herkkua tuo varmasti on, nam .. mutta .. nyt alkoi ruokavalio, eli eipä tehdä noita. Ruokavalio tai lääkkeitä lisää, joten mieluummin koitan saada asiat kohdalleen terveellisellä ruualla. Pieniä tuloksia jo tullut.
Herra auta minua tässä.

Siunattua Loppiaista myös minulta täältä.
Sinettisormus

Re: Kaikenlaista jutustelua 4

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Miksi tämä hiljaisuus? 🤔😕🤐😮 ..... 😉🤗😍💖👑💞
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 4

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Mäkin oon palstaa seuraillu ja ihmetelly samaa, miksi tällainen hiljaisuus yhtäkkiä..
Tuula1

Re: Kaikenlaista jutustelua 4

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

Rauhaa Sinetti ja muut palstalaiset. niin. se hiljaisuus. ainakin itse olen miettinyt maailman tilannetta ja niitä asetellut Raamatun valoon ja sitten on tuo työ ja huoli lapsista jne.....listaa voisi jatkaa loputtomiin.----ylöstempausta vain odotan. enpä juuri muuta. :)
Sinettisormus

Re: Kaikenlaista jutustelua 4

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Herran siunaus Hepreaksi


Herran siunaus on lupaus sinulle ja teille kaikille - tähän nimenomaiseen päivään. Huomenna se avaa eteesi jälleen uuden kattauksen Herran siunauksia. Päivästä päivään Herran siunaus säilyy ajankohtaisena ja tuoreena.

"-- Herra siunatkoon sinua
ja varjelkoon sinua,
Herra kirkastakoon sinulle kasvonsa
ja olkoon sinulle armollinen.
Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi
ja antakoon sinulle rauhan."
Sinettisormus

Re: Kaikenlaista jutustelua 4

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva

... älkäämme salpautuko maailmasta!
Ei oteta sielunvihollisen ohjuksia vastaan, vaan me ETENEMME hengellisellä tiellämme!
Amen!


Roomalaiskirje:
12:1 Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne.
12:2 Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.
12:3 Sillä sen armon kautta, mikä minulle on annettu, minä sanon teille jokaiselle, ettei tule ajatella itsestänsä enempää, kuin ajatella sopii, vaan ajatella kohtuullisesti, sen uskonmäärän mukaan, minkä Jumala on kullekin suonut.
12:4 Sillä niinkuin meillä yhdessä ruumiissa on monta jäsentä, mutta kaikilla jäsenillä ei ole sama tehtävä,
12:5 niin me, vaikka meitä on monta, olemme yksi ruumis Kristuksessa, mutta itsekukin olemme toistemme jäseniä;
12:6 ja meillä on erilaisia armolahjoja sen armon mukaan, mikä meille on annettu; jos jollakin on profetoimisen lahja, käyttäköön sitä sen mukaan, kuin hänellä uskoa on;
12:7 jos virka, pitäköön virastaan vaarin; jos joku opettaa, olkoon uskollinen opettamisessaan;
12:8 jos kehoittaa, niin kehoittamisessaan; joka antaa, antakoon vakaasta sydämestä; joka on johtaja, johtakoon toimellisesti; joka laupeutta harjoittaa, tehköön sen iloiten.
12:9 Olkoon rakkaus vilpitön, kammokaa pahaa, riippukaa hyvässä kiinni.
12:10 Olkaa veljellisessä rakkaudessa helläsydämiset toisianne kohtaan; toinen toisenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne.
12:11 Älkää harrastuksessanne olko veltot; olkaa hengessä palavat; palvelkaa Herraa.
12:12 Olkaa toivossa iloiset, ahdistuksessa kärsivälliset, rukouksessa kestävät.
12:13 Pitäkää pyhien tarpeet ominanne; harrastakaa vieraanvaraisuutta.
12:14 Siunatkaa vainoojianne, siunatkaa, älkääkä kirotko.
12:15 Iloitkaa iloitsevien kanssa, itkekää itkevien kanssa.
12:16 Olkaa keskenänne yksimieliset. Älkää korkeita mielitelkö, vaan tyytykää alhaisiin oloihin. Älkää olko itsemielestänne viisaita.
12:17 Älkää kenellekään pahaa pahalla kostako. Ahkeroikaa sitä, mikä on hyvää kaikkien ihmisten edessä.
12:18 Jos mahdollista on ja mikäli teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien ihmisten kanssa.
12:19 Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra."
12:20 Vaan "jos vihamiehelläsi on nälkä, ruoki häntä, jos hänellä on jano, juota häntä, sillä näin tehden sinä kokoat tulisia hiiliä hänen päänsä päälle."
12:21 Älä anna pahan itseäsi voittaa, vaan voita sinä paha hyvällä.
Vastaa Viestiin