ღ Lohdullinen viesti Sinetille ღ

Voit lisätä tähän jos et muuten tiedä mihin alueeseeen aloituksesi kuuluu
rauhansoturi

ღ Lohdullinen viesti Sinetille ღ

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Lohduttaminen ei tarvitse suuria sanoja.jpg
Sinettisormus

Re: ღ Lohdullinen viesti Sinetille ღ

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos siskoni, ja anteeksianto olkoot molempien sydämessä. Siunausta päivääsi, kuin myös kaikkien päivään. Näin kaksi kuvaakin, mutta jätän ne nyt jakamatta ...

«Silloin Pietari tuli Jeesuksen luo ja kysyi: “Herra, kuinka monta kertaa minun on annettava anteeksi veljelleni, joka rikkoo minua vastaan?” Jeesus vastasi hänelle: “Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän!”» Matt. 18:21-22.

«Sillä jos te annatte ihmisille anteeksi heidän rikkomuksensa, niin myös teidän taivaallinen Isänne antaa teille anteeksi. Mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne.» Matt. 6:14-15.
Sinettisormus

Re: ღ Lohdullinen viesti Sinetille ღ

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
rauhansoturi

Re: ღ Lohdullinen viesti Sinetille ღ

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

*Halaa* Anteeksi, en aluksi tajunnut, että tietämättäni ja ymmärtämättäni ja huomaamattani satutin sinua. <3
Sinettisormus

Re: ღ Lohdullinen viesti Sinetille ღ

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... minä yritin kovasti, mutta jostain syystä en saanut sinuun kosketus pintaa, vaikka ajatukseni sinua kohtaan oli hyvät. Mutta aloitetaan uudestaan, puhtaalta pöydältä. Me "ihmiset", rakennamme helposti omia toisista omia "ennakko odotuksia". :roll:
Sinettisormus

Re: ღ Lohdullinen viesti Sinetille ღ

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jeesuksen aloittaessaan nauttia ehtoollista, sanoi hän heille: ”Ymmärrättekö, mitä minä olen teille tehnyt?” Joh. 13. 12. ”Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat. Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt. Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei ole palvelija herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi. Jos te tämän tiedätte, niin olette autuaat, jos te sen teette.” Joh. 13. 14–17. KR. 33/38.

Jeesus vielä vahvisti tämän sanomalla jalkojenpesun jälkeen: ”Totisesti, totisesti: ei palvelija ole herraansa suurempi – –.” (Jae 16.) Tämän on täytynyt olla vahva moite opetuslapsia kohtaan, jotka vain hieman aiemmin olivat kinastelleet siitä, kuka heistä olisi suurin Jumalan valtakunnassa.
Sinettisormus

Re: ღ Lohdullinen viesti Sinetille ღ

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Huomaatteko? Tässä kaikessa oli suuri opetus ... :P Kiitos Jeesus, että ohjaat meitä.


Kuva
rauhansoturi

Re: ღ Lohdullinen viesti Sinetille ღ

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Sinetti kirjoitti: 14 Loka 2019, 09:48 ... minä yritin kovasti, mutta jostain syystä en saanut sinuun kosketus pintaa, vaikka ajatukseni sinua kohtaan oli hyvät. Mutta aloitetaan uudestaan, puhtaalta pöydältä. Me "ihmiset", rakennamme helposti omia toisista omia "ennakko odotuksia". :roll:
Kävin äsken keittämässä kahvia....

Yritän tällä kertaa olla varovainen, koska sanat voi kolahtaa pahasti ymmärtämättömyydestäni johtuen. Siis aloitan ihan varovasti. :)

Voisitko tarkentaa, mitä tarkoitat, ettet saanut minuun kosketus pintaa? Anteeksi, koska haluaisin ymmärtää sinua, mitä tarkoitat ja se teksti mietityttää, koska mehän olemme nettimaailmassa, joka ei ole fyysisellä tasolla, eikä siinä ole kontaktia. Anteeksi tyhmyyteni ja minua nolottaa kysyä tämän. :oops:
Sinettisormus

Re: ღ Lohdullinen viesti Sinetille ღ

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tarkoitan, että aina kun yritin lähestyä sinua ja ajattelin että nyt vihdoin alamme ymmärtää toisiamme, tapahtui heti jotain, jossa ote irtosi ja aivan kuin olisit halunnut lähteä " karkuun ". Ehkä se oli vain oma tunteeni. Jäin aina hämilleni noissa tilanteissa, että mitä tapahtui? En tiedä ymmärsitkö?
rauhansoturi

Re: ღ Lohdullinen viesti Sinetille ღ

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Sinetti" kirjoitti:Jeesuksen aloittaessaan nauttia ehtoollista, sanoi hän heille: ”Ymmärrättekö, mitä minä olen teille tehnyt?” Joh. 13. 12. ”Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat. Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt. Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei ole palvelija herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi. Jos te tämän tiedätte, niin olette autuaat, jos te sen teette.” Joh. 13. 14–17. KR. 33/38.

Jeesus vielä vahvisti tämän sanomalla jalkojenpesun jälkeen: ”Totisesti, totisesti: ei palvelija ole herraansa suurempi – –.” (Jae 16.) Tämän on täytynyt olla vahva moite opetuslapsia kohtaan, jotka vain hieman aiemmin olivat kinastelleet siitä, kuka heistä olisi suurin Jumalan valtakunnassa.

Huomaatteko? Tässä kaikessa oli suuri opetus ... :P Kiitos Jeesus, että ohjaat meitä.
Niin totta. Kiitos, että avasit ymmärrystä! :)
rauhansoturi

Re: ღ Lohdullinen viesti Sinetille ღ

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Sinetti kirjoitti: 14 Loka 2019, 10:21 Tarkoitan, että aina kun yritin lähestyä sinua ja ajattelin että nyt vihdoin alamme ymmärtää toisiamme, tapahtui heti jotain, jossa ote irtosi ja aivan kuin olisit halunnut lähteä " karkuun ". Ehkä se oli vain oma tunteeni. Jäin aina hämilleni noissa tilanteissa, että mitä tapahtui? En tiedä ymmärsitkö?
Ok. Luulen ymmärtäväni, mitä tarkoitat. Saisinko kysyä? Millainen minun pitäisi olla sellainen, kun haluaisit lähestyä minua? Anteeksi tämä kysymykseni!
Sinettisormus

Re: ღ Lohdullinen viesti Sinetille ღ

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Vaikea tuohon on vastata, mutta normaalisti minun on ollut helppo lähestyä ihmisiä, samanvertaisena, lohduttavana ja rakastavana, ja yleensä se on haluttu ottaa vastaan. Ymmärrän, että on ihmisiä joilla on omat muurinsa ja niitä kohdatessa tulee noita äkkipysäksiä, eikä lähestyminen enää etenekkään. Meillä kaikilla on omat kipu kohtamme elämässämme, jotka pelästyttää, jos joku tulee niitä liian lähelle.
En tarkoita tällä mitään pahaa .. puhun tässä lähimmäisen rakkaudesta.
rauhansoturi

Re: ღ Lohdullinen viesti Sinetille ღ

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Sinetti kirjoitti: 14 Loka 2019, 10:36 Vaikea tuohon on vastata, mutta normaalisti minun on ollut helppo lähestyä ihmisiä, samanvertaisena, lohduttavana ja rakastavana, ja yleensä se on haluttu ottaa vastaan. Ymmärrän, että on ihmisiä joilla on omat muurinsa ja niitä kohdatessa tulee noita äkkipysäksiä, eikä lähestyminen enää etenekkään. Meillä kaikilla on omat kipu kohtamme elämässämme, jotka pelästyttää, jos joku tulee niitä liian lähelle.
En tarkoita tällä mitään pahaa .. puhun tässä lähimmäisen rakkaudesta.
Ok. Tuli mieleen hauska muisto. :D Ajattelen kertoa nyt siitä. Se on tosi hauska juttu. :lol:

Siis kerron omasta kokemuksestani, kun sinä päivänä (ajat sitten) menin erääseen seurakuntaan. En mitään osannut arvata, mikä minua odottaa siellä.

Niin siellä aulassa otettiin minut vastaan ihan avoimin rakkaudellisesti ja minun poskiani suudeltiin, niin pelästyin ja yritin hienovaraisesti vältellä, mutta naisväki oli täynnä Pyhää Henkeä ja he hyväksyivät heti minut - suutelemalla minua poskelleni, vaikka emme toisiamme tunteneet. :? :)

Saisinko kysyä, oletko sellainen, kuin he? Anteeksi tämä suora kysymykseni!
Sinettisormus

Re: ღ Lohdullinen viesti Sinetille ღ

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Juuri tuollainen! Tunnistit minut! Olen nykyään, uskoni vahvistuttua heti kaikkia halaamassa, niin tuttuja kuin tuntemattomia ja se tulee suoraan sydämestä! Olen nauranutkin, että kohta joku syyttää minua ahdistelusta, se halailu kun ei olisi suotavaa, jos lupaa et ole saanut, mutta siinä suuressa ilossa ja rakkaudessa, kun tapaan siskoja ja veljiä, se tuppaa unohtumaan. :lol:
Sinettisormus

Re: ღ Lohdullinen viesti Sinetille ღ

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sitten kun kaikki eivät olekkaan samanlaisia ja vastaanottavia, on se kuin kiviseinään törmäys! :o :shock: ;) :D
Sinettisormus

Re: ღ Lohdullinen viesti Sinetille ღ

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jarmo ja katso7 veljet voivat tämän käytökseni todistaa, sillä kerran kävivät kotikokouksessani ja heti heidän tulessa kotiovelleni hyppäsin kaulaan. :D :lol: ... toivottavasti en pelästyttänyt näitä rakkaita veljiäni, että vielä joskus uskaltavat tulla kokouksiini.
rauhansoturi

Re: ღ Lohdullinen viesti Sinetille ღ

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Sinetti kirjoitti: 14 Loka 2019, 10:48 Juuri tuollainen! Tunnistit minut! Olen nykyään, uskoni vahvistuttua heti kaikkia halaamassa, niin tuttuja kuin tuntemattomia ja se tulee suoraan sydämestä! Olen nauranutkin, että kohta joku syyttää minua ahdistelusta, se halailu kun ei olisi suotavaa, jos lupaa et ole saanut, mutta siinä suuressa ilossa ja rakkaudessa, kun tapaan siskoja ja veljiä, se tuppaa unohtumaan. :lol:
Selvä. Hyvä tietää. ;) :) Mutta ikävä tuoda pettymystä, etten ole sellainen. En vain ole tottunut siihen. Aikaisin pienestä saakka olen ollut aina juuri sellainen olla omana itsenäni.

Minulla oli sielunystävä. En tarkoita sielunkumppania. Ei sama asia. Me olimme erottamattomat ystävät, niinkuin siskoset. Moni luuli meitä siskoiksi ja kaksossiskoiksi. Hän nuorena kuoli pahanlaatuiseen syöpään. Hänen jälkeen minulla on kamuja, joiden kanssa minun ei tarvitse lähestyä mitään. En tarkoita tällä mitään pahaa.
Viimeksi muokannut rauhansoturi, 14 Loka 2019, 10:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinettisormus

Re: ღ Lohdullinen viesti Sinetille ღ

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ymmärrän täysin. Sinä olet sinä ja minä olen minä.
rauhansoturi

Re: ღ Lohdullinen viesti Sinetille ღ

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Sinetti kirjoitti: 14 Loka 2019, 10:57 Ymmärrän täysin. Sinä olet sinä ja minä olen minä.
Kiitos, että ymmärrät!
rauhansoturi

Re: ღ Lohdullinen viesti Sinetille ღ

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Sinetti kirjoitti: 14 Loka 2019, 10:49 Sitten kun kaikki eivät olekkaan samanlaisia ja vastaanottavia, on se kuin kiviseinään törmäys! :o :shock: ;) :D
Minä kuulostan samalta. :) Koska tukahtuisin varmaan, jos minua pidettäisiin sylissä kokoajan. Ei millään pahalla. Tarvitsen itselleni aina runsaasti vapaa tilaa ympärilleni. :lol: Anteeksi tämä...
Vastaa Viestiin