Että mitä

Keskustelua sanasta
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Että mitä

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Ilm. 19:10 .... Sillä Jeesuksen todistus on profetian henki."

En ymmärrä tätä sanarakennetta.
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Että mitä

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Room.8:16 Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.

Matt.16:15-17 Hän sanoi heille: "Kenenkä te sanotte minun olevan ? Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika".
Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.

1.Kor.12:3 Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.

Apt.10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta.

Lause kuulostaa ensilukemalta hieman oudolta, mutta on silti sisältönsä puolesta hyvin selkeä. Pyhä Henki todistta Jeesuksesta, ja Pyhä Henki todisti jo Vanhan Testamentin puolella tulevasta Pelastuksesta.

Jos ihmisellä ei ole Pyhää Henkeä ei hän voi tietenkään todistaa Jeesuksesta.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Sinettisormus

Re: Että mitä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen AO! Siunattu veljeni.
Avatar
kalamos
Viestit: 246
Liittynyt: 08 Maalis 2016, 13:53
Viesti:

Re: Että mitä

Viesti Kirjoittaja kalamos »

Yht'äkkiä puhuja vaikeni.
Hän sanoi, että nyt täällä on profetian Henki.
Hän meni istumaan.

Pienen hiljaisuuden jälkeen
eräs varttunut nainen alkoi profetoida.
Puhui kielillä.
Ja sitten julisti sanoman suomeksi.
Pyhän Hengen läsnäolo oli käsinkosketeltava.

Tilaisuuden puhuja astui takaisin eteen
ja samantien arvosteli kuullun sanoman:
"Tämä sanoma oli Herrasta".

Sitten puhuja jatkoi omaa puhettaan.
Kalamos yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa.
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Re: Että mitä

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Ajattelin sen olevan selvempi jos se olisi vaikka: "Profetian henki on todistus Jeesuksesta."

Sitten huomasin, että Darby Bible kääntää sen samoin: "For the spirit of prophecy is the testimony of Jesus."

Raamattu 1992: "Jeesuksen todistajissa on profetoimisen Henki".

Vähän erilaisia tulkintoja näyttää olevan.
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Avatar
kalamos
Viestit: 246
Liittynyt: 08 Maalis 2016, 13:53
Viesti:

Re: Että mitä

Viesti Kirjoittaja kalamos »

Tuo kr38 käännös on
tuossa kohden hyvin kirjaimellinen.
Mutta monissa käännöksissä
tuota kohtaa halutaan
jotenkin yrittää selventää.
AS RK jne.
En tiedä onko se tarpeen.

Miten ymmärrät seuraavan:
"Ja profeettain henget
ovat profeetoille alamaiset"?

Onko profeetan henki
sama asia kuin profetian henki?
Kalamos yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Että mitä

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Meissä kaikissa on henki, joka voi keskustella muiden henkien kanssa melko itsenäisesti jopa. Meidän henkemme mm. rukoilee itse. Meidän on vaikeaa ymmärtää, kuinka henkemme toimii mutta se on kokonaan peräisin Jumalalta, joka kullekin antaa sen. Jumala on itse henki ja Jeesuksen henki on moniosainen henki samoin, kuten tässä käy ilmi. Meidän, mikäli meissä on profetian armolahja, meidän henkemme puhuu profetian hengen kanssa ja me saatamme kyetä tulkitsemaan sitä jonkin verran.

Tästä on siis kyse! Profeetan henki on meidän henkemme, jos profetoimme ja olemme siihen kutsumuksen saaneet profeetaksi. Jeesus on profetian henki, tai osa hänestä. Näin minä tämän olen saanut ymmärtää...
Vastaa Viestiin