Omia Kokemuksia Levossa 4

Keskustele todistuksista, Jumalan tekemistä ihmeistä ja muista vakuuttavista kokemuksista
rauhansoturi

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

-jarmo- kirjoitti: 30 Loka 2019, 21:31 Rauhaa palstalle, Herrassa Jeesuksessa! Emme me ole mikään jumalaton riitalauma, vaan meidän pitää nähdä toisemme viallisina takkuturkkeina, Jeesuksen lampaina, joilla on tapana olla vähän tyhmiä. Se kuuluu ihmisluonteeseen.

Pidä sisar "rauhansoturi" hiukan lomaa palstalta... Ei näitä kannata niin vakavasti ottaa, ihon alle päästää. Seuraa palstaa ja kun sitten jonain päivänä haluat, niin kommentoi taas. Mä oon nähny tän niin monta kertaa, kun joku ihminen tulee palstalle ja hetken päästä jostain syystä vaan päättää häipyä ja pyytää mua poistamaan tilin. Silti on kiittänyt jälkikäteen, kun en ole poistanut sitä. Tämä palsta on suljettu, eikä kukaan ulkopuolinen näe, onko sinulla tili täällä vai ei. Voit aivan turvallisesti jättää sen aktiiviseksi jos jonain päivänä haluat palata. Tosin, toivoisin tietysti, ettet lähtisi, koska sinä olet ollut palstalla varsin tuottelias kirjoittaja. Eikä Sinetilläkään sina vastaan ole mitään... Jokainen voi lukea täällä, mitä tapahtui ja miksi. Ei kannata käydä henkilöihin käsiksi oikeastaan millään tavalla. Kyllä Jumala ohjaa meitä monella muulla tavalla. Minuakin on suoranaisesti haukuttu ja solvattu täällä mutten minä siitä ole milläskää, koska en minä olut se solvaaja, joka kaikkien edessä sen teki.

Okei, mutta toivon nyt rauhaa ja ymmärrystä toinen toisillemme. Minkäänlaista pahaa ei säännötkään täällä salli toisistamme puhuttavan.
Anteeksi, älä pidä minua täällä vasten omaa tahtoani, eikä sinulla ole oikeutta pitää minua täällä foorumissa.

Sinetti paljasti jo muuta, josta en halua tuoda esille häntä vastaan. Se jäi vaivaamaan minua ja vielä. Hänen mukaan minulla ei ole mitään yhteistä rakentumista Jeesuksen ruumiillisessa "foorumiseurakunnassa".

Olen täällä täysin hyödytön. Poista omasta halustani minua ja profiilini täältä foorumista kokonaan pois ja äkkiä. Kiitos!
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Hänen mukaan minulla ei ole mitään yhteistä rakentumista Jeesuksen ruumiillisessa "foorumiseurakunnassa".
Nyt rauhansoturi laitat omia sanoja minun suuhuni. Tuollaista en ole missään kohtaa sanonut.
Mutta olin eilen liian väsynyt mihinkään keskusteluun.
Kaikki mitä kirjoitin, on näkyvissä tässä ketjussa kuin myös sinun kommenttisi.
Herra tuokoon rauhan tänne palstalle. Tapahtukoon Hänen tahtonsa.
Siunattu olkoon tämä päivämme.
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Herran, Jeesuksen Kristuksen Rauhaa teille kaikille.

Tänään, kun heräsin ja jäin siihen Rukoukseen ja Herran läsnäoloon pitkäksi aikaa, sain siinä ollessani 3 kuvaa:

Ensimmäinen oli kuin korurasia, joka oli avoin. Sen sisässä oli valkoisia helmiä tai jotain ja rasian päällä oli kuin jotkin pihdit, joilla noita helmiä saattoi noukkia.

Sitten näin kokous tilanteen ja seurakunnan edessä oli mies jonka tunnistin, sanotaan häntä nyt vaikka "Villeksi". Hän luki siinä jotain seurakuntalaisille, silmälasit päässään. Todellakin, tuota hänelle toivon ja näkökykyä jota nuo silmälasit ehkä hänellä kuvastivat. Tiedän hänet poliisin entiseksi tutuksi ja hän teki nuoruudessaan vakavia rikoksia ja oli monelle vaaraksi. Iloitsin tuosta kuvasta.

Viimeisenä kuvana sain nähdä taas tumman sinisen jalokiven, joka oli joksikin ovaalin muotoiseksi koruksi työstetty.
Tutkin tuon korun ja se oli mitä ilmeisemmin SAFIIRI josta kerrotaan näin:

SAFIIRI

Totuuden ja oikeuden jalokivi


Sininen safiiri on Daanin nimikkokivi. Daan-nimi merkitsee ”tuomari”. Isä Jaakob siunasi Daania sanomalla: ”Daan on ajava kansansa asiaa yhtenä Israelin heimoista”. Jesajan kirjassa (Jes. 54: 11) Uudesta Jerusalemista sanotaan: ”Minä lasken sinun perustuksesi safiireista”. Ilmestyskirjassa Uuden Jerusalemin muurit (Ilm. 21: 19) on kaunistettu kaikenlaisilla kalliilla kivillä: ensimmäisenä peruskivenä on jaspis, toisena safiiri, kolmantena kalsedoni... Safiiri kertoo myös, että Kristus on ylin tuomari ja ”Hänen valtaistuintaan kannattavat vanhurskaus ja oikeus” (Ps. 97: 2). Sama toistetaan Psalmissa 89: 15: ”Vanhurskaus ja oikeus ovat valtaistuimesi perustus, armo ja uskollisuus ovat sinun palvelijasi ”.

Pyydämme: ”Herra, auta meitä olemaan oikeudenmukaisia lähimmäisillemme. Ohjaa maailman kansoja ja valtoja niin, etteivät mahtavat itsekkyydessään riistäisi heikompia kansoja, heimoja tai rotuja ja ettei kukaan sen tähden joutuisi kärsimään nälkää, sortoa tai epäoikeudenmukaisuutta. ”Sinun on valtakunta ja voima ja kunnia, Tulkoon Sinun valtakuntasi ”(Mtt. 6: 10).

Tämä on Hänen Sanomansa tänään.
Tapahtukoon Hänen tahtonsa!
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

rauhansoturi kirjoitti: 31 Loka 2019, 06:30 ....Poista omasta halustani minua ja profiilini täältä foorumista kokonaan pois ja äkkiä. Kiitos!
ASIA SELVÄ! Voi voi...
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva




Shalom!
Äsken nousin ylös Herran rukouksesta ja läsnäolosta.
Siinä juuri ennen ylösnousua kuulin " ajatuksen", liekkö ollut omani?
Se kuului näin:
- "Portin takana tapahtuu .."
Sain vain tuon ajatuksen, en kuvia, en muuta. Minulle nousi siitä mieleen Taivaallinen portti. Pyysin Herralta vahvistusta. Kiitin Herraa, Jeesusta Kristusta, sillä olisin jo niin valmis kotia lähtöön.

Siunausta teille tähän päivään, tähän hetkeen. Herra olkoon meidän kanssamme!
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ilmestyskirja:
21:12 siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat Israelin lasten kahdentoista sukukunnan nimet;
21:13 idässä kolme porttia ja pohjoisessa kolme porttia ja etelässä kolme porttia ja lännessä kolme porttia.
21:21 Ja ne kaksitoista porttia olivat kaksitoista helmeä; kukin portti oli yhdestä helmestä; ja kaupungin katu oli puhdasta kultaa, ikäänkuin läpikuultavaa lasia.

Matteuksen evankeliumi:
7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
7:14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


RUNO

On tumma syksypäivä, taivaalla pilviä itätuuli ajelee ja akkunalla avaranpirtin pieni tyttö niitä katselee.
Hän ajattelee : siellä korkealla on ihme valtakunta taivahan, on siellä kultalinnat Jumalalla ja kylät punaisia purppuran.
On siellä aina kesä, aina helää ihanat tuulet, aina kukkii maa ja kaikkien on siellä hyvä olla. Ei koskaan sotaa kauheaa.
Hän muistaa isää, siellä isäkulta kai jossain yksin kulkee kuokkineen. Yön kylmän punertaessa kylmää tulta, hän läksi taipale…elta taivaaseen. Näin ajattelee pieni tyttö, siinä pilvien vaellusta katsellen ja katso : pilviin syntyy aukko korkealla sen takaa tulvii hohto kultainen ja kauas minnekkä ei katse yllä sen takaa pilvimaita polku vie ja tyttö riemastuu, hän tietää kyllä se taivaanportti on ja taivaan tie.
Hän aprikoitsee ken mahtuu siitä sisään kulkemaan, hän mahtuu, talon mirri, vahti vaivoin, mutta äiti! ah äiti ei mahdukkaan ja sydän hädästä käy kipeäksi, lapsi kuiskaa rukouksen itkevän : Jumala, muuta äiti pienemmäksi, ei taivaanportista voi käydä hän.

Sen kuulee äiti ihmetellen kysyy syytä pyyntöön tään. Ja lapsi kertoo äidin rintaa vasten painaen kyyneleisen poskipään.
Niin rakkain sanoo äiti, pieni varmaan on äidin käydä taivaanportti tää, mutta Luoja ehkä rukouksen on kuullu ja äidin pienentää. Hän suokoon mulle uskon mi on sulla, et ymmärtäisin sinunlaillas sen, ei taivaanportti pienemmäksi voi tulla, pienemmäksi tultava on ihmisen.
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Psalmit:
24:1 Daavidin virsi. Herran on maa ja kaikki, mitä siinä on, maanpiiri ja ne, jotka siinä asuvat.
24:2 Sillä hän on sen perustanut merten päälle, vahvistanut sen virtojen päälle.
24:3 Kuka saa astua Herran vuorelle, kuka seisoa hänen pyhässä paikassansa?
24:4 Se, jolla on viattomat kädet ja puhdas sydän, joka ei halaja turhuutta eikä vanno väärin.
24:5 Hän saa siunauksen Herralta ja vanhurskauden pelastuksensa Jumalalta.
24:6 Tämä on se suku, joka häntä kysyy, joka etsii sinun kasvojasi, - tämä on Jaakob. Sela.
24:7 Nostakaa päänne, te portit, nostakaa päänne, te ikuiset ovet, kunnian kuninkaan käydä sisälle!
24:8 Kuka on se kunnian kuningas? Hän on Herra, väkevä ja voimallinen, Herra, voimallinen sodassa.
24:9 Nostakaa päänne, te portit, nostakaa päänne, te ikuiset ovet, kunnian kuninkaan käydä sisälle!
24:10 Kuka on se kunnian kuningas? Hän on Herra Sebaot, hän on kunnian kuningas. Sela.
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Herran Rauha meidän kanssamme!

Tänään Herran läsnäolossa sain nähdä useampaan kertaan ristin jonka keskustassa oli tuo neliö ja sen sisässä pyöreä valo, (kuin sinettisormuksen neliö ja pyöreä kivi keskellä) ja se keskusta ristissä sykki hyvin kiivaana! Kiitin Herraa että joko vihdoin olisi aika!

Sitten aamupäivästä sain ihmeellisen yhteyden oton, jossa pyydettiin rukousta Herran puoleen, lapsen puolesta, jota on kovin toivottu. Maailman silmissä se ei ole mahdollista, mutta Jumalalle on kaikki mahdollista.
Koin siinä keskustelua käydessä Saaran Raamatusta, Saara pyöri siinä mielessäni ja kohta tämä rukouksen pyytäjä kertoi, että Hänelle Raamatusta avautuu vahvasti ja usein tuo Saara. Tämä kertoi yhteydestämme, siinä hetkessä.
Haluan vahvasti uskoa, että tässä tulee tapahtumaan Joulunlapsen ihme!
Kiitos Jeesus! Minä kiitän että tämä tapahtuu Sinun tahtosi mukaisesti!
Kerroin tuosta aamuisesta kuvastani jota näytettiin muutaman kerran ja tämä rukoiltava koki sen omakseen ja itsekkin koin ja näin sen tämän uuden elämän sykkivänä ihmeenä. Uutta elämää sykkivä risti! Halleluja! Jeesus Kristus on sen mahdollistava!


"Anokaa, niin teille annetaan.
Etsikää, niin te löydätte.
Kolkuttakaa, niin teille avataan.
Sillä jokainen anova saa,
etsivä löytää
ja kolkuttavalle avataan."



Siunausta päiväänne!
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Herran Rauhaa !

Tänä aamuna herätessäni ja käydessäni Herran läsnäoloon ja Rukoukseen, sain nähdä kuvan maahan pudonneesta, mustasta sulasta.
Mietin tuota sulkaa, se oli kuin musta linnun sulka, vai oliko? Josko se kuvasti enkelin siipeä, jolla olisi mustat sulat. Mieleeni kohosi Raamatun kohta, jossaa kerrotaan että saatana syöstiin taivaasta. Siitäkö tuo sulka kertoo? (Luuk.10 ja Ilm.12)
Saatana on menettänyt olemattoman valtansa, musta sulka kertoo siitä pudottuaan ...
Ehkä se kertoo myös minulle viimeaikaisista hyökkäksistä vihulaiselta, ne ovat olleet todella voimakkaita, vieden energiaani. Josko tuo olisi nyt tullut päätökseen. Minä kiitän siitä Jeesus Kristus, sillä olen omasi ja Sinun on valta, voima ja kunnia.

18. Silloin hän sanoi heille: "Minä näin saatanan lankeavan taivaasta niinkuin salaman.
19. Katso, minä olen antanut teille vallan tallata käärmeitä ja skorpioneja ja kaikkea vihollisen voimaa, eikä mikään ole teitä vahingoittava.
20. Älkää kuitenkaan siitä iloitko, että henget ovat teille alamaiset, vaan iloitkaa siitä, että teidän nimenne ovat kirjoitettuina taivaissa."

9. Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa.
10. Ja minä kuulin suuren äänen taivaassa sanovan: "Nyt on tullut pelastus ja voima ja meidän Jumalamme valtakunta ja hänen Voideltunsa valta, sillä meidän veljiemme syyttäjä, joka yöt ja päivät syytti heitä meidän Jumalamme edessä, on heitetty ulos.

JUMALA, OLE MEILLE ARMOLLINEN!
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Viimepäivät olen kärsinyt syyllisyydestä, jota tein puolustaessani lähimmäisiäni. Olisin sen voinut hoitaa taidokkaammin, mutta sairauden uuvuttamana tein sen puolinaisesti.
Siksi haluan pyytää teiltä kaikilta ANTEEKSI!!! Aivan kaikilta, siis myös sinulta Rauhansoturi, missä kulkenetkaan ... tein sen tänään myös Jeesuksen edessä.


Kuva
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Haluan muistuttaa teille että en ole opettaja, vaan Jeesuksen Todistaja, siitä miten Hän on toiminut ja elänyt, vaikuttaen, minun elämässäni, sieltä lapsuudesta aivan tähän päivään ja hetkeen asti.



"Te olette kuulleet Jeesuksesta, nasaretilaisesta, jonka Jumala voiteli Pyhällä Hengellä ja voimalla.

Hän kulki ympäri maata, teki hyvää ja paransi kaikki jotka olivat joutuneet Paholaisen valtaan, sillä Jumala oli hänen kanssaan. Tämän me voimme vahvistaa todeksi, kaiken tämän, minkä hän teki Juudean maassa ja Jerusalemissa.

Hänet he ripustivat ristinpuulle ja surmasivat, mutta Jumala herätti hänet kolmantena päivänä ja antoi hänen ilmestyä - ei kaikelle kansalle, vaan todistajille, jotka Jumala oli ennalta valinnut, meille, jotka söimme ja joimme hänen kanssaan sen jälkeen kun hän oli noussut kuolleista.

Hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että juuri hänet Jumala on asettanut elävien ja kuolleiden tuomariksi. Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa hänen nimensä voimasta syntinsä anteeksi."
Ap. t. 10:38-43 [kr92] [kr38]


Kuva
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Ella »

Kiitos Jeesus! Että saamme jättää kaikki syntimme ristin juurelle. Kiitos syntien anteeksi antamisesta.
Ja saamme sitä pyytää hetkittäin ja päivittäin.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Rauhaa ,,

Tänään herättyäni Herran läsnäoloon ja rukoukseen näin kuvan, jota en ajatellut jakaa ... mutta..
Näin kuvassa 2 raakapuista arkun päätyä ... mitä Herra tahdot sanoa? Vaiko onko edes sinulta?
Tätä jään hiljaa miettimään ..

PSALMIT 23
1. Daavidin virsi. Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.

2. Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään; virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa.
3. Hän virvoittaa minun sieluni. Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden.
4. Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani; sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat.
5. Sinä valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet minun pääni öljyllä; minun maljani on ylitsevuotavainen.
6. Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani; ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.


Kuva

Herra olkoon meille armollinen.
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen!
Sain juuri puhelun (klo.10:30)
Ja minulle kerrottiin terveiset Jorman hautajaisista, jotka olivat kovin kauniit ja rauhalliset ja lämminhenkiset, ilmentäen täydellisesti Jormaa.
Ja Jorma oli haudattu vaalea puisessa arkussa ... tämänkö Herra minulle halusit lohduttaen kertoa?
Muistopöydässä oli vieraille tarjolla Jormasta pieniä kuvia ja minäkin olin nyt sellaisen saamassa .. Kiitos Jeesus! Kiitos!
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva

Rauhaisaa päivää teille ...

Tänään, Herran läsnäolossa ja rukouksessa sain nähdä kuvan omepelukoneen puolasta, joten ymmärsin, että tänään sitten keskitytään ompelemaan taas noita ristejä, Herran käyttöä varten. Onhan niitä tuossa 40 jo valmiina, ... mutta lisää on tarvis, ne evankelioivat itsessään.
Tapahtukoon tässäkin asiassa Hänen tahtonsa!

Jumalan työ meissä on etenevää koko uskon polun matkan: ”Kun kerran olette ottaneet omaksenne Herran Kristuksen Jeesuksen, eläkää hänen yhteydessään.” (Kol. 2:6.)

Me vastaanotamme Kristuksen uskon kautta. Ja uskon kautta, luottamalla jatkuvasti häneen enemmän kuin omien epäonnistumistemme todisteisiin, hän suorittaa täydellisen työnsä meissä (katso Jaak. 1:4).
Jumala vie työnsä meissä päätökseen

Paavali esittää seuraavan yhteenvedon: ”Minä luotan siihen, että Jumala, joka on teissä aloittanut hyvän työnsä, myös saattaa sen päätökseen Kristuksen Jeesuksen päivään mennessä.” (Fil. 1:6.)
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Ella »

1Kor 1:8 Hän on myös vahvistava teitä loppuun asti, niin että te olette nuhteettomat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen päivänä.

18. Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva

Rauhaa ..

Tänään herättyäni ja ollessani Herran läsnäolossa ja rukouksessa, sain nähdä rivisormuksen, jossa oli 4-5 kirkasta kiveä. Itse ehdin laskemaan että niitä olisi ollut se 4.
Näin Hän puhuu minulle näiden sormusten kautta. Kiitos Jeesus! :P


Avioliiton merkki on sormus, jonka sulhanen pujottaa morsiamen nimettömään. Tuo sormus muistuttaa heitä, että he kuuluvat toisilleen. Sormus muistuttaa myös ulkopuolisia, että tuo kuuluu tuolle. Se julistaa avioliiton loukkaamattomuutta ja puolisoiden keskinäistä sitoutumista rakastaa toisiaan. Sormus on Raamatussa yleisesti liiton merkki (1. Moos. 41:42) (Luuk. 15:22). Sormuksen piilottaminen viestii liiton häpeämisestä.

Avoliitosta kaikki nämä tekijät puuttuvat. Siinä ei ole kihlausta eikä elinikäistä uskollisuusvelvoitetta eikä liiton vihkisormusta. Avoliitto ei täytä yhtään liiton edellytystä.
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

(1. Moos. 41:42) Ja farao otti sinettisormuksensa kädestään ja pani sen Joosefin käteen ja puetti hänen ylleen hienot pellavavaatteet ja ripusti kultakäädyt hänen kaulaansa.


(Luuk. 15:22).22. Silloin isä sanoi palvelijoilleen: 'Tuokaa pian parhaat vaatteet ja pukekaa hänet niihin, ja pankaa sormus hänen sormeensa ja kengät hänen jalkaansa;
Vastaa Viestiin