ღ Lohdullinen viesti Sinetille ღ

Voit lisätä tähän jos et muuten tiedä mihin alueeseeen aloituksesi kuuluu
Sinettisormus

Re: ღ Lohdullinen viesti Sinetille ღ

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

.. ymmärrän, oikein hyvin ymmärrän... :D :lol: :lol: :lol:
rauhansoturi

Re: ღ Lohdullinen viesti Sinetille ღ

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Mutta meillä kamuilla on tapa tervehtiä halaamalla, mutta hali ei kestä kauan, kuin hetken. :)
Sinettisormus

Re: ღ Lohdullinen viesti Sinetille ღ

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sovinnon ja ystävyyden ylistys

PSALMIT 133
1. Matkalaulu; Daavidin virsi. Katso, kuinka hyvää ja suloista on, että
veljekset sovussa asuvat!
2. Se on niinkuin kallis öljy pään päällä, jota tiukkuu partaan - Aaronin partaan, jota tiukkuu hänen viittansa liepeille.
3. Se on niinkuin Hermonin kaste, joka tiukkuu Siionin vuorille. Sillä sinne on Herra säätänyt siunauksen, elämän, ikuisiksi ajoiksi.
rauhansoturi

Re: ღ Lohdullinen viesti Sinetille ღ

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Sinetti kirjoitti: 14 Loka 2019, 11:14 PSALMIT 133
1. Matkalaulu; Daavidin virsi. Katso, kuinka hyvää ja suloista on, että
veljekset sovussa asuvat!
2. Se on niinkuin kallis öljy pään päällä, jota tiukkuu partaan - Aaronin partaan, jota tiukkuu hänen viittansa liepeille.
3. Se on niinkuin Hermonin kaste, joka tiukkuu Siionin vuorille. Sillä sinne on Herra säätänyt siunauksen, elämän, ikuisiksi ajoiksi.
Amen! Kiitos niistä kohdista, Sinetti! Haluaisin kertoa, että minä olen saanut kokea samoin, kun hiuksistani tippui lämmintuntuiset öljyt balsamin tavoin kasvoilleni ja käsilleni monta kertaa. Se tapahtui, kun kotosalla yksin istuin. En tiedä, miksi Jumala teki tämän minulle. :)
rauhansoturi

Re: ღ Lohdullinen viesti Sinetille ღ

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Siunausta sinun päivään, Sinetti. Poistun.... :)
Sinettisormus

Re: ღ Lohdullinen viesti Sinetille ღ

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos. Kuin myös olkoon päiväsi siunattu.
rauhansoturi

Re: ღ Lohdullinen viesti Sinetille ღ

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Sinetti kirjoitti: 14 Loka 2019, 11:24 Kiitos. Kuin myös olkoon päiväsi siunattu.
Kiitos! :)
rauhansoturi

Re: ღ Lohdullinen viesti Sinetille ღ

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Iankaikkinen lohdutus ja hyvä toivo.jpg
rauhansoturi

Re: ღ Lohdullinen viesti Sinetille ღ

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Rauhanmorotus Sinetti! Minulla mieli tekisi kysyä, kun toit esille sellaiset asiat, jotka herätti utelemaan. :) Ja myös miettimään, mikä tämä foorumi on. :) Jos sopii kysyä, oletko katolinen tai ortogoksinen uskova? Mutta en usko, että olisithan katolinen tai ortogoksinen uskova. Etköhän kai? :)

No jos kysymykseni loukkaa ja koska se on henkilökohtainen asia, niin pyydän anteeksi siitä, mutta pelästyneenä mietin, mikä tämä foorumi on. :? :roll: Anteeksi reagointi!
Sinettisormus

Re: ღ Lohdullinen viesti Sinetille ღ

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Rauhanmorotus myös sinulle, siskoni.
En ole katolinen enkä ortodoksi, olen vain luterilainen, vaikken heidän arvojaan enää allekirjoitakkaan. Mieheni vuoksi en ole siitä eronnut ja olen tämän asian Herran kanssa sopinut. Hän tietää, että sydämeni on ympärileikattu Hänelle. Hän on minun pääni ja kuulun Hänen seurakuntaan, joka ei ole ihmis käsin rakennettu.
Mutta en tuomitse täällä muitakaan mihin he kuuluvat. Täällä on monta uskonkuntaa olevaa, mutta kaikkien yhteinen tekijä on usko Jeesukseen Kristukseen ja vain Hänen kauttaan on pelastuminen. Hän on meidän tie, totuus ja elämä.
rauhansoturi

Re: ღ Lohdullinen viesti Sinetille ღ

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Sinetti kirjoitti: 15 Loka 2019, 11:36 Rauhanmorotus myös sinulle, siskoni.
En ole katolinen enkä ortodoksi, olen vain luterilainen, vaikken heidän arvojaan enää allekirjoitakkaan. Mieheni vuoksi en ole siitä eronnut ja olen tämän asian Herran kanssa sopinut. Hän tietää, että sydämeni on ympärileikattu Hänelle. Hän on minun pääni ja kuulun Hänen seurakuntaan, joka ei ole ihmis käsin rakennettu.
Mutta en tuomitse täällä muitakaan mihin he kuuluvat. Täällä on monta uskonkuntaa olevaa, mutta kaikkien yhteinen tekijä on usko Jeesukseen Kristukseen ja vain Hänen kauttaan on pelastuminen. Hän on meidän tie, totuus ja elämä.
Ok, kiitos, että vastasit, Sinetti. :) Miehesi on siis ortodoksinen, jos saa udella? Ei sinun ole pakko vastata, jollet halua.
rauhansoturi

Re: ღ Lohdullinen viesti Sinetille ღ

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Anteeksi, koska äsken sain kutsun ja ajan sille tapaamiselle, joka vei keskittymiseni ja ajatukseni, siksi olin lukevinani väärin. Anteeksi. Joo, nyt ymmärrän. Ei sinun tarvitse vastata kysymykseeni. Unohda se ja anteeksi, Sinetti! :)
Sinettisormus

Re: ღ Lohdullinen viesti Sinetille ღ

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ei vaan luterilainen, eikä halua minunkaan eroavan siitä, ehkä siksi että meidät on siellä vihitty ja kunnioitan hänen tahtoaan perheen päänä.
Sinettisormus

Re: ღ Lohdullinen viesti Sinetille ღ

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kirje roomalaisille 10
1. Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
2. Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
3. sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.
4. Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.
5. Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä.
6. Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
7. tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.
8. Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
9. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
11. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
12. Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
13. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".

14. Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
15. Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"
16. Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"
17. Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
18. Mutta minä kysyn: eivätkö he ole kuulleet? Kyllä ovat: "Heidän äänensä on kulkenut kaikkiin maihin, ja heidän sanansa maan piirin ääriin".
19. Minä kysyn: eikö Israelilla ole ollut siitä tietoa? Ensiksi jo Mooses sanoo: "Minä herätän teidän kiivautenne kansan kautta, joka ei ole kansa, ymmärtämättömän kansan kautta minä teitä kiihoitan".
20. Ja Esaias on rohkea ja sanoo: "Minut ovat löytäneet ne, jotka eivät minua etsineet; minä olen ilmestynyt niille, jotka eivät minua kysyneet".
21. Mutta Israelista hän sanoo: "Koko päivän minä olen ojentanut käsiäni tottelematonta ja uppiniskaista kansaa kohden".
rauhansoturi

Re: ღ Lohdullinen viesti Sinetille ღ

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Ok. Ja kiitos Raamatun kohdista! Ymmärrän nyt. Anteeksi, ajatukseni oli äsken muualla...
Sinettisormus

Re: ღ Lohdullinen viesti Sinetille ღ

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ei mitään, kaikki hyvin ... :P
rauhansoturi

Re: ღ Lohdullinen viesti Sinetille ღ

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Sinetti kirjoitti: 15 Loka 2019, 11:46 Ei mitään, kaikki hyvin ... :P
:)

Heräsin tänään liian aikaisin kahville ja siten röngtren osastoon ja hierojan varattu aika ja siten se kutsu... Siksi pää on vähän sekaisin. :)
Sinettisormus

Re: ღ Lohdullinen viesti Sinetille ღ

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kun nyt otit puheeksi, niin ehkä minäkin voin kysyä, mihin uskon kuntaan sinä kuulut? Tämäkään ei ole pahalla osoitettu.
rauhansoturi

Re: ღ Lohdullinen viesti Sinetille ღ

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Heh, joo hyvä asia. ;) Sama ymmärrys minulla, kuten sinä äsken kirjoitit siitä. Eli uskoontulon kautta minut liitettiin automaattisesti Jeesuksen ruumiilliseen seurakuntaan, jossa nyt sinäkin olet. ;) Eli olen väestörekisteriarkistossa. :)
Viimeksi muokannut rauhansoturi, 15 Loka 2019, 12:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinettisormus

Re: ღ Lohdullinen viesti Sinetille ღ

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... meitähän on, luterilaisia, helluntalaisia, vapaita, ortodokseja, katolisia, adventisteja jne. jne. ...
Vastaa Viestiin